Versatel heeft nog slechts 60.000 voetbalklanten

Icoon TelevisieHet aantal abonnementen dat Versatel tot nu toe heeft afgesloten op haar 'triple play-dienst', neemt gelijkmatig toe. In totaal nemen nu 60.000 klanten de dienst - een combinatie van een internet-, telefonie- en televisieabonnement voor live eredivisievoetbal - af.

Versatel had de oorspronkelijke doelstelling om 100.000 abonnees te hebben aan het eind van 2005. Deze doelstelling liet het bedrijf echter snel varen, omdat de verkoop van het abonnement tegenviel. Aan het begin van het voetbalseizoen 2005 - 2006 keken slechts 10.000 klanten live eredivisievoetbal via Versatel.

Versatel gaat nu haar zenderaanbod vergroten. Concurrent KPN kondigde onlangs hetzelfde voornemen aan. Het bedrijf hoopt dat het uitbreiden van het zenderaanbod meer abonnees oplevert op het pakket dat ze nu verkoopt.

Versatel legde in 2004 91,5 miljoen euro op tafel voor de exclusieve uitzendrechten van het voetbal uit de eredivisie. De totaalprijs van de investering is echter veel hoger uitgevallen, omdat het netwerk van Versatel voor de uitzendingen geschikt moest worden gemaakt en er veel reclamekosten zijn gemaakt.

Met dank aan pberends voor de submit.