Kees B., de man die ten onrechte 4 jaar in de gevangenis zat wegens de moord op Nienke Kleiss, krijgt 600.835 euro schadevergoeding. Hiervan is 500.000 euro voor immateriële en 100.000 euro voor materiële geleden schade. Zijn ouders krijgen 835 euro als vergoeding voor de reiskosten. Dit werd maandag bekend tijdens de rechtzaak tegen de staat.
In 2000 worden de 10-jarige Nienke en haar 11-jarige vriendje Maikel in het Beatrixpark in Schiedam aangevallen door een man. De man vermoordt Nienke, maar Maikel weet te ontsnappen. In 2001 wordt Kees B. veroordeeld tot 18 jaar celstraf met TBS. In hoger beroep krijgt B. dezelfde straf. Als in april 2003 een verzoek om cassatie wordt verworpen door de Hoge Raad is het vonnis daarmee onherroepelijk geworden.
In september 2004 meldt Wik H., die later de echte dader blijkt te zijn, zich bij de politie en bekent de moord op Nienke. In december wordt B. vrijgelaten nadat hij ruim 4 jaar vast heeft gezeten.
Kees B. bij zijn vrijlating in 2004
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
En terecht. Die man heeft vier jaar lang onschuldig vast gezeten.
Vraag me wel of hoe het mogelijk is dat tot en met de hoge raad iedereen vol kan houden dat deze man het gedaan heeft en niet iemand anders foto.
Daar gaat weer een sprokkeltje vertrouwen in de Nederlandse gerechtelijke macht helaas. Wel positief dat -als- ze erachterkomen dat ze een fout gemaakt hebben dat die fout financieel minstens opgelost wordt en niet de doofpot ingaat.
Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef RRRobert het volgende: Die zes ton is een fooi voor alle ellende die deze man heeft doorstaan
Misschien wel, maar dit bedrag is wel een stuk reëeler dan die schadevergoedingen in b.v. Amerika. Of wou je hem met enkele miljoenen naar huis sturen, of zo? Dat lijkt me ook niet terecht.
is dat wel Kees B? ik dacht dat dat gezicht hoorde bij 1 van die 2 die onterecht vast hebben gezeten voor de moord op die stewardess (die zijn een paar jaar geleden vrijgekomen mede dankzij Peter R.)
Dat is een lachertje die 6 ton, zijn hele leven ligt aan gort, is waarschijnlijk alles en iedereen kwijt, iedereen heeft die leugens over hemmoeten aanhoren, zla niet meer fatsoenlijk werk kunnen vinden zonder geconfronteerd meoten worden met wat gebeurd is
Op maandag 28 november 2005 14:47 schreef Feestkabouter het volgende: is dat wel Kees B? ik dacht dat dat gezicht hoorde bij 1 van die 2 die onterecht vast hebben gezeten voor de moord op die stewardess (die zijn een paar jaar geleden vrijgekomen mede dankzij Peter R.)
Dat is hem wel hoor
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind het echt verschikkelijk voor Kees B, dat lijkt me 1 van ergste wat je kan overkomen... je zal er zitten zonder dat je wat gedaan heb. 600.000 is eigenlijk te weinig, maar khoop dat hij zijn 4 jaar inhaald.
wel weer zo een fout bij de nederlandse staat. De ene keer is het veelste weinig (voor een criminele islamiet)en de andere keer veelste veel straf( zoals nu) vreemd wel blij dat ie vrij is foto
Heel goed. En laat de verantwoordelijken voor de fout maar wasknijpers plakken tot het terugbetaald is.
Eerst betaal je belasting om een stel amateurs te onderhouden, vervolgens betaal je belasting om te betalen voor de schadevergoeding van hun wandaden. En tot overmaat van ramp wordt er waarschijnlijk niemand ontslagen, waardoor je de wanprestaties eigenlijk nog beloont ook. foto
En die Maikel mag ook wel een ton of acht krijgen!
Terecht dat hij een schadevergoeding krijgt....maar we mogen niet vergeten dat deze meneer al eerder in aanraking met justitie is geweest n.a.v. pedofilie!
Roken: het blijft een teer onderwerp! Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee. Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen.
Op maandag 28 november 2005 14:45 schreef Leffe48 het volgende: Lijkt aardig wat, maar er is wel 4 jaar van zijn leven naar de klote.
Maar hij had toch in het verleden kinderen misbruikt en is toch een pedo? Warom dan zoveel geld geven? Nu kan die naar een ver land reizen en zijn behoefte bevredigen zonder gevaar... voor oppakking...
Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef hetmoetmaar het volgende: Ik vind het echt verschikkelijk voor Kees B, dat lijkt me 1 van ergste wat je kan overkomen... je zal er zitten zonder dat je wat gedaan heb. 600.000 is eigenlijk te weinig, maar khoop dat hij zijn 4 jaar inhaald.
Kees B was voor zijn arrestatie al bekend bij de politie als pedofiel.
De 4 jaar dat hij in de gevangenis zat heeft hij in ieder geval geen slachtoffers kunnen maken.
Het is misschien veel erger dat hij vrij rondloopt.
Op maandag 28 november 2005 14:51 schreef FOKwa het volgende: Heel goed. En laat de verantwoordelijken voor de fout maar wasknijpers plakken tot het terugbetaald is.
Eerst betaal je belasting om een stel amateurs te onderhouden, vervolgens betaal je belasting om te betalen voor de schadevergoeding van hun wandaden. En tot overmaat van ramp wordt er waarschijnlijk niemand ontslagen, waardoor je de wanprestaties eigenlijk nog beloont ook. foto
En die Maikel mag ook wel een ton of acht krijgen!
fotofotofotofoto Super super super!! ik heb genoten van je reactie.
foutje bedankt? wel erg dat hij zo lang heeft vastgezeten. ik snap Wik niet meer. hij was vroeger echt super aardig, ik snap niet dat hij doorgedraaid is. misschien de drugs he :S
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Op maandag 28 november 2005 14:47 schreef shaun81 het volgende: Dat is een lachertje die 6 ton, zijn hele leven ligt aan gort, is waarschijnlijk alles en iedereen kwijt, iedereen heeft die leugens over hemmoeten aanhoren, zla niet meer fatsoenlijk werk kunnen vinden zonder geconfronteerd meoten worden met wat gebeurd is
Ach wat, met 6 ton kun je je op een of ander bananeneiland een heel nieuw en enigzins luxe leventje opbouwen.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car... Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Hmm.. € 600.000,- voor een reeds eerder veroordeelde pedofiel.. Goed, het om zat in deze zaak fout. Maar om nu zo'n bedrag te gaan betalen? Gewoon naar het bedrag kijken wat zijn jaarsalaris was voor de veroordeling, trek daar 25 procent vanaf ( kosten eten ) en tel als emotionele schade 10 procent bij op. Dan is het bedrag gerechtvaardigt. Maar € 600.000,- voor een pedo??
Waar gaat dit heen met ons Nederland.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je 't nooit hebt gehad.
Op maandag 28 november 2005 15:09 schreef Fanman het volgende: Hmm.. € 600.000,- voor een reeds eerder veroordeelde pedofiel.. Goed, het om zat in deze zaak fout. Maar om nu zo'n bedrag te gaan betalen?
Precies mijn gedachten, niemand lijkt te onthouden dat het geen lieverdje was...
Hoe is het mogelijk dat je een smerige pedofiel 600.000 euro geeft, ook al heeft ie in dit geval onterecht vastgezeten. Kees is en was een Pedofiel. Hij hoort met zijn gore poten van kinderen af te blijven en had al helemaal niet op vrije voeten horen te zijn toen deze moord gepleegd werd. Heerlijk rechtsysteem hebben we, neem een voorbeeld aan Singapore!
Op maandag 28 november 2005 14:47 schreef vazziexjr het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dit bedrag is wel een stuk reëeler dan die schadevergoedingen in b.v. Amerika. Of wou je hem met enkele miljoenen naar huis sturen, of zo? Dat lijkt me ook niet terecht.
Niet terecht? die gast is 4 jaar van zijn leven kwijt, kan waarschijnlijk nergens meer normaal een baan krijgen (want hij mag dan wel ontschuldig zijn je heb toch die naam over je heen hangen), zijn oude vrienden zijn waarschijnlijk allemaal weg etc. Denk niet dat je met hem wil ruilen.
Want ze wel moeten doen is die losers in den haag en de politie die dit hebben laten gebeuren publiekelijk executeren.
Op maandag 28 november 2005 14:58 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Hoezo kosten advocaat? Kan goed zijn dat het pro deo is gedaan... en als je een zaak wint draait de verliezende partij toch op voor de kosten?
Pro deo? Pro pedo waarschijnlijk. En hij heeft niet gewonnen, maar 3 keer verloren, rechtzaak, hoger beroep en cassatie. Hij is tenslotten vrijgelaten omdat de echte dader zich meldde. Als die eikel niet gekomen was had Kees nog gezeten (afhankelijk van hoeveel jaar hij had gekregen en goed gedrag daargelaten).
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
Zeker niet terecht, hij zat misschien wel voor iets vast wat die niet had gedaan, maar hij is een pedofiel, die nu, als er nog guldens waren, miljonair was.
Daar gaan me belastingcenten naar een pedofiel. foto
How you going to see them if you are living in the fog
Op maandag 28 november 2005 14:59 schreef shadowfighter het volgende:
[..]
uhum hij heeft al gezeten hoor dus is dat al genoeg vind ik
Vind ik niet! foto Elk pedofiel die schuldig aan kindermisbruik is bevonden mag van mij levenslang achter de tralies. Kindermisbruik is wel het laagste vergrijp wat maar denkbaar is!! Iedereen die deze gluiperd zijn vergoeding gunt mag daar wel eens even bij stil staan. Schandalig!! foto
Nog niet genoeg hoor Bedoel als je nagaat hoe hier mee is omgegaan door "prominente" figuren Laten we de media ook niet vergeten Die schilderde hem meteen al als een pedofiel af..ook daar zou ik es even je hand ophouden
Op maandag 28 november 2005 15:17 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Dus als jij een keer wat fout doet ..... foto kortzichtig.
Een keer "wat fout" doet? foto Jezus, wat ben jij voor een figuur? "wat fout"? Wat mij betreft wordt iedere praktiserende pedofiel die een wederrechterlijke handeling verricht standrechtelijk 'weggewerkt'!
Bovendien is het statistisch bewezen dat de kans dat een veroordeeld pedofiel wederom de fout in gaat zéér groot is. Kans op recedive is volgens mij bij pedofiele delicten het grootst van allen.
<b>Facing what consumes you is the only way to be free. Released from those poisonous fears. Resurrected once and for all.</b>
Op maandag 28 november 2005 15:17 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Dus als jij een keer wat fout doet ..... foto kortzichtig.
EEN keer?? ik zou je willen verzoekken eens wat meer huiswerk te gaan doen betreffende Kees B. En zelfs al zou hij maar een keer eerder de fout in zijn gegaan. Een keer is al te veel. Op het moment dat je zo vent genoeg bent om je sexuele frustraties op minderjarigen te botvieren, moet je niet pieppen als je sneller opgepakt wordt voor rerelateerde vergrijpen. ( hier mee probeer ik niet het om een hand boven het hoofd te houden.. zij zaten fout )
Stel dat jouw kinderen thuis zouden komen, verkracht door een pedofiel... hou zou jij reageren? Ik denk niet met je opmerking:
quote:
Dus als jij een keer wat fout doet ..... foto kortzichtig.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je 't nooit hebt gehad.
Hij was dan misschien geen lievertje en heeft in het verleden ook vast wel straf gehad voor zijn pedofielie.
Maar nu heeft hij door slecht (zeer slecht) politiewerk (dus vandaar dat het slecht werk is) 4 jaar volledig onterecht vast gezeten. En dat hij hier dus flink voor vergoed word vind ik niet meer dan normaal.
Denk je nu een in dat jij 4 jaat vastzit voor iets wat je niet gedaan hebt en de rechter dan zou zeggen tja das vervelend voor je maar je was vroeger niet zo een lievertje dus je hebt geen recht op schade vergoeding voor de schade die wij veroorzaakt hebben in je leven
50 berichten en het nekschot is nog niet gevallen . De kogel was goedkoper had ik toch wel verwacht. Oh ik zie het al eind van de maand . De uitkering is weer binnen Tsja met een paar knaken in je zak ziet de wereld er een stuk vriendelijker uit. foto
Pure onzin...het is klote dat ie onterecht vast heeft gezeten...maar door geld te geven aan een pedofiel..die ook heel toevallig aanwezig was in de buurt van de plaats des misdrijf...
Hartstikke fijn...geld geven aan een pedofiel..kan ie een vakantie boeken naar Thailand en zijn tijd en leed te verzachten door daar een kind te neuken.
Geloof me, wellicht heeft hij Nienke niet vermoord, maar heeft ie er wel iets mee te maken gehad. Ik vind dat het geld dan naar de Ouders en de gedupeerde moet gaan...niet naar een smerige vatsige kinder verkrachter.
Op maandag 28 november 2005 15:22 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Een keer "wat fout" doet? foto Jezus, wat ben jij voor een figuur? "wat fout"? Wat mij betreft wordt iedere praktiserende pedofiel die een wederrechterlijke handeling verricht standrechtelijk 'weggewerkt'!
Bovendien is het statistisch bewezen dat de kans dat een veroordeeld pedofiel wederom de fout in gaat zéér groot is. Kans op recedive is volgens mij bij pedofiele delicten het grootst van allen.
Ik keur pedofilie uiteraard zou ik hast zeggen niet goed. En misschien waren mijn woorden 'een keer' niet goed gekozen, maar de reactie in de trant van oh het is een eerder veroordeelde pedofiel dus hij verdient in dit geval geen schadevergoeding of medeleiden' is niet goed. In dit geval was hij onschuldig, dus verdient hij in dit geval schadevergoeding. Klaar. Dat wat mij betreft pedo's per direkt uit de samenleving weggesanneerd mogen worden heeft daar weinig mee te maken, want zo werkt onze rechtspraak nou eenmaal niet.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
Goed. En als het even kan verhalen op de blunderende politie. Okee, dat heeft geen zin omdat dat toch broekzak-vestzak is, maar wat mij betreft mogen die rechercheurs toch ook wel een weekje gaan blaadjes prikken.
Op maandag 28 november 2005 15:25 schreef Fanman het volgende:
[..]
EEN keer?? ik zou je willen verzoekken eens wat meer huiswerk te gaan doen betreffende Kees B. En zelfs al zou hij maar een keer eerder de fout in zijn gegaan. Een keer is al te veel. Op het moment dat je zo vent genoeg bent om je sexuele frustraties op minderjarigen te botvieren, moet je niet pieppen als je sneller opgepakt wordt voor rerelateerde vergrijpen. ( hier mee probeer ik niet het om een hand boven het hoofd te houden.. zij zaten fout )
Sneller opgepakt worden of 4 jaar onschuldig vastzitten. Ik hoop dat je het verschil zelf wel ziet.
quote:
Stel dat jouw kinderen thuis zouden komen, verkracht door een pedofiel... hou zou jij reageren? Ik denk niet met je opmerking: [..]
Nee, dan zou ik inderdaad niet zo reageren (maar daar gaat het in dit geval niet om). Maar dan zou ik die gast waarschijnlijk vreselijk toetakelen, in dit geval dan onterecht.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
Op maandag 28 november 2005 14:54 schreef Murazor4096 het volgende: Ik vind het een erg redelijk bedrag. Ik wens hem er alle plezier mee. foto
(Maar is dit nou belastingvrij?)
Hmm, Inkomstbelasting techinisch: je wordt hiervoor sowieso in box 3 belast (ik hoop haast voor hem dat ze het pas op 1 januari overmaken, anders gaat er meteen 1,2% vanaf). In box 1 (arbeid en eigen woning) zou ik na moeten kijken, maar ik denk haast die ton wel (schadevergoeding voor gedorven inkomsten) maar de 5 ton (immaterieel) niet.
Daarnaast heb je natuurlijk nog zoiets als kansspeelbelasting: hoe zit het als ik beken de verkrachter te zijn, en dat niet ben, en daarna een schadevergoeding krijg foto
In Amerika had 'ie 20 keer zoveel kunnen krijgen, maargoed.. voor Nederlandse maatstaven is 't vrij redelijk. Toch zijn 4 levensjaren (PLUS alle emotionele schade) natuurlijk niet terug te kopen.
Op maandag 28 november 2005 14:54 schreef TechXP het volgende:
[..]
Maar hij had toch in het verleden kinderen misbruikt en is toch een pedo? Warom dan zoveel geld geven? Nu kan die naar een ver land reizen en zijn behoefte bevredigen zonder gevaar... voor oppakking...
Hallo! We leven in een rechtsstaat, geen politiestaat. Hij is gestraft voor zijn daden, en voor justitie was hij onterecht weer de dader. Dat is een fout van justitie, niet van deze veroordeelde.
- Te koop Sega Saturns, controllers en heel veel games!!! Alles origineel SEGA! tenminste 3 consoles PAL en NTSC moeten weg. Daarnaast zo'n 60 games en heel veel controllers, zoals de racecontrollers (2x) en arcade controllers (2x) -
600.000 euro is een aardig bedrag om te krijgen. Vier jaar van je leven weg, maar je kan 't slechter treffen met 600K.
Toch zou ik als slachtoffer in samenwerking met Spong kijken wat de opties zijn om de schuldigen, de aanstichters van dit prutswerk, persoonlijk verantwoordelijk te stellen, of tenminste van hun plek af te krijgen. Het kan niet zo zijn dat iedereen daar op zijn plek blijft zitten.
Alleen wanneer deze personen worden bestraft, heeft het invloed op de politie en het OM. Een bedrag van 600K? Kan ze niet schelen. Wie betalen het? Wij! Zij niet. Er moeten koppen rollen, dan pas wordt men bang.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Op maandag 28 november 2005 16:15 schreef Beekgtv het volgende: Get the picture fotofoto ...6 ton en een pedofiel!!! Ik voorzie veel snoepreizen naar Thailand en Sri Lanka... foto
nog veel te weinig als je het mij vraagt. Ik weet wel dat Kees B. zelf ook geen lieverdje was, maar er zijn wel 4 jaar van zijn leven afgepakt plus dat zijn naam voor iedereen een rare nasmaak meebrengt. Hij loopt hier de rest van z'n leven mee rond en zal er regelmatig mee geconfronteerd blijven worden.
I bow my head to confess, my temple walls are made of flesh...
Op maandag 28 november 2005 15:29 schreef santax het volgende:
[..]
'
ik vind dit soort reacties niet leuk. Ik ben zelf slachtoffer van pedofilie en dat is kut... Ik haat dat soort gasten... maar hier gaat hiet niet meer om pedofilie... hier heeft een man 4 jaar vastgezeten voor een moord die hij niet heeft gepleegd... met alle respect maar moord.... Kijk ik vind de straffen voor pedofilie in nederland veel en veels te laag.... maar, iemand die 4 jaar zit voor iets wat ie niet gedaan heeft.... een moord.... dat is niet goed hoor. Ongeacht wat ie verder op zijn geweten heeft. Ik leef nog, mijn dader ook. Deze meid is dood... en de dader wist dat er een onschuldig iemand voor zijn zijn moord vast zat... Dat soort dingen zouden niet mogen gebeuren. Veroordeel hem omdat ie een pedo is, maar hij is geen moordenaar. En persoonlijk, als ik het even heel zwart-wit zeg, ben ik blij dat ik slachtoffer van een pedo ben en niet van een moordenaar.
Op maandag 28 november 2005 16:14 schreef JoohanDePoohan het volgende:
[..]
Hallo! We leven in een rechtsstaat, geen politiestaat. Hij is gestraft voor zijn daden, en voor justitie was hij onterecht weer de dader. Dat is een fout van justitie, niet van deze veroordeelde.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze Kees de doodstraf hadden toegewenst. Een geval als dit is waarom we nooit en te nimmer de doodstraf moeten invoeren.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden. Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
Op maandag 28 november 2005 16:43 schreef santax het volgende:
[..]
tja dank je denk ik. Ik haat dat soort gasten, maar dan nog, ik vind het fout als je iemand onterecht opsluit voor moord.
Dat was niet sarcastisch bedoeld. Pedofilie dient (hard) bestraft te worden, maar iemand veroordelen voor iets wat hij niet gedaan heeft, al dan niet bekend door de persoon, kan voor mij niet door de beugel. Helaas, getuige een hoop andere reacties, denkt niet iedereen zo.......
Op maandag 28 november 2005 16:50 schreef macpaddy het volgende: 6 ton voor een smeerlap foto onschuldige mensen bestaan niet, wat deed hij bv in dat park, vast niet naar de vogeltjes kijken.
oh? dus jij bent nooit in een park geweest? foto foto
Op maandag 28 november 2005 14:58 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Hoezo kosten advocaat? Kan goed zijn dat het pro deo is gedaan... en als je een zaak wint draait de verliezende partij toch op voor de kosten?
Niet in het strafrecht dus, iig niet de advocatenkosten... zou een dure grap worden voor de staat.
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:34 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Gerard Spong als pro deo advocaat? Dach 't nie foto
Nou, pro deo is niet helemaal gratis in Nederland. Als de cliënt zelf geen geld heeft, krijgt de advocaat een vergoeding van het bureau Rechtsbijstandvoorziening. Het is niet veel, maar gezien het feit dat die Spong er ook nog een flinke portie publiciteit bij krijgt, kan ik me best voorstellen dat hij zo'n pro deo zaak toch zou doen.
Op maandag 28 november 2005 16:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niet in het strafrecht dus, iig niet de advocatenkosten... zou een dure grap worden voor de staat. [..]
Nou, pro deo is niet helemaal gratis in Nederland. Als de cliënt zelf geen geld heeft, krijgt de advocaat een vergoeding van het bureau Rechtsbijstandvoorziening. Het is niet veel, maar gezien het feit dat die Spong er ook nog een flinke portie publiciteit bij krijgt, kan ik me best voorstellen dat hij zo'n pro deo zaak toch zou doen.
Op maandag 28 november 2005 17:00 schreef Monta het volgende: 6 ton ..veels te veel!!! die gast was al een pedo van hier tot ginder!!! foto
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:50 schreef macpaddy het volgende: 6 ton voor een smeerlap foto onschuldige mensen bestaan niet, wat deed hij bv in dat park, vast niet naar de vogeltjes kijken.
Wat een onzin. Er zijn zoveel smeerlappen, die niets strafbaars gedaan hebben. Ook een pedofiel is overigens niet strafbaar, een pedosexueel wel, en hier gaat het zelfs over kindermoord! Jullie vergelijken dus appels met peren en tomaten.
Justitie en de rechterlijke macht moeten hier veel meer voor bloeden en wel op eigen kosten. Gewoon inhouden op de salarissen van de personen die in deze zaak een bedenkelijke rol hebben gespeeld.
In ieder geval mooi dat hij schadevergoeding heeft gekregen.
Op maandag 28 november 2005 17:12 schreef Foo_niks het volgende: En nou gauw het deksel op deze put dichtlassen,want oh oh oh foto ,de verrotting komt je tegemoet als je aan die strafzaak begint te pulken.
Nee hoor, vanavond komt Zembla met "nieuwe ontluisterende feiten over de blunders van het opsporingsapparaat."
Op maandag 28 november 2005 14:57 schreef XTHinkz het volgende: Eigenlijk zou de werkelijke dader die schadevergoeding moeten betalen vind ik.
Tja, dan meldt de echter dader zich natuurlijk nooit meer als hij weet dat er al iemand onterecht veroordeeld is. En dus kan rekenen op een fikse schadevergoeding.
Op maandag 28 november 2005 16:47 schreef santax het volgende:
[..]
aha ik wil graag een weddenschap met je afsluiten. Jij speelt verdachte en ik speel de staat.... wedden dat ik je binnen een uur alles laat bekennen wat ik wil?
Volgens jouw denkwijze zouden de gevangenissen dus vol met onschuldige mensen moeten zitten, en ik durf wel te stellen dat dat niet zo is.
Op maandag 28 november 2005 17:35 schreef santax het volgende:
laat me raden je bent net 18 en geilt erop om anders te zijn foto
je hebt geen idee waarover je lult
Jij vindt het terecht dat Cees B. een vergoeding krijgt? Jij vindt het terecht dat hij geen levenslang heeft gekregen voor een verkrachting van een kind, waarvoor hij al eerder in de bak zat? Jij lult uit je nek! Niet ik! Of ben je een soulmate van 'm?
Wat zijn die Nederlanders dom. Eerst pakken ze de verkeerde pedofiel op, vervolgens maken ze ernstige fouten in de procedure en nu moeten ze die pedofiel 600.000 EURO geven.
echt weer nederland hoor. Bijna 5 jaar naar de klote. Familie die niks meer met je te maken wilt hebben, en dan maar 6 ton krijgen. Zodra die de eerste belastingaanslag krijgt is zijn geld op foto Schandalig laag!!!
Zelfs nu ie ontschuldig is verkaard krijgt ie nog allemaal verwijten naar zijn kop toe, en geloven vele nederlanders hem nog niet, nee omdat ie zich aangetrokken voelt tot kinderen mag hij nooit in het park zitten. Echt schandalig dit. We leven in een vrij land, kees mag zitten waar hij wilt en hoelang ie wilt, zolang hij zijn poten maar thuis houd en dat heeft ie gedaan!
Op maandag 28 november 2005 15:17 schreef MaxiJazz het volgende:
[..]
Vind ik niet! foto Elk pedofiel die schuldig aan kindermisbruik is bevonden mag van mij levenslang achter de tralies. Kindermisbruik is wel het laagste vergrijp wat maar denkbaar is!! Iedereen die deze gluiperd zijn vergoeding gunt mag daar wel eens even bij stil staan. Schandalig!! foto
Degene die zijn straf heeft verdiend en daarom ook heeft gezeten heeft dus gewoon een nieuwe kans gekregen en volgens de bijbel mag je altijd wel een tweede kans
Maar ik geef wel toe dat kindermsbruik heel erg is
Op maandag 28 november 2005 14:45 schreef SnowPlow het volgende: Tsjong... da's lekker snel verdient... Toch wel zo'n 125.000 euri per jaar... Dat doe ik 'm niet na...
Zou bijna zeggen dat ik daar ook wel 4 jaar voor wil zitten.....
FOUT. Hij krijgt 1 ton voor meteriële schade. Hij 'verdient' dus 25.000 per jaar. Nogal weinig eerlijk gezegd. Die overige 100.000 per jaar zijn een vergoeding voor de onterechte beroving van het grootste goed: vrijheid.
Op maandag 28 november 2005 15:17 schreef MaxiJazz het volgende:
[..]
Vind ik niet! foto Elk pedofiel die schuldig aan kindermisbruik is bevonden mag van mij levenslang achter de tralies. Kindermisbruik is wel het laagste vergrijp wat maar denkbaar is!! Iedereen die deze gluiperd zijn vergoeding gunt mag daar wel eens even bij stil staan. Schandalig!! foto
Hij is gecompenseerd voor een onterechte celstraf, zijn "verleden" is daar juist debet aan foto .
if you assume nothing you assume you know everything
dan blijft er niet veel meer over
Toch wel zo'n 125.000 euri per jaar...
Dat doe ik 'm niet na...
Zou bijna zeggen dat ik daar ook wel 4 jaar voor wil zitten.....
Is deze gast trouwens niet al eerder veroordeeld voor pedofilie?
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.</b>
Vraag me wel of hoe het mogelijk is dat tot en met de hoge raad iedereen vol kan houden dat deze man het gedaan heeft en niet iemand anders foto.
Daar gaat weer een sprokkeltje vertrouwen in de Nederlandse gerechtelijke macht helaas. Wel positief dat -als- ze erachterkomen dat ze een fout gemaakt hebben dat die fout financieel minstens opgelost wordt en niet de doofpot ingaat.
ik dacht dat dat gezicht hoorde bij 1 van die 2 die onterecht vast hebben gezeten voor de moord op die stewardess (die zijn een paar jaar geleden vrijgekomen mede dankzij Peter R.)
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
vreemd wel blij dat ie vrij is foto
Eerst betaal je belasting om een stel amateurs te onderhouden, vervolgens betaal je belasting om te betalen voor de schadevergoeding van hun wandaden. En tot overmaat van ramp wordt er waarschijnlijk niemand ontslagen, waardoor je de wanprestaties eigenlijk nog beloont ook. foto
En die Maikel mag ook wel een ton of acht krijgen!
Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee.
Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen.
wel vervelend trouwens dat elke belasting betaler mee betaald aan zo'n 'foutje'
(Maar is dit nou belastingvrij?)
Meneer B. had natuurlijk ook wel de schijn tegen zich.
Meneer B. heeft zich in het verleden al wél schuldig gemaakt aan kindermisbruik! Ik vind het dus sowieso absurd dat deze pedofiel weer vrij rondliep.
600.000euro is dus méér dan genoeg voor die smerige pedo! foto
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.</b>
De 4 jaar dat hij in de gevangenis zat heeft hij in ieder geval geen slachtoffers kunnen maken.
Het is misschien veel erger dat hij vrij rondloopt.
Kees B. is trouwens ook meedere malen opgepakt voor kindermisbruik als ik het goed heb. Dus zeker wel een bekende van de politie.
Wordt je uiteindelijk toch nog beloond hiervoor.
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Goed, het om zat in deze zaak fout. Maar om nu zo'n bedrag te gaan betalen?
Gewoon naar het bedrag kijken wat zijn jaarsalaris was voor de veroordeling, trek daar 25 procent vanaf ( kosten eten ) en tel als emotionele schade 10 procent bij op.
Dan is het bedrag gerechtvaardigt. Maar € 600.000,- voor een pedo??
Waar gaat dit heen met ons Nederland.
Beter verliezen dan dat je 't nooit hebt gehad.
Hij hoort met zijn gore poten van kinderen af te blijven en had al helemaal niet op vrije voeten horen te zijn toen deze moord gepleegd werd.
Heerlijk rechtsysteem hebben we, neem een voorbeeld aan Singapore!
Want ze wel moeten doen is die losers in den haag en de politie die dit hebben laten gebeuren publiekelijk executeren.
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
En hij heeft niet gewonnen, maar 3 keer verloren, rechtzaak, hoger beroep en cassatie. Hij is tenslotten vrijgelaten omdat de echte dader zich meldde. Als die eikel niet gekomen was had Kees nog gezeten (afhankelijk van hoeveel jaar hij had gekregen en goed gedrag daargelaten).
Daar gaan me belastingcenten naar een pedofiel. foto
4 jaar vast zitten is echt ongelooflijk lang
Bedoel als je nagaat hoe hier mee is omgegaan door "prominente" figuren
Laten we de media ook niet vergeten
Die schilderde hem meteen al als een pedofiel af..ook daar zou ik es even je hand ophouden
LEEG TREKKEN DIE HAP
Bovendien is het statistisch bewezen dat de kans dat een veroordeeld pedofiel wederom de fout in gaat zéér groot is. Kans op recedive is volgens mij bij pedofiele delicten het grootst van allen.
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.</b>
En zelfs al zou hij maar een keer eerder de fout in zijn gegaan. Een keer is al te veel. Op het moment dat je zo vent genoeg bent om je sexuele frustraties op minderjarigen te botvieren, moet je niet pieppen als je sneller opgepakt wordt voor rerelateerde vergrijpen. ( hier mee probeer ik niet het om een hand boven het hoofd te houden.. zij zaten fout )
Stel dat jouw kinderen thuis zouden komen, verkracht door een pedofiel... hou zou jij reageren? Ik denk niet met je opmerking:
Beter verliezen dan dat je 't nooit hebt gehad.
Maar nu heeft hij door slecht (zeer slecht) politiewerk (dus vandaar dat het slecht werk is) 4 jaar volledig onterecht vast gezeten.
En dat hij hier dus flink voor vergoed word vind ik niet meer dan normaal.
Denk je nu een in dat jij 4 jaat vastzit voor iets wat je niet gedaan hebt en de rechter dan zou zeggen tja das vervelend voor je maar je was vroeger niet zo een lievertje dus je hebt geen recht op schade vergoeding voor de schade die wij veroorzaakt hebben in je leven
Dach 't nie foto
De kogel was goedkoper had ik toch wel verwacht.
Oh ik zie het al eind van de maand .
De uitkering is weer binnen
Tsja met een paar knaken in je zak ziet de wereld er een stuk vriendelijker uit. foto
Ik niet!
Hartstikke fijn...geld geven aan een pedofiel..kan ie een vakantie boeken naar Thailand en zijn tijd en leed te verzachten door daar een kind te neuken.
Geloof me, wellicht heeft hij Nienke niet vermoord, maar heeft ie er wel iets mee te maken gehad. Ik vind dat het geld dan naar de Ouders en de gedupeerde moet gaan...niet naar een smerige vatsige kinder verkrachter.
http://s1.bitefight.nl/c.php?uid=23506
Dat wat mij betreft pedo's per direkt uit de samenleving weggesanneerd mogen worden heeft daar weinig mee te maken, want zo werkt onze rechtspraak nou eenmaal niet.
Okee, dat heeft geen zin omdat dat toch broekzak-vestzak is, maar wat mij betreft mogen die rechercheurs toch ook wel een weekje gaan blaadjes prikken.
had echt wel meer gemogen foto
Daarnaast heb je natuurlijk nog zoiets als kansspeelbelasting: hoe zit het als ik beken de verkrachter te zijn, en dat niet ben, en daarna een schadevergoeding krijg foto
Toch zijn 4 levensjaren (PLUS alle emotionele schade) natuurlijk niet terug te kopen.
minstens mil of 2-3 ..
tenminste 3 consoles PAL en NTSC moeten weg. Daarnaast zo'n 60 games en heel veel controllers, zoals de racecontrollers (2x) en arcade controllers (2x) -
Toch zou ik als slachtoffer in samenwerking met Spong kijken wat de opties zijn om de schuldigen, de aanstichters van dit prutswerk, persoonlijk verantwoordelijk te stellen, of tenminste van hun plek af te krijgen. Het kan niet zo zijn dat iedereen daar op zijn plek blijft zitten.
Alleen wanneer deze personen worden bestraft, heeft het invloed op de politie en het OM. Een bedrag van 600K? Kan ze niet schelen. Wie betalen het? Wij! Zij niet. Er moeten koppen rollen, dan pas wordt men bang.
mjah en flink geleden
k vind t maar een matig bedrag
Ik weet wel dat Kees B. zelf ook geen lieverdje was, maar er zijn wel 4 jaar van zijn leven afgepakt plus dat zijn naam voor iedereen een rare nasmaak meebrengt. Hij loopt hier de rest van z'n leven mee rond en zal er regelmatig mee geconfronteerd blijven worden.
Dus als er iemand fout zat dan is ie het zelf.
Een geval als dit is waarom we nooit en te nimmer de doodstraf moeten invoeren.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
onschuldige mensen bestaan niet, wat deed hij bv in dat park, vast niet naar de vogeltjes kijken.
foto
die gast was al een pedo van hier tot ginder!!! foto
Justitie en de rechterlijke macht moeten hier veel meer voor bloeden en wel op eigen kosten.
Gewoon inhouden op de salarissen van de personen die in deze zaak een bedenkelijke rol hebben gespeeld.
In ieder geval mooi dat hij schadevergoeding heeft gekregen.
Ik niet!
Dat jij het daar niet mee eens bent, zal me een worst zijn.
Jij lult uit je nek! Niet ik!
Of ben je een soulmate van 'm?
Goed gedaan hoor, Nederland!
foto
Schandalig laag!!!
Zelfs nu ie ontschuldig is verkaard krijgt ie nog allemaal verwijten naar zijn kop toe, en geloven vele nederlanders hem nog niet, nee omdat ie zich aangetrokken voelt tot kinderen mag hij nooit in het park zitten.
Echt schandalig dit.
We leven in een vrij land, kees mag zitten waar hij wilt en hoelang ie wilt, zolang hij zijn poten maar thuis houd en dat heeft ie gedaan!
Maar ik geef wel toe dat kindermsbruik heel erg is
Die man is nog altijd verzorgt en ik denk niet dat hij ooit zelf 600.000 euro in 4 jaar had verdient.
Die overige 100.000 per jaar zijn een vergoeding voor de onterechte beroving van het grootste goed: vrijheid.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken