Nieuws
Twee uur vast in trein door kapotte bovenleiding
Rond zeven uur in de avond knapte de bovenleiding enkele meters voorbij station Amersfoort Schothorst. De trein reed daarnet onderdoor, en de leiding kwam erop terecht. In principe schakelt de spanning in een dergelijk geval automatisch uit, maar uit voorzorg moet de leiding toch eerst worden geaard.
Na bijna twee uur in de trein te hebben doorgebracht, mochten alle passagiers even voor 21.00 uur de trein verlaten. Zij zijn opgevangen door hulpverleners en naar het station gebracht.
Door de kapotte bovenleiding zullen reizigers tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst de hele avond last hebben van vertraging. Beheerder ProRail zegt dat de verwachting is dat rond middernacht de bovenleiding is hersteld, het spoor is vrijgegeven en de dienstregeling weer kan worden hervat.
Of wilde je meteen door een ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis? Gingen ze niet juist onderhoudswerkzaamheden uitvoeren in die buurt?
Oh dat was gisteren. Kunnen ze meteen weer terug.
The ancient Italian art of pizza folding.
Dus ik toeterde maar ff.. foto
[edit]ow dom hoor, zonder stroom geen licht en zonder licht niet lezen. Tijd voor Blind Dates voor de positief ingestelde slachtoffers dus foto[/edit]
vraag me toch af
die dingen hebben 2 DRADEN toch? die zitten elke 2 meter ofzo aan elkaar gebonden
dan pak je toch ff tiewarp en knoop je um dr toch ff aan
en eh een trein rijd op gelijkstroom? waar is de normale aarde / 0 dan? foto
2 uur in een trein, ach ik heb een keer 4 uur in een ski lift vast gezeten, dat is pas kl*te en erg koud!!! (na een uurtje werden er dekens omhoog gegooid! fotofoto )
Zou wel willen weten waar het "hulpverlenen" uit moest bestaan foto
En waarde de 0 zit? Je zegt het zelf, de aarde... (rails will do)
Maarja, de blaadjes kregen dat ook door natuurlijk, en die blijven nu uit protest/verveling aan de bovenleiding plakken tot deze breekt door het gewicht... foto
Maar wel lullig voor de reizigers! foto
We zullen zien hoe lang de geprivatiseerde zorg zonder 'geknapte leidingen' zal gaan draaien.
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
En als de bovenleiding op de trein ligt, en hij ligt niet te knetteren, dan reken maar dat de stroom is afgeschakeld. Want zo'n trein is een redelijk goede geleider naar aarde (wielen -> rails).
Verder kun je gewoon zonder gevaar uit de trein stappen als er nog een bovenleiding op ligt die wel onder spanning staat. Juist omdat een trein dus op ijzeren wielen en ijzeren rails staat. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een auto die op rubberen banden staat.
Maar ja... de beste stuurlui staan aan wal, of in dit geval: op het perron... foto
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Wazig bericht.
R.I.P Jolanda my big sister 09-09-1969 - 13-05-2005
gebeuren ook steeds meer ongelukken op door te weinig inkomsten.
alleen in NEderland betaald de automobilist een groot gedeelte mee aan de treinen foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Tussen Dordrecht en Breda rijden donderdag in de ochtendspits geen treinen door een kapotte bovenleiding bij Lage Zwaluwe. Reizigers op dit traject moeten volgens spoorbeheerder ProRail rekening houden met een vertraging van een half uur tot een uur.
Door de kapotte bovenleiding is sinds 6.45 uur een aantal sporen spanningsloos. Aanvankelijk lag het treinverkeer tussen Dordrecht en Roosendaal daardoor ook stil, maar sinds 08.00 uur rijden op dat baanvak weer treinen. De treindienst tussen Dordrecht en Breda blijft voorlopig gestremd. ProRail adviseert reizigers tussen Rotterdam en Breda via Roosendaal te reizen.
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
En dan moet je bellen naar je vrouw "Ik kom iets later, de bovenleiding is geknapt en ik zit te w8en in de trein op de hulpverleners die ons komen redden van deze uren wachten."
En dat gelooft ze foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken