Nieuws
Actie tegen Kwartje van Kok
Bovag en Rai willen dat het 'kwartje van Kok' van de benzineprijs wordt afgehaald. Beide organisaties hopen dat heel Nederland de groene lintjes gaat dragen als protest tegen de hoge belastingen op de benzine.
Volgens de actievoerders zijn automobilisten sinds juli 1991 18 tot 25 cent extra accijns gaan betalen om zo het financieringstekort bij de overheid te dichten. 'Nu zo'n 10 jaar later, is de overheid rijker dan ooit en heeft het kwartje de staatskas inmiddels zo'n 15,5 miljard gulden extra opgeleverd', stellen Bovag en Rai.
Dinsdagmiddag overhandigen zij een petitie aan de Tweede Kamer. Door het gifgroene lintje aan hun auto te bevestigen kunnen bestuurders ook laten zien hoe giftig zij op de minister-president zijn. De lintjes zijn bij veel tankstations te verkrijgen. De Bovag en Rai zullen ook met advertenties en gifgroene vlaggen bij tankstations en garages de aandacht op hun actie trachten te vestigen.
Maar ik heb zo mijn twijfels... het blijft politiek...
quote:
Bovag en Rai gaan met gifgroene protestlintjes protesteren tegen de \'torenhoge\' benzineprijzen
wow, daar zal Kok wel van schrikken, wat een keiharde actie. Heeft Kok niet voor niks die dure gepantserde auto gekregen.
maareuh.. KOK, KOM OP MET DAT KWARTJE..
(alsof ie hier zit te Fok!ken foto)
quote:
wow, daar zal Kok wel van schrikken, wat een keiharde actie. Heeft Kok niet voor niks die dure gepantserde auto gekregen.
Jazeker, maar gvd wel van onze kwartjes foto
Komen nu al weer geld tekort voor allerlei dingen, dan nog meer... Aan de andere kant, voor al die kwartjes kun je een aardig uurtje parkeren foto
Anyway, die actie... die lintjes hadden wij 3 weken terug al liggen op \'t station... hoe kan dat nou?
Hele grap van het rekeningrijden heeft 220 Miljoen gekost, denk je dat ze sinds May-Wegermee ooit wat geleerd hebben ? de carpoelstrook doet nu ook dienst als spitsstrook. Een idee wat al jaren in Frankrijk en Spanje ingeburgerd is om grote hoeveelheden verkeer te reguleren.
Benzine hoeft van mij niet duurder, haal dat kwartje er af, of investeer dat in werkelijk goede oplossingen in de Nederlandse infrastructuur. Te veel autos op de weg, te weinig rek in het geheel.
quote:
Van mij mag die benzine nog veel duurder worden. Een gulden of 6 per liter lijkt
me wel wat. Kunnen ze van de opbrengst de motorrijtuigenbelasting afschaffen
en geldt er tenminste werkelijk dat de vervuiler betaald
Precies... heb een pesthekel aan al die jongeren, die \'s avonds voor de lol met vrienden een beetje rondkarren in hun bak of mensen die voor een paar 100 meter boodschappen gaan doen met hun auto..foto
Verder: dat kwartje moet blijven, anders kan iedereen straks weer op de weg en dat is zeer ongunstig! foto
Wat moet jij nou met een krop SLA ?
/Ontopic
Als je de benzine verhoogd naar 6 gulden betekent dat dat je daar een paar jongeren mee pakt.
En dat in tegenstelling van heel veel andere mensen die wel gewoon rijden.
Als je even een rekensommetje maakt.
Je rijdt per week 100 KM (werk niet meegerekend)
Je auto rijdt 1 op 10.
Dat betekent dat je 10 liter kwijt bent per week.
Dat komt neer op 60 gulden.
Dat keer 52 is 3120 gulden dan wat je betaalt en dat in tegenstelling tot 650 gulden die je nu in een jaar betaalt.
Als je 2470 gulden aan wegenbelasting betaalt is het inderdaad voordeliger.
Maar aangezien je dat niet betaald lijkt me dat geen strak plan.
quote:
Van mij mag die benzine nog veel duurder worden. Een gulden of 6 per liter lijkt me wel wat.
Kunnen ze van de opbrengst de motorrijtuigenbelasting afschaffen en geldt er tenminste werkelijk
dat de vervuiler betaald.
Rijbewijs en autoloos, dat is wel duidelijk.
En dan maar lekker kankeren. Zo kan ik het ook!
Ik vind dat de kraakpanden moeten worden afgeschaft foto
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
Stel : je hebt een auto en je rijdt alleen zakelijk (dus niet privé). Dan ga je dus de kosten op de zaak verhalen. Deze zaak heeft geen zin om zelf voor alle kosten op te draaien en belast dus vrolijk alles door aan de volgende groep -> De eindgebruikers.
BV : ik rij voor KPN 60.000 kilometer per jaar.
uitgaande van ong 1:10 is dat 6000 liter benzine
dat wordt dan 36000 piek die ik terug ga vorderen van de KPN.
Aangezien ik niet alleen rondrij, maar mijn hele afdeling van 30 man om de boel te onderhouden :
108000 Piek.
Wat denk je zelf dat KPN doet ? Die belast dit door naar de eindgebruikers ... dus jouw telefoontikken worden duurder. Wie betaald dan uiteindelijk die verhoging per liter ??
quote:
Rijbewijs en autoloos, dat is wel duidelijk.
Klopt, alleen even het relevante feitje vergeten dat ik toch nooit in Nederland rij foto
Even serieus:
het zijn niet alle auto\'s die in de garage staan die al die files/smog/lawaai/.... [this space intentionally left blank] veroorzaken. Dat zijn auto\'s die rijden. Dus moet je ze aanpakken op het rijden, niet op het bezit van een auto. Dan is een kilometerheffing/tolpoorten een uitstekend middel, vooral omdat je dan kan differentiëren naar tijd en plaats, maar er kleven privacy/administratie/bureaucratie bezwaren aan. Volgens mij is een verschuiving van vaste naar variabele kosten simpelweg \'the next best thing\'. Schaf daarnaast de BMP af en mik de verhoging van de brandstofaccijnzen zo uit dat het geheel opbrengstneutraal is.
Betaalt de KPN geen motorrijtuigenbelasting? Betaalt de KPN geen BMP? Kan de KPN geen auto\'s laten rondrijden die 1:15 rijden?
P.S. Mijn tikken worden niet duurder want ik heb Cistron foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken