In Duitsland heeft de politie vandaag een vrachtwagenchauffeur flink bekeurd toen bleek dat hij met twee slechte banden reed. De man vervoerde twintig ton van het vergif cyaankali en als hij een klapband zou hebben gehad, waren volgens de politie de gevolgen verschrikkelijk geweest.
De Tsjechische chauffeur liep tegen de lamp tijdens een controle bij de plaats Amberg. In één van zijn banden zat een scheur van acht centimeter, van een ander was het profiel volledig afgesleten. Hij moest beide banden direct verwisselen en mocht daarna, met een forse geldboete op zak, doorrijden.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Cyaankali, hoe snel wil je dood ! Als daar wat mee gebeurt heb je pas een grof probleem. Lekker verantwoordelijk is dat zeg, die kerel mag dus echt een GIGANTISCHE straf krijgen voor het in gevaar brengen van het leven van mensen. Of althans zijn baas als hij maar de vrachtwagen onder zijn kont geschoven krijgt. Als die een ongeluk zou krijgen en de tank zegt POEF dan is iedereen in de omgeving best rap dood, en dan de hulpdiensten nog eens eroverheen. SUKKELS !!!
Niet de schuld van die chauffeur, maar van het bedrijf waarvoor ie werkt. En dat zijn werkelijk een stelletje apen. Gevaarlijk spul moet iig verplaatst worden met goed onderhouden vervoersmiddelen.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004: "Wat je niet ziet, is er niet" "Boem is ho, plons is water"
In Duitsland heeft de politie vandaag een vrachtwagenchauffeur flink bekeurd toen bleek dat hij met twee slechte banden reed.
en...??? mocht ie daarna doorrijden...??? zou in Nederland waarschijnlijk wel mogen, dan is er altijd een kans dat ze hem nog een keer kunnen aanhouden.... Dubbel Kassa!!!
Wie gaat er met 20 ton cyaankali de weg op? Is dat toegestaan? Ze hebben die malloot nog door laten rijden ook. Hij heeft toch bewezen geen verantwoordelijkheid te hebben! Rijverbod voor deze man.
Op donderdag 15 september 2005 16:51 schreef Rodie83 het volgende: Niet de schuld van die chauffeur, maar van het bedrijf waarvoor ie werkt. En dat zijn werkelijk een stelletje apen. Gevaarlijk spul moet iig verplaatst worden met goed onderhouden vervoersmiddelen.
Niet de schuld van de chauffeur? Als bestuurder heb je de plicht veilig op de weg te zijn. Zelfs als het bedrijf geen donder geeft om veiligheid had hij moeten weigeren om hiermee op de weg te gaan rijden.
Op donderdag 15 september 2005 16:53 schreef seb147 het volgende:
[..]
en...??? mocht ie daarna doorrijden...??? zou in Nederland waarschijnlijk wel mogen, dan is er altijd een kans dat ze hem nog een keer kunnen aanhouden.... Dubbel Kassa!!!
quote:
Hij moest beide banden direct verwisselen en mocht daarna, met een forse geldboete op zak, doorrijden.
Op donderdag 15 september 2005 16:53 schreef seb147 het volgende:
[..]
en...??? mocht ie daarna doorrijden...??? zou in Nederland waarschijnlijk wel mogen, dan is er altijd een kans dat ze hem nog een keer kunnen aanhouden.... Dubbel Kassa!!!
Op donderdag 15 september 2005 16:56 schreef kodak het volgende:
[..]
Niet de schuld van de chauffeur? Als bestuurder heb je de plicht veilig op de weg te zijn. Zelfs als het bedrijf geen donder geeft om veiligheid had hij moeten weigeren om hiermee op de weg te gaan rijden.
hoe lang zou hij zn baan willen houden?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds! Agnes: Yes, I know. Elin: But we are so fucking cool.
Op donderdag 15 september 2005 16:53 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nou snel als je het inslikt verder kan het weinig kwaad.....Dus beetje overdreven jou reactie...en dat is een understatement....
Opzich wel cool dat je op je eigen blanco reactie reageert foto
OT: Lijkt me dat dat bedrijf flink gestraft moet worden. De chauffeur is opzich ook wel voor een deel aansprakelijk, hij rijdt met de wagen, maar het bedrijf levert hem die vrachtwagen...
Op donderdag 15 september 2005 17:08 schreef Legend152 het volgende: Zou zo'n vrachtwagen trouwens niet onder politiebegeleiding moeten rijden? Zo maak je het de terroristen wel erg makkelijk!
Op donderdag 15 september 2005 17:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Opzich wel cool dat je op je iegen blanco reactie reageerd foto
OT: Lijkt me dat dat bedrijf flink gestraft moet worden. De chauffeur is opzich ook wel voor een deel aansprakelijk, hij rijdt met de wagen, maar het bedrijf levert hem die vrachtwagen...
Het kan net zo goed een onafhankelijk chauffeur zijn met zijn eigen vrachtwagen (misschien degene die die andere Tsjechische dame hielp met haar kaaskoekjes???) . En ook al word die vrachtwagen geleverd door de werkgever, neemt niet weg dat je je eigen veiligheid op het spel gaat zetten neem ik aan.
Overigens, nou ben ik geen expert op gifstoffen, maar je moet het toch innemen voordat het gevaarlijk is? Of in water terecht komen, zodat er blauwzuurgas ontstaat (ook niet lekker).
Op donderdag 15 september 2005 17:11 schreef Beasjtie het volgende: Erg fijn ja die "goedkope" truckers uit het oosten. Dat kan de vervoerders nog lelijk opbreken als het keertje fout gaat. foto
Precies en jij kan er vergif op innemen dat het eerdaags ook fout gaat. Dan staat de wereld weer op zijn kop. Er is maar een manier om daar een einde aan te maken. En dat is dat alle vervoerders binnen de EEG aan dezelfde richtlijnen moet voldoen. En dit geldt ook voor de salarissen van de oost europese chauffeurs. Europa moet toch een worden!!
Op donderdag 15 september 2005 17:15 schreef Slotter het volgende:
[..]
Het kan net zo goed een onafhankelijk chauffeur zijn met zijn eigen vrachtwagen (misschien degene die die andere Tsjechische dame hielp met haar kaaskoekjes???) . En ook al word die vrachtwagen geleverd door de werkgever, neemt niet weg dat je je eigen veiligheid op het spel gaat zetten neem ik aan.
Overigens, nou ben ik geen expert op gifstoffen, maar je moet het toch innemen voordat het gevaarlijk is? Of in water terecht komen, zodat er blauwzuurgas ontstaat (ook niet lekker).
Nee, ik vind ook dat de chauffeur zeker zelf ook verantwoordelijk is voor de wagen.. Ik weet ook niet echt veel van gifstoffen, maar ik dacht dat cyaakali ook al giftig is al s je het inademt. Het verstopt dacht ik het vervoer van zuurstof naar de cellen...
Je merkt dat in duitsland de Poolse, Litouwse vrachtwagens flink in opkomst zijn, die zie je steeds meer ... Grotendels ten kostte van nederlandse transport-ondernemingen .....
Met die oost-europese truckers is het vaak zo dat ze overduidelijk in verouderde en zeer onveilige trucks rijden, en zich weinig gelegen laten liggen aan de bestaande regels....
Ik woon er en het komt regelmatig voor dat weer eens een Truck zijn lading verliest, waarna de hele weg afgezet moet worden om dit op te ruimen .... verder komt het vaak voor dat die chauffeurs met een flinke slok op achter het stuur zitten .... Om eerlijk te zijn, wat mij betreft mogen ze daartegen keihard optreden, en dat de nederlandse transportondernemeingen, die zich daarbij vergeleken als engeltjes aan de regels houden, weer snel terrein terugwinnen (dat ze helaas verliezen omdat ze ook duurder zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Op donderdag 15 september 2005 16:47 schreef gabiballetje het volgende: Cyaankali, hoe snel wil je dood ! Als daar wat mee gebeurt heb je pas een grof probleem. Lekker verantwoordelijk is dat zeg, die kerel mag dus echt een GIGANTISCHE straf krijgen voor het in gevaar brengen van het leven van mensen. Of althans zijn baas als hij maar de vrachtwagen onder zijn kont geschoven krijgt. Als die een ongeluk zou krijgen en de tank zegt POEF dan is iedereen in de omgeving best rap dood, en dan de hulpdiensten nog eens eroverheen. SUKKELS !!!
Gooit een valiumpje op.....hier..word je rustig van....
Een geldboete lijkt me niet zo okee, wellicht is het beter het bedrijk waarvoor de man werkte eens een boete te geven...dat lost meer op....een hele forse boete danwel.....of een faillisement.
Wie zijn billen heeft verbrand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
20.000 kilo? Das genoeg om de gehele nederlandse bevolking uit te roeien. Maar goed dat terroristen nog geen manier weten om iedereen in nederland dit toe te dienen.
Ook de oostblok trucker begint steeds meer en vaker een moderne truck onder z'n reet te krijgen. je kan moeilijk concureren met een 40 tonner met net aan 300 pk . een gemiddelde europese 40 tonner heeft 420 pk. als je genoeg geld heb kun je doorgaan tot over de 600pk heen. maar ook met 420 pk kun je de straat stenen uit de grond trekken.
Over de banden eisen in nederland bij vrachtwagens:
je mag hier met banden rijden waar geen profiel op zit maar zodra je de staal gordels door het rubber gaat zien is het afkeur.
Ook als je band bv nog niet versleten is maar je rijd bv over iets scherps heen waardoor je de staal gordel ziet of waardoor het de staal gordel raakt als je met een schroeven draaier bv in die inrijding gaat zitten wrikken is het afkeur.
in andere landen moet je minimaal een bepaalde hoeveelheid mm aan profiel op je banden hebben
het leven van een vrachtwagenmonteur gaat niet over rozen maar over vrachtwagens
Op donderdag 15 september 2005 16:47 schreef gabiballetje het volgende: Cyaankali, hoe snel wil je dood ! Als daar wat mee gebeurt heb je pas een grof probleem. Lekker verantwoordelijk is dat zeg, die kerel mag dus echt een GIGANTISCHE straf krijgen voor het in gevaar brengen van het leven van mensen. Of althans zijn baas als hij maar de vrachtwagen onder zijn kont geschoven krijgt. Als die een ongeluk zou krijgen en de tank zegt POEF dan is iedereen in de omgeving best rap dood, en dan de hulpdiensten nog eens eroverheen. SUKKELS !!!
Weet je ook wat cyaankali doet? Wanneer je dat inslikt, kan je bloed geen zuurstof meer opnemen en stik je dus in weze. Hitler heeft ook met dit spul zelfmoord gepleegt.
Zolang je het dus maar niet consumeert is er weinig aan de hand. Je doet nu net of het een vrachtwagen vol zenuwgas is.
Op donderdag 15 september 2005 18:33 schreef nishanthi het volgende: Ook de oostblok trucker begint steeds meer en vaker een moderne truck onder z'n reet te krijgen. je kan moeilijk concureren met een 40 tonner met net aan 300 pk . een gemiddelde europese 40 tonner heeft 420 pk. als je genoeg geld heb kun je doorgaan tot over de 600pk heen. maar ook met 420 pk kun je de straat stenen uit de grond trekken.
Over de banden eisen in nederland bij vrachtwagens:
je mag hier met banden rijden waar geen profiel op zit maar zodra je de staal gordels door het rubber gaat zien is het afkeur.
Ook als je band bv nog niet versleten is maar je rijd bv over iets scherps heen waardoor je de staal gordel ziet of waardoor het de staal gordel raakt als je met een schroeven draaier bv in die inrijding gaat zitten wrikken is het afkeur.
in andere landen moet je minimaal een bepaalde hoeveelheid mm aan profiel op je banden hebben
en waarom mag je dan op je auto niet minder dan 1,6 mm profiel hebben?? en een vrachtwagen zou zonder profiel mogen rijden???? ik denk het niet....
Op donderdag 15 september 2005 19:43 schreef gateway het volgende:
[..]
en waarom mag je dan op je auto niet minder dan 1,6 mm profiel hebben?? en een vrachtwagen zou zonder profiel mogen rijden???? ik denk het niet....
Ben leerling truckmonteur en met de APK word er in nederland op die manier naar banden gekeken bij vrachtwagens. die 1,6mm bij autos heeft volgens mij voornamelijk te maken met aqua planing en slippen. een vrachtwagen drukt via z'n banden veel meer kracht op de weg dan een auto. een auto weegt 1200kg vol geladen. een beetje Trekker oplegger combinatie weegt leeg rond de 13 ton en volgeladen mag hij binnen nederland 50 ton wegen en binnen europa 40 ton. Dus een truck heeft minder last van auqua planning.
het leven van een vrachtwagenmonteur gaat niet over rozen maar over vrachtwagens
Op donderdag 15 september 2005 19:43 schreef gateway het volgende:
[..]
en waarom mag je dan op je auto niet minder dan 1,6 mm profiel hebben?? en een vrachtwagen zou zonder profiel mogen rijden???? ik denk het niet....
Lol toch is het zo. Al zal je niet snel een Nederlandse vrachtwagen zonder profiel vinden. Ik ben het er trouwens niet mee eens om nou alle oostblok-chauffeurs te bekritiseren. De meeste zijn al lang blij dat ze werk hebben en zijn als de dood dat ze worden ontslagen. Dus dan ga je niet zo gauw mekkeren over een paar te gladde bandjes of over rusttijden etc.
Met de APK word er altyd naar de banden gekeken. we krikken elke as op we gaan aan de wielen draaien en ondertussen naar de band kijken en zoek naar beschadigingen/gebreken. je truck kan ook afgekeurd worden op je banden tydens de apk.
de meeste klanten bij ons beginnen hun banden te wisselen zodra de banden glad beginnen te worden. of indien ze op een bepaald land rijden waar er een minimum profiel dieptje is gaan ze wisselen zodra die diepte bereikt is. met uitzonderingen als ze bv een zware inrijding in een band hebben gehad dan word hij zo snel als ze naar de garage kunnen komen gewisseld. een klapband kan ook bij een truck zelf zware schade veroorzaken.
het leven van een vrachtwagenmonteur gaat niet over rozen maar over vrachtwagens
In één van zijn banden zat een scheur van acht centimeter, van een ander was het profiel volledig afgesleten. Hij moest beide banden direct verwisselen en mocht daarna, met een forse geldboete op zak, doorrijden.
Vrachtwagens mogen in Nederland inderdaad zoals hierboven ergens werd gevraagd gewoon ZONDER profiel rijden, zolang het canvas er maar niet doorheen komt foto Beetje raar, maar vraag me niet waarom foto
Op donderdag 15 september 2005 20:08 schreef nishanthi het volgende: die 1,6mm bij autos heeft volgens mij voornamelijk te maken met aqua planing en slippen. een vrachtwagen drukt via z'n banden veel meer kracht op de weg dan een auto. een auto weegt 1200kg vol geladen. een beetje Trekker oplegger combinatie weegt leeg rond de 13 ton en volgeladen mag hij binnen nederland 50 ton wegen en binnen europa 40 ton. Dus een truck heeft minder last van auqua planning.
Al eens bedacht dat zo'n vrachtwagen ook best leeg kan rondrijden en dan VEEL meer raakoppervlak heeft dan de doorsnee auto en hiermee waarschijnlijk ook wel in aanmerking komt voor aquaplanning?
Op donderdag 15 september 2005 16:56 schreef kodak het volgende:
[..]
Niet de schuld van de chauffeur? Als bestuurder heb je de plicht veilig op de weg te zijn. Zelfs als het bedrijf geen donder geeft om veiligheid had hij moeten weigeren om hiermee op de weg te gaan rijden.
een zin die mijn leven veranderde, People dont care.... ze geven er echt niks om, wat voor gevaar ze zijn op de weg, ook niet voor zichzelf. eten voor de familie of ontslag. ze moeten wel.
Als daar wat mee gebeurt heb je pas een grof probleem.
Lekker verantwoordelijk is dat zeg, die kerel mag dus echt een GIGANTISCHE straf krijgen voor het in gevaar brengen van het leven van mensen.
Of althans zijn baas als hij maar de vrachtwagen onder zijn kont geschoven krijgt.
Als die een ongeluk zou krijgen en de tank zegt POEF dan is iedereen in de omgeving best rap dood, en dan de hulpdiensten nog eens eroverheen.
SUKKELS !!!
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
zou in Nederland waarschijnlijk wel mogen, dan is er altijd een kans dat ze hem nog een keer kunnen aanhouden....
Dubbel Kassa!!!
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
Ze hebben die malloot nog door laten rijden ook. Hij heeft toch bewezen geen verantwoordelijkheid te hebben! Rijverbod voor deze man.
fuck de policy. posten die hap!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
OT: Lijkt me dat dat bedrijf flink gestraft moet worden. De chauffeur is opzich ook wel voor een deel aansprakelijk, hij rijdt met de wagen, maar het bedrijf levert hem die vrachtwagen...
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
Zo maak je het de terroristen wel erg makkelijk!
fotofotofoto
Dat kan de vervoerders nog lelijk opbreken als het keertje fout gaat.
foto
Overigens, nou ben ik geen expert op gifstoffen, maar je moet het toch innemen voordat het gevaarlijk is? Of in water terecht komen, zodat er blauwzuurgas ontstaat (ook niet lekker).
Ik weet ook niet echt veel van gifstoffen, maar ik dacht dat cyaakali ook al giftig is al s je het inademt. Het verstopt dacht ik het vervoer van zuurstof naar de cellen...
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
Grotendels ten kostte van nederlandse transport-ondernemingen .....
Met die oost-europese truckers is het vaak zo dat ze overduidelijk in verouderde en zeer onveilige trucks rijden, en zich weinig gelegen laten liggen aan de bestaande regels....
Ik woon er en het komt regelmatig voor dat weer eens een Truck zijn lading verliest, waarna de hele weg afgezet moet worden om dit op te ruimen .... verder komt het vaak voor dat die chauffeurs met een flinke slok op achter het stuur zitten ....
Om eerlijk te zijn, wat mij betreft mogen ze daartegen keihard optreden, en dat de nederlandse transportondernemeingen, die zich daarbij vergeleken als engeltjes aan de regels houden, weer snel terrein terugwinnen (dat ze helaas verliezen omdat ze ook duurder zijn)
Een geldboete lijkt me niet zo okee, wellicht is het beter het bedrijk waarvoor de man werkte eens een boete te geven...dat lost meer op....een hele forse boete danwel.....of een faillisement.
Over de banden eisen in nederland bij vrachtwagens:
je mag hier met banden rijden waar geen profiel op zit maar zodra je de staal gordels door het rubber gaat zien is het afkeur.
Ook als je band bv nog niet versleten is maar je rijd bv over iets scherps heen waardoor je de staal gordel ziet of waardoor het de staal gordel raakt als je met een schroeven draaier bv in die inrijding gaat zitten wrikken is het afkeur.
in andere landen moet je minimaal een bepaalde hoeveelheid mm aan profiel op je banden hebben
ff serieus: dat is RUIM voldoende om vrijwel heel Europa uit te roeien...... WTF??
en hou van een bandeloos leven
Zolang je het dus maar niet consumeert is er weinig aan de hand. Je doet nu net of het een vrachtwagen vol zenuwgas is.
Doe mee met FOK!Whatpulse en typ jezelf naar de eerste plaats!
Wie heeft er in godsnaam 20 duizend kilo cyaankali nodig en wat wordt ermee gedaan? foto
de meeste klanten bij ons beginnen hun banden te wisselen zodra de banden glad beginnen te worden. of indien ze op een bepaald land rijden waar er een minimum profiel dieptje is gaan ze wisselen zodra die diepte bereikt is. met uitzonderingen als ze bv een zware inrijding in een band hebben gehad dan word hij zo snel als ze naar de garage kunnen komen gewisseld. een klapband kan ook bij een truck zelf zware schade veroorzaken.
=kritiek kan in feedback=
People dont care....
ze geven er echt niks om, wat voor gevaar ze zijn op de weg, ook niet voor zichzelf.
eten voor de familie of ontslag. ze moeten wel.
Ben ik echt de enige bij wie dat stomme ding niet weggaat?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken