Top 2000 bereikt 6,8 miljoen mensen
De Top 2000, het jaarlijkse eindejaarsevenement van Radio 2 heeft dit jaar 10,6 miljoen mensen getrokken via radio, televisie en internet. Dit komt neer op 75% van de Nederlandse bevolking van 10 jaar en ouder, hetzelfde percentage dat de 3FM-actie Serious Request afgelopen jaar bereikt heeft.
Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Radiocall in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek. 6,8 miljoen mensen hadden de radio korte of lange tijd afgestemd op Radio 2. Ook populair was de televisieversie van het radio-evenement. De televisieregistratie van Top 2000 in concert bereikte tijdens de nieuwjaarsnacht in totaal 5,3 miljoen kijkers.
Kees Toering, zendermanager bij Radio 2 is erg trots op de cijfers. "Ik vind het ongelooflijk dat opnieuw zoveel mensen de Top 2000 hebben gevolgd. Er is weer een record neergezet. Het zijn de makers van de Top 2000, redacteuren, producers en natuurlijk de presentatoren, die voor dit succes hebben gezorgd. Het enthousiasme en de professionaliteit waarmee zij hun werk hebben gedaan is bijzonder en maakt dat zoveel mensen na tien jaar, nog steeds zoveel plezier aan het evenement beleven. Ik ben daar bijzonder trots op."
De Top 2000 bestond vorig jaar 10 jaar en werd uitgezonden van vrijdag 26 december tot en met woensdag 31 december. De luisteraars waardeerden de marathonuitzending van 144 uur met het rapportcijfer 7,8.