Omzet 'Dungeons & Dragons' met 500 procent gestegen
Turbine Entertainment heeft de omzet van 'Dungeons & Dragons: Online' met 500 procent zien stijgen, schrijft de website Gamesindustry. De grote online game werd vorig jaar september opnieuw gelanceerd nadat de game was overgestapt naar een free-to-play-verdienmodel.
"We wisten al lang dat dit een goede game was. Door dit nieuwe innovatieve model te implementeren krijgen spelers de keuze over hoe ze de game willen spelen en hoeveel ze willen betalen. We hebben onze reikwijdte succesvol uitgebreid, en kunnen nu nieuwe energie in de game steken", stelt Jim Crowley, voorzitter van Turbine Entertainment.
De verkoop van kleine producten binnen de game ligt drie keer boven het gemiddelde van andere games binnen de industrie. "Nu we onze vierjarige verjaardag vieren, is de game nog nooit zo goed en succesvol geweest. We beginnen nog maar net met het aanbieden van meer missies, objecten en andere innovatieve uitbreidingen die zullen komen in de grote updates in de loop van 2010."
'Dungeons & Dragons: Online' werd in het voorjaar van 2006 uitgebracht voor de PC. De game zou een sterke tegenhanger moeten worden voor 'World of Warcraft', maar heeft die naam nooit waar kunnen maken. Ontwikkelaar Turbine besloot om 'Dungeons & Dragons: Online' in de Verenigde Staten om te zetten naar een game die gratis gespeeld kan worden. Momenteel kent de game een miljoen spelers.
Bij een free-to-play-game kunnen spelers gratis gamen, maar dient er betaald te worden voor kleinigheden. Wil je meer dan twee personages aanmaken, dan moet daarvoor betaald worden. Datzelfde geldt voor bepaalde rassen, soorten personages, of bonusmissies.
Omzet 'Dungeons & Dragons' met 500 procent gestegen (Foto: Novum)