Nieuws
Plan voor Zuiderzeelijn van de baan

Peijs maakt op 13 april het definitieve standpunt bekend. Eerder werd in opdracht van de Tweede Kamer al onderzoek gedaan naar de noodzaak van de plannen. Na de ontluisterende rapporten over de peperdure HSL-Zuid en de Betuweroute is de kamer voorzichtiger geworden met toestemming geven voor een nieuw geldverslindend ov-project.
De noodzaak voor een snelle verbinding, waar al twintig jaar over wordt gepraat, blijkt er dus niet te zijn. Het meest prestigieuze plan was een magneetzweefbaan die van Schiphol naar Groningen zou moeten leiden. Dat project, dat dus vrijwel zeker niet wordt uitgevoerd, zou meer dan 12 miljard euro moeten kosten.
Met dank aan Eveli voor de submit.
Wel jammer dat er al wel voor gebouwd is, ergens tussen Gouda en Zoetermeer, als ik het me niet vergis. (niet voor de Zuiderzeelijn ofkors foto maar voor een route daaro)
Als ze er al zolang over moeten dubben of het wel of niet helpt, is het ook geen noodzaak en mogen ze het lekker over een paar jaar weer proberen met nieuw vertrouwen.
Van de HSL en de Betuweroute was al voor de bouw bekend dat het weggegooid geld zou wezen, wat lopen ze dan te zeuren?
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
Das wel heel erg duur. Ik houd wel van die moderne dingen maar dat is toch wel erg veel geld..!!! foto
Goeie zaak dit, steek het maar in de ouderen zorg, die oudjes hebben het harder nodig dan wij met onze dure treinen whatever.
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
12 miljard voor een prestige lijn is veel te veel.
Trouwens de enige verbinding die belangrijk is naar het noorden toe is de GASpijp. Gas is wat wij moeten hebben en wat echt belangrijk is qua diensten uit het Noorden.
-=edit: bedankt voor het melden!=-
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
Het gas wordt onder onze voeten weggepompt en we zien er w.m.b. weinig voor terug.
Bovendien is het wel erg makkelijk praten als je alleen maar naar de kosten kijkt. Je vergeet dan wel de werkgelegenheid die het bied (wat in de afgelopen mindere jaren toch zeker niet vergeten mag worden) en de nieuwe technische kennis die het opleverd (al helemaal als je een magneet trein zou aanleggen)
Als je alles laat aanleggen door Nederlandse bedrijven vloeit een deel indirect toch weer terug in de staatskas en dan blijkt het dus een aardige impuls voor Nederland... maar ach ja dat is allemaal maar moeilijk uit te rekenen en daarom blijven we allemaal maar oppervlakkig das wel zo makkelijk toch foto
Maar de media moet ik niet geloven natuurlijk, haha. Dat verhaaltje van jouw geld dus ook gewoon voor de werkgelegenheid in het Noorden, neem ik aan?
En over het aanbesteden van werk aan Nederlandse bedrijven ben je niet goed geinformeerd. Dat moet Europees gebeuren. Je snapt er gewoon geen reet van man.
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Betuwelijn is een prima project, het enige probleem is de naam, bij de naam betuwe denk iedereen aan flipje en zijn fruitbomen, een betuwelijn is dus een nare spoorlijn die dwars door boomgaarden heen gaat. Waneer ze de lijn ijzeren rijn oid genoemd hadden was er lang niet zo veel negatieve aandacht geweest.
Ik kom trouwens op vrij veel bouwplaatsen enz. in Nederland en kan met droge ogen beweren dat de Nederlandse inbreng in grote projecten gewoon terugloopt.
Uiteraard loop de inbreng van Nederlandse bedrijven terug maar de HSL en de Betuwelijn worden nog steeds grotendeel aangelegd door Nederlandse bedrijven, al dan niet in onderaanneming van buitenlandse bedrijven.
Overigens sta ik volledig achter het besluit de Zuiderzeelijn af te blazen. De HSL stopt niet in DenHaag maar rijdt er langs, de belangrijkste reden daarvoor is 2 minuten tijdwinst. Waarom zouden we dan een dergelijke lijn naar het noorden leggen waar in totaal bijna net zo veel mensen wonen als in heel DenHaag. Uiteraard moet het noorden gesteund worden maar een dergelijke dure lijn langs plaatsen als Emmeloord, Heerenveen, Drachten en Groningen is zonde van het geld. Er zijn genoeg andere, en meer doeltreffende, manieren om de economie in het noorden te stimuleren. De bereikbaarheid zou al sterk verbeteren door Lelystad met Zwolle en/of Heerenveen te verbinden en Heerenveen via Drachten met Groningen.
zou meer dan 12 miljard euro moeten kosten.
[Battlefield Heroes Characters]
IN NL hebben we dan een capaciteit 480 goederentreinen per dag.
Helaas heeft Duitsland maar capaciteit voor maximaal 150 goederentreinen en vergroten zij de capaciteit niet .
als een goederentrein met twee lagen containers in Zevenaar aankomt en verder Duitsland in wil rijden, dan kan die niet door rijden omdat het spoor in Duitsland daar niet op berekend is. Tevens zal er met dieselloc's gereden moeten worden omdat NL en Duitsland verschillende voltages gebruiken
Nee daar is over nagedacht ....
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
De Betuwelijn is geschikt voor dubbelstack treinen (twee lagen containers), het spoor in Duitsland is hier echter nog niet op berekend. Het zou echter dom zijn om de betuwelijn niet op deze ontwikkeling voor te bereiden. Een dergelijk project bouw je voor een periode van 50 jaar, wanneer we over 20 jaar alle tunnels af moeten breken en opnieuw moeten bouwen omdat Duitsland ook dubbelstack-compatibel sporen aanlegt heb je de poppen pas aan het dansen. Hetzelfde geldt voor de capaciteit. Je bouwt nu een nieuwe lijn dus bouw je extra capaciteit in. Wanneer de lijn nu al maximaal benut moet worden en bij de minste of geringste uitbreiding in Duitsland al een bottleneck zal vormen, dan ben je pas verkeerd bezig.
Met de trein moet dit te doen zijn in een half uur.
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
Het is doorgedrukt op aandringen van havenbaronnen. De kamer moet niet net doen alsof ze pas net door hebben dat het niet rendabel is want dat is ze indertijd allang voorgerekend. Dat was ook al een van de argumenten van Groen Front maar naar bevlogen mensen hoef je kennelijk niet te luisteren (met de Afrikahaven hadden ze ook gelijk, daar vaart 1 containerschip per 3 jaar binnen). Het zou daarentegen wel erg slim zijn eerst goede afspraken met Duitsland te maken. Waarom zou Duitsland investeren in lijnen die uiteindelijk ten goede komen aan de import vanuit Rotterdam, als ze liever hun eigen havens zouden stimuleren? Zeker als de rendabelheid van de lijn in NL al ter discussie staat.
Iemand hierboven riep om eindelijk eens een sterke minister: dit IS een sterke zet van die minister. De vorigen wilden zo vreselijk graag geschiedenis maken of zo (of kregen ze een vakantievilla van het bedrijfsleven?). Liever een minister die het plaatje goed bekijkt. Er zijn trouwens al zeker miljoenen uitgegeven aan alle plannenmakerij....
PEIJS,...............PEIJS
ELKE AKTIE DIE ZIJ ONDERNEEMT.......
LET OP...
LATEN WE WAKKER BLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!
EN ER VOORAL VOOR ZORGEN DAT.....PEIJS........
NOOIT MEER AAN DE BAK KOMT.
ZE KAN GEWOON NIKS,.......KIJK MAAR NA.
DAMES EN HEREN,.........
NIET MEER OP STEMMEN EN NOOIT....
MEER AAN DE BAK LATEN KOMEN.
WEG MET DIE EGO-TRIPPERS.
foto
Die Chinezen lachen wat af inderdaad.
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
De Betuwelijn is grotendeels uit de aardgasbaten gefinancierd en Groningen heeft daar slechts bodemverzakking voor terug gekregen.
Groningen onafhankelijk!
Met die Gasbel eronder redden wij ons wel.
Als die verbinging er niet komt, is dat erg kut voor forensen die in het noorden wonen! Mensen wonen daar omdat het fijn wonen is of omdat ze daar hun roots hebben.
Én het noorden zou met zo'n verbinding nog interessanter worden voor het bedrijfsleven! Het forenzenverkeer staat elke dag vast bij Zwolle!!!! foto
De afstand Amsterdam - Groningen is veeeeeel groter dan de afstand Groningen - Amsterdam
-Catbert: Evil director of HR
Er ligt een geweldige verbinding, via de A7\A6, door de polder. Je kunt lekker doorrijden tot Almere. Daarna is het bagger.
Maar ja. Dat is de Randstad en dat is altijd bagger
-Catbert: Evil director of HR
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
En ik ben trouwens erg blij dat die Hanzelijn er gaat komen. Het scheelt me enorm veel tijd als ik vanuit Zwolle richting flevoland reis of als ik naar de randstad wil. foto
Trek dan tenminste een lijn van Lelystad naar bv Kampen, die lijn naar Zwolle verdubbelen (nu enkel spoor) en trek van kampen een lijn naar Steenwijk voor mensen die in Friesland wonen.
Mooi om te zien dat er nu eindelijk eens niet besloten wordt te gaan voor de natte dromen van een verzameling lobbyisten/belanghebbenden en tegen beter weten en een goede kosten-baten-analyse in. Zoals bij een wanproject als de Betuwelijn helaas nog wel gebeurde.
Ja,wij zijn ons er eentje!
Blijf allemaal alsjeblieft lekker in je fijnstof en je files en je stank zitten denken dat Nederland alleen bestaat uit je Randstad; ik ben er wel achter dat het hier veeeeel beter toeven is. foto
foto
Boeren verenigt u! foto
Nederland is hier pas laat van op de hoogte gesteld dus geen onzinargument mbt tot wat ik zei:
daar is over nagedacht ....
hmmm, mischien was , nee daar is goed overlegt een beter geweest .....
EDIT: hmm.. volgens het kaartje van prorail gaat die nieuwe brug dus heel dicht bij de bestaande brug van Zwolle gaan liggen en niet bij Kampen. Dat wist ik niet.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken