Nieuws
Politie schrijft 40.000 bonnen uit op A13
De overtreders krijgen binnen twee weken hun acceptgiro in de bus zodat ze snel met hun daad worden geconfronteerd, aldus justitie. Eerder liet de politie weten dat het aantal bekeuringen per dag was afgenomen toen automobilisten met behulp van lichtbakken boven de weg werd verteld waarom de maatregel geldt.
Zodra weggebruikers zien dat ze door te hard te rijden omwonenden tot last zijn, minderen ze snelheid volgens de politie. Toch deelde de politie in de afgelopen weken nog 40.000 bekeuringen uit.
Kom op mensen met zn allen netjes tachtig rijden daar, maar wel in de 2e versnelling..... foto
Tijd voor een leuke belastingverlaging. Het geld komt toch wel binen zo! foto
En wat geluids- en milieuoverlast voor omwonenden betreft, zal lekker veel uitmaken met vliegveld zestienhoven in je achtertuin. Wat die laag overkomende vliegtuigen aan geluid produceren en aan uitlaatstoffen, dan moet ik nog heel wat kilometertjes rijden. foto
Stelletje HOEREN (kom maar op met die mod)
het gaat ze echt niet om de herrie of om het milieu,nee geld is het toverwoord dat kunnen ze nl makkelijker binnenhalen als kriminelen vangen dat is echt politie werk en daar zijn de stakkers niet toe in staat.
als ze met het geinde geld nou ff al die mensjes laten verhuizen die zo broodnodig langs de snelweg moeten wonen laten verhuizen dan kan de snelheid weer normaal worden,o nee daar hebben ze geen zin in want dan hebben de mensjes niets meer te klagen en komt er geen geld meer binnen.
als we gewoon nu eens een wet zouden maken waarin staat dat we niet huisjes gaan bouwen binnen 500 meter van een snelweg dan zijn dit soort idiote maatregels niet nodig.
Ik begrijp de reden niet helemaal, geluidsoverlast is onzin....qua doorstroming helpt een lagere snelheid wel, omdat je meer tijd hebt om van baan te verwisselen. Bij Rotterdam kun je op dat 80 km stuk 3 kanten op (als je vanauit Den Haag komt). Met 100 km/u is het lastiger invoegen dan bij 80....maar doe die snelheidsverlaging alleen tijdens de spits ofzo, maar niet de hele dag. 80 km/u op een lege snelheid om 6:00 \'s ochtends gaat zo traaaaaaaag foto
de politie moet harder optreden, moet sneller straffen, meer de regels hanteren...
tuurlijk beginnen ze op een gebied waar dit het simpelste en makkelijkste is... in het verkeer.. en dan krijg je een stelletje huilebalken die niet eens fatsoenlijk op hun kilometer teller kunnen kijken
als je te hard rijdt dan overtreed je de wet, en daaraan vast zit een boete, get used to it...
Huubke <3
Maar ja, gaat het hier om traject controlle ofzo, want een flits heb ik niet gezien...!?!?
quote:
tuurlijk beginnen ze op een gebied waar dit het simpelste en makkelijkste is
beginnen??? Dit doen ze al jaren en andere belangrijkere dingen doen ze al jaren niet....en dat is hetgene wat ons juist zo stoort.
Mijn ervaringen met de politie zijn, op 1 geval na waarbij ik in het gelijk gesteld werd, allemaal negatief. Bij een inbraak in je auto moet je aangifte bij de politie hebben gedaan voor de verzekering. Ik kan je vertellen dat 2 uur wachten niet echt leuk is....en dat terwijl er dus niemand voor je was foto
Je leest op Fok een bericht dat politieagenten in bepaalde buurten niet eens meer durft te komen, dus wat doen ze dan? Dan gaan ze laf flitsen en sturen ze de bonnen lekker op. Okay, ik weet dat ik te hard rij en dat ik dan kans loop op een boete....maar de plekken waar ze snelheidscontroles houden irriteren mij mateloos. Dan zijn dus plekken waar het totaal niet gevaarlijk is om iets harder te rijden. Je rijdt zelfs gewoon met het verkeer mee als je pakweg 10 a 15 km/u harder rijdt. De politie weet dat en gaat bewust op die plekken staan, alleen maar voor de inkomsten.
Dit is niet een verzinsel van automobilisten, maar wordt ook gewoon toegegeven door justitie. Ik ken een aantal agenten die mij op plekken hebben gewezen waar ze periodiek controleren als er weer een quota gehaald moet worden....daar word ik dus doodziek van foto
[ Dit bericht is gewijzigd door 4]-[ Highlander ]
Oh ja wat heeft de strafmaat te maken (die van de hoge boetes ) met het vullen van de kas van de staat??(jij rund je had gewoon beter uit je doppen moeten kijken die boetes zijn er voor jou)
Hmm de vervuiling veroorzaakt doordat er nu de gehele dag files rond overschie staan worden zeker dan maar even niet gemeten?
Tuurlijk als het echt zo verschrikkelijk wordt dat de verkeersregels zeggen dat je maar max. 90km/h mag rijden, gooi de benzineprijzen dan ook maar omlaag naar amerikaans principe, dan hoor je mij niet meer klagen, en vind ik 90km/h geweldig (niet dat ik het ga rijden, maar goed..)foto...een MG-B cabrio rijdt veelste lekker met 120foto
files onstaan ook door snelwegen 30 jaar lang niet uit te breiden terwijl de bevolking verdubbeld!!
foto
Overigens geloof ik die getallen van justitie niet zo zal niet de eerste keer zijn dat ze gewoon bluffen die getallen die ze noemen zijn ze niet in staat om te verwerken
BAH LAAT ZE EENS BOEVEN GAAN VANGEN daar help je die mensen mee foto
Ik vind dit echt prima! Laat ze maar een keer mensen met de waarheid confronteren. 80 = 80, en geen kilometer harder.
De mensen die de boetes krijgen, hebben ook vast wel eens vaker over het stukje A13 gereden waar jaarlijks nog veel te veel verkeersslachtoffers vallen. Veel te smal om 100 te gaan rijden. Er staan daar ook van die borden r.i. Den Haag: adviessnelheid 40km/h. Iemand die zich daar aan houdt?!
Geluidsschermen neergooien werkt niet; ondertussen al door diverse geleerden aangetoond. Misschien werkt dit wel, laten we het in ieder geval eens proberen. Je gaat mij niet wijsmaken dat je minder opschiet als de maximumsnelheid op dat stukje van 100 naar 80 wordt teruggebracht. 100 kun je daar toch maar heel even rijden en dan kun je daarna weer afremmen voor een invoeger tot 70km/h.
Misschien is het wel een idee om de 3,2 miljoen die hiermee wordt verdiend eens te investeren in het verbeteren van de verkeersveiligheid daar. Als er in een paar weken tijd al zoveel wordt verdiend, spaar dan even door, haal er nog wat andere boetes bij (want o-o-o, wat betalen wij veel boetes.. maar waarom nou toch?) en bouw \'t een en ander onder de grond. Veiliger, want je kunt bredere banen bouwen, minder overlast, want je zit onder de grond...
En wat het geluidsoverlast betreft, het verschil tussen een auto die 120 rijd of 80 hoor je niet hoor, en verder maken vrachtwagens enzo het meeste lawaai, en die rijden al 80 tot 90 km/h...
Stelletje stomme foto daar bij de gemeente Rotterdam. foto
quote:
files onstaan ook door snelwegen 30 jaar lang niet uit te breiden terwijl de bevolking verdubbeld!!
En in wel land mag dat dan zijn?
Hier zijn er toch heel wat wegen en baanvaken bijgekomen. foto
Je mocht daar vroeger ook maar 100 hoor!
mm, ik zal er ook wel eentje krijgen. Reed er vorige week met 140 overheen. Snapte al niet waarom iedereen 80 ging rijden op een autosnelweg.
Dat wordt dan flink boete en misschien zelfs een paar dagen je rijbewijs kwijt, dat is namelijk 60 Km te hard!
Buurtbewoners zeiken over geluidsoverlast naar de gemeente --> Gemeente zeikt over de snelheid tegen de politie --> politie moet het gezeik aanhoren en moet dus de snelheid controleren.
Ik denk, dat de discipline om niet hard te rijden er over enkele jaren wel goed in zit bij de automobilist. Ook bij alle automobilisten die dagelijks tussen Kleinpolderplein en afslag Rot-Airport vertoeven. Ten gerieve van de inwoners van dit deel van Overschie, best wel een mooi dorp weggedrukt achter de immense geluidswallen.
Amsterdag - Den Haag is nog steeds 2 baans
Utrecht - Den Haag deels 2 baans en andere deel 3 baans met voorbereiding op 4 baans(die er al heeeeel lang ligt)
A13, zover ik me kan herinneren staan elke spits files daar.
Uitbreidingne die in jaren 60 en 70 gepland zijn zijn zelden uitgevoerd
enz enz enz enz enz
quote:
pure onzin dit... wat wij in nederland aan "bezuinigen" op het milieu komt er 3x zoveel weer bij vanuit het ruhrgebied.
en we zijn weer lekker kortzichtig... Dat in het Ruhrgebied nog wat te winnen valt qua milieueisen, staat los van andere andere verbeteringen en dit mag ons nooit weerhouden ook in Nl kritisch te blijven kijken. Met dat argument kun je alle milieuverbeteringen in NL wel wegpraten. En dan later wel zeiken dat het zo kut gaat in Nl. omdat het bij 30 graden het meteen smog-alarm-fase 1000 in Rotterdam is. En met meer wegen krijg je dit dus.
Oplossing zijn variabele snelheden. In de spits 60 / 80 (leuk voor de bewoners), \'s nachts 120++ (leuk voor een ieder die files ontwijkt). Computersysteempje neerzetten die dit regelt ne klaar: iedereen een beetje tevreden.
De PvdA heeft een fors aantal jaren geleden het plan gesmeed om het vliegveld Zestienhoven te sluiten, of te verplaatsen naar een locatie ergens midden in een stuk natuurgebied. Voordat dat publiek bekend werd gemaakt zijn de partij-baronnen, familie en vrienden op grote schaal onroerend goed rondom het vliegveld gaan aankopen, dat toen vanwege de geluidsoverlast nogal goedkoop was, in de hoop vet te verdienen aan de toegenomen waarde. Nu het duidelijk is dat het vliegveld uiteindelijk toch blijft, is dit een van de maatregelen om te proberen een verdere politieke terugslag te vermijden voor een partij die toch al electoraal klop heeft gekregen.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
En over die flitsers, als ze nu eens flitsen bij scholen en woonerven, maar daar zie je ze maar af en toe. Een drempel kan er meestal nog af of zo\'n mooie slalom waar het juist de sport is om hem met 90 te nemen. Nee ipv dat gaan ze op snelwegen staan. Had er laatst ook nog 1, 3 km/h op de A15 om half 11 s\'avonds. Netjes bij de wegwerkzaamheden de maximale snelheid en dan met de drie andere auto\'s meerijden. Muziekje op de achtergrond en ja hoor, 123 km/h. Dan denk je toch ook foto of niet dan?
Maar eh, gaat het daar echt op gem. tijd/afstand en niet met een flitspaal. Want dan heeft mijn rijinstructeur geluk gehad foto, want ook ik lette even niet op de meter en kwam tot de 85. Het leuke is dan dat dat meteen opvalt, want je gaat iedereen voorbij foto.
Toch wel lekker verdiend trouwens 3,2mln. Vraag me wel af waar de mensen toch dat geld vandaan halen om zich die boetes te kunnen veroorloven. foto
Want de mensen gaan er toch echt niet langzamer door rijden, ondanks die zegswijze van die steen en die ezel.
Jaren lang is het gewoon legitiem - niks aan de hand. En nu is het opeens bijna een misdaad. Belachelijk!!!!
"met hun daad worden geconfronteerd" fotofotofotofoto
Zeuren tegen politie dat ze bonnen uitdelen omdat je te hard reed heeft geen zin. Het is je eiegn schuld als je je ogen compleet dicht hebt achter het stuur en die borden dus niet hebt gezien. Zeur niet zo...
In plaats daarvan gewoon lekker in de file, al die uitlaatgassen zoveel mogelijk en zo lang mogelijk in de misselijke koppen van die buurtbewoners pompen! foto Dat verdienen ze dubbel en dwars! Het is een SNELWEG, dit staat voor een weg waarmee je snel van A naar B kan en niet een weg waar de snelheid weg is (volg je me nog?). Die weg ligt er al een hele poos en toen je in deze regio ging wonen wist of kon je redelijkerwijs aannemen dat je er dus iets van zou horen!
Iedereen die wil zeiken over de KLPD moet eigenlijk maar gaan zeieken bij dat stelletje foto en dan bij voorkeur met ze allen tegelijk. volgende keer dat je met een paar 100 man in de file zit op de A13 omdat alle auto tegelijkmoesten remmen: stap even uit, bel aan bij het eerst het best huis en laat ze even weten wat je ervan denk!
quote:
Mijnheer is duidelijk geen verkeerskundige. Bij een hoge snelheid hoort een lange volgafstand, bij een lage snelheid kun je dichter op elkaar rijden.
Als je de capaciteit van een weg (pae/uur) afzet tegen de snelheid, krijg je een parabool als grafiek, met de top (=max pae/uur) op de helft van de ontwerpsnelheid van de weg. Wat dus voor zo\'n mooie nieuwe driebaans A13 een kleine 140km/uur is, waardoor de snelheid die hoort bij de hoogste capaciteit ongeveer 70 km/uur is. Vandaar dat die borden bij files ook zo vaak op 70 staan
Nee ben ik idd niet foto Maarre, voordat mensen daar maar 80 mochten rijden, stonden er een stuk minder files. En volgens mij komt dat toch echt omdat ze minder snel mogen rijden daar. Zoals al eerder is genoemd, zou het afremmen en weer versnellen (harmonica-effect) aan mee kunnen dragen. Maar goed... als je een linkje hebt waar deze theorie van je wordt uitgelegd, ben ik ook weer blij.
[ Dit bericht is gewijzigd door nicxz ]
Wat voor een mileu schade wordt er wel niet aangericht om 40.000 bekeuringen te verwerken?
- Papier(bekeuring + enveloppe)
- PTT verstookt meer brandstof om wat bekeuringen \'bij de mensen thuis\' te brengen
- Stroom van de computers die de bekeuringen moeten verwerken
- Inkt waarmee de bekeuringen worden uitgeprint
- de aarde wordt warmer van de mensen die de bekeuringen ontvangen, gaan koken van woede
Tja,
ik weet het niet hoor. Die mensen die er in de buurt wonen zullen er weinig van merken denk ik. Dat moeten ze dan met meetingen bewijzen. Wel zo eerlijk lijkt mij!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken