Nieuws
Bankovervaller blijkt boze klant
De politie heeft woensdagmiddag in een Fortis Bank in Dordrecht een 33-jarige man aangehouden. De man, afkomstig uit Dordrecht, had volgens getuigen binnen in de bank gedreigd om een wapen te trekken. De politie kon echter geen wapen aantreffen bij zijn arrestatie.
De man verklaarde op het politiebureau dat hij problemen had bij een pinautomaat en daarom naar binnen ging om hulp te vragen. Hij was echter ontevreden over de service en ging luidkeels roepen of hij een pistool moest meenemen om geld te krijgen.
"Moet je hier @#$ een PISTOOL meenemen om GELD te krijgen??!!"
Tja, als je die 2 woorden hoort als personeel gaat de vinger automatisch richting alarmknop. foto
Het si toch een volstrekt legitieme vraag als:
a) De pinautomaat stuk is
b) Zo een kantoorklerk het verdomt om je te helpen.
Rot voor ze,konden ze niet genieten van hun dagelijkse McDonalds 'ronde',maar moesten ze uit de ballenbak klimmen voor niks!!! fotofotofoto
Jammergenoeg moest een amerikaan zich bemoeien met het script Anders werd het te schokkend en confronterend voor op vermaak beluste amerikanen.
Jammer. De film is trouwens nog steeds het zien meer dan waard hoor, maar houdt als je zit te kijken steeds de vraag in het achterhoofd wie er dader is...
Fok banken, ze zijn te belabberd om je te helpen, en je kunt soms niet eens aan je eigen geld. En hun maar miljardenwinsten maken over je rug heen, terwijl een balie openhouden al te veel moeite is tegenwoordig.
-Mark Steyn
wat een ophef.......
fotofotofoto
hij is gestoord
de fortis in dordt....en de service is idd meer dan beroerd.
ben daar al 10 jaar klant en word nog steeds al vuil behandeld foto
Ik heb een keer gehad dat de pinautomaat geen geld gaf, maar wel netjes de gevraagde 500 gulden van mijn rekening haalde. Toen ik naar binnen ging kreeg ik te horen dat ik wel zoveel kon zeggen ("U heeft een bon dus ide transactie geslaagd") en dat hun apparatuur nooit problemen geeft met afgifte en werd er gezegd dat als ik mij niet snel zou verwijderen zij aangifte zouden doen. Ik bleef correct en netjes terwijl het bankpersoneel zeer onbeschoft was en me verder niet te woord wilde staan. Ik ben niet weggegaan. Politie kwam. Die sprak met mij en met de bank en moesten toen zowat het bankpersoneel dwingen om in ieder geval het apparaat te controleren. Dit werd met veel omhaal en veel luidruchtig commentaar gedaan zodat alle klanten goed konden horen dat men er niet van gediend was om oplichters en fraudeurs behulpzaam te zijn. Toen ze eindelijk gekeken hadden bleek er een biljetje dubbel te zitten die afgifte tegenhield.
Ik kreeg mijn geld toen alsnog met de onbehouwen mededeling dat ik voortaan niet meer welkom was daar. Geen excuus, geen sorry, niets. Een aantal klanten die getuige waren van alles en ook tegen de politie vertelde dat ik ten alle tijden correct ben gebleven (ik zei u en zij je en jij etc.) ontploften zowat van zoveel asociale arrogantie. Ik vond het alleen jammer dat het mijn eigen bank niet was aangezien ik anders per direct al mijn zaken elders had ondergebracht en dat hadden ze op het abn kantoor op de Dam zeker niet gewaardeerd.
Sommige dingen kun je gewoon maar beter NIET zeggen. Dit is ook zo iets.
Bankpersoneel heeft hierna juist gehandeld door de politie te laten komen.
Ik vraag me echter wel af of ze dit probleem niet hadden voorkomen door een beetje klantvriendelijker te zijn in hun serviceverlening naar aanleiding van de problemen bij de pin-automaat. Maar daar tegenover staat wel dat het ook niet duidelijk is hoe onbeschoft de bewuste klant zich vanaf dat moment gedragen heeft.
Ik ken het hele verhaal natuurlijk ook niet, maar ik neem aan dat het bankpersoneel genoeg reden had om de politie in te schakelen. De politie vond de zaak blijkbaar ernstig genoeg om de man aan te houden en mee te nemen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken