Klantoordeel over NS blijft achter bij prestaties
Bijna driekwart van de treinreizigers was vorig jaar tevreden over de dienstverlening van de Nederlandse Spoorwegen. Het oordeel van de klanten van het spoorbedrijf blijft daarmee achter bij de prestaties van de NS. Dat blijkt uit de jaarcijfers die het spoorbedrijf vrijdag heeft gepubliceerd.
Van de reizigers gaf 74 procent het spoorbedrijf het cijfer 7 of hoger, tegenover 75 procent een jaar eerder. Het punctualiteitcijfer bereikte in 2011 met 94,7 procent daarentegen een record, zo werd eerder al bekend. Een jaar eerder kwam nog 92,5 procent van de treinen niet meer dan vijf minuten later dan gepland binnen.
Consumentenorganisaties willen in overleg met de NS om meer duidelijkheid te krijgen over waarom het oordeel van de klanten achterblijft bij de prestaties van de NS.
Klantoordeel over NS blijft achter bij prestaties (Foto: Novum)
Voor de klant is elke minuut een vertraging, bij de NS telt een vertraging pas mee bij 5 minuten.
En dan heb je nog de absurd slechte communicatie, vertragingen worden niet doorgegeven, wijzigingen worden slecht of te laat doorgegeven, NS medewerkers zijn vaak niet op de hoogte van wijzigingen, enzovoort. Op die manier kun je alsnog een trein missen, ook al reed hij volgens de statistieken op tijd..
Reputatie komt namelijk te voet en gaat te paard.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Als ik een fiets koop via alibaba voor 65 euro dan verwacht ik er ook minder van dan als ik een fiets via de fietsenwinkel koop voor 1200 euro.
Daarnaast, als je een traject hebt waar om het half uur gereden wordt en je hebt een rit met 30+ minuten vertraging dan laat je die gewoon uitvallen (weg vertraagde rit) en dan laat je hem gewoon arriveren als de rit van 30 minuten later (arriveert die op de "normale" tijd).
Ow en een trein is pas te laat als hij meer dan 5 minuten dan gepland aankomt bij het eindpunt..
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken