Nieuws
Treinkaartje volgend jaar fors duurder
Aanvankelijk had NS laten weten het kaartje 2,8 procent duurder te maken als de randstad-heffing niet door zou gaan. Maar door hogere inflatie is dat percentage aangepast.
Het spoorbedrijf wilde op negen trajecten in de Randstad een enkele reis gemiddeld tien cent duurder maken dan in bijvoorbeeld Groningen of Limburg. Dat zou volgens de NS eerlijker zijn, omdat in de Randstad veel meer treinen rijden en veel meer mensen daar er gebruik van maken. De gebruiker betaalt, verklaarde de onderneming eerder.
De NS zegt nog in gesprek te zijn met het ministerie en de consumentenclubs, zoals reizigersvereniging Rover en de Consumentenbond, over de Randstad-heffing. De vervoerder hoopt die in 2007 in te kunnen voeren.
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Trein schoonste vervoermiddel :
De trein is in vergelijking met de auto, het vliegtuig en de scheepvaart het meest milieuvriendelijk vervoermiddel.
Vooral niet stimuleren. foto
Ik dacht juist, hoe meer mensen een product kopen hoe goedkoper je het kunt maken. Maar nee, dit komt de NS natuurlijk beter uit. En let op: straks is het weer van "de rustige trajecten moeten duurder, anders is ons rendement op die trajecten te laag". foto
Chapeau!
PSN ID: Cheironnl
Daarnaast is het vaak druk en lawaaierig in een trein, hebben ze toch wel regelmatig vertraging en mis je tegenwoordig heel vaak je aansluiting omdat ze die stoptrein toch niet laten wachten zodat een hoger percentage treinen op tijd rijdt...
Laten we het voor de milieufreaks ook maar even hebben over het milieu: als iedere passagier van een trein met een kleine auto reist (1 persoon per auto) dan is dat milieuvriendelijker dan het laten rijden van een hele trein! Treinen gebruiken namelijk aso veel energie om die gigantische massa voort te slepen. Heb het ooit ergens gehoord op tv ofzo en toen met iemand nagerekend: het klopte foto Nou is het natuurlijk wel zo dat treinen toch altijd rijden en dat die vervuiling toch altijd gemaakt wordt, maar je begrijpt mijn punt dat het toch wel een beetje absurd is foto
Mijn vraag vervolgens: als je een rijbewijs en een werkende auto hebt, WAAROM TREINEN? De trein moet veel goedkoper zodat het voor niet-zakelijke en niet-zo-vaak reizigers een echt alternatief wordt!
NU ECHT NIET MEER DUS!!!
Ik ben en blijf blij dat ik van die ***NS verlost ben...
What's your dysfunction?
Milieu is gewoon een woord wat wordt gebruikt om weer eens lekker extra de bevolking uit te zuigen.
Want er is in werkelijkheid weinig interesse voor de echte milieu problemen. Het gaat gewoon allemaal om geld, basta.
NOG meer cashen.....
en dan wordt de trein in de toekomst voor NIEMAND meer interessant foto
Die randstadheffing is natuurlijk onzin. Er rijden meer treinen, maar de treinen zitten gemiddeld ook voller, wat als gevolg heeft dat het bedrag dat je per reiziger aan beheer en onderhoud van het spoor kwijt bent lager is dan in streken van het land waar slechts weinig mensen in de trein zitten...
Wel jammer dat de prijzen weer omhoog gaan, als je met meerdere mensen reisde kon het al uit om met de auto te gaan (nu misschien iets minder door de hoge benzineprijs) en dat gaat alleen maar erger worden natuurlijk.
Maar voor iedereen die moet betalen voor zijn treinreis is dit wel zuur
Dan kun je wel een kortingskaart aanschaffen, maar die geldt natuurlijk pas vanaf negen uur. En raad eens op welke tijd mensen doorgaans moeten beginnen met werken? Juist tussen half negen en negen foto En dan krijg je nog maar 40% korting ook.
Als ze dan alle treinen ook nog eens computergestuurd maken, dan kunnen de machinisten ook weg en is er ook geen vertraging meer omdat de trein er wel is, maar de machinist niet. Ook kan het treinkaartje nog goedkoper.
Is het trouwens zo, dat in het geval ik een kaartje voor 2e klas heb en alle plaatsen bezet zijn, ik dan met mijn kaartje 2e klas in een 1e klas mag gaan zitten? Dat deed ik laatst, omdat ik geen zin had als een stel palingen in een ton op het balkon of in de 2e klas te gaan staan ... ook nog eens levensgevaarlijk trouwens...
Weet iemand dat toevallig?
Je zou over voor het geasfalteerde spoor een tol heffing kunnen vragen.
Ze moeten nog ff zo doorgaan, en dan gaat straks iedereen dus echt met de auto. Dan zit er geen hond meer in de trein.
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Het wordt eens tijd dat de overheid gaat ingrijpen... ohnee het bevalt ze zo wel want nu gaan nog meer mensen met de auto zodat ze lekker accijns op die brandstof kunnen cashen. Kortom, we worden vanaf alle kanten hard genaaid in dit kut land.
Elke keer 2 enkeltjes kopen.
zonder kortingskaart komt dat op 18,80 om even met de NS heen en weer te reizen.
Met kortingskaart komt dat op 11,20.
Okay, 3,15% er nog eens bij op tellen....
zonder kortingskaart : 19,40
met kortingskaart : 11,55
waarschijnlijk zullen de prijzen nog wat hoger liggen omdat de NS van afronden houdt ;-)
Dat wilt dus zeggen, dat ik 20 euro zou moeten betalen om heen en weer te reizen. Met de auto zal dit tussen de 10 en 15 euro zijn, dan zit ik veel comfortabeler, ik kan rustig mn eigen muziek luisteren, ik heb geen vervelende mensen om me heen, geen schreeuwende mensen die denken dat ze rustig praten, ik kom altijd op tijd als ik het goed inplan, ik kan zelf bepalen wanneer ik vertrek en mijn auto zal niet hebben dat ie 10 minuten te laat is foto Want after all.. hij staat al voor mijn deur foto
Optie 1 : Met de trein en veeeeeel klagen foto
Optie 2 : met de auto en lekker rustig op je eigne gemak..
Tsja, keuze is dan makkelijk gemaakt voor mij....
Op school, ons werk etc.
In iedergeval een stuk beter af!
De vieze flikkers, treinkaartjes en benzineprijzen bieden maar tegen elkaar op!
Ik ga nooit meer met de trein foto Laatst nog 4 uur gestaan in de trein, en dat was me al eens eerder overkomen op die zelfde lijn.
De prijzen zijn nu zo hoog dat in de meeste gevallen met de autorijden (al zit je alleen in de auto) het goedkoper is dan de trein! als je dus met 2 of meer personen in de auto zit is de trein GEEN alternatief meer!!!
Ook kan men voor de korte stukjes nu beter kiezen om met een scootertje oid naar zijn/haar bestemming te gaan!
Eigenlijk zou heel NL in protest moeten gaan en GEEN gebruik meer maken van de trein voor een maand om zo onder druk lagere prijzen af te dwingen! niet dat ik een relnicht ben... maar dit gaat nergens meer over. De trein werd juist extra gestimuleerd vanwege de uitstoot van schadelijke deeltjes door auto's, maar op deze manier zullen juist meer mensen de auto pakken => meer uitstoot en meer files => meer vervuiling
NS die minder omzet draait => verhogen hun prijzen nog meer => meer automobilisten => meer vervuiling... en ga zo maar door!
foto
On-topic:
Het wordt tijd dat die NS weer eens gedeprivatiseerd wordt, en het openbaar vervoer weer gratis wordt.
We praten hier over precies 10 minuten reizen....
Zodra ik geen OV meer heb ga ik uit principe een auto kopen... foto
Zijn ze nu helaam gek geworden... en de NS top maar weer bakken met geld naar binnen schuiven... foto
Tss.
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
Anyway, ik vind de prijzen eigenlijk pas okee als ze 50% van het huidige zijn. Valt er niet meer geld uit aanvullende dienstverlening te verdienen voor de NS?
Maar kijk uit voor de conducteur...........
1e klas is 1e klas en geen 2e klas (qua prijs dan)
Tip: neem altijd een METRO mee, en als je 'm dan aan ziet lopen, net doen alsof je een krantje aan 't zoeken bent..........net doen alsof je 'm oppakt en dan met een stalen gezicht weglopen foto
Nogmaals......risiko v.h. vak......
Wat ben ik blij dat ik nooit met de trein ga.
Wordt er zoveel gepromoot om met het OV te gaan, maken ze het duurder.
Ze moeten het hier juist goedkoper maken, omdat ik al die vertraging en storingen zat wordt. Tevens zit je hier juist niet comfortabel en moet je soms zelf staan, omdat er te veel mensen met de trein gaan.
Stelletje enkel-aan-geld-denkende klootviolen. foto
1,90 enkeltje
3,00 retour.
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
enkel : 2.10
Retour 3.30 foto asociaal gewoon
Niet als de benzineprijzen zo blijven stijgen.....
Ik heb een oplossing voor het NS probleem. Laten we kraampjes gaan maken waar mensen hun kaartje (wast lang niet altijd gestempeld is) kunnen verkopen, voor, laten we zeggen de helft van het geld. Deze kaartjes kunnen we dan weer door verkopen, voor, laten we zeggen, 75% van de prijs die je bij het automaat betaald foto
Iedereen gelukkig. Je krijgt de helft van de tijd de helft van je geld terug, dus dan is de prijs nog 75% van wat ie was.
Je kunt je kaartjes ook kopen voor 75% van de prijs.
Last but not least, daar valt voor de tussenhandel ook nog wel een centje te verdienen foto
Waarom moeten mensen in de Randstad betalen voor die enkeling in het noorden ?
De NS heeft die lijnen toch afgestoten omdat ze niet rendabel waren ?
En ik snap het niet.
Ik zit altijd in een volle trein.
Ook na de spits.
Als enkeling kun je nog wel ergens gaan zitten, maar kom je met een heel gezin van 4 dan zijn alle banken bezet.
Dan moet je opsplitsen.
Treinen zijn familie-onvriendelijk.
En staan is ook niets vreemds in een trein.
Kunnen ze geen staanplaatsen verkopen ?
Sommige uitgangen zijn ook zo lekker (veilig).
Zwak exkuus om te zeggen dat het in de randstad drukker is en dus meer treinen rijden.
Volgens mij maken ze daar nou juist de winst op.
En 2de klassers betalen voor die enkeling in de 1ste klas.
Laat die gasten maar een taxi huren.
Het is zo al duur genoeg !
Het kan veel en veel efficënter bij de NS.
En dat wil staanplaatsen voor de 2de klas gaan maken ? foto
Het verschil tussen arm en rijk moet echt weer een kloof worden net als 100 jaar geleden.
Maar wanneer kunnen wij eens eisen dat ons salaris eens weer omhoog gaat???
• NS. Neem de tijd.
• NS. Beter kunnen we het niet maken, wel duurder.
En de overheid zich maar afvragen waarom er niemand met het openbaar vervoer wil reizen...
We gaan er volgend jaar zelfs op achteruit.
Waarom wordt alles steeds duurder ?
Omdat de lonen stijgen ?
Ik denk eerder andersom.
Anders zaten we nu nog op 100 euro per maand en waren er al veel dooien gevallen.
Ze moeten die inflatie eens afschaffen !
Er rijden meer treinen in de randstad ja, maar ook met meer reizigers, die dus allemaal ook betalen (mag je hopen dan).
Je zou eerder de trajecten waar bijna geen kip rijdt duurder moeten maken (noem s een gehucht).
Niet dat dat geld voor tracjten als Utrecht > Groningen, want die treinen zitten meestal wel goed vol.
Anyway.. slechte zaak. Nu ik mn OV niet meer heb doet het extra pijn foto
Ik las het in de Metro.
Natuurlijk alleen maar op de lange ritten.
Die mensen zullen thuis toch wel al een ontbijt gehad hebben foto
Dus weggegooid geld.
Daar zijn ze in dit land goed in.
Wat zal die boottrein gekost hebben ?
Daarom moet het natuurlijk weer allemaal fors duurder.
Ik dacht dat de NS een prestatiecontract had met de overheid en ze niet de prijzen mochten verhogen als niet aan bepaalde prestaties werd voldaan. Hebben ze toch behoorlijk met cijfers gegoocheld als je het mij vraagt.
En wat denkt de onderneming wat er gebeurd als je een kaartje koopt?
Helemaal mooi is natuurlijk dat door het principe van openbaar vervoer een drukker traject juist goedkoper is als een minder druk traject. Als je echter uitrekent wat het meeste opbrengt (en de NS is nou eenmaal privaat foto) dan kun je mensen meer voor hun kaartje laten betalen, dat zorgt voor minder reizigers, maar meer omzet, en deze 'sweet spot' ligt ongetwijfeld op 10 cent...
Als de NS nog van de overheid was geweest was er nu ruzie geweest dat de treinen in de Randstad goedkoper konden ipv andersom.
Er is veel vraag en weinig (trein)ruimte.. ergo prijzen omhoog.
Echter... als je kijkt naar dienstverlening is het juist verkeerd om.
Buiten de randstad kan je bijna altijd zitten, binnen de randstad niet.
Dus meer betalen om te mogen staan.
Of schaffen ze meer randstad-treinstellen aan van dat geld?
Daarnaast rij ik DAGELIJKS met de trein en heb minstens 50% van de keren VERTRAGING, dus waarom gaat MIJN treinkaartje dan omhoog in prijs?
Ach... we zullen het wel weer moeten slikken. Dat weet de NS ook dus daarom behandelt ze haar klanten zo ongelooflijk KUT. Iedere dag een propvolle trein waarbij mensen moeten staan (op langere trajecten). En daar mag je dan tientallen guldens voor neerleggen per keer.
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Maar wat een initiatief zeg om het ov nog meer in de verdomhoek terecht te laten komen...wat een stimulans...hier is zeker goed over nagedacht.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
in drie stappen
stap1: Ga naar de kamer van koophandel en laat je inschrijven als kaartverkoop bedrijf. foto
stap2: huur een marktkraam en ga in de buurt van een groot sation staan en neem je vrienden mee.
stap3:Pak een stuk karton en schrijf op "wij kopen uw ongestempelde kaartjes voor de helft van wat u ervoor betaald heeft"
Pak nog een stuk karton en schrijf op: "Treinkaartjes voor 75% van de prijs"
Ga door tot twee uur voordat de laatste trein gaat, of een ander taktisch moment.
De drie oplossingen.
1. De treinkaartjes zijn te koop voor 75% van de prijs die de NS ervoor vraagt.
2. Je hebt ongeveer 50% kans je treinkaartje voor de helft van het geld weer te verkopen.
3. De tussenhandel is opzich luceratief genoeg.
foto
Het voordeel voor de NS.
Die heb ik nog niet ondekt, maar, ik mag ze niet meer heel erg, dus voor hen hoeft er geen voordeel te zijn.
Als de kosten stijgen moet de vraagprijs reigen
Maak de benzine prijs maar lekker 4 euro de liter! foto
Nou weet ik waarom die OV kaarten zo duur zijn... normaliter kost het ook gewoon zoveel om de reisjes te maken, echt niet normaal.
hah, dat is er uit foto
Een retourtje van Maassluis naar Amsterdam (95 tariefeenheden) kost nu al 24,10 dat wordt dan 24,80 of 24,90 !! Het is dat ik een voordeeluren kaart heb (in prijs verhoogd van 49 naar 55!! euro).
Met de auto heb je de vaste kosten, maar in benzine ben je ongeveer 19 euro kwijt. Dan kun je de brandstofkosten soms nog delen, en de auto is vrijwel altijd sneller.
In alle normale handelsgebieden betekent meer klanten lagere prijzen, je kunt de (vaste) kosten immers over meerdere verkopen spreiden. NS directie laat wel erg zien dat ze van economie geen kaas gegeten hebben. Hoe dom kun je zijn om met zo'n argument te komen?
Een paar jaar geleden nog moesten er trajecten worden opgeheven omdat er te weinig mensen op reisden en ze verliesgevend waren
Foto HomePage met de Canon A70/A80
Omdat de reizigers in de randstad meer op elkaar gepropt moeten staan, meer vertragingen hebben, ze ons land helpen bij het fileprobleem en omdat er per trein meer geld per rit in een trein zit(meer mensen), moeten ze meer betalen....heel logisch foto
Lompe Sukkels!
Het is jammer dat de NS alleen maar aan prijsverhogingen denkt en niet aan de service...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken