Nieuws
Limburg neemt NS-spoorlijnen over
De provincie Limburg wil de exploitatie van de spoorlijnen tussen Nijmegen-Roermond en Kerkrade-Maastricht over gaan nemen van de Nederlandse Spoorwegen. Als Provinciale Staten akkoord gaan, wil de provincie één vervoerbedrijf oprichten dat alle takken van openbaar vervoer op zich gaat nemen. "Het openbaar vervoer moet klantvriendelijker worden. Op deze manier kan het openbaar vervoer bijvoorbeeld veel beter op elkaar afgestemd worden", aldus gedeputeerde Mat Vestjens.
Nu zijn er in Limburg naast de NS nog vier busmaatschappijen verantwoordelijk voor het openbaar vervoer. Nog dit jaar wil de provincie het openbaar vervoer aanbesteden en onder één paraplu samenbrengen. Daarnaast moeten er lichtere en snellere treinen op de sporen komen. Ook moet het aantal treinen vermeerderd worden. Nu klagen veel reizigers nog dat NS te weinig treinen op de beide trajecten laat rijden.
Ook wil de provincie drie nieuwe stations bouwen op de spoorlijn Maastricht-Kerkrade. Eentje bij Maastricht en twee bij Heerlen.
Zouden deze treinen wel op tijd komen en gaan ???? foto
Leve de privatisering. LOL
Alles willen ze zelf regelen.
Wel logisch want als de zeespiegel flink zal stijgen is
dat het enigste stukje land nog van Nederland.
Succes foto
Wat ik mij wel afvraag: als de NS deze spoorlijnen niet goed kan exploiteren, waarom zou de provincie dat dan wel kunnen zonder grote subsidies?
Niet gedacht dat er zoveel linkse lui in limbabwe zaten, maar ik wens ze het beste.
(Zolang ik er zelf maar niet voor moet gaan betalen)
Er mogen inderdaad wat treinen bij. Gelukkig rijden er vanuit nijmegen naar venray twee treinen, maar dan heb ik het niet over de tijden foto En als je naar venlo wilt kan dat maar eens in het uur... of je moet met de bus en dan ben je echt lang onderweg! foto
Alleen hopen dat die overname vloeiend gaat verlopen... ik voorspel een berg kinderziektes... foto
"Daarnaast moeten er lichtere en snellere treinen op de sporen komen. Ook moet het aantal treinen vermeerderd worden."
Dat wordt een flinke investering foto
zo ja, dan ben ik tegen foto
ik ga geen belasting betalen over treintjes die alleen in Limburg rijden foto
Nog even en er wordt een limburgs pasport gecreeerd
Ik heb minimaal 2x per week vertraging. Dit is dan, idd, meestal in de randstad. In limburg zie ik maar zelden dat er iets mis is met de NS. Laat zuid-holland eerst de NS opkopen, aub. Limburg wint er niets mee.
Dat er 4 busmaatschappijen zijn is wel raar inderdaad, dat mogen ze best samenvoegen tot één bedrijf.
ze hebben vanaf schin op geul tot ergens in duitsland de stoomtrein en de railbus weer rijden.... toppie joppie!! foto
En dan vind ik het een slecht idee.
Transhumanist, Piraat
Alles doen met stoomtreinen. Dan gaan de mijnen weer open en heeft iederen stoflongen. Hop allemaal naar het ziekenhuis waar dan heel nederland voor mag gaan betalen. foto
Hoop dat de provincie het beter geregeld gekrijgt als die zooi die nu op het spoor heerst. Vooral nijmegen-venlo foto
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Of nog beter, de Deltawerken ... heb ik ook niet nodig. Ik zit toch lekker droog hier in Limburg. (cynisch bedoeld natuurlijk)
Huilie foto
Ik woon in Griendtsveen, Limburg.
Mag jij raden hoe veel OV wij hebben...........
1 BUURTBUS foto
Transhumanist, Piraat
Nu trajact Deurne-Venlo overnemen en dan minimaal 2 STOPtreinen naar venlo. In Deurne dan een nieuw eindspoor aanleggen, klaar! foto
Stelletje overbetaalde prutsers bij de NS zijn de oorzaak van alle problemen.
Blijkbaar is een $$$$ station belangrijker dan een fatsoenlijke treindienst. foto
Ik zelf hou dan ook voor belangrijke afspraken rekening met vertraging. Gewoon een half uurtje eerder van huis weg... ga je heus niet dood aan!
Ik vind dat je ook niet kan verwachten dat de bus langs elke boerderij gaat... dan had je maar in de randstad moeten gaan wonen.
Maar om weer even terug te komen op het artikel, gewaagde stap van Limburg... Verandering hoeft niet altijd positief te zijn. Maarja als zij het beter denken te kunnen managen, waarom ook niet... Succes foto
Heeft verder niks te maken met overbetaalde prutsers..
Dat is het hele idiote er aan. Landgraaf naar Brunssum is hemelsbreed net 10 km. Maar je moet eerst een uur met de bus naar Heerlen, en dan een uur met de bus vanuit Heerlen naar Brunssum terug.
Leve het openbaar vervoer foto
Waarschijnlijk snappen die Limburgers nog niet helemaal waarom er zo weinig treinen op die trajecten rijden... Waarschijnlijk zitten er te weinig mensen in de trein en de NS heeft wel betere dingen te doen dan lege treinen laten rijden.
Maar als de provincie zo graag alles bij 1 bedrijf willen krijgen moeten ze gewoon alle lijnen (spoor en bus) als één pakket in een openbare aanbesteding gooien.
Overigens is het idee niet nieuw. Ook in Zuid-Holland zijn er zulke plannen en ik weet even niet de juridische status van een Syntus of NoordNed, want volgens mij zit de betreffende provincie daar ook in.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
En die stopt tenminste niet bij elk gat waar bijna geen mens woont.
Hier komt belastinggeld uit......
en dan zijn dit nog maar 2 grote bedrijven, dus hoezo, Limburg kost geld.
En die spoorlijnen zijn rendabel te maken, er rijdt nu gewoon te weing verkeer overheen.
(De eerste stap naar onafhankelijkheid: Zorg dat je de infrastructuur in beheer krijgt; go, Limburg!)
http://www.forumchat.nl
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken