Spore
Spore. Die naam zou de meeste gamers toch wel iets moeten zeggen. Het is één van de meest bespoken en langst verwachte games van dit jaar. Reeds in 2000 begon de ontwikkeling van dit spel, in 2005 werd het bestaan van de game officieel bekendgemaakt. Het zou de meest uitgebreide godgame ooit gemaakt zijn, ontstaan uit de briljante geest van Will Wright. Onze vriend Will, die ongekende aantallen gamers urenlang gekluisterd wist te houden aan hun monitor met SimCity en The Sims. En Spore zou zijn meesterwerk worden. Is dat gelukt, heeft Spore zijn Sporen verdiend? Of Sporet Spore toch niet helemaal? Als je het wil weten, volg dan nu de tijdslijn van evolutie...
Het begon allemaal vijf miljard jaar geleden. Een komeet, met in zijn ijs enkele diepgevroren levenscellen, stort neer op aarde. Waar de levenscellen vandaan komen, kan niemand vertellen. Was de komeet een brokstuk van een ontplofte planeet, waarop enkele bacteriën zich onder extreme omstandigheden in leven hebben kunnen houden? Misschien hebben buitenaardse wezens zich ergens mee bemoeid, en is het een wetenschappelijk evolutie-experiment? Of is het dan toch waar wat sommigen geloven, en bestaat er een hogere macht? Hoe dan ook, de komeet stort neer in zee en de levenscellen worden wakker. We krijgen de controle over één van de cellen. Dan begint de eerste fase van het spel: de Cell Phase.