Nieuws
Amsterdam CS toch niet beginpunt HSL

Dat houdt dus in dat passagiers uit Brussel of Parijs die naar het centrum van Amsterdam willen, op station Amsterdam Zuid moeten overstappen op de metro. Volgens de NS kunnen vele kostbare minuten worden gewonnen als de treinen niet meer over het trage traject langs de Lelylaan hoeven te rijden. Verder blijkt ook dat de Thalys tot 2012 alleen stapvoets door de tunnel onder het Groene Hart kan rijden.
De tunnel is zo stoffig dat het zicht nog minder dan vijf meter is. Het lukt de ventilatoren niet om het stof weg te zuigen. Zolang de treinen nog niet met een veiligheidssysteem zijn uitgerust moeten de machinisten op eigen zicht en stapvoets door de tunnel rijden. Dat kan nog vijf jaar duren.

"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
en dan installeren kost de burocratie schijnbaar 5 jaar....
foto
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
(het verschil is trouwens nog vooral dat Gare Du Nord het treinstation in Parijs is dat het dichtste bij het centrum ligt , itt in Amsterdam waar de trein dus eigenlijk zou kunnen doorrijden als ze dat willen...)
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Kijk maar op de kaart.
Maar je maakt mij niet wijs dat je er 17 minuten minuten minder over doet om vanaf Lelylaan naar CS te gaan.... Kun je metrolijn 50 pakken, maar dan kom je niet verder dan Sloterdijk/Isolatorweg en dan moet je overstappen op andere bus, tram metro.... Of je pakt de trein vanaf Lelylaan en die rijdt ook niet in 3 minuten naar CS....
Sorry maar dat klopt niet helemaal wat je zegt.... foto
Maar zo'n tunnel niet stofvrij houden is toch echt te triest voor woorden... foto Volgende blunder dus...
We kunnen tegenwoordig heel veel, maar sneller dan stapvoets door een tunnel niet vanwege een beetje stof foto
Daar is dus ons belastinggeld heengegaan en de prutsers die dit bedacht hebben.
Wanneer stoppen we met die HSL enz shit?
Ik zou niet via Sloterdijk rijden, dat is waanzin. De Noord-Zuidljn heeft ook minstens 8 haltes denk 'k .
fotofoto
En kleinigheidje... ik zou Overamstel en Rai even omdraaien... foto
Zuid moet bovendien een trekker worden vanwege de infrastructuur waar grote projecten mee gemoeid zijn. En ze willen dan nog kunnen beuren van mensen die op schiphol in- en uitstappen denk ik. Een en ander geeft te denken over de winstgevendheid van de HSL-lijn.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
Ten tweede levert het alleen op papier besparing op voor de NS zelf: die zorgen dat het traject van de HSL minder vertraging zal hebben. Maar reizigers worden gedwongen om vanaf het Centraal Station Amsterdam of andere stations vele malen meer reistijd, reiskosten en extra overstappen voor rekening te nemen. Het hele plan om vanaf Amsterdam Zuid te gaan rijden is pure probleemverschuiving naar de klanten. Die HSL hoort gewoon te lopen van en naar Amsterdam Centraal. Niet ergens afgeschoven naar een achteraf station ergens in een prestige bouwcentrum aan de rand van de stad, kilometers van de normale reizigersstromen. Het staat ook dom naar de reizigers van de HSL uit het buitenland. Ga je naar Nederland, beland je ergens in een uithoek van Amsterdam om tot de conclusie te komen dat je nog flink wat tijd en kosten moet gaan steken om in de stad zelf te komen. Het is foto
In mijn nadeel trouwens... woon in Diemen en was nogal gesteld op Duivendrecht, maar helaas... foto
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Men heeft min of meer besloten om dit op te vangen door van Amsterdam Zuid een groot station te maken met een snelle verbinding tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid.
Met het verplaatsen van de HSL van CS naar Zuid is er een tijdwinst van zo'n 8 minuten gemoeid. Vanaf Zuid naar CS zal het met de Noord-Zuidlijn ongeveer 12 minuten duren. 2 minuten overstaptijd maximaal 4 - 10 minuten wachtijd (4 spits, 5 normaal, 10 avond). Tussen de 6-16 minuten kost het meer naar het Centraal Station. Maar wil je bijvoorbeeld naar de Dam, dan moet je gemiddeld zo'n 10 minuten meer rekenen vanaf CS. Met de Noord-Zuidlijn zal je even snel zijn. Moet je op een andere plaats zijn, bijvoorbeeld in de Pijp, dan ben je met de Noord-Zuidlijn sneller.
Verder zal Amsterdam Zuid verder wordt uitgebreid, het is niet voor niets dat dit het 5de station (qua grootte) van Nederland moet worden. Als je naar Utrecht moet kan je tegenwoordig beter op Amsterdam Zuid staan dan op Amsterdam Centraal. Daarnaast zullen er tegen die tijd daar meer treinen rijden. Qua reistijd naar Utrecht zal het tussen de 4-12 minuten in reistijd schelen.
Ik denk dat als je het gemiddeld neemt, dat het qua reistijd niet veel uitmaakt voor de gemiddelde Amsterdammer en de gemiddelde Nederlander. Daarentegen is het voor de NS handig, zal de kans op vertraging kleiner zijn en zal het helpen capaciteitproblemen op te lossen.
Ik snap niet waarom we deze regering nog vertrouwen met ons geld, als ze nu al zovaak hebben aangetoond compleet niet met die verantwoordelijkheid om te kunnen gaan. foto
Je weet verdorie toch waar je een goedkeuring aan hebt gegeven?
Altijd maar die aannames... en dan verongelijkt doen als het niet blijkt te kloppen. Geklungel.
I still hesitate to use spaces
in file names.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
in dit specifieke geval maken twee helften één
Nederland debielenland.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken