kut, k wou nog wel zwart treinen vanavond
Bah.. NS zuigt
Ben benieuwd wat t gaat kosten als je zonder kortingskaart toch met een kaartje met korting probeert te reizen.. Ik gok meestal dat er iemand zo vriendelijk is me mee te laten reizen..
Dan toch maar een auto kopen
Ja das kut
Niet prettig. Soms kom je erachter dat je én je pinpas thuis hebt laten liggen, én te weinig kleingeld. Heb je 't wel leuk als briefje, maarja, dat pakken de automaten niet.
Hopen op coulantie van conducteur (vaak wel zo, gelukkig). Hoop dat dit niet door gaat, betaal altijd netjes m'n kaartje, maar als 't stomweg een keer niet kan (te weinig tijd/geen kleingeld/...), dan hang je dus wel. Bleh.
K vind dit absurd..Gisteren had ik per ongeluk de verkeerde pinpas meegekregen van mn moeder..
Ik wist de pincode niet en nam niet het risico om de pas te blokkeren.
Had geen losgeld en moest dus wel een Uitstel v. Betaling halen bij de conducteur...
Absurd dat dit niet meer kan..of kun je dit wel vragen als de conducteur op t perron staat en geld dit alleen voor in de trein?
Het moet direct worden betaald. Oh ja. Enneh, in geval van "geen geld bij me"? Gaat die conducteur je dan fouilleren ofzo? Of moet je dan de trein dweilen?
Dit levert alleen maar meer agressie op in de trein. Het probleem van de administratieve kosten als gevolg van de "uitgestelde betaling" wordt nu op het bord van de conducteur gelegd. Da's tamelijk laf van NS. Een slimme conducteur blijft nu dus gewoon permanent in de 1e klasse kaarten met een collega.
Na identificatieplicht ben je nu verplicht dus 35 euro bij je te hebben
Deels terecht zwartrijden is onzin, is een kaartje kopen nu zo moeilijk.
Onterecht is dat de NS de prijzen iedere keer weer verhoogt en de dienstverlening er op achteruit gaat, waar is de catering nou in de intercity's gebleven?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:31 schreef DerAlte het volgende:
Een slimme conducteur blijft nu dus gewoon permanent in de 1e klasse kaarten met een collega.
Dat doen ze toch al jaren?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:32 schreef Tripleforce het volgende:Na identificatieplicht ben je nu verplicht dus 35 euro bij je te hebben
Deels terecht zwartrijden is onzin, is een kaartje kopen nu zo moeilijk.
Onterecht is dat de NS de prijzen iedere keer weer verhoogt en de dienstverlening er op achteruit gaat, waar is de catering nou in de intercity's gebleven?
laat je je beurs thuis: krijg je 35 euro boete + kosten treinkaart + 50 euro boete voor niet kunnen identificeren. Damn....
Reis allang niet meer met NS.
te duur KLAAR!
Als iedereen nou boycot om trein te nemen tegen de te hoge prijs? :'(
dan gaat het vast wel lager.
Openbaar vervoer is een hoer
Het klinkt misschien stoer
maar dat interessert me geen moer
want de NS draait ons een loer !!
Check theTumult.com voor de verder Lyriczzz
De trein is voor sukkels en zwervers!!
Opheffen die hap, nieuwe snelwegen op het spoor en al het file leed is opgelost.
Lekker in je eigen tuut met je eigen muziek en ROKEND op TIJD op je plaats van bestemming zijn.
Treinen gaan we wel in het spoorweg museum bekijken.
klinkt toch niet abnormaal lijkt mij?
als de automaat het niet doet ga je bij opstappen gewoon naar de conducteur en koop je bij hem een kaartje, geen pronleem dus

(althans zo gaat het in Belgie, en die neem dus ook briefjes aan

)
Als die conducteurs een svan hun luie reet afkomen en regelmatig kaartjes controleren rijden er ook een stuk minder mensen zwart, nu zit ik soms twee uur in een trein zonder dat een van die gasten een keer aan het werk gaat.
Zonder abo ga je dan inderdaad geen kaartje meer kopen; "word toch niet gecontroleerd". Maar de gewone reiziger die z'n abo vergeet of geen kaartje kon kopen is de dupe.
Wat een dom commentaar dit allemaal, als je naar een supermarkt gaat moet je toch ook gelijk afrekenen en kun je ook geen uitstel van betaling krijgen.
Zorg voordat je gaat reizen dat je gewoon geld bij je hebt.
Je weet ook wel wat de mogelijkheden zijn waarmee je kunt betalen.
Ik ga woensdag met de trein naar Utrecht en ik weet nu al dat ik een kaartje moet kopen en waarmee ik kan betalen.
[ Bericht gewijzigd door henk.jansen op zaterdag 8 januari 2005 @ 16:45 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:35 schreef harlingen het volgende:
[..]
laat je je beurs thuis: krijg je 35 euro boete + kosten treinkaart + 50 euro boete voor niet kunnen identificeren. Damn....
Boete voor het niet meer kunnen betalen? Moet niet gekker worden.
Ik heb echt duizenden euro's verdiend met 'grijs' rijden. Geen kaartje kopen maar pas als de conducteur kwam. En dan kwam ik er ook nog vaak onderuit onder het mom van even zoeken en vijftig oude kaartjes op tafel gooien en zoeken in broekzakken en tassen. Moet hier toch écht ergens zijn...
Meestal zeiden ze dat ze zo wel terugkwamen
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:42 schreef catfish het volgende:klinkt toch niet abnormaal lijkt mij?
als de automaat het niet doet ga je bij opstappen gewoon naar de conducteur en koop je bij hem een kaartje, geen pronleem dus

(althans zo gaat het in Belgie, en die neem dus ook briefjes aan

)
Je moet het perron op om bij de conducteur te komen. Wellicht zelfs in de trein. Op het moment dat je daar bent moet je een kaartje hebben. En je weet wat er gebeurt als je geen kaartje hebt (=35 eu). Duzzz
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:31 schreef DerAlte het volgende:
Het moet direct worden betaald. Oh ja. Enneh, in geval van "geen geld bij me"? Gaat die conducteur je dan fouilleren ofzo? Of moet je dan de trein dweilen?
Vraag ik me eigenlijk ook af... Hoe gaat dit nou?
Ik kom op het station, kaartjesautomaat kapot, door bezuinigingen is er geen loket meer dus ik stap de trein in om een kaartje bij de conducteur te kopen. Nou ja, fuck moet een boete betalen. Heb alleen geen 35 euro bij.
Wat nu?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:44 schreef henk.jansen het volgende:Wat een dom commentaar dit allemaal, als je naar een supermarkt gaat moet je toch ook gelijk afrekenen en kun je ook geen uitstel van betaling krijgen.
Zorg voordat je gaat reizen dat je gewoon geld bij je hebt.
Je weet ook wel wat de mogelijkheden zijn waarmee je kunt betalen.
Ik ga woensdag met de trein naar Utrecht en ik weet nu al dat ik een kaartje moet kopen en waarmee ik kan betalen.
Wat goed van je zeg...maar fouten maken is menselijk...iedereen kan wel eens wat vergeten of verliezen. Shit happens.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:44 schreef henk.jansen het volgende:
Wat een dom commentaar dit allemaal, als je naar een supermarkt gaat moet je toch ook gelijk afrekenen en kun je ook geen uitstel van betaling krijgen.
Als ik bij de supermarkt aan de kassa geen gelkd bij me heb kan ik naar huis om, geld te halen en krijg ik GEEN boete.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:49 schreef wonko het volgende:
[..]
Wat goed van je zeg...maar fouten maken is menselijk...iedereen kan wel eens wat vergeten of verliezen. Shit happens.
toilet zouden ze ook kwartje per keer kunnen maken....oopz ik heb ze wellicht op ideeen gebracht.
[ Bericht gewijzigd door HandigeHarry007 op zaterdag 8 januari 2005 @ 16:52 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:46 schreef SunChaser het volgende:Ik heb echt duizenden euro's verdiend met 'grijs' rijden. Geen kaartje kopen maar pas als de conducteur kwam. En dan kwam ik er ook nog vaak onderuit onder het mom van even zoeken en vijftig oude kaartjes op tafel gooien en zoeken in broekzakken en tassen. Moet hier toch écht ergens zijn...
Meestal zeiden ze dat ze zo wel terugkwamen

hahaha! Dat deed ik ook! Die gasten zijn dan echt meteen weg, elke keer weer!
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:35 schreef harlingen het volgende:
[..]
laat je je beurs thuis: krijg je 35 euro boete + kosten treinkaart + 50 euro boete voor niet kunnen identificeren. Damn....
Nee, als je je beurs thuis laat liggen dan STAP JE GEWOON NIET IN DIE FUCKING TREIN!! Achterlijke koe. Als ik mijn beurs met busstrippen thuis laat liggen dan stap ik toch ook niet in de bus. Dikke pech, dan moet je maar een bus later nemen. Hoe kun je nou in godsnaam de NS de schuld geven van jouw fouten. Als je je beurs vergeet dan ga je maar terug en kun je de hele terugweg nadenken over hoe het ALLEEN JOUW SCHULD was.
Op zich wel een goed plan. Ik bedoel de boel moet wel aangepakt worden. Alleen is dit niet echt handige manier denk ik.
Ik zou graag eens proberen wat er gebeurd als ik niks bij me heb, dus ook geen boete geld.
Overigens zou iedereen toch over een kaartje moeten beschikken? Of denk ik nu te naief?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als ik bij de supermarkt aan de kassa geen gelkd bij me heb kan ik naar huis om, geld te halen en krijg ik GEEN boete.
maar in de supermarkt heb je dan hetgene waarvoor je moet betalen, de boodschappen, nog niet. feitelijk is er dan nog niks veranderd ten opzichte van voordat je de supermarkt in stapte. Bij de trein doe je hetgene waar je voor betaald, het meerijden, al en is er dus al wat veranderd.
Trouwens schandelijk dat je je hier onderuit probeert te lullen. Wat mij betreft ben jij tuig 1e klas en verdien je preventief al 2 jaar de gevangenis in te gaan. Achterlijk volk ook weer hier...
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, als je je beurs thuis laat liggen dan STAP JE GEWOON NIET IN DIE FUCKING TREIN!! Achterlijke koe. Als ik mijn beurs met busstrippen thuis laat liggen dan stap ik toch ook niet in de bus. Dikke pech, dan moet je maar een bus later nemen. Hoe kun je nou in godsnaam de NS de schuld geven van jouw fouten. Als je je beurs vergeet dan ga je maar terug en kun je de hele terugweg nadenken over hoe het ALLEEN JOUW SCHULD was.
je hoeft niet perse te merken dat je je portomonee vergeten bent... maybe denk je er pas aan als de conductuur komt (als je bijv je ov in je portomonee hebt zitten)
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:49 schreef wonko het volgende:
[..]
Wat goed van je zeg...maar fouten maken is menselijk...iedereen kan wel eens wat vergeten of verliezen. Shit happens.
Anders lees je het nieuws even ofzo. Deze maatregel MOET ingevoerd worden een aantal reizigers elke reis "vergeten" een kaartje te kopen. Dat een ander persoon dan af en toe ook door deze regel getroffen wordt ook al bedoelde hij/zij het niet verkeerd, sja.. shit happens. Dat gebeurt overal, ik snap niet waarom het in de trein opeens zo'n probleem moet zijn.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:55 schreef twiFight het volgende:
Trouwens schandelijk dat je je hier onderuit probeert te lullen. Wat mij betreft ben jij tuig 1e klas en verdien je preventief al 2 jaar de gevangenis in te gaan. Achterlijk volk ook weer hier...
Ik lul me er niet onder uit. Iedereen kan zijn geld vergeten
En wat als je in de trein wordt gezakkenrold? Doordat er GEEN controle is van die luie conducteurs wordt er gejat bij het leven. Weg geld en id-kaart.
Heb OV dus maak er niet zo'n probleem van, maar het kan dus wel eens gebeuren dat ik per ongeluk mijn portomonee vergeet... kan toch... ben ook maar een mens, dus dan zit je in de trein, komt de conducteur... ships ben mn portomonee vergeten kom je dan achter...
wat dan? Word je doorgestuurd naar de politie omdat je je ook niet kunt identificeren?
leuk krijg je en boete van 50 euro omdat je je niet kunt identificeren, en een boete van 35 euro omdat je zwart rijd, en de kosten van een treinkaartje, tegenwoordig ook minimaal 10 euro
maw je krijgt GVD gewoon 95 euro boete omdat je per ongeluk eens per jaar je portomonee vergeet...
kut beleid in nederland
[ Bericht gewijzigd door Bobbert op zaterdag 8 januari 2005 @ 16:59 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:57 schreef ProFox het volgende:
[..]
je hoeft niet perse te merken dat je je portomonee vergeten bent... maybe denk je er pas aan als de conductuur komt (als je bijv je ov in je portomonee hebt zitten)
en waarom moet dat nu opeens het probleem van de NS zijn. Als jij je beurs vergeet én niet doorhebt dat je 'm vergeet dan is dat royaal kut, maar nog altijd je eigen schuld. Waarom zou de NS rekening moeten houden met jouw fout. Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, ik zeg niet dat sommige mensen er onterecht door benadeeld zullen worden, maar wat ik niet snap is dat dit op de NS afgeschoven wordt en de regel hier niet geaccepteerd wordt.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
en waarom moet dat nu opeens het probleem van de NS zijn. Als jij je beurs vergeet én niet doorhebt dat je 'm vergeet dan is dat royaal kut, maar nog altijd je eigen schuld. Waarom zou de NS rekening moeten houden met jouw fout. Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren,
De NS zijn een dienstverlenend bedrijf. Alleen daarom al. En helaas zijn er voor sommige mensen geen altternatieven om te reizen naar bepaalde delen van het land.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:52 schreef twiFight het volgende:
Nee, als je je beurs thuis laat liggen dan STAP JE GEWOON NIET IN DIE FUCKING TREIN!! Achterlijke koe. Als ik mijn beurs met busstrippen thuis laat liggen dan stap ik toch ook niet in de bus. Dikke pech, dan moet je maar een bus later nemen. Hoe kun je nou in godsnaam de NS de schuld geven van jouw fouten. Als je je beurs vergeet dan ga je maar terug en kun je de hele terugweg nadenken over hoe het ALLEEN JOUW SCHULD was.
Wind je niet zo op man... is slecht voor je hart.... hoef je straks nooit meer in de bus te stappen
Maargoed ik controleer elke ochtend als ik thuis wegga of ik mn portomonee bij me hebt, maar ik had dus laatst dat ik vreselijke haast had, dat dat der net bij inschoot. En tja dan kom je daar pas achter als de conducteur naast je staat mag ik je vervoers bewijs even zien...
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, als je je beurs thuis laat liggen dan STAP JE GEWOON NIET IN DIE FUCKING TREIN!! Achterlijke koe. Als ik mijn beurs met busstrippen thuis laat liggen dan stap ik toch ook niet in de bus. Dikke pech, dan moet je maar een bus later nemen. Hoe kun je nou in godsnaam de NS de schuld geven van jouw fouten. Als je je beurs vergeet dan ga je maar terug en kun je de hele terugweg nadenken over hoe het ALLEEN JOUW SCHULD was.
Daar sta je dan om 10 uur 's avonds op perron Blijmer...je wilt naar huis maar de automaat is kapot. Moet je dan maar blijven wachten tot die automaat is gemaakt? Of maar gaan lopen naar Utrecht? Zeker nooit met het OV gereisd ofzo? Schreeuwerd.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:39 schreef 10dernezz het volgende:
Openbaar vervoer is een hoer
Het klinkt misschien stoer
maar dat interessert me geen moer
want de NS draait ons een loer !!
Check theTumult.com voor de verder Lyriczzz
OMG deug je wel? ga naar een dichters clubje ofzo
het kaartjes apparaat pakte gister me pas niet... kheb t 5x geprobeerd, maar t lukte niet....
dus toen ben ik zwart gereden... gelukkig was er niemand controleren
Dit lijkt mij de doodnomaalste zaak ter wereld ?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:03 schreef wonko het volgende:
[..]
Daar sta je dan om 10 uur 's avonds op perron Blijmer...je wilt naar huis maar de automaat is kapot. Moet je dan maar blijven wachten tot die automaat is gemaakt? Of maar gaan lopen naar Utrecht? Zeker nooit met het OV gereisd ofzo? Schreeuwerd.
Geen idee hoe dat in Nederland zit , maar als je in belgie geen ticket meer kunt kopen in het station (loketten dicht of automaten kapot) dan kun je dit probleemloos doen op het perron bij de conducteur voor de trein vertrekt.
Nou dan moeten die kaartjesautomaten wel eens mijn ABN Amro pas gaan slikken, wat tot nu toe werken ze nog niet! Kan daarom ook niet meer reizen als de balies eenmaal dicht zijn <g>
wat is dat tegenwoordig met het boetesysteem, het lijkt wel een trend te worden...
Als ze nou gewoon zo doen, dat als je je direct zelf bij de conducteur meldt, je alleen het treintarrief betaalt en niet de boete, is het toch opgelost? Ga je gewoon zitten en wordt je betrapt, ben je de sjaak. In een bus kun je niet eens naar binnen zonder een kaartje. Metro en tram vaak wel, maar ook steeds minder.
[ Bericht gewijzigd door gr8w8 op zaterdag 8 januari 2005 @ 17:12 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:03 schreef wonko het volgende:
[..]
Daar sta je dan om 10 uur 's avonds op perron Blijmer...je wilt naar huis maar de automaat is kapot. Moet je dan maar blijven wachten tot die automaat is gemaakt? Of maar gaan lopen naar Utrecht? Zeker nooit met het OV gereisd ofzo? Schreeuwerd.
"Reizigers die met geldige reden zonder kaartje in de trein zitten, kunnen wel achteraf een deel van hun geld terugvragen."
En anders loop je maar even naar station duivendrecht is wat minder ver dan Utrecht
[ Bericht gewijzigd door BiliousBadJanitah op zaterdag 8 januari 2005 @ 17:12 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:29 schreef veer0318 het volgende:
Niet prettig. Soms kom je erachter dat je én je pinpas thuis hebt laten liggen, én te weinig kleingeld. Heb je 't wel leuk als briefje, maarja, dat pakken de automaten niet.
idd, ze moeten die ticketautomaten aanpassen dat er ook briefgeld inkan.. Weekendretour breda - amsterdam was 18.70 vorig jaar, wilde eerst pinnen, bleek dat ik niet genoeg geld op me rekening had, en had alleen maar een briefje van 20. Zie dan maar eens 20 euro muntgeld te vinden in 5 minuten tijd om die trein te halen

Kunnen ze niet iets van een lijst met zwartrijders maken ofzo aangezien iedereen nu een ID-pas nodig heeft? Mensen die vaker dan X aantal keer zwartrijden op de lijst zetten en in et vervolg boete geven?
Ooooh wat ben ik blij dat ik nooit met de trein ga.
Ik denk dat er wel veel relletjes komen wanneer een conducteur bijdehand gaat vragen om een boete direct te betalen. Lekker voor de sfeer in de trein.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:11 schreef gr8w8 het volgende:
Als ze nou gewoon zo doen, dat als je je direct zelf bij de conducteur meldt, je alleen het treintarrief betaalt en niet de boete, is het toch opgelost? Ga je gewoon zitten en wordt je betrapt, ben je de sjaak. In een bus kun je niet eens naar binnen zonder een kaartje. Metro en tram vaak wel, maar ook steeds minder.
Ik vraag me dus af of dat kan
en als je niet kunt betalen, meteen een nacht de bak in!
Wat een gelul! Als je iets wil, moet je ervoor betalen. En als je het te duur vindt, dan moet je iets anders bedenken. Lopen ofzo....
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:14 schreef kloj00h het volgende:
Ooooh wat ben ik blij dat ik nooit met de trein ga.
Ik denk dat er wel veel relletjes komen wanneer een conducteur bijdehand gaat vragen om een boete direct te betalen. Lekker voor de sfeer in de trein.
Opeens weet je het...
Best wat voor te zeggen. Als de loketten dicht zijn en je kunt om wat voor reden dan ook geen kaart uit de automaat halen, dan stap je voor het instappen op de conducteur af.
Als je je portemonnee bent vergeten heb je gewoon pech. Dat is bij de NS niet anders dan bij elke winkel.
Ik neem wel aan dat deze maatregel zoveel geld oplevert dat de kaartjes nu niet elk half jaar met 3% omhoog gaan, maar heb er een hard hoofd in dat de NS dat ook in de praktijk brengt.
Jeetjuh wat een huilies hier.. Van mij mag die boete 100 euro of nog meer worden.
Als je je gewoon meldt bij de conducteur is er nix aan de hand maar als je wacht tot
je gepakt wordt gewoon dokken met een boete. En voor de mensen die een keer hun
OV pas vergeten die kunnen gewoon achteraf nog hun geld terug krijgen.
Mocht dit de sfeer in de trein inderdaad zou verpesten dat mogen ze van het leger
inzetten om de conducteur te begeleiden. Twee millitairen met geladen uzi's.
Als je hier al moeilijk over doet zul je het met de rest ook wel niet zo nauw nemen,
Preventief ruimen noemen we dat.
Hoe zit dat als die kaartjesautomaat kapot is?
Hup gelijk boete erbij?
quote:Reizigersorganisatie Rover is boos: 'In de bus kan je ook een duurder kaartje kopen. Dat is nu in de trein ook nog mogelijk, dus het beleid van de NS is al in lijn met de rest van het openbaar vervoer, zo verklaart een woordvoerder.
die meneer van Rover weet niet eens waar hij over praat:
In de metro kan je ook geen kaartje kopen

Op zich is het wel een goede maatregel. En als je die OV-Chip die ze dit jaar op de Hoekse Lijn gaan testen in heel Nederland hebben ingevoerd hoef je helemaal niet meer bang te zijn dat ze zonder kaartje te trein in moet.
Vind overigens wel dat ze bij zo'n maatregel moeten garanderen dat er op elk station een werkende automaat staat.
goede zaak! De trein is inderdaad voor paupers, zwervers en junks. Ik snap niet dat de trein zo goedkoop is. In de VS betaal je $100 voor 120 km retour en kan je meteen mee met de PD als je geen cent hebt.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:58 schreef Bobbert het volgende:Heb OV dus maak er niet zo'n probleem van, maar het kan dus wel eens gebeuren dat ik per ongeluk mijn portomonee vergeet... kan toch... ben ook maar een mens, dus dan zit je in de trein, komt de conducteur... ships ben mn portomonee vergeten kom je dan achter...
wat dan? Word je doorgestuurd naar de politie omdat je je ook niet kunt identificeren?
leuk krijg je en boete van 50 euro omdat je je niet kunt identificeren, en een boete van 35 euro omdat je zwart rijd, en de kosten van een treinkaartje, tegenwoordig ook minimaal 10 euro
maw je krijgt GVD gewoon 95 euro boete omdat je per ongeluk eens per jaar je portomonee vergeet...
kut beleid in nederland
Verplaats je eens in het bedrijf NS. Dat jaarlijks miljoenen euro's uitgeeft aan paupers zoals jij. Het is toch jouw probleem dat jij het vergeet? Niet de NS??
Wel hoge prijzen voor kaartjes leveren,hoge boetes opleggen aan zwartreizigers,maar GEEN service verlenen aan je klanten.
Het lijkt Trust wel,koop je daar wat kun je fluiten naar je service en zit je met een kapot
product maanden lang terwijl het nog geen 5 maanden oud is

!
Geloof ook maar dat ik zelfstandig een bedrijf opstart.het is schijnbaar okee om mensen op te lichten,ze komen er mee weg.
WEL hoge prijzen en boetes berekenen en opleggen,maar geen service verlenen laat staan regelmatige kaartcontrole houden

!
Wat de NS en Trust voor mij betreft

OOIT MEER!!!!!!
Waarom denk je dat er mensen zwart rijden; veel daarvan hebben weinig of geen geld... dus die boete kunnen ze helemaal al niet direct betalen..

wat een onlogisch idee... mja ze moeten wat hé
Te zot voor woorden!
Heb het al meerdere keren meegemaakt: Loket opgeheven, automaat kapot, allebei de schuld van de vervoerder, en daar stap je dan zonder kaartje op de conducteur (NoordNed) af:
"Kunt u mij aan een kaartje helpen, want (uitleg)..."
"Alstublieft, en dat is dan 30 pleuro boete extra."
"Wàt?! Bent u gek geworden?!"
"Dat zijn de regels."
"Steek die regels in uw reet!"
Ik heb die boetes nooit betaald en dat zal ik ook nooit doen. Stelletje kutmonopolisten met hun waardeloze service.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:44 schreef henk.jansen het volgende:
Wat een dom commentaar dit allemaal, als je naar een supermarkt gaat moet je toch ook gelijk afrekenen en kun je ook geen uitstel van betaling krijgen.
Zorg voordat je gaat reizen dat je gewoon geld bij je hebt.
Je weet ook wel wat de mogelijkheden zijn waarmee je kunt betalen.
Ik kan treinkaartjes uit de automaat halen en die met pin betalen. Ook kan ik naar het loket waar ik met pin en met contant geld kan betalen, maar 'k ben wel duurder uit.
Als het loket dicht is en de automaat ook niet werkt dan moet ik dus in de trein een kaartje kopen. Dat kan dan wat duurder zijn dan via de automaat, maar om er meteen 35 euro bij te tellen is wat veel. Ik heb zelden 35 euro op zak. En om je supermarktvoorbeeld er weer bij te halen, ook daar kan ik pinnen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:38 schreef noMSforme het volgende:
Jeetjuh wat een huilies hier.. Van mij mag die boete 100 euro of nog meer worden.
Als je je gewoon meldt bij de conducteur is er nix aan de hand maar als je wacht tot
je gepakt wordt gewoon dokken met een boete. En voor de mensen die een keer hun
OV pas vergeten die kunnen gewoon achteraf nog hun geld terug krijgen.
Mocht dit de sfeer in de trein inderdaad zou verpesten dat mogen ze van het leger
inzetten om de conducteur te begeleiden. Twee millitairen met geladen uzi's.
Als je hier al moeilijk over doet zul je het met de rest ook wel niet zo nauw nemen,
Preventief ruimen noemen we dat.
Met het eerste deel ben ik het helemaal eens.....maar dat laaste hoeft van mij niet zo nodig.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als ik bij de supermarkt aan de kassa geen gelkd bij me heb kan ik naar huis om, geld te halen en krijg ik GEEN boete.
Fout... als je gebruik maakt van het product en er niet voor betaalt, dan krijg je problemen. En das niet zo gek hoor.

Dus: als je naar de supermarkt gaat en je spullen meeneemt zonder te betalen.... en dus ook als je treinreist en er niet voor betaalt.
quote: Reizigers die met geldige reden zonder kaartje in de trein zitten, kunnen wel achteraf een deel van hun geld terugvragen.
een deel? wie bepaalt hoeveel dat deel wordt? waar slaat dat op. ik vind het echt misselijk. bij ons op het trajact (zuidhorn-groningen) wordt hooguit op de 8.30 trein gecontroleerd (en dan ong. 5x per jaar) logisch dat iedereen ontmoedigd wordt en geen kaartjes meer gaat kopen.. "jeej de 6e deze week dat ik voor niets ¤4.90 voor 2x15km trein betaal".. je wordt er gek van..
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:45 schreef KonnieKipke het volgende:
goede zaak! De trein is inderdaad voor paupers, zwervers en junks. Ik snap niet dat de trein zo goedkoop is. In de VS betaal je $100 voor 120 km retour en kan je meteen mee met de PD als je geen cent hebt.
goedkoop? Jij krijgt zeker nog zakgeld van je rijke pappie?
Oh ja, trouwens... dit hele gedoe geldt al over een paar jaar niet meer. Als de OV-chip ingevoerd wordt. Dus tis effetjes een paar jaartjes gewoon betalen voor je treinreizen. Hoe moeilijk lijkt dat?
Ik vind het een goede zaak. Zwartrijders zorgen voor 70 % van de agressie in en rondom treinen. Zero tollerance en meteen dokken. De boete mag van mij nog wel een tienvoud hoger.
Zeggen dat je je portemonnee vergeten kan zijn pure smoesjes. Je bent toch niet dement ofzo? Ik reis al 6 jaar met de trein en nog nooit zat ik zonder portemonnee of ongeldig kaartje in de trein.
En wij als reziger? NS zonder op tijd meteen boete?
Prima, als ik bij Appie in de rij sta en ik heb geen of te weinig geld bij me voor mijn karretje, dan blijft die kar ook daar staan. Probeer ik zonder te betalen weg te komen, dan heb ik ook de beveiliging in mijn nek. Zelfde geld voor de trein, je gaat met de trein mee, dus dan zorg je dat je een kaartje hebt of voldoende geld voor een kaartje. Verder geen gelul over kapotte automaten etc. etc. Heb zelden een defecte automaat gezien.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:45 schreef KonnieKipke het volgende:
goede zaak! De trein is inderdaad voor paupers, zwervers en junks. Ik snap niet dat de trein zo goedkoop is. In de VS betaal je $100 voor 120 km retour en kan je meteen mee met de PD als je geen cent hebt.
Nee, dit is een hele slechte zaak op de wijze waarop de NS dit hanteerd. Bijna alle stations hebben namelijk geen kaartverkopers meer maar enkel automaten. Die krengen zijn om de haverklap buiten werking en dan kan je alleen nog bij de conducteur een kaartje kopen. Op dit moment moet je dan al verplicht het trein tarief betalen, zodirect heb je dus nog een veel groter probleem. Deze regels kunnen ze nmm alleen aanhouden als ze die lokettisten weer terug halen.
Deze regel is overigens al ingevoerd: mijn moeder moest eind vorig jaar al flink extra betalen toen de automaat weer eens stuk was. Daarna moest ze naar een van de grote stations om een formulier voor teruggave van het teveel betaalde geld op te halen. Kortom: de NS maakt misbruik van het geautomatiseerde proces om ook eerlijke klanten flink extra te laten betalen en het bijna onmogelijk te maken het geld makkelijk terug te krijgen
[ Bericht gewijzigd door kodak op zaterdag 8 januari 2005 @ 19:01 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:38 schreef SCwookie het volgende:
Reis allang niet meer met NS.
te duur KLAAR!
Als iedereen nou boycot om trein te nemen tegen de te hoge prijs? :'(
dan gaat het vast wel lager.
Nee, dan schrappen ze nog een paar onrendabele lijnen en gooien ze de prijzen nog wat omhoog, want de omzet viel tegen.
Wat een gezeik weer op de NS hiero..
Als je zo stom bent om niet te controleren of je voldoende geld/je ov of wat dan ook op zak hebt dan is het je eigen schuld als je daarvoor gestraft op het moment dat je toch op de trein gestapt bent en er pas achter komt als de conducteur naast je staat, wat mij betreft is 35 euro dan nog te weinig, zeker voor degenen die het opzettelijk uitproberen en die personen die misbruik maken van de 40% korting zonder de kaart te hebben aangeschaft mogen ze dubbel straffen.
Ik krijg de vraag ook wel eens of ze mee mogen reizen, oppleuren ik betaal toch zeker niet voor hun.
Helaas zal zich wel weer vertalen in meer agressie op de trein dus ik hoop dat ze die tourniqetes waarmee ze proefdraaien op rotterdam cs gewoon zo snel mogelijk invoeren, is het geheel afgelopen met het gezeik..
Voor eenieder die het asfalteren van de spoorwegen en iedereen aan de auto zien als een oplossing, vragen jullie je ook af wat er gebeurd met die extra wegen als er per dag 1.000.000 auto's meer zouden rijden, dit is namelijk wat de NS dagelijks vervoert over het spoor, dat kun je dus hoogstens kwijt als je van nederland 1 grote parkeerplaats maakt.
En daarbij kan en/of mag niet iedereen autorijden...
Kom, kom. Als je geen pinpas en geen kleingeld bij je hebt, kun je gewoon VOOR je de trein instapt een kaartje bij de conducteur kopen; en die nemen ook briefgeld aan.
Maar de NS wordt maar gekker en gekker. Ik word kotsmisselijk als ik de prijs voor een maandkaart naar maastricht van 3 jaar terug en van nu vergelijk, 't is zo wat 't dubbele. :S
Was een paar maandjes terug met m'n vriendin naar Movie World in Feldhausen (Duitsland) geweest met de trein vanuit Sittard, 154 euro voor 2 kaartjes.
En de staat waarin de treinen zich meestal in verkeren is verschrikkelijk; bankjes, raampjes en tafeltjes besmeurd met troep, nog steeds regelmatig vertraging; en nog zo duur.
Maar in Duitsland waren de treinen én goedkoper, én veel luxer (de tweede klas van een Duitse trein is 10 keer zo luxe als een eersteklas Nederlandse trein), uitgerust met radio/koptelefoons, trein status display and soms zelfs televisie.
NS zuigt gewoon, punt.
toch nog steeds de vraag wat doen ze nou als je geen 35 euro hebt?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:35 schreef Tuvai.net het volgende:
Kom, kom. Als je geen pinpas en geen kleingeld bij je hebt, kun je gewoon VOOR je de trein instapt een kaartje bij de conducteur kopen;
Hoelang denk je dat een trein blijft staan? Hooguit 2 minuten. En ze zijn al altijd te laat.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:45 schreef Zero2Nine het volgende:
toch nog steeds de vraag wat doen ze nou als je geen 35 euro hebt?
dag mag je op de condecteur zijn fluitje blazen
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:46 schreef SunChaser het volgende:Ik heb echt duizenden euro's verdiend met 'grijs' rijden. Geen kaartje kopen maar pas als de conducteur kwam. En dan kwam ik er ook nog vaak onderuit onder het mom van even zoeken en vijftig oude kaartjes op tafel gooien en zoeken in broekzakken en tassen. Moet hier toch écht ergens zijn...
Meestal zeiden ze dat ze zo wel terugkwamen

Ja door zulke kl--tzakken als jij moeten wij nu weer meer betalen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:38 schreef noMSforme het volgende:
Jeetjuh wat een huilies hier.. Van mij mag die boete 100 euro of nog meer worden.
Nee, geen huilie, iedereen gaat er maar vanuit dat iemand zijn knip vergeten is, of dat de automaat stuk is. Ik heb het over de klaplopers van deze wereld.
Ik bekijk het vanuit mijn standpunt en dat van de conducteur. Die conducteur krijgt er een opsporingstaak bij, die moet maar zien dat ie a la minute zijn geld krijgt. En ik als betalende reiziger heb geen zin om er wéér bij te moeten zijn als een of andere uitvretende kutjunk met opzet gratis probeert te reizen om vervolgens de conducteur op zijn bek te willen slaan. Dat gebeurt nu al regelmatig, laat staan als de conducteur geen "uitstel van betaling" meer kan uitschrijven. Dat zorgt voor een enorme toename van agressie in de trein, en daar maak ik als treinreiziger ernstig bezwaar tegen. Je kunt tegenwoordig op sommige trajecten niet eens meer fatsoenlijk met je kinderen in een trein stappen.
Ik vind het terecht dat zwartrijders aangepakt worden. Natuurlijk is het wel zeer vervelend dat je ook als goedwillende fatsoenlijke burger hiervan de dupe kan worden als je een keertje hebt vergeten om een kaartje af te stempelen of een kortingskaartje per ongeluk hebt afgestempeld voor negen uur. Vaak moeten de goeden onder kwaden lijden. Misschien kan de NS een database aanleggen met notoire zwartrijders (bijvoorbeeld meer dan drie keer in het jaar zonder kaartje aanwezig in de trein), die door de conducteurs ingezien en bijgewerkt kan worden. De NS mag van mij de conducteurs wel uitrusten met een pepperspray en handboeien om het agressieve tuig onder controle te houden. Natuurlijk moeten de conducteurs dan wel worden getraind in het gebruik van deze hulpmiddelen en een goede cursus zelfverdediging volgen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:40 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vind het een goede zaak. Zwartrijders zorgen voor 70 % van de agressie in en rondom treinen. Zero tollerance en meteen dokken. De boete mag van mij nog wel een tienvoud hoger.
En jij denkt dat die agressie zal afnemen als de conducteur keer op keer met uitvretend tuig van de richel wordt geconfronteerd dat beweert geen geld bij zich te hebben? En wat moet die conducteur dan doen? Hij móet ter plekke de boete innen volgens de nieuwe regels. Vertel jij eens hoe je je dat voorstelt?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:51 schreef ikkemem het volgende:[..]
Ja door zulke kl--tzakken als jij moeten wij nu weer meer betalen.
Onzin. Ik was nooit tot last en die 100x dat ik niet werd gecontroleerd daar heeft de NS al helemaal geen last van gehad. Behalve inkomstenderving natuurlijk.
Maarre, ik neem aan dat jij nooit MP3 en films download of illegale DVD's kijkt?
[ Bericht gewijzigd door SunChaser op zaterdag 8 januari 2005 @ 21:26 ]
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef cream het volgende:Fout... als je gebruik maakt van het product en er niet voor betaalt, dan krijg je problemen. En das niet zo gek hoor.

Dus: als je naar de supermarkt gaat en je spullen meeneemt zonder te betalen.... en dus ook als je treinreist en er niet voor betaalt.
Als ik bij een kledingwinkel wat kleding koop en ik vergeet per ongeluk een kledingstuk af te rekenen, dan is wat een normale verkoopster doet:
a) Vriendelijk vragen of ik dat kledingstuk alsnog wil betalen of het terug te hangen;
b) bij weigering of pogingen alsnog met het niet betaalde kledingstuk de winkel uit te lopen, de politie inschakelen.
Wat een verkoopster niet kan doen, is zeggen:
,,Ja, dat wordt betalen. Het kledingstuk kost 49,95, maar we doen het tegen detectiepoortjetarief, 59,95, en daar komt ook nog eens 60 euro boete bij. Ik wil nu 119,95 euro of ik draag je over aan de politie."
Het is logisch dat politiemensen en opsporingsambtenaren boetes kunnen uitdelen. Niet logisch is dat bedrijven boetes kunnen uitdelen. Waarom zouden openbaarvervoersbedrijven wél boetes mogen uitdelen en andere bedrijven niet?
[ Bericht gewijzigd door Zelva op zaterdag 8 januari 2005 @ 21:35 ]
Opeens heb je het....je wordt een loser....ahumm conducteur.... Je zult het maar zijn zeg.
Even serieus.. NS wilde toch ook het geweld in treinen doen laten afnemen?...Moeten ze vooral deze regel invoeren.
[ Bericht gewijzigd door TheAvenger op zaterdag 8 januari 2005 @ 21:52 ]
Het hele openbaar vervoer is slecht, maar ondertussen worden ze wel handiger met het uitdelen van zulke boetes.
quote: Als je geen pinpas en geen kleingeld bij je hebt, kun je gewoon VOOR je de trein instapt een kaartje bij de conducteur kopen; en die nemen ook briefgeld aan.
Nee, dat kan niet:
Het loket is opgeheven en de automaat is kapot.
Daar komt de trein, en geen conducteur te zien.
Je stapt in, want je moet mee, daarom sta je daar.
De trein rijdt, en daar komt de conducteur.
Jij wilt fatsoenlijk een kaartje kopen, en je betaalt niet alleen treintarief, maar dus ook een VERDOMDE boete!
Alsof je zo'n zwartrijdende hufter bent.
Ik heb dat 3 keer meegemaakt, en ik kan je vertellen dat je die grote bek vanzelf wel op gaat zetten: Daar wordt je namelijk, met al je normale burgerfatsoen, gewoon toe geprovoceerd.
Ik heb laatst een keer meegemaakt dat ik vergeten was een kaartje te kopen (ik reis elke dag met de trein, meestal met een lijnabbo maar soms o.b.v. losse kaartjes) en toen de conducteur langskwam had ik niet genoeg cash geld bij me. Wordt ik dan de volgende keer gearresteerd ofzo? :'(
Het kan niet zo zijn dat je de dupe bent van falen van de NS, dus een gesloten of geen loket en een defecte automaat, de rechter moet hier een stokje voor steken want dit is belachelijk!
godverdomme, de normale klanten worden dus ook in het geval van een keertje kaartje vergeten meteen aangepakt... en dat allemaal door die junks en zielige zwartrijders waardoor de NS te lange vertragingen oploopt..
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef DerAlte het volgende:
[..]
En jij denkt dat die agressie zal afnemen als de conducteur keer op keer met uitvretend tuig van de richel wordt geconfronteerd dat beweert geen geld bij zich te hebben? En wat moet die conducteur dan doen? Hij móet ter plekke de boete innen volgens de nieuwe regels. Vertel jij eens hoe je je dat voorstelt?
contole voor het instappen.. op het perron dus.
zwartrijders gewoon uit de rijdende trein flikkeren.
WTF, waarom zou je het recht moeten houden om een duurder kaartje te kunnen kopen? Zwart is zwart, dus ook een boete...
En als je geen kaartje kunt kopen, kun je het later terug krijgen tot een normaal kaartje, dus niet het duur tarief...
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef DerAlte het volgende:
[..]
En jij denkt dat die agressie zal afnemen als de conducteur keer op keer met uitvretend tuig van de richel wordt geconfronteerd dat beweert geen geld bij zich te hebben? En wat moet die conducteur dan doen? Hij móet ter plekke de boete innen volgens de nieuwe regels. Vertel jij eens hoe je je dat voorstelt?
In Belgie gebeurt dat vrij simpel , de controleur verlaat de wagon , neemt zijn telefoon en verwittigd het volgende station. Bij aankomst daar staat de (spoorweg)politie al klaar om de wanbetalers op te pakken ...
Ben ik blij dat ik lekker alles met de auto doe en niet meer van dat stinkvervoer gebruik maak. afleggers zijn et
Gelukkig is het nu wel comfortabel van A -> B voor dezelfde kosten (Soms nog minder) die ik vroeger met de trein maakte.
en geen last van irritante mensen om je heen
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:51 schreef SunChaser het volgende:
Als ik bij de supermarkt aan de kassa geen gelkd bij me heb kan ik naar huis om, geld te halen en krijg ik GEEN boete.
Nee bij de supermarkt krijg je geen boete maar daar krijg je gewoon je spullen niet.
Maar omdat jij met je domme kop in die trein bent gestapt zonder geld moeten ze je maar een uitstel van betaling geven.
LEER je verantwoordelijkheden en BETAAL want je koopt in dit geval een treinreis en dien je van regels op de hoogte te zijn.
Lekker makkelijk, in een restaurant gaan eten zonder geld en dan zeggen (lullige toon) oh sorry geld vergeten.
Kom nou toch, je ouders hebben je toch niet dom gehouden wat dat betreft?
En mocht dat voor sommige lezers toch een reden zijn, jullie moeten het dan maar op de harde manier leren.
In een trein,bus metro,tram reizen kost nu eenmaal geld net zoals je een broodje shoarma gaat eten.
quote:Op zondag 9 januari 2005 05:49 schreef henk.jansen het volgende:[..]
Nee bij de supermarkt krijg je geen boete maar daar krijg je gewoon je spullen niet.
Maar omdat jij met je domme kop in die trein bent gestapt zonder geld moeten ze je maar een uitstel van betaling geven.
LEER je verantwoordelijkheden en BETAAL want je koopt in dit geval een treinreis en dien je van regels op de hoogte te zijn.
Lekker makkelijk, in een restaurant gaan eten zonder geld en dan zeggen (lullige toon) oh sorry geld vergeten.
Kom nou toch, je ouders hebben je toch niet dom gehouden wat dat betreft?
En mocht dat voor sommige lezers toch een reden zijn, jullie moeten het dan maar op de harde manier leren.
In een trein,bus metro,tram reizen kost nu eenmaal geld net zoals je een broodje shoarma gaat eten.
In een restaurant betaal je aan de ober nadat je je voer hebt. Bij de trein betaal je vooraf en dan mag je pas gebruik maken van de faciliteiten. Op zich niets mis mee maar als je wil betalen maar het niet kunt (automaat stuk, loket dicht) dan mag je dus niet meer met de trein reizen of je riskeert alsnog een boete. Die zou ik uit principe al niet willen betalen, halen ze de politie er maar bij. Ik wil best een kaartje betalen, eventueel tegen meerprijs Maar geen boete.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:58 schreef Bobbert het volgende:Heb OV dus maak er niet zo'n probleem van, maar het kan dus wel eens gebeuren dat ik per ongeluk mijn portomonee vergeet... kan toch... ben ook maar een mens, dus dan zit je in de trein, komt de conducteur... ships ben mn portomonee vergeten kom je dan achter...
wat dan? Word je doorgestuurd naar de politie omdat je je ook niet kunt identificeren?
leuk krijg je en boete van 50 euro omdat je je niet kunt identificeren, en een boete van 35 euro omdat je zwart rijd, en de kosten van een treinkaartje, tegenwoordig ook minimaal 10 euro
maw je krijgt GVD gewoon 95 euro boete omdat je per ongeluk eens per jaar je portomonee vergeet...
kut beleid in nederland
Een OV is GEEN GELDIG legitimatiebewijs
De NS heeft blijkbaar weinig verstand van klantvriendelijkheid. Hun uitgangspunt is dat iedereen in principe zwartrijder is, tenzij men kan aantonen dat dat niet zo is. Het vreemde is dat de NS een paar weken terug nog aankondigde dat men juist iets aan deze houding wilde veranderen.
Wat een stel naieve reacties hier zeg. Iedereen doet alsof hij op het kleinste station van Nederland instapt, waar maar 1 kaartautomaat is, en deze ook nog toevallig kapot is (wat volgens de meeste hier, heel vaak gebeurd, zelf nog nooit last van gehad).
punt 1. Je mag een keer je jaartrajectkaart vergeten per jaar, het bedrag van dat kaartje krijg je terug gestort (zal ook wel gelden voor de OV).
punt 2. Meestal stap je of op een groot station op waar meer dan 1 kaartautomaat staat (zelfs Utrecht Overvecht heeft er 4), die zijn echt niet allemaal tegelijk kapot.
punt 3. Als ik met de Syntus reis, en ik heb geen kaartje, dan mag ik ook 35,- betalen, volgens mij is dat precies hetzelfde.
punt 4. Als ik een kwartje zou krijgen van mensen die hun voordeelurenkaart expres verkeerd gebruiken, geen e 39,- over hebben voor een voordeelurenkaart, een zooi oude kaartjes meenemen om de conducteur in verwarring te brengen, of op andere manieren weg komen, was ik nu miljonair geweest.
Néé, geachte heer, daar is niets naiefs aan.
Er zijn èrg veel 'kleinste stations van Nederland waar geen loket meer bestaat en slechts één automaat aanwezig is', bijvoorbeeld +90% van alle stations op de lijnen die door NoordNed worden bereden, maar ook vele stations waar de NS langs komt rijden.
Het beleid van NoordNed is een schandaal, en het is dàt beleid dat nu door de NS wordt gekopieërd. Terwijl het ook op verschillende manieren anders kan: Zorg bijvoorbeeld, met het geld dat door al je bezuinigingen en de daardoor ontstane waardeloze service is vrijgekomen, voor een (desnoods beperkte) kaartjesautomaat in minimaal één rijtuig per trein. Daarmee is vrijwel je gehele probleem in één klap opgelost.