Nieuws
Geluidszone vliegveld Eindhoven gekraakt
De geluidszone van vliegveld Eindhoven, die vorig jaar is vastgesteld door de ministeries van Defensie en VROM, deugt niet en moet opnieuw worden bepaald. In de tussentijd mag er worden gevlogen op basis van de geluidslimieten van 2007, met een klein aantal extra militaire en civiele vluchten.
Dat heeft de Raad van State vandaag bepaald. Onder meer de vereniging Belangenbehartiging Omwonenden Welschap (BOW) had beroep ingesteld tegen de nieuwe vaststelling van de geluidszone rond het vliegveld.
Geluidszone vliegveld Eindhoven gekraakt (foto: DAG)
Dat je met gespeende lullen.. eh, geleende spullen.
De bok van het dak af neukt.. eh, de nok van het dak af beukt!
Ik neem natuurlijk wel aan dat ze blij zullen zijn dat op de langere termijn er een limiet komt waar ze wel mee geholpen zijn.
kom je wel eens in ontwikkelingslanden dan? Stel je toch niet zo aan man
Maar in dit geval wil ik er toch even op wijzen dat er weinig tot geen overlast was toen het nog veelal als militair airport gebruikt werd. De laatste jaren wordt Eindhoven Airport echter meer en meer gebruikt als alternatief voor Schiphol en vertrekken er steeds meer civiele vluchten. Dit gaat alleen nog maar meer worden als Eindhoven Airport een dependance wordt van Schiphol en het aantal vluchten nog meer toeneemt.
De overlast zal daarmee ook gigantisch toenemen, dus op het moment dat er richtlijnen worden vastgesteld, snap ik dat de buurtbewoners die zo streng mogelijk willen zien en daar nu dicht op zitten om te voorkomen dat er in de toekomst overlast ontstaat.
En nee, ik woon er zelf niet dusdanig in de buurt dat ik er last van heb of zal krijgen...
Al die jankers die er de laatste jaren een huis gekocht hebben moeten geweten hebben dat zij bij een vliegveld gingen wonen dus hou eindelijk eens op met dat gezeik.
Dat betekent dus 100 extra vluchten per dag, lijkt me erg vervelend als je onder de aanvliegroute woont. En gezien de omgeving van beide vliegvelden is het voor Eindhoven Airport een iets groter probleem...
Zo is er bijvoorbeeld Chicago O'Hare, met ongeveer dezelfde baanstructuur. Het aantal vluchten is bijna 2x zo hoog als het aantal vluchten bij Schiphol, hetzelfde geldt voor het aantal mensen die in het gebied wonen. Wat is nou raar? Over Schiphol komen 20x zoveel klachten mbt geluidhinder binnen dan O'Hare. Conclusie: we zeuren in NL.
El Coño
ウイスキー
Ben het wel met je eens dat mensen in Meerhoven en Meerveldhoven hun klep moeten houden, die wisten van de uitbreiding toen ze er gingen wonen.
El Coño
ウイスキー
In dit geval is dat echter niet zo...
Heb jarenlang op een camping in Zandoerle gestaan wat onder de aanvliegroute ligt. Nu komt daar elk kwartier, misschien half uur, een vliegtuig over. Niet echt storend, dat zal ik niet ontkennen.
Maar kan me voorstellen dat als je daar woont, en er komen naar verwachting elke dag 100 vluchten bij, dat je dan goede vastgestelde normen wil voor het te laat is.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken