Nieuws
Plannen voor NedCar nog ongewijzigd

"Vanwege de hevige concurrentie in de auto-industrie wereldwijd, moet NedCar kosteneffectiever worden en tonen dat het in Nederland nog steeds mogelijk is om tegen concurrerende prijzen te produceren", laat Masuko weten in zijn verklaring. Tevens vraagt hij om begrip en medewerking van de vakbonden.
Masuko haalde wel aan, dat het bedrijf nog steeds van plan is door te gaan met NedCar. "Tevens willen wij nogmaals het commitment van Mitsubishi Motors bevestigen voor het behoud van een productiefaciliteit in Europa; daarmee doelend op NedCar, onze Europese fabriek."
Het gesprek tussen Masuko en premier Balkenende was volgens een woordvoerder van de Mitsubishi-topman "succesvol én openhartig". De woordvoerder liet weten dat het gesprek geen onderhandeling diende te worden, maar dat het bedoeld was om wederzijds de blik te verruimen.
Stakingen
Bij NedCar dreigen stakingen een gesprek tussen Masuko en NedCar vandaag niet verloopt naar tevredenheid van de werknemers. Voorzitter Jean Wouters van de Ondernemingsraad (OR) liet maandag in een reactie weten, dat "we dinsdag een probleem hebben". Hij vindt ontslagen onaanvaardbaar.
Met dank aan pberends voor de submit.
Maar er is een vrij eenvoudige oplossing voor dit probleem, die onze staat kan oplossen.
Als de staat ze zou aanschaffen voor het gebruik van politie auto's, dan is iedereen weer tevreden.
zijn de werknemers eindelijk van de onzekerheid af.
desnoods nemen ze allemaal een autoke mee van de zaak foto
Als ik straks ontslagen wordt omdat het aantal arbeidsplaatsen ingekort wordt, moet ik ook maar even bij JP aankloppen en uiteraard ook stakingsplannen maken.
Ik zou zeggen, laat zien wat je waard ben door juist door te werken en te laten zien dat de capaciteit hier snel weer uitgebreidt moet worden omdat hier uitstekende kwaliteit geleverd wordt tegen een mooi kostenplaatje.
Staken lijkt mij overgens óók zinloos.
Mijn man heeft tot vorig jaar deze tijd ook bij Nedcar gewerkt (15 jr)en heeft toen bijtijds een andere baan gezocht( en de * oprotpremie * meegenomen.) Daar heeft hij wel een dure omscholing voor moeten doen. Tijdens die omscholing zocht hij ander werk om toch nog wat te verdienen en toen ontdekten we dus dat er vrijwel geen ander werk meer te vinden is hier in de buurt.
Dát is dus het probleem : er is domweg geen ander werk te vinden een heleboel mensen gaan straks grote financiële problemen krijgen. foto
Maar die mensen die straks letterlijk op straat staan omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen moeten dus blij zijn met de marktwerking foto
Je lijkt wel niet goed snik. foto
Dan ineens moeten we in een soort communisme terechtkomen waar werkgelegenheid gegarandeerd moet zijn en waar je niet ontslagen kan worden. foto
Het is natuurlijk hard en niet leuk dat er 1000 man ontslagen wordt, maar dat is toch het recht van die werkgever...? Om daar acties tegen te voeren vind ik ongepast; zo maak je jezelf alleen minder en minder rendabel.
Als ze zich gaan opstellen als de werknemers van renault in vilvoorde, zal het enkel leiden tot een volledige sluiting van de fabriek.
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Denk je nu echt dat die paar wagens die de staat dan zou afnemen ervoor zou kunnen zorgen dat ze wel 2 ploegen kunnen blijven draaien ?
'Gelukkig' werken er ook veel buitenlanders zoals Belgen bij NedCar waardoor het aantal Ned. Limburgers dat zonder werk zal komen te zitten niet het aantal is waarover men praat. Nedcar heeft over de jaren al bewezen dat het geen gegarendeerde werkgever is. Op een gegeven moment ga je toch voor ander werk zoeken dat wel enige zekerheid voor de toekomst geeft. Het is al jaren kwakkelen. Dit hebben ze vaak weten op te lossen door tijdelijke krachten eruit te werken maar op een gegeven moment houdt het op en zal men ook moeten gaan snijden in de vaste werkkrachten zoals dus vorig jaar gebeurd is, en nu weer zal gaan gebeuren.
Men moet alleen wel in de gaten houden dat er ook een aantal toeleveranciers in nood zal komen. Denk hier aan toeleveranciers voor uitlaten, stoelen, dashboarden, etc. NedCar is niets anders dan 1 grote asemblage-lijn van producten (Just-In time principe) die elders geproduceerd worden. Alleen het plaatwerk + spuitwerk is binnenshuis voor zover ik weet.
Het was alleen aan mitsubishi of ze een ander model van hun ipv de smart gingen produceren zodat de mensen die nu werken konden blijven.
Mitsubishi is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. En er vallen elke dag zoveel ontslagen, waarom dan zo'n hele soap.
Ik heb zelf ook al 2x meegemaakt dat het bedrijf over de kop ging. Nu waren dat wel bedrijven met 15 werknemers ipv 1000 maar je staat net zo goed op straat.
Gewoon even uithuilen en weer ander werk gaan zoeken.
En niet eeuwig door blijven zaniken.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
De echte rede is dus dat er geen ander werk is. Dus daarom wordt er gestaakt bij een van de weinige bedrijven die wel werkplaatsen, zij het straks de helft minder, in de regio heeft. Geen slim plan lijkt me.
Ik kom uit noordholland en een van mijn beste vrienden is onlangs naar limburg verhuisd omdat zijn vriendin daar vandaan komt en hier niet kon "aarden". Voor de verhuising eerst gesolliciteerd en bij alle 8!! kon hij gelijk beginnen. Bij 1 bedrijg kreeg hij zelf een apparement(huur) erbij. volgens hem was er genoeg werk te vinden, alleen geen goed opgeleid personeel.
Je kan natuurlijk ook limburg verlaten voor een regio waar wel werk is. In iedergeval, de werkgevers aanvallen die de regio nog wel van werk voorzien lijkt mij niet de juiste methode.
Hier is voor mensen die van Nedcar komen echt niet veel te vinden, maar ik heb het dan wel over oudere mensen. Zo van boven de 40.
Er zal in bepaalde beroepen best wel vraag zijn hier maar daar schieten die mensen niks mee op want die hebben daar dan geen opleiding voor.Mensen die een andere baan konden vinden -zoals mijn man- die zijn allang weg. Mét de premie toen dat nog kon, vorig jaar dus.
Staken is idd geen oplossing, wat moet dat moet.
foto
Realistisch zijn die vakbondslui nooit geweest. Misschien dat ze een afzetmarkt gevonden hebben waar ze al die overgeproduceerde liefdadigheids-Mitsubishi's kunnen afzetten?
Bedrijven maken zich daar ook vaak schuldig aan: er is geen geld om een bepaalde persoon aan te nemen, maar vervolgens wordt hij wel als consultant ingehuurd tegen een bveel hoger bedrag omdat dat dan uit een ander potje komt. Ik zie het vaak genoeg.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken