Het F1 team MF1Racing is volgens verschillende bronnen verkocht aan het M-Consortium van ondernemer Michiel Mol. Onder andere de website F1Racing.nl meldt dit. De deal zal volgens de site dit weekend in het Italiaanse Monza bekend worden gemaakt. Dan zal ook duidelijk worden wat de precieze rol van de Nederlandse autofabrikant Spyker in het geheel is. Spyker gaf onlangs aan interesse te hebben in overname van het team.
Er waren al maanden onderhandelingen aan de gang tussen Michiel Mol en het Midland F1 team. Hoe het team er precies uit zal gaan zien is nog niet bekend. Op dit moment huisvest Midland onder andere de Nederlandse coureur Christijan Albers.
Michiel Mol
Zie voor meer sportnieuws FOK!sport! Met dank aan KDZ voor de submit.
Hmmm, ik denk dat Doornbos beter kan blijven zitten waar die zit, kwalitatief beter team dan Mitland. Verder, eerst zien...dan geloven maar zou wel leuk zijn.
Bescheidenheid siert de mens, valse bescheidenheid niet
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:49 schreef The-Ghost het volgende: Met Albers en Doornbos als rijders, dan heb je in combinatie met het Nederlandse Spijker echt een Nederlands team foto
Zou dan helemaal leuk zijn als ze ook op zandvoort zouden gaan rijden en testen foto
Dat zal niet gebeuren denk ik. Albers en doornbos liggen elkaar niet zo.
Ik moet het allemaal nog maar zien hoor. Zou wel leuk zijn Spyker F1 met een ferrari blokkie acheterin foto
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:49 schreef The-Ghost het volgende: Met Albers en Doornbos als rijders, dan heb je in combinatie met het Nederlandse Spijker echt een Nederlands team foto
Albers en Doornbos kunnen elkaar niet luchten. Ik zou die 2 niet snel naast elkaar verwachten daar. foto
MONZA - De verkoop van MF1 Racing is nog niet helemaal rond. M-consortium leider Michiel Mol hoopt wel dit weekend eindelijk tot een overeenkomst te komen met de Russische eigenaar van het F1-team.
"In tegenstelling tot eerdere berichten is de verkoop nog niet rond. Hopelijk slagen we er dit weekend wel in. Lukt dat niet, dan weet ik niet of we nog wel interesse hebben in een verkoop", verduidelijkte Mol de situatie tegenover Autosport.
Slaagt Mol er toch de verkoop af te handelen, dan is de kans groot dat het team het seizoen zal afwerken onder de naam Spyker-MF1. Een vertegenwoordiger van de Nederlandse autofabrikant is overigens in Monza in een poging Ferrari-motoren los te weken voor hun nieuwe team.
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:54 schreef Ssshady het volgende: wat een heldenactie laat het nu eindelijk maar eens gebeuren foto kommaar op met die spyker motoren in de F1 foto
Spyker motoren?? Sinds wanneer bestaan die??
Zullen de huidige eigenaars van een Spyker zich wel genaaid voelen met een Audi (??) krachtbron...
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:54 schreef Ssshady het volgende: wat een heldenactie laat het nu eindelijk maar eens gebeuren foto kommaar op met die spyker motoren in de F1 foto
in de spykers liggen toch audi motoren? of gaan ze nu wel zelf bouwen foto
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:55 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Spyker motoren?? Sinds wanneer bestaan die??
Zullen de huidige eigenaars van een Spyker zich wel genaaid voelen met een Audi (??) krachtbron...
Ze zullen allicht pakweg die Cosworths kopen en die "Spyker" gaan noemen. Zelfs olie-gigant Petronas had op zo'n manier met tweedehandse Ferrari-motoren al eens een "motor" in de F1 ...
En in een Spyker liggen idd audi-motoren. En die bouwen geen F1-krachtbronnen. Overigens kan men uberhaupt geen nieuwe krachtbron bouwen, zelfs al zouden ze dat willen want de motoren zijn sinds kort "bevroren" (mogen niet meer verder ontwikkeld worden ...)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:55 schreef SimtekF1 het volgende: Wat slecht FOK. Er is nog helemaal niks bekend, dit is gewoon een gok van F1racing. Jammer dat dit zomaar overgenomen wordt.
Waar rook is, is vuur.
Die Michiel heeft het gekocht of doet dat morgen wel oid. Net zoals Schumacher aankondigt zondagmiddag dat hij ermee stopt ! ( Eindelijk btw )
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:57 schreef Ssshady het volgende:
[..]
geen idee, is dat zo? volgens mij eigen motoren toch?!
In de Spykers liggen Audi-motoren. Spyker bouwt geen motoren.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
spijker heeft in zijn auto's Audi motoren liggen..
Audi wil niet in de F1
er zijn geruchten over een deal met Ferrari motoren... Ferrari en Spijker hebben aandelen in elkaars concerns
er zijn geruchten over cosworth motoren... Cosworth heeft nog geen klant voor volgend jaar, bovendien schijnt t ook dat de eigenaar van cosworth ook aandelen heeft in spijker..
t zal dus wel cosworth of ferrari worden, en ik zou de voorkeur geven aan cosworth omdat ferrari B-keuze aan externe teams zal geven, en ivm met de motoren bevriezing can cosworth nog wel eens heel competatief worden
Verdomme, ik krijg hier geen plaatjes rechtstreeks in dit bericht. foto
Een Spyker is niet om de snelste te zijn. Die koop je als je je wilt onderscheiden van die rijke maatjes van je. Bovendien zul je heel wat sneller een lekkere blonde jongedame aan de haak slaan met een Spyker dan met zo'n lulverlengende, lawaaierig scheurijzer als een Veyron.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Yeyron prachtig, maar het is gewoon iets heel anders dan een Spyker. Zoals Jeremy Clarkson het al omschreef, een Spyker is meer een mode-accessoire.
Experience is what you get when you don't get what you want. Success is when your name is in everything but the phone book. Relaxen maar: http:\\bobross.fm
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:55 schreef SimtekF1 het volgende: Wat slecht FOK. Er is nog helemaal niks bekend, dit is gewoon een gok van F1racing. Jammer dat dit zomaar overgenomen wordt.
Nu zullen sponsors niet van alles op de hoogte zijn, maar zeker dit soort zaken zijn voor sponsors wel van belang en de sponsors moeten hiervan zeker op de hoogte zijn.
Wel heel erg super als de deal doorgaat!!!! Die Rus van Midland schijnt overigens wel een apart persoontje te zijn, ik kan me nog iets over de deal met Albers van vorig jaar herinneren, als het niet doorgaat zal het wel aan hem als persoon liggen.
Overigens ook zakelijk erg slim: Er kunnen geen teams meer bij in de F1. Ze betalen nu ongeveer 100M voor dat team, als ze over een paar jaar weer uit de F1 besluiten te gaan zullen ze dat geld waarschijnlijk weer terug kunnen krijgen. Het kost dus hooguit rente over 100M + de lopende kosten voor het runnen van het team. Als je kijkt welke opbrengsten zo'n team kan brengen lijkt het me geen verkeerde deal!
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:55 schreef SimtekF1 het volgende: Wat slecht FOK. Er is nog helemaal niks bekend, dit is gewoon een gok van F1racing. Jammer dat dit zomaar overgenomen wordt.
nee dit is geen gok van F1racing ik heb wat gehoord links en rechts foto
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid Put our differences behind us. While we shine like the sun See what we've all become. Together we are one
Dit wordt dus niet betaald door Spyker zelf ze hebben in 2005, 2 miljoen euro winst gemaakt. b.v Ferrari geeft 160 miljoen per jaar uit en Totoya meer dan 200 miljoen aan de F1 dus beetje moeilijk te betalen voor ze.
Dus iemand anders gaat zit betalen. En Spyker maakt geen motoren ze kopen Audi motoren en leggen die in hun auto's.
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:54 schreef Ssshady het volgende: wat een heldenactie laat het nu eindelijk maar eens gebeuren foto kommaar op met die spyker motoren in de F1 foto
Op vrijdag 8 september 2006 @ 16:00 schreef neegij het volgende:
Leuk speelgoed but nothing beats a Bugatti Veyron
Behalve bijvoorbeeld een Midland F1 dan he.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
Tjah F1racing.nl... die melde toen ook als eerste dat Doorbos vanaf de gp van Monaco de 2e rijder van Red Bull zou zijn... Maar die heb ik tot op heden dit seizoen nog niet aan de start zien verschijnen!!
Mooi, áls het waar is. Hopelijk heeft Mol goede intenties en de beste bedoelingen voor de sport. Niet dat het team over twee jaar weer van eigenaar verwisseld. Daar is de sport niet mee gebaat.
Op vrijdag 8 september 2006 @ 17:02 schreef 4-elements het volgende: Had March in 1992 niet een Nederlandse eigenaar? Team ging daarna onder dubieuze omstandigheden failliet.
Was dat niet die Belg Jean-Pierrre van Rossum?
Die dikzak met die lange haren en Lamborghini's?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky. 'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
Okay nice! Nu Albers nog weg zien te werken. Doornbos is die auto en gaan met die handel. Hoop dat ze er eens een goede kwak geld tegen aan smijten, kunnen we als nederlanders ook een beetje mee dingen.
Op vrijdag 8 september 2006 @ 17:38 schreef plum het volgende:
[..]
Supper? Waar wordt dat opgediend? Bij ons is supper eten op tafel, calling;" Supper is ready, come and get'it" ! Maar ik dacht dat het over autosport ging.
en ze komen er ook uit te zien zoals de auto in de FiPo... dus stel je voor, een zwarte F1 met die chromen luchthappers, die vliegtuigpropellerwielen en een roodlederen stoeltje... foto
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
Op vrijdag 8 september 2006 @ 18:07 schreef Garisson72 het volgende: en ze komen er ook uit te zien zoals de auto in de FiPo... dus stel je voor, een zwarte F1 met die chromen luchthappers, die vliegtuigpropellerwielen en een roodlederen stoeltje... foto
fotofotofotofoto Uhm, ik zeg landelijk donatie!! Als we voor elk wissewasje kunnen doneren en inzamelen.. dan nu voor onze Nederlandse trots! Hell Yeah, daar doneer ik met liefde meer dan een eurotje aan hoor foto Maar op voorwaarde dat die bak het bovenstaande uiterlijk krijgt!!!
Op vrijdag 8 september 2006 @ 19:45 schreef Richard117 het volgende: Doet me niks dat Spyker. Fabriek blijft in Engeland, monteurs blijven Engelsen. Alleen een Nederlandse naam en een Nederlandse eigenaar.
Zou echt super fantasties zijn, een nederlands Spyker-F1 team. foto Maar helaas vrees ik dat het financieel onhaalbaar zal blijken te zijn. Als je al zoveel moeite moet doen om 100 M¤ bij elkaar te sprokkelen voor de aankoop, dan ben ik bang dat het jaarlijks benodigde budget (van ook minstens 100 M¤) niet bijster lang volgehouden kan worden. foto Nederland is hier (helaas) te klein voor. Bedenk maar eens hoeveel moeite de nederlandse F1-coureurs altijd moeten doen om überhaupt al een paar miljoentjes aan sponsoring los te krijgen van het nederlandse bedrijfsleven. Ook aan merchandising e.d. zul je in NL geen miljoenen binnenhalen met dat relatief handje vol F1-fans. Bovendien gaan de zaken bij Spyker goed, maar het is nog steeds een startende ondernemer in de autowereld met de nodige kosten. Maar, misschien heb ik het wel helemaal mis foto en blijven bidden fotofotofoto
Op vrijdag 8 september 2006 @ 16:08 schreef budha het volgende:
[..]
Een Spyker is niet om de snelste te zijn. Die koop je als je je wilt onderscheiden van die rijke maatjes van je. Bovendien zul je heel wat sneller een lekkere blonde jongedame aan de haak slaan met een Spyker dan met zo'n lulverlengende, lawaaierig scheurijzer als een Veyron.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Yeyron prachtig, maar het is gewoon iets heel anders dan een Spyker. Zoals Jeremy Clarkson het al omschreef, een Spyker is meer een mode-accessoire.
Clarkson had wel gelijk. Jennifer Lopez had er eentje gekocht. Mevrouw Lopez weet wat in de mode is, toch? Een Spyker gaat niet superhard, maar ze zien d'r wel goed uit.
Ik zou toch Ferrari motoren erin stoppen, vanwege de Ferrari-connectie. Ze winnen toch niet, maar als er een Ferrari achterin zit, dan rijdt je ook een beetje in een Ferrari...
het kost in ieder geval zakken met geld dus er moeten een paar grote finacierder bij zitten.
Multinationals met een nederlandse achtergrond....
als we van 100 mln aankoop en ca 75 mln per jaar uit gaan...
Maar toch is voor diverse multinationals F1 wel interessant. Als je ziet wat de wereldwijde exposure is. Spijker kan met een eenmalige aandelen emmissie misschien medeiegenaar van het team worden, je kan niet ieder jaar een aandelen emmissie opzetten, dan daalt de waarde te veel. Een situatie als ferrari waar de goodies en auto's dienen om het f1 team te financieren werkt alleen als je altijd om hetkampioenschap strijdt... image is everything...
Ik ben dus benieuwd welke multinational s er achter gaan staan....
Op vrijdag 8 september 2006 @ 16:08 schreef budha het volgende:
[..]
Een Spyker is niet om de snelste te zijn. Die koop je als je je wilt onderscheiden van die rijke maatjes van je. Bovendien zul je heel wat sneller een lekkere blonde jongedame aan de haak slaan met een Spyker dan met zo'n lulverlengende, lawaaierig scheurijzer als een Veyron.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Yeyron prachtig, maar het is gewoon iets heel anders dan een Spyker. Zoals Jeremy Clarkson het al omschreef, een Spyker is meer een mode-accessoire.
Hier de aflevering van Top Gear waar de Spyker C8 onder handen genomen wordt door Top Gear.
Op vrijdag 8 september 2006 @ 15:52 schreef The_Ringmaster het volgende: Hmmm, ik denk dat Doornbos beter kan blijven zitten waar die zit, kwalitatief beter team dan Mitland. Verder, eerst zien...dan geloven maar zou wel leuk zijn.
Lol ja vooral als testrijders af worden geschaft en hij alleen een beetje kan testen op testdagen:') Schiet die vast heeeeel veel mee op zeg Maarja Doornbos is tog niet zo snel als Albers dus misschien kan hij beter blijven zitten ja.
Nice!! Nu nog goed nederlands maken. Veel geld in pompen. Die Albers eruit werken. En gaan met die banaan. Ben benieuwd hoe ze het komende seizoen gaan doen.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Gaan ze dan hier in rond rijden
foto
maar waar rook is is vuur foto
Zou dan helemaal leuk zijn als ze ook op zandvoort zouden gaan rijden en testen foto
Kan niet wachten tot de echt aankondiging dit weekend.
Bertha zal er blij mee zijn.
Verder, eerst zien...dan geloven maar zou wel leuk zijn.
kommaar op met die spyker motoren in de F1 foto
Ik moet het allemaal nog maar zien hoor. Zou wel leuk zijn Spyker F1 met een ferrari blokkie acheterin foto
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
Er is nog helemaal niks bekend, dit is gewoon een gok van F1racing.
Jammer dat dit zomaar overgenomen wordt.
Zullen de huidige eigenaars van een Spyker zich wel genaaid voelen met een Audi (??) krachtbron...
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
Hoop dat de deal rond komt !!!!!!
En in een Spyker liggen idd audi-motoren. En die bouwen geen F1-krachtbronnen.
Overigens kan men uberhaupt geen nieuwe krachtbron bouwen, zelfs al zouden ze dat willen want de motoren zijn sinds kort "bevroren" (mogen niet meer verder ontwikkeld worden ...)
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Die Michiel heeft het gekocht of doet dat morgen wel oid.
Net zoals Schumacher aankondigt zondagmiddag dat hij ermee stopt ! ( Eindelijk btw )
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
www.edmunds.com/media/il/features/driving/06.bugatti.veyron/bugatti.veyron.340.jpg
Verdomme, ik krijg hier geen plaatjes rechtstreeks in dit bericht. foto
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5252&cache=no
Audi wil niet in de F1
er zijn geruchten over een deal met Ferrari motoren... Ferrari en Spijker hebben aandelen in elkaars concerns
er zijn geruchten over cosworth motoren... Cosworth heeft nog geen klant voor volgend jaar, bovendien schijnt t ook dat de eigenaar van cosworth ook aandelen heeft in spijker..
t zal dus wel cosworth of ferrari worden, en ik zou de voorkeur geven aan cosworth omdat ferrari B-keuze aan externe teams zal geven, en ivm met de motoren bevriezing can cosworth nog wel eens heel competatief worden
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Yeyron prachtig, maar het is gewoon iets heel anders dan een Spyker. Zoals Jeremy Clarkson het al omschreef, een Spyker is meer een mode-accessoire.
http://theexclusivecar.com/advertisement.php?action=show&amt_id=1706&source=homepage&PHPSESSID=91e01e451f6645ca2afd3a3ea5754212
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\\bobross.fm
http://www.midlandf1.com/main.php?sec=sponsors
Nu zullen sponsors niet van alles op de hoogte zijn, maar zeker dit soort zaken zijn voor sponsors wel van belang en de sponsors moeten hiervan zeker op de hoogte zijn.
Wel heel erg super als de deal doorgaat!!!!
Die Rus van Midland schijnt overigens wel een apart persoontje te zijn, ik kan me nog iets over de deal met Albers van vorig jaar herinneren, als het niet doorgaat zal het wel aan hem als persoon liggen.
Overigens ook zakelijk erg slim: Er kunnen geen teams meer bij in de F1. Ze betalen nu ongeveer 100M voor dat team, als ze over een paar jaar weer uit de F1 besluiten te gaan zullen ze dat geld waarschijnlijk weer terug kunnen krijgen. Het kost dus hooguit rente over 100M + de lopende kosten voor het runnen van het team. Als je kijkt welke opbrengsten zo'n team kan brengen lijkt het me geen verkeerde deal!
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Dus iemand anders gaat zit betalen. En Spyker maakt geen motoren ze kopen Audi motoren en leggen die in hun auto's.
Maar ben benieuwd foto
R.I.P Jolanda my big sister 09-09-1969 - 13-05-2005
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
Murray Walker
Die dikzak met die lange haren en Lamborghini's?
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
vreemd foto
upd: nee ik keek dr overheen.. hij staat er nog.. foto
dus stel je voor, een zwarte F1 met die chromen luchthappers, die vliegtuigpropellerwielen en een roodlederen stoeltje... foto
foto
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
Uhm, ik zeg landelijk donatie!! Als we voor elk wissewasje kunnen doneren en inzamelen.. dan nu voor onze Nederlandse trots! Hell Yeah, daar doneer ik met liefde meer dan een eurotje aan hoor foto Maar op voorwaarde dat die bak het bovenstaande uiterlijk krijgt!!!
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Al denk ik dat ze in dit geval wel goed gokken :-p
Maar helaas vrees ik dat het financieel onhaalbaar zal blijken te zijn. Als je al zoveel moeite moet doen om 100 M¤ bij elkaar te sprokkelen voor de aankoop, dan ben ik bang dat het jaarlijks benodigde budget (van ook minstens 100 M¤) niet bijster lang volgehouden kan worden. foto Nederland is hier (helaas) te klein voor. Bedenk maar eens hoeveel moeite de nederlandse F1-coureurs altijd moeten doen om überhaupt al een paar miljoentjes aan sponsoring los te krijgen van het nederlandse bedrijfsleven. Ook aan merchandising e.d. zul je in NL geen miljoenen binnenhalen met dat relatief handje vol F1-fans. Bovendien gaan de zaken bij Spyker goed, maar het is nog steeds een startende ondernemer in de autowereld met de nodige kosten.
Maar, misschien heb ik het wel helemaal mis foto en blijven bidden fotofotofoto
Ik zou toch Ferrari motoren erin stoppen, vanwege de Ferrari-connectie. Ze winnen toch niet, maar als er een Ferrari achterin zit, dan rijdt je ook een beetje in een Ferrari...
Multinationals met een nederlandse achtergrond....
als we van 100 mln aankoop en ca 75 mln per jaar uit gaan...
Maar toch is voor diverse multinationals F1 wel interessant. Als je ziet wat de wereldwijde exposure is. Spijker kan met een eenmalige aandelen emmissie misschien medeiegenaar van het team worden, je kan niet ieder jaar een aandelen emmissie opzetten, dan daalt de waarde te veel.
Een situatie als ferrari waar de goodies en auto's dienen om het f1 team te financieren werkt alleen als je altijd om hetkampioenschap strijdt... image is everything...
Ik ben dus benieuwd welke multinational s er achter gaan staan....
http://www.youtube.com/watch?v=c4j_GsuWHcc&eurl=http%3A%2F%2Ftv%2Epeekvid%2Ecom%2Fs2509%2Fe25804%2F
Hoop wel dat het doorgaat! Spyker F1-Ferrari Racing team foto
Schiet die vast heeeeel veel mee op zeg
Maarja Doornbos is tog niet zo snel als Albers dus misschien kan hij beter blijven zitten ja.
Ontopic: ik zou het wel mooi vinden als het door zou gaan
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken