Nieuws
Plannen defensie veel groter dan gedacht
Er zullen in totaal vijf bases en kazernes moeten sluiten. Het gaat om locaties in Ede-Oost, Seedorf (Duitsland), Soesterberg, vliegbasis Twenthe en het marinevliegkamp Valkenburg. Wanneer deze bases gaan sluiten is nog niet bekend. Ook moet er veel materieel weg, zoals fregatten, mijnenvegers, Orion-verkenningsvliegtuigen.
[ Dit bericht is gewijzigd door Floris ]
[offtopic]joey: fipo foto[/offtopic]
Enige waarvoor het nodig is zijn die parades bij dodenherdenking en inzet bij de VN.
Daar heb je toch niet zo veel militairen als nu voor nodig?
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
Vind het alleen jammer dat je bijna nooit ziet wat er met dat 'overgebleven' geld gebeurt en wat de resultaten van die 'investeringen' zijn.
Volgens mij gaat dat geld altijd uit naar het uitje van de 2e kamer op de golfbaan ofzo...
quote:
Moeten ze nodig doen, dan kunnen we niet eens meer terugvechten als ons land door vreemde elementen wordt ingepikt.
Ja precies, want met de 70.000 bezette arbeidplaatsen kan dat wel, maar als je er daar 9.000 vanaf haalt wordt het onmogelijk om Nederland te verdedigen tegen vreemde elementen foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Dlocks ]
Ik bedoel, ons leger was al zwaar afhankelijk, ok, maar het word wel steeds erger.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
In principe ben ik tegen legers net als tegen sloten op deuren bv., maar ja...je kunt niet zonder in deze wereld.
Veel sterkte aan de mensen die hun baan gaan verliezen foto
Tevens en dit doet mij zeer aan het hart, komt het derde mariniers bataljon te vervallen.
Nogmaals dit zijn alleen maar voorstellen, met prinsjesdag wordt het definitieve plan op tafel gelegt.
Als ze naar Irak moeten gaan ze zitten zeiken en zeggen dat ze alleen maar gaan al shet daar zeker weten veilig is. Tuurlijk is oorlog niet leuk, maar als je niet wilt vechten ga dan het leger niet in. Vechten is een risico van dat beroep en daar kies je bewust voor. Niemand dwingt je.
Mooi dat er ontslagen vallen dat scheelt een hoop geld.
voor de duidelijk, bij Vliegkamp Valkenburg, zou voor 3 jaar worden uitgezonden, blijkbaar dus niet meer...
daar ga je met al je plannen, lekker, zo veel notice voor af.. NOT !
[ Dit bericht is gewijzigd door Sparhawk ]
foto
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
Wij, de mariniers, wilde in Januari al naar Irak, omdat onze buddy's, lees de engelse daar heen gingen, maar als de politiek geen besluiten durven te nemen moet je dat ons niet aan rekenen.
Wat een leugenaars. Nederland kan zich maar beter uit de NAVO terugtrekken. Waardeloos al die bezuinigingen op defensie. Van de geschiedenis leren we dat we er niets van leren. Het gevaar komt niet vanb buiten maar van binnen.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
quote:
foto no army, no war !foto
Goede maatregel dus! foto
quote:
volgens mij wou Fortuyn het leger ook al afschaffen
Fortuyn wilde de strijdmacht reorganiseren en centraliseren. Dat zou vooral in de top een hoop banen kosten want het schijnt dat er veel te veel hoge pieten per soldaat zijn. Wat mij betreft mogen ze daar dan wel in snoeien en verder gewoon wat slimmer zijn met hun uitgaven. Minder vredesmissies, meer samenwerking met andere landen (zoals nu al met Noorwegen, Duitsland, Polen(?), België, Suriname en vast nog wel enkele andere militair relatief kleine landen).
Verder ben ik van mening dat alle overbodige materieel gewoon gedumpt of verkocht dient te worden. Dat is dé manier om op onderhoudskosten te bezuinigen.
Waarom bezit de volksvertegenwoordiging doorgaans niet dezelfde logica als het volk dat zij vertegenwoordigen?
quote:
Door LouDNesS - maandag 30 juni 2003 @ 18:14 (+1 - Normaal)
Ja joh schrap alles zou ik zeggen, Nederland leert ook niks van haar geschiedenis he, tering kneuzen ga bezuinigen op andere dingen.
Neeeee dat Bosnie verhaal is anders nuttig geweest zeg :r
Zo zijn er al eerder zwaar kansloze missies geweest dus nederland leer JUIST wel!
Nouwja "leren"...het gaat om bezuinigingen, niet omdat ze ineens inzien dat het een groot zwart gat is.
Dat er nog maar vele mogen volgen. foto
Jammer dat Leeuwarden nog niet dicht gaat. Vreselijke kutherrie als ze weer eens oorlogje spelen. En dat doen ze regelmatig.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
quote:
Er staat nergens dat er ook fregatten en mijnenvegers weg moeten
Ik zou de tekst nog maar een keer lezen, want er staat letterlijk in dat er ook fregatten en mijnenvegers weg moeten.
Ik vind het een prima plan om een groot gedeelte van deze onzin af te stoten, ik sprak laatst een aantal mensen uit andere westerse landen en die verbaasden zich erover wat een militair materiaal wij allemaal hebben. T kost allemaal geld en het is tegenwoordig niet eens nodig. Want worden we aangevallen door een groot land dan staan we in ons hemd doordat ons personeel voor een groot deel niet kan omgaan met het materiaal of omdat ze op de vlucht slaan. We moeten gewoon erkennen dat het geen zin heeft om zo'n groot defensiepark te hebben als je er nooit iets zinnigs mee doet.
Volkomen nutteloos want als we mensen inzetten sturen we ze bijna altijd weg in nette uniformen en met wat jeeps, trucks en een paar pantservoertuigen. En die worden dan meestal tijdens een missie gestolen door de locale bevolking die er 10 jaar na het conflict nog in rondrijden....
Ik heb veel liever dat Nederland een kleine krijgsmacht heeft en dat wat ze hebben van de hoogste kwaliteit is, in plaats van de groep die ze nu hebben van voor een groot deel jongens en meisjes van een jaar of 18 die normaal in de samenleving niet zouden kunnen overleven.
Nee, geef mij dan maar liever speciale teams die goed materiaal hebben, er goed mee kunnen omgaan en geen onderlinge ruzies uitvechten wie er nu aan de beurt is om uitgezonden te worden.
Nederland is de 7e economie van de wereld (qua grote) en daar wordt van verwacht! Daar gaat ons aangezicht in het buitenland!
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
quote:
Door FrankR - maandag 30 juni 2003 @ 19:30 (Unmodded)
Wat een KUT plannen!
Nederland is de 7e economie van de wereld (qua grote) en daar wordt van verwacht! Daar gaat ons aangezicht in het buitenland!
Onzin, wij zitten niet in de G8, ben benieuwd of je een bron hier voor kunt tonen foto
quote:
kan ik niet mee zitten, volgens mij wou Fortuyn het leger ook al afschaffen.
Enige waarvoor het nodig is zijn die parades bij dodenherdenking en inzet bij de VN.
Daar heb je toch niet zo veel militairen als nu voor nodig?
Hallo?!?!? ff wakker worden schat. Je weet niet half hoe hard het leger nodig is. Om alleen al over lmb en mariniers te spreken die zitten nu in afganistan en weet ik veel waar nog meer? Niet nodig? Ik dacht het wel. En wat dacht je van de commando's? Zijn die ook niet nodig? Denk je dat je ook maar een missie te horen krijgt wat hun uitvoeren? Mooi niet he. We hebben het leger zeker wel nodig.
Zo dat wou ik ff kwijt foto
quote:
Mooi dat er ontslagen vallen dat scheelt een hoop geld.
Ja fijn, he? Weer een hele hoop werkelozen erbij, dat is ook zo goed voor de economie...
quote:
We worden nu helemaal het lachertje van Europa
Dat zijn we al...
quote:
Nederland is de 7e economie van de wereld (qua grote) en daar wordt van verwacht! Daar gaat ons aangezicht in het buitenland!
Is dat zo jah? Ik was altijd onder de indruk dat Nederland niets voorstelde...
[ Dit bericht is gewijzigd door GeitO_o ]
quote:
Wat een KUT plannen!
Nederland is de 7e economie van de wereld (qua grote) en daar wordt van verwacht! Daar gaat ons aangezicht in het buitenland!
Welk aangezicht in het buitenland, de meeste buitenlanders kennen ons niet eens, die denken dat we onderdeel zijn van Duitsland of België.
Amsterdam kennen ze vrijwel allemaal van de drugs en van de roze buurt maar men weet meestal niet dat het de hoofdstad van ons kleine landje is.
Of je moet in bepaalde landen (lees ontwikkelingshulplanden) komen, dan kennen ze ons allemaal van het geld wat we elk jaar weer gul geven en van het vroegere milde asielbeleid.
Niemand kent Nederland, we krijgen tijdens een Amerikaanse muziek/filmshow de titel "some sexy country".... En dan durf jij nog te beweren dat wij iets voorstellen? Nee, dat zou men in Den Haag graag zien, daarom zie je de Nederlandse afvaardiging tijdens belangrijke vergaderingen altijd bij de leiders van de VS, GB en Frankrijk rondhangen, dan staan ze weer met de belangrijke mensen van de wereld op de foto.
We stellen helemaal niets voor en daar is opzich ook helemaal niets mis mee.
En bij vredesmissies moeten we altijd de hulp van anderen inroepen als het misgaat (en dat gaat het regelmatig). En na al die keren hebben ze nog niet door dat ze die hulp niet krijgen omdat iedereen eerst aan zichzelf denkt. Zeker als je de Fransen of de Verenigde Staten om hulp vraagt.
[ Dit bericht is gewijzigd door Peter_Jones ]
quote:
We worden weer het leger op de fiets. Net zoals voor de 2e WO
Vergeet nou niet dat er nog steeds een grote hoeveelheid van onze centen naar defensie toe zal blijven gaan. Het wordt alleen een stukje minder, maar daar is opzicht niets mis mee als je de kwaliteit kan verbeteren.
quote:
Hallo?!?!? ff wakker worden schat. Je weet niet half hoe hard het leger nodig is. Om alleen al over lmb en mariniers te spreken die zitten nu in afganistan en weet ik veel waar nog meer? Niet nodig? Ik dacht het wel. En wat dacht je van de commando's? Zijn die ook niet nodig? Denk je dat je ook maar een missie te horen krijgt wat hun uitvoeren? Mooi niet he. We hebben het leger zeker wel nodig.
Mariniers en commando's ben ik erg blij mee, maar dat zijn niet zulke grote aantallen als de normale landmacht, marine en luchtmacht.
Want die voelen zich te goed voor hun werk, die hebben liever hun salaris zonder er iets voor te hoeven te doen. En als er dan plannen zijn om ze voor nuttige taken in te zetten dan gaat men niet akkoord. Politietaken vinden ze te min, maar ondertussen krijgen ze wel gewoon salaris voor op een houtje bijten in de kazerne of op de hei en wat te spelen met wat moderne wapens.
En als ze dan worden ingezet tijdens een vredesmissie dan gaan een groot aantal met tegenzin weg en vangen wel een extra gevarentoeslag. Laat de ongemotiveerden dan thuis en ga alleen met de mensen die echt willen is dan mijn oproep.
[ Dit bericht is gewijzigd door Peter_Jones ]
quote:
Nederland is de 7e economie van de wereld (qua grote) en daar wordt van verwacht! Daar gaat ons aangezicht in het buitenland!
Nederland is niet de 7e economie van de wereld, eerder de 10e. Toch wel netjes voor zo'n klein landje nietwaar?
quote:
Onzin, wij zitten niet in de G8, ben benieuwd of je een bron hier voor kunt tonen
De G8 is niet echt een goed voorbeeld om 't tegendeel te bewijzen, Rusland zit daar ook in en dat is niet bepaald de achtste economische wereldmacht. Is wel de enige uitzondering overigens.
Overigens ben ik het verder voor het grootse deel met Peter_Jones eens. Liever een veel kleiner maar wel in hoge mate professioneel beroepsleger met de nieuwste materialen. Zo kan een relatief klein leger toch nog wat betekenen op het slagveld. Zelfde geldt voor onze luchtmacht en de vloot, liever klein qua aantallen maar wel geducht ipv veel schepen en vliegtuigen die geen partij zijn voor de nieuwere modellen. Kwantitatief zullen we 't toch altijd verliezen van zowat alle landen om ons heen.
quote:
Overigens ben ik het verder voor het grootse deel met Peter_Jones eens. Liever een veel kleiner maar wel in hoge mate professioneel beroepsleger met de nieuwste materialen. Zo kan een relatief klein leger toch nog wat betekenen op het slagveld. Zelfde geldt voor onze luchtmacht en de vloot, liever klein qua aantallen maar wel geducht ipv veel schepen en vliegtuigen die geen partij zijn voor de nieuwere modellen. Kwantitatief zullen we 't toch altijd verliezen van zowat alle landen om ons heen.
Precies, want hoe vaak zetten we ons volledige militaire apparaat in? Nooit...... Dan kan je toch beter een kleiner professioneel beroepsleger hebben met goed materiaal en veel ervaring die elke keer op missie gaan of afwisselen met elkaar om teveel actie in één jaar te voorkomen. Dan kunnen ze veel meer betekenen dan wat ze nu doen, steeds grote hoeveelheden mensen inzetten met betrekkelijk weinig materiaal en er dan achteraf achter komen dat het veel duurder werd omdat je je mensen alsnog er weg moest krijgen in een noodgeval.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
quote:
Tuurlijk, als de Marokkanen Nederland overnemen, sturen we de Fransen of Spanjaarden. Leer eens lezen.
Tuurlijk is dat waarschijnlijk, leer eens nadenken.
Dat missies niet altijd volgens plan lopen komt omdat de politiek als belangrijkste missie altijd meegeeft dat er geen nederlandse slachtoffers mogen vallen. Dan kun je als defensie dus helemaal niets meer.
Het nederlandse leger kan dus wel met het materiaal omgaan, maar mag dit gewoon niet.
quote:
Ik vind het een prima plan om een groot gedeelte van deze onzin af te stoten, ik sprak laatst een aantal mensen uit andere westerse landen en die verbaasden zich erover wat een militair materiaal wij allemaal hebben
Nee, aan die velen generaals heb je veel foto
quote:
Jammer dat Leeuwarden nog niet dicht gaat. Vreselijke kutherrie als ze weer eens oorlogje spelen. En dat doen ze regelmatig.
Leeuwarden zal denk ik als allerlaatste dichtgaan. Vliegbasis Leeuwarden is nl. de NAVO-basis van Nederland.
quote:
Door Harry2ic - maandag 30 juni 2003 @ 18:43 (0 - Offtopic)
Dat zie je verkeerd, die [landmacht] hebben de capiciteiten niet om zo'n missie te draaien.
Natuurlijk joh. Typisch weer marns-arrogantie. Het is puur toeval dat jullie, na Afghanistan, nu weer voor deze missie aan de beurt zijn om te gaan... had net zo goed Luchtmobiel kunnen zijn.
quote:
Door Peter_Jones - maandag 30 juni 2003 @ 19:58
Precies, want hoe vaak zetten we ons volledige militaire apparaat in? Nooit...... Dan kan je toch beter een kleiner professioneel beroepsleger hebben met goed materiaal en veel ervaring die elke keer op missie gaan of afwisselen met elkaar om teveel actie in één jaar te voorkomen. Dan kunnen ze veel meer betekenen dan wat ze nu doen, steeds grote hoeveelheden mensen inzetten met betrekkelijk weinig materiaal en er dan achteraf achter komen dat het veel duurder werd omdat je je mensen alsnog er weg moest krijgen in een noodgeval.
je hebt nou eenmaal mankracht nodig en die moeten ook afgewisseld worden. dat gebeurd nu volgens het 36 maanden model, waarbinnen je in principe 1 x op uitzending gaat... dit om het personeel te ontlasten en bovendien max. te trainen. Je verhaal is niet reeel. Bovendien heeft RolandR gelijk en zou ik idd je bronnen nog maar eens checken. Wat NL aan Defensie uitgeeft is echt heel weinig hoor.
quote:
Door mdev - maandag 30 juni 2003 @ 20:11 (Unmodded)
Nee, aan die velen generaals heb je veel foto
het gaat niet zozeer om de rang. het gaat om het salaris, die schaal hoort gewoon bij hun functie en verantwoordelijkheden en is vergelijkbaar met hoge ambtenaren op andere departementen. staar je dus niet blind op de rang...
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
quote:
Nederland heeft procentueel gezien een van de laagste defensie budgetten van de wereld en al zeker van Europa.
Dat valt nog wel mee. Check de volgende site maar eens:
CIA World Factbook
Titel van het bericht is trouwens niet helemaal duidelijk. Het impliceert grotere uitgaven i.p.v. bezuinigingen..
quote:
je hebt nou eenmaal mankracht nodig
Ongetwijfeld. Maar de mankracht die je nodig hebt is natuurlijk afhankelijk van veel factoren. Gewoon roepen dat het niet reeel is om mankracht af te bouwen maakt geen indruk. En het huidige uitzendingsmodel is natuurijk allesbehalve heilig.
En als je dan kijkt wat een gigantisch land als Turkije uitgeeft aan defensie dan ligt het bedrag van Nederland verschrikkelijk hoog in verhouding. Tuurlijk zijn defensiebedragen van landen als de VS en Frankrijk hoger, maar dat is ook niet zo vreemd.
Nederland is dus zeker geen land wat een laag defensiebudget heeft.
Idd, de Nederlandse regering is hard op weg om zijn eigen crisis op te zetten. Way to go Balkie! Jaag iedere autochtoon maar lekker de grens over. Ik ben al opgerot uit je vieze kutland, en als ik de kranten een beetje volg dan blijkt dat telkens opnieuw geen slechte keus te zijn geweest.
Er wordt ontzettend veel goed werk verricht bij uitzendingen, dus die stemmingmakerij en onzinverhalen zijn gewoon pertinent onjuist en is gewoon beledigend. Bij de huidige krijgsmacht werken grotendeels zeer kundige en professioneel opgeleide mensen die al veel hebben bereikt voor onze vrede en die van vele anderen.
Nederland geeft bovendien nu al ontzettend weinig uit aan defensie in Vergelijking met de meeste andere landen, Nederland zou als grote speler in de wereldeconomie juist een voorbeeld moeten stellen en een gedeeltevan de rijkdom in moeten zetten voor de vrede elders. Hier passen, zeker in de huidige tijd niet van deze draconische bezuinigingen bij.
De cijfers die jij geeft zijn ABsoluut... Je moet het geld wat je uitgeeft uitdrukken in percentages van het BNP. En dan komt defensie er erg karig vanaf, afgezet tegen de meeste andere landen.
Je kan niet verwachten dat een arm land net zoveel uitgeeft aan defensie in absolute getallen(!!) dan een rijk land. Hier zit b.v. ook nog het potje salarissen bij die hier veel hoger liggen.... Nederland zou gewoon een vast percentage van ons BNP moeten uitgeven aan het creëeren van vrede, dus aan defensie. Korten hierop is niets meer dan egoïsme. (we houden onze rijkdom lekker voor onszelf) Of wil je ook dat we naar Turkse maatstaven geld gaan uitgeven aan gezondheidszorg en onderwijs? Turkije geeft overigens maarliefst 4.5% van het BNP uit aan defensie, Nederland dus 1.5%... dit omdat de Nederlandse economie naar verhouding vele malen groter is dan de Turkse. Procentueel gezien geven we dus 3x te weinig uit, als je het net zo zou willen doen als Turkije...
Juist in deze tijd zou men beter moeten weten, investeren in het Leger is noodzakelijk voor een betere wereld en de uiteindelijke vrede.
[ Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell ]
(='.'=)
(")_(")
Er was volgens mij al een overschot aan officieren per soldaat dat wordt nu alleen maar erger.
Verder hoorde ik dat er F16's, alle orian's (hoe schrijf je dat?) en weer een paar fregatten en mijne vegers uit gaan.
Juist "specialismes" worden hierdoor afgestoten.
Volgens mij staan de nederlandse F16 squadrons / luchtmacht zeer hoog aangeschreven wereldweid...
Ik kan dit soort maatregelen niet steunen, dat er bezuinigd moet worden ok. Maar doe dat dan wel zo dat de verhoudingen officieren/soldaten okee is. Ik krijg bij deze bezuinigingen echt zo'n hupsakee snoeien idee. Over 4 jaar lezen we weer in de krant dat we toch wel erg weinig defensie hebben en dat er weer voor dikke e'tjes aan matrieel gekocht moet worden...
quote:
Er wordt ontzettend veel goed werk verricht bij uitzendingen, dus die stemmingmakerij en onzinverhalen zijn gewoon pertinent onjuist en is gewoon beledigend. Bij de huidige krijgsmacht werken grotendeels zeer kundige en professioneel opgeleide mensen die al veel hebben bereikt voor onze vrede en die van vele anderen.
Pardon? Meen je bovenstaand stukje serieus? Hebben we het over dezelfde krijgsmacht waar niet zo heel lang geleden het minimum benodigde IQ werd verlaagd naar 80? Wat net voldoende is om je eigen naam te foutloos te spellen? Volgens een beroepsmilitair die ik ken, zijn de keuringen van tegenwoordig een lachertje vergeleken met vroeger. Ze moeten ook wel, anders krijgen ze nooit genoeg rekruten.
En over dat "goede" werk dat er met uitzendingen bereikt zou zijn wil ik 't eigenlijk al niet eens hebben. Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar Nederlandse militairen hebben al moeite om een asbestloos kamp op te zetten, laat staan dat ze een moslimenclave kunnen beschermen. Of heb je de televisiebeelden van uitgezonden BBQ-ende Nederlande militairen soms nooit gezien? Het professionalisme straalt ervan af.
quote:
Nederland zou gewoon een vast percentage van ons BNP moeten uitgeven aan het creëeren van vrede, dus aan defensie
Vrede gelijkstellen aan defensie is natuurlijk te kortzichtig voor woorden.
quote:
Je kan niet verwachten dat een arm land net zoveel uitgeeft aan defensie in absolute getallen(!!) dan een rijk land.
De uitgaven van Nederland aan defensie zijn zelfs groter dan die van landen als België, Switzerland of Oostenrijk. Niet bepaald de armste landen dacht ik zo.
[ Dit bericht is gewijzigd door Petrovski ]
quote:
Turkije geeft overigens maarliefst 4.5% van het BNP uit aan defensie, Nederland dus 1.5%... dit omdat de Nederlandse economie naar verhouding vele malen groter is dan de Turkse.
Je vergeet dat Turkije nogal gevaarlijk ligt naast Irak en dat ze ook een 'probleem' hebben met koerden. En misschien nog een ander punt, het leger heeft in Turkije heel erg veel macht (te veel), een grote bezuiniging zou het turkse leger niet pikken.
Nederland is inderdaad altijd overal haantje de voorste als t gaat om in de picture te komen.
Wat ik hoor van mensen die voor hun werk in contact komen met de Nederlandse legeronderdelen in oorlogsgebieden dan is vrijwel geen van deze mensen erg positief over de kwaliteit van de Nederlandse krijgsmacht. Het komt namelijk regelmatig voor dat Nederlandse teams tussen twee vechtende partijen inkomen en dat ze dan de hulp moeten inroepen van de Fransen om ze eruit te bevrijden. En dat is niet een keer maar verschillende malen.
De leiding (kolonels en brigadegeneraals) kent het land waarin ze opereren niet eens, zo geven ze mensen die daar werken de tip om bij problemen naar een bepaalde locatie te gaan die een paar uur weg is terwijl er net buiten hun gebied, bijvoorbeeld in het Amerikaanse deel een grote basis ligt waar in geval van nood veel sneller is te komen. En dat is niet één zo'n kolonel of generaal maar dat is steeds weer.
Als je mijn commentaar had gelezen dan had je gelezen dat ik positief tegenover kleine teams sta zoals mariniers en commando's. Volgens mij hebben die tegenwoordig veel meer effect, zeker voor een klein land als Nederland, dan een gigantisch leger. Ik had het ook over teams die elkaar afwisselen, op die manier voorkom je inderdaad dat mensen te lang uitgezonden zijn en daardoor minder gaan functioneren. Maar je wil wel de ervaring op een hoog peil houden en dat is op dit moment absoluut niet het geval met een paar legeronderdelen als uitzondering.
Op dit moment hebben een groot aantal van de mensen die we naar oorlogsgebieden sturen geen idee waar ze terecht komen. Ze denken dat iedereen die moslim is in een land als Bosnie met een hoofddoekje oploopt terwijl in steden als Sarajevo dat vrij weinig voorkomt, tenzij je naar bepaalde gebieden gaat. Maar is dat niet net zoals in onze grote steden als Utrecht, Rotterdam en Amsterdam?
En waarom moeten we zoveel materieel hebben wat we nooit kunnen en mogen gebruiken doordat de landelijke en NAVO-politiek ons dat onmogelijk maakt. Waar zijn jullie allemaal bang voor, dat we weer worden aangevallen door Duitsland of misschien wel door de VS? Tegen die landen maken wij zowieso weinig kans. We hebben veel meer aan een kleine gespecialiseerde en goed uitgeruste krijgsmacht die bepaalde taken kan uitvoeren zoals counter-terrorism of vredesoperaties.
of al die illegalen die ONS werk inpikken zodat de nederlander weer werkloos is...
tjonge jonge wat een wereld is dit toch...
Deze maatregelen gaan dus veel verder dan 9000 arbiedsplaatsen, ze zullen ook voor een belangrijk deel civiele bedrijven treffen.
[ Dit bericht is gewijzigd door -Blackbird- ]
als er straks toch geen personeel meer voor is omdat ding te onderhouden, wat moet je er dan nog mee??
Deze bezuinigingen verzwakken ons land enorm. Militair, politiek en economisch. Ook economisch ja omdat ik niet geloof dat die 7.000 werkelozen opwegen tegen de gemaakte bezuinigingen.
Dit wist ik dus allang want ik heb een kennis bij defensie werken.
Heeft laptop van de zaak en mag die dus noooooit uit zijn zicht verliezen. Classified shit erop en dan hoor je weleens van hem wat er allemaal komt op bezuinigings gebied.
quote:
indelijk actie, eindelijk iemand die dat nutteloze leger van ons eens kortwiekt. Als het op oorlogvoeren aankomt of ze moeten naar een ietwat onzeker gebied dan zijn het een stelletje laffaards waar je niets mee kunt.
Dit vind ik absoluut 1 van de meest debiele opmerkingen van het jaar. De politiek zijn laffaards, niet het leger.
Persoonlijk vind ik een leger nog steeds erg belangrijk, Nederland moet een groot genoeg leger hebben om zichzelf te kunnen verdedigen.
En zelfs dat lijkt mij nog een situatie die ik niet zo gauw zie gebeuren. Terroristen zullen echt niet het land aanvallen waarbinnen ze nu zonder weinig problemen kunnen opereren.
Zowieso als je ons huidige leger tegenover een leger van bijvoorbeeld Frankrijk of zelfs het oude Joegoslavische leger dan zijn we binnen een week verslagen. En dat heeft minder met het formaat van ons leger te maken of met geld te maken maar vrijwel geheel door de algemene kwaliteit van ons leger. Bovendien is de kunst van oorlog voeren ons een beetje uit het bloed gegaan en dat vind ik helemaal geen negatieve ontwikkeling.
En als we het dan toch over geld hebben voor onze gemoedsrust, we geven nog altijd als een van de weinige landen in de wereld vrij makkelijk geld weg aan landen waar een goed bestuur ontbreekt zonder voorwaarden te stellen. In de tijd van Jan Pronk ging dat om nog meer geld, want die gaf het uit alsof het van hem zelf was en tegenwoordig is men dit wel aan het terugdraaien en de groep van landen die we steunen aan het verkleinen maar nog steeds zijn wij een van de weinige landen die weinig voorwaarden aan onze schenkingen stellen.
Ik denk dat we hiermee juist de situatie in de wereld verergeren doordat we geld geven aan mensen die het vervolgens weer tegen hun eigen bevolking gebruiken.
[ Dit bericht is gewijzigd door Peter_Jones ]
Mijn man is er dus 1 van bij zo,n civiel bedrijf.
Zie maar eens een andere baan te krijgen als je 49 bent en geopereerd aan een nekhernia foto
Wat doen ze hier dan??? En dan komen we weer terug naar mijn mening. Ze zitten hier op hun reet. Beter dus dat ze ontslagen worden.
Jammer zeg dat je SFOR(I-VI), KFOR(I-III), ISAF(I), Cyprus(I-weet niet hoeveel) vergeet. Erg aardig voor de soldaten die daar hebben gediend. Kijk naar een onderdeel als LMB, dat is bijna constant op pad! En toch echt onderdeel van de KL!
ik ken toevallig een paar gasten die het leger ingingen en er nu weer even hard uitgeflikkerd worden.....en ik kan je zeggen die gasten vetrouw ik mijn veiligheid net toe.....allemaal nerds die dan belangrijke dingen doen.....bah
is goed dat ze ontslagen worden...eigenlijk zouden we als land alleen bijvoorbeeld op of lucht of land concentreren.....volgens mij hebben we dan een veel machtiger leger......maarja het blijft moorden voor je land...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken