Nieuws
Spoor pas in 2012 op orde

De afgelopen jaren heeft ProRail betrekkelijk eenvoudig onderhoud uitgevoerd. "We hebben eerst het laaghangend fruit geplukt. Nu zijn de ingewikkelde systemen aan de beurt", waarschuwde directeur Bert Klerk van ProRail.
De Nederlandse Spoorwegen (NS) noemde het achterstallig onderhoud als een van de oorzaken dat het de doelstellingen vorig jaar niet haalden. Er reden meer treinen niet op tijd dan beloofd. Een aantal grote computerstoringen gooide het afgelopen jaar het treinverkeer behoorlijk in de war.
De samenwerking tussen de NS, ProRail en de aannemers blijkt tijdens dergelijke calamiteiten stroef te verlopen. "Mensen spreken een verschillende taal", zei Klerk vanmiddag. Om het overleg tussen alle betrokkenen soepeler te laten verlopen houden de drie partijen een proef met een crisiscentrum. Dat is opmerkelijk omdat de bedrijven jaren geleden juist van elkaar zijn gescheiden.
Klerk wist verder te melden dat de informatievoorziening op de stations in 2008 flink moet zijn verbeterd. Dan moeten op alle stations de huidige panelen waarop te zien valt hoe laat de trein aankomt, vervangen zijn door plasmaschermen die actuelere informatie geven.
[Simon de la Court Photography]
Op deze manier weet je zeker dat je alles (in een lekker tempo) doet (ipv willekeurig iets uit de boom plukken).
Toevallig sleuteltje 13?? foto
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
Die hebben ze nu dus weggehaald! foto
alles goedkoper yeea right...
danku rechts foto
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Die kaartenbakken heb ik nog nooit zien vastlopen.
We zullen zien..
--edit--
Ik wist trouwens niet dat die borden bij Prorail hoorden... Maarja, ze hebben al zo'n groot budget, dus het is wel erg nuttig die dingen eerst te vervangen ja..
de spelers worden kleiner en worden massaal omgekocht door he buitenland.
en zegt dat het goedkoper wordt, maar dat kan niet omdat de energie prijzen zijn gekoppeld aan de olie prijzen foto
Waarom zouden de mensen toch huiverig zijn voor dat geprivatiseer foto
zorgverzekeraars,kpn...
Maar dat is nog nooit gebleken hier in NL.
Die lui bij de Spoorwegen zijn slecht bezig... Bovendien, wat heeft zo'n privatisering uitgehaald? Concurrentie? foto
NS en ...? Alsof je keus hebt.
Maarja, de beste stuurlui staan aan wal, ik heb ook geen idee hoe je met de trein de auto kan 'verslaan'. Dan zal het al gratis moeten zijn, maarja wie betaald dat?
foto Zag alleen de rekening stijgen foto
want ik zie het verband niet hoor als de ene sector wel geprivatiseerd is en de andere niet.
want elke keer als de regering het flikt, onder de norm voor concurrentie en goedkoper door de concurrentie.
zag mijn moeder de rekening stijgen foto
Lang leven de milieuverontreiniging.
Willen ze iedereen zo veel mogelijk met de trein laten reizen terwijl als je met meer dan 1 persoon bent de auto altijd goedkoper is, en de treinen zwaar onbetrouwbaar zijn.
Zowel gister en vandaag kwam mijn trein (op 2 verschillende tijden) gewoon niet, terwijl er gewoon op het bord stond dat hij kwam en ze niets omriepen.
Het is dat ik OV heb, want ik zou er nog geen cent voor over hebben, die klotezooi!
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
Tegen die tijd ben ik 45. Dan ben ik al binnen, heb ik al een vette Mercedes Maybach met chauffeur, en zou ik gek zijn als ik nog met de trein zou gaan.
Pas wanneer de trein weer aantrekkelijk wordt zal ik het weer eens overwegen. Helaas heb ik het wel gezien met de huidige treinen, dus het duurt wel weer eventjes voordat je mij in een trein krijgt.
Sjonge, ik dacht dat de 10-jarenplannen wel verdwenen waren nadat met de instorting van Rusland bleek dat je daar niks mee kunt bereiken.
Geweldig dat ze die dingen overal willen ..... Hoe typisch!
Show me the real You, and i show you the real me.
Can we make a second first impression maybe?
Een plasmascherm dat je niet 'hoort klikken' vind ik niet volwaardig voor een echt lekker NS perronbord.
Dat geeft volgens mij de grootste storingen afgelopen jaren....
Zo'n systeempje kun je nog eerst even uitgebreid testen voor je het ingebruik neemt, lijkt me wel veilig.
Maar ik neem aan dat het spoor wat in de afgelopen jaren aangelegd is rond 2012 alweer onderhoud nodig heeft. Het zal (hopelijk) niet vervangen moeten worden maar denk wel dat er onderhoud aangepleegd moet worden.
Op de brommer kom je ook nergens meer, rij je ergens heen moet je op de rollerbank en pas op dat je niet harder rijdt dan je kan fietsen want dat is gevaarlijk.
Nja, lopend kom je in nederland nog wel ergens, misschien moeten we weer allemaal terug naar een paard en wagen ofzo. Alhoewel je dan wel weer paardenbelasting ofzo moet gaan betalen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken