Nieuws
Cao-akkoord voor buschauffeurs

De bussen reden gisteren in de spits gratis en reden de rest van de dag niet. De bonden wilden de werkgevers zo dwingen in te stemmen met hun looneis van drie procent dit jaar.
Gisteravond werd het cao-overleg hervat. De werkgevers, die niet verder wilden gaan dan 2,5 procent, gaven toe. Zowel de lonen als de toeslagen gaan met drie procent omhoog.
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Wanneer gaat de prijs van het buskaartje weer omhoog ??? foto
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
bus chauffeurs foto
Ik had eigenlijk nog wel zin in een paar dagen eerder stoppen op het werk... helaas.
hopelijk vanmiddag ook nog gratis terug (als ik die kutbus van 7uur niet weer mis foto )
Investeer maar in wat rijlessen voor polen en zet die achter het stuur. Die hoor je tenminste niet klagen. En dan sturen we die "buschauffeurs" een aardbeienveld in.
Buschauffeurs fotofoto
Alleen de mensen met een diploma mogen eisen stellen als het aan jou ligt.
En als mensen er iets van durven zeggen zoek je gewoon een groep op die nog minder heeft ( je Polen) zodat je die weer kunt uitbuiten.
Helaas voor jou vinden veel mensen dat zij ook meetellen en die komen dan gewoon voor hun rechten op.
Het leverde toch maar mooi 1,75% meer loon op die staking (de werkgevers boden namelijk 1,25% inplaats van de 2,5% die zij aan de media kenbaar maakten).
Be careful what you wish, you might just get it.
Oftewel 28 euro bruto als het aan de werkgevers zou liggen en 69 euro bruto als het aan de bonden en chauffeurs ligt.
Als meneer gates (microsoft) een half procentje bij zou verdienen... foto Wilt iemand uitrekenen hoeveel ie erbij krijgt?
Er is nu eenmaal stakingsrecht.. alle kosten gaan riant omhoog voor de werknemers maar de werkgevers willen niet bijdragen? Prima.. dan knokken ze het verder uit tot er een compromis is.
En als ze allemaal een avondopleiding gaan volgen heb jij geen baan meer in de toekomst, want die zijn dan bezet door buschauffeurs foto
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
En wat zou jij balen als opeens alle 'lage' beroepen volgens jou zouden stoppen. Geen OV meer, je afval blijft gewoon bij je huis staan. Als je lekkage hebt dan laat je het lekken, want ja... Vrachtwagens kunnen niet meer rijden waardoor toch een behoorlijk deel van de economie stilvalt.
Vergeet ook niet dat iedereen een diploma kan halen, niet iedereen is zo 'slim' als jij.
Ik hoop dat je weer 's gaat nadenken voor je zoiets post foto
Nou wordt er toch wel redelijk veel geklaagd over hoe de NS haar taak doet maar busvervoer is nog veel erger....
EINDHOVEN - Het principeakkoord dat de bonden waren overeengekomen met de streekvervoerders is bij een eerste raadpleging in vrijwel heel West- en Midden-Brabant door het personeel afgewezen. Alleen Bergen op Zoom stemde voor.
Dat is verrassend omdat de werkgevers op vrijwel alle eisen van de bonden zijn ingegaan. Het afwijzen van het akkoord door BBA/Veolia-personeel dinsdagmorgen in Midden- en West-Brabant betekent volgens de vakbonden niet dat de busstaking doorgaat.
Er komt dinsdagmiddag om drie uur nog een ledenraadpleging voor de volgende ploeg. En het uiteindelijke resultaat van de raadplegingen wordt landelijk bij meerderheid bepaald.
bron : omroep Brabant
Gratis bus voorlopig? foto
Verdiep je is in de situatie van de buschauffeurs voor je begint te piepen hoe slecht ze wel niet zijn en dat ze een diploma hadden moeten halen.
Verdiep je is in arbeidsvoorwaarden en hoe CAO onderhandelingen in elkaar steken.
Begrijp me goed. Ik vind dat werknemers zeker recht hebben om te vechten/onderhandelen voor hun inkomen, maar de wijze waarop vind ik niet correct.
Ze zouden ook de hele dag acties kunnen doen waarbij ze gewoon niet controleren. Is de werkgever net zo slecht af, aangezien ze ook inkomen missen en je hebt in ieder geval het respect van de reizigers.
Maar nee, dit is natuurlijk een lastige oplossing, want dan gaan de werkgevers misschien wel een rechtszaak beginnen om dit tegen te gaan en als het lastig wordt, dan doen ze maar liever helemaal niets, want da's lekker makkelijk je gelijk afdwingen.
Bah!
daarom was hij zo boos
Als ze zich 10 jaar lang 60 euro per jaar door de neus laten boren, is dat toch wel een paar duizend euro.
( 1e jaar 60 euro minder, 2e jaar 120 euro minder, 3e jaar 180 euro minder enz. enz.)
Hét bewijs dat er daar ook nog slimme mensen werken, al zijn het er niet veel...
Weet iemand of er al bussen vanaf Amersfoort CS rijden?
Als je wat verder nadenkt, ik weet het.. tis lastig..., zou je misschien begrijpen dat dit niet is om rijk te worden maar om de kosten e.d. te dekken die steeds hoger worden. Dat jij daardoor niet met de bus kan is jammer, maar geen reden om mensen die jou van A naar B brengen in een zogenaamde "downward spiral" te laten komen.
Verder ging het niet zuiver en alleen om die 0,5% maar om veel meer dingen. Nu boeit het me verder niet hoe jij jezelf ver verheven voelt boven de buschauffeur, in mijn optiek zijn de buschauffeurs wel aantoonbaar nuttiger dan dat jij bent...
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci ožijú.
Maar blijkbaar is staken de enige manier om de zakkenvullende pakjes aan de top ertoe te dwingen mee te gaan met de inflatie (een loonsverhoging kun je het met goed fatsoen niet noemen)
Ik ken overigens geen buschauffeurs maar in de meeste gevallen is het aan de top één pot (zakkenvullend) nat.
Het beleid wat er gevoerd word is meestal de oorzaak van de slechte dienstverlening.
Onderbetaald overwerkt personeel, slecht onderhouden materieel want het is allemaal veel te duur en het mag niets kosten.
De salarissen, bonussen, snoepreisjes en andere extra-tjes van de topmanagers kunnen uiteraard niet luxe genoeg zijn.
En we mogen er niets van zeggen anders jagen we al die 'goede' managers weg naar het buitenland.
Nou wat mij betreft mogen ze opdonderen.
Zou ook wat zijn ook... als je staakt voor betere werkomstandigheden word je bij de volgende re-organisatie eruit gemieterd? Vergeet niet dat iedere bedrijfstak wel eens moet staken voor een betere CAO. De niet-stakers profiteren over de ruggen van de stakers mee en zouden dan ook nog extra beschermd zijn omdat ze niet staken?
Als er noodzakelijk gestaakt word, mogen degenen die dat niet willen eigelijk ook niet mee profiteren vind ik...
Als jij nu elke maand een half uurtje extra gaat werken.. en jaar erop weer een half uur.. en het jaar erop.. dan zit je over 20 jaar aan een 60-urige werkweek. Maar goed, ik kan enkel opmaken uit jouw repliek dat je weinig kaas gegeten heb van arbeidsomstandigheden, CAO's en dergelijke.. Anders zou je nooit zo dom reageren.
Supers dat de bussen weer gaan rijden. Zal eens opletten of ik ze hier ook weer voorbij zie komen.
Eigenlijk moeten ze een soort dienstplicht invoeren zodat iedereen een aantal maanden in zijn leven verplicht laaggeschoold werk heeft gedaan.
Dat zou die paknichten eens goed doen.
met de meest hopeloze post van de dag!
jij bent het soort figuur die dus andere de vieze klusjes wil late opknappe en dan nog klaagt over de hoeveelheid buitenlanders in het land.
je laat het overkome alsof je neerkijkt op mensen met een lage opleiding...
persoonlijk vind ik dat nog wat zieliger niveau van denken
|||||| _{-.-}_ O Rly? _{-.-}_ ||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
maar gister toch nog ff gratis met de bus geweest foto
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Neerkijken op mensen met een lage opleiding? Nee. Wel op mensen met geen/een lage opleiding die niet werken. (Wederom gevallen van overmacht uitgezonderd)
Zoals eerder gezegd; staken is niet de enige oplossing. Gratis rijden gedurende de hele dienstregeling is een andere optie. Dat zorgt misschien voor minder druk vanuit het volk en de media maar kost ze uiteindelijk meer.
(20*0,5)/4,5=~2 uur. Een normale werkweek is 36 uur. Dat word dan dus 38 uur. Nog steeds 2 uur minder dan de standaard een aantal jaar geleden. Ik heb dus geen idee hoe jij aan 60 uur komt. 38 uur is meer dan acceptabel over 20 jaar. En ik zeg ook niet dat ze nooit mogen klagen en/of staken. Het hoeft alleen niet jaarlijks. En niet om 4 of 5 tientjes op jaarbasis.
Heb vaak zat dat ik in de bus zit dat ie minuut of vier te vroeg is..
als je voor iedere loonsverhoging extra moet gaan werken kom je wel uit op veel te veel werk voor veel te laag loon... maar goed, dat zal jou een worst zijn. Vergeet ook niet dat wettelijk bepaald is wat er gewerkt mag worden, dat de werkgever niet zit te wachten op overwerk en dat men al helemaal geen tijd voor geld wenst.
Allemaal vreemde termen misschien voor je, maar wie weet... als je wat wijzer bent geworden snap je misschien dat overwerken niet realiseerbaar is voor alle takken in het bedrijfsleven foto
En het gaat dus niet om een paar tientjes, het gaat om de 1,25% die de werkgevers wilden bieden en de 3% die de chauffeurs wilden hebben.
Verder ging het om Ziektekostenpremies, de rentehobbel en inhuur van buitenaf (dat is dus een ander CAO en goedkoper).
Maar nu zul je wel weer iets te zeuren hebben dus laat verder maar zitten.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken