Anders, hoewel ik niet meer op school zit, zou ik als leerling van die school oproepen tot het gezamenlijk ritueel verbranden van de verplichte agenda's en het collectief meenemen van een verboden agenda naar school. foto
De school heeft wel een punt met al die afleiding in dergelijke agenda's, misschien is het niet eens zo'n slecht idee om de eerste twee jaar goed plannen en structureel werken aan te leren en om de jeugd na die eerste twee jaar weer gewoon laten kiezen wat ze willen (qua agenda's).
En als het geen effect heeft, prima, verander je het weer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
Op woensdag 5 september 2007 @ 12:18 schreef waht het volgende: De school heeft wel een punt met al die afleiding in dergelijke agenda's, misschien is het niet eens zo'n slecht idee om de eerste twee jaar goed plannen en structureel werken aan te leren en om de jeugd na die eerste twee jaar weer gewoon laten kiezen wat ze willen (qua agenda's).
En als het geen effect heeft, prima, verander je het weer.
Misschien is het handiger om gewoon LES te geven aan die kinderen, ipv ze 'zelfstandig te laten werken', want dan kunnen ze dus inderdaad verveeld raken en iets anders gaan zoeken om te doen. Nu worden ze gewoon aan 'projecten' enzo gezet terwijl de leraar iets anders zit te doen, en af en toe een vraagje behandelt als er iemand naar hem toe komt.
Vroeger hadden we ook çommerciele agenda's, en die eindigden ook helemaal ondergeschreven door klasgenootjes enzo..., maar tijdens de les was gewoon de leraar aan het woord en was de baas in de klas. Als er dan mensen in agenda's zaten te kutten, dan kon je gewoon nablijven. Blijkbaar zijn de leraren van nu zelfs daar te mieterig voor geworden en valt het buiten hun verantwoordelijkheid ofzo foto
Gewoon ECHT les geven en zorgen dat iedereen oplet, of je zet ze de gang op. Klaar. Dit gezeik van zelfstandig laten werken dat werkt toch voor geen meter voor veel kinderen.
ach ja dit is een van de vele domme dingen die ze op die *** school doen (zit op die school 6e jaar). Zo hebben wij 45 minuten zodat we met die 5 minuten elke dinsdag tot 5 uur naar school kunnen voor nutteloze projectjes. Zo willen ze ons ook tijdens de toetsweek gewoon les geven tussen en na de toetsen
Tja, ik vind het stom... maar toch ook niet. Ik heb toevallig laatst even gezien wat zo'n agenda kost! Nou, ik vind dat nogal een uitgave. Op die leeftijd vraag ik me af, als een kind dat niet kan betalen, hoe stoer hij kan zijn met een blanco agenda.
Tegelijkertijd vind ik het wel een goed idee. Voer direct de school uniformen ook weer in. Geen verschil, iedereen gelijk, respect voor de leraar, welkom in mijn 1950 foto
De school heeft niet zozeer een punt dat de plaatjes zouden afleiden, het is gewoon dat de 'commerciële' agenda's niet erg handig zijn... er kan vaak te weinig in en het staat niet al te overzichtelijk.
De agenda's van de school zijn groot en overzichtelijk en werken waarschijnlijk een stuk prettiger dan de meeste commerciële agenda's.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you: With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
Op woensdag 5 september 2007 @ 22:29 schreef Jordy-B het volgende: De school heeft niet zozeer een punt dat de plaatjes zouden afleiden, het is gewoon dat de 'commerciële' agenda's niet erg handig zijn... er kan vaak te weinig in en het staat niet al te overzichtelijk.
De agenda's van de school zijn groot en overzichtelijk en werken waarschijnlijk een stuk prettiger dan de meeste commerciële agenda's.
Ik had redelijk vaak een Garfield agenda. Dan had je gewoon per dag 1 hele pagina.
Maar goed, het excuus dat d eschool gebruikt is dat kinderen teveel bezig zijn met hun agenda ipv met hun werk. Tja... als een leraar gewoon aanwezig is en echt les geeft en de kinderen een beetje met hun koppie bijhoudt, dan bestaat dat hele probleem niet.
Het probleem IS niet die agenda's. Het probleem is dat kinderen naar school moeten komen om daar vervolgens zelfstandig, of met een groepje, te gaan zitten werken. De ene dag ben je daar wat meer gemotiveerd voor dan op andere dagen. Zorg er gewoon voor dat leraren ook echt les gaan geven, of noem ze niet langer 'leraren' maar 'toezichters' (supervisors) ofzo...
ik vind het juist goed dat er extra factoren zijn die het leerlingen moeilijk maken, zo hebben de domme mensen nog meer problemen en de slimme mensen zijn slim genoeg om niet helemaal afgeleid te worden van een kleurrijke agenda. Als je bij snel afgeleide mensen de agenda afpakt vinden ze wel iets anders om zich mee bezig te houden tijdens de les.
Anders; commerciele agenda's zijn relatief veel te duur en vanwege groepsgevoel willen veel kinderen de duurdere commerciele agenda's boven de duidelijker niet-commerciele.
quote:
Op donderdag 6 september 2007 @ 01:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik had redelijk vaak een Garfield agenda. Dan had je gewoon per dag 1 hele pagina.
Maar goed, het excuus dat d eschool gebruikt is dat kinderen teveel bezig zijn met hun agenda ipv met hun werk. Tja... als een leraar gewoon aanwezig is en echt les geeft en de kinderen een beetje met hun koppie bijhoudt, dan bestaat dat hele probleem niet.
Het probleem IS niet die agenda's. Het probleem is dat kinderen naar school moeten komen om daar vervolgens zelfstandig, of met een groepje, te gaan zitten werken. De ene dag ben je daar wat meer gemotiveerd voor dan op andere dagen. Zorg er gewoon voor dat leraren ook echt les gaan geven, of noem ze niet langer 'leraren' maar 'toezichters' (supervisors) ofzo...
Een gezonde balans lijkt me wat gezonder, aangezien het MBO/HBO/WO allemaal heel erg zelfstandig zijn ingericht. Als je daar niet een beetje aan kunt wennen dan zakt alles de stront in als je ze loslaat op de vervolgstudie.
Ik zou wel eens een onderzoekje willen naar contacten tussen het schoolbestuur en de leverancier van de wel toegestane agenda. Ik denk dat dat (niet zo erg) verrassende resultaten oplevert. In Engeland is de herinvoering van school-uniformen ook samengegaan met een-tweetjes tussen de schoolbesturen en de winkels die als enige de betreffende uniformen mochten leveren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako! Alice Cooper : Why, thank you! Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Ik heb nu zelf zo'n "Docenten Agenda" gekocht, simpelweg omdat die kleiner & goedkoper zijn. Ze hebben ook wel gelijk dat het afleid. Maar het 'riekt' zeker naar 'censuur' !
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
En als het geen effect heeft, prima, verander je het weer.
Vroeger hadden we ook çommerciele agenda's, en die eindigden ook helemaal ondergeschreven door klasgenootjes enzo..., maar tijdens de les was gewoon de leraar aan het woord en was de baas in de klas. Als er dan mensen in agenda's zaten te kutten, dan kon je gewoon nablijven. Blijkbaar zijn de leraren van nu zelfs daar te mieterig voor geworden en valt het buiten hun verantwoordelijkheid ofzo foto
Gewoon ECHT les geven en zorgen dat iedereen oplet, of je zet ze de gang op. Klaar. Dit gezeik van zelfstandig laten werken dat werkt toch voor geen meter voor veel kinderen.
Op die leeftijd vraag ik me af, als een kind dat niet kan betalen, hoe stoer hij kan zijn met een blanco agenda.
Tegelijkertijd vind ik het wel een goed idee. Voer direct de school uniformen ook weer in. Geen verschil, iedereen gelijk, respect voor de leraar, welkom in mijn 1950 foto
De agenda's van de school zijn groot en overzichtelijk en werken waarschijnlijk een stuk prettiger dan de meeste commerciële agenda's.
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
Maar goed, het excuus dat d eschool gebruikt is dat kinderen teveel bezig zijn met hun agenda ipv met hun werk. Tja... als een leraar gewoon aanwezig is en echt les geeft en de kinderen een beetje met hun koppie bijhoudt, dan bestaat dat hele probleem niet.
Het probleem IS niet die agenda's. Het probleem is dat kinderen naar school moeten komen om daar vervolgens zelfstandig, of met een groepje, te gaan zitten werken. De ene dag ben je daar wat meer gemotiveerd voor dan op andere dagen. Zorg er gewoon voor dat leraren ook echt les gaan geven, of noem ze niet langer 'leraren' maar 'toezichters' (supervisors) ofzo...
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken