Nieuws
Blinde vrouw mag supermarkt niet in
De bedrijfsleider van een buurtsuper in Soesterberg wil niet meer dat een blinde vrouw boodschappen komt doen op vrijdag en zaterdag. De medewerkers van de winkel zouden dan te veel belast worden om haar te helpen. De Soesterbergse is nu boos.
Volgens de winkel zorgt de economisch zware tijd ervoor dat de vrouw nu niet meer op drukke tijden mag komen winkelen.
foto
Ik snap het idee van die bedrijfsleider wel, een oplossing zou kunnen zijn om het vantevoren te bestellen en thuis te laten bezorgen foto
Vindt ik best kunnen, sinds er anders 20 andere mensen hun spullen niet kunnen vinden of de schappen leeg staan omdat ze haar moeten helpen op zo'n druk tijdstip...
En anders gaat ze toch ergens anders boodschappen doen.
Het is nu even niet anders.
denk trouwens dat het em nu meer geld gaat kosten
daar gaat je naam als service supermarkt....... fotofotofotofoto
Te gek voor woorden ditte!!!!!
Was iedereen maar een beetje meer bereid tot praten en samen een oplossing vinden...
Moeten gvd eens rekening houden met de gevoels van andere mensen foto
Ik zou er geen moment over twijfelen, ik zou die mevrouw helpen. Ik heb het ook vaak druk, maar die 10 minuten extra maken mij eigenlijk ook niet uit...
Als lid van de maatschappij mag je ook wel eens zelf verantwoordelijkheid nemen en ff je handjes laten wapperen als je ziet dat je een nuttige bijdrage kan leveren. foto
foto
- 2 man om blinde klanten te helpen (Want stel je voor dat er 2 tegelijk binnenkomen)
- Een persoon om rolstoelpatienten rond te duwen, uitgerust met een kabel om verschillende rolstoelen achter elkaar te koppelen wanneer er meerdere tegelijk zijn.
- Eén tolk om doofstomme klanten te woord te kunnen staan
- Een tolk Turks
- Een tolk marokkaans.
Elke winkel is immers een VZW die volledig draait op overheidssteun... foto
Overigens zeer goed tegen de werkloosheid...
Die buurtsuper geeft enkel blijk juist van een redelijk dicht contact met zijn klanten..
Ik vermoed dat kennelijk die klant dusdanig veel begeleiding vroeg en bij alles geholpen moest worden, maar daarvoor dezelfde prijs als de andere klanten betaalde ... de supermarkt enkel geld kostte.
En nu heeft die supermarkt haar een persoonlijk verzoek gedaan buiten de drukke uren te komen, zodat ze haar wel kunnen blijven helpen, maar niet als er heel veel ander werk te doen is voor de werknemers ...
Kan die blinde vrouw niet haar inkopen op donderdag doen, op een wat rustiger moment ?
persoonlijk heb ik enkel lof voor de prima klantenservice, op de individuele klant gericht, van de buurtsupers, in plaats van bv. Albert Hein, waar je enkel een nummertje bent (en die blinde vrouw nooit haar inkopen ook maar zou kunnen doen, ook niet op rustigere momenten)
Waar staat de appelmoes? en ik wil graag 5 appelen. En owja, ik moet ook nog wc-papier. En nu dan ook nog even 2 pond gehakt foto of wacht, hier heb je mijn boodschappenlijstje, ik wacht hier wel. alvast bedankt he foto
Deze poster verdient de "post vd week" award
Lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat volgens Nederlands gebruik BEIDE partijen water bij de wijn doen om tot een oplossing te komen.
Inderdaad ! ! !
Vele gepensioneerden vinden het "leuk" om op zaterdag te gaan winkelen, omdat er dan zo'n "gezellig drukte" heerst en jonge gezinnen met kinderen kunnen "bezichtigd" worden.
Terwijl die net maar één zaterdag hebben waarop àlles moet gebeuren, en ze liever tegen 100/uur door de winkel zouden willen scheuren i.p.v. achter een bejaarde te slenteren die midden in de gang kwakkelt.
fotofotofoto
vrouw eiste altijd aandacht en het ergste was dat ze gewoon smerig was, ben echt niet te beroerd iemand te helpen, maar beetje meewerken is wel handig, dus niet komen op de meest lullige momenten etc.
geef ze geen ongelijk
En trouwens, een filiaal of bedrijf mag iedereen die ze maar willen toegang weigeren. Daarom kan je er bij een casino ook gewoon uitgeflikkerd worden, omdat ze je dan ineens weigeren. Kan je niets tegen doen.
Laat een nutteloze vakkevuller haar ondersteunen tijdens t winkelen ofzo.. Zoveel moeite is dat toch niet.. Wat een kut service daar dan zeg..
Alleen is dat op de drukke dagen niet mogelijk aangezien er dan geen nutteloze vakkevuller aanwezig is.
Een beetje "veel tamtam, weinig wol" verhaal dit naar mijn mening.
En laat haar toch gewoon een hulp inhuren. Zoveel moeite is dat toch niet...?
en een blinde ziet binnenlopen, druk of niet.
zou ik TOTAAL geen moeite hebben om hem/haar te helpen.
(kom op met je boodschappenlijst, ik doe het wel in je winkelkarretje, wilt u hier even wachten, zoeffff klaar 5 minuten werk)
ik zou het toch doen als ik het niet van baas mag doen.
is toch ook taak van vakkenvullers?
zou ook een goede reclame voor supermarkt zijn (S E R V I C E en voor I E D E R E E N die te zwak is of zo)
maar dat zo... is heel erg SLECHTE reclame! ik zou die winkel zo boycotten foto
als ik hooggeplaats mens was, zou ik die winkel sluiten of een flinke boete geven.
rolstoel mensen heeft ook vaak hulp nodig om iets van hoog vakje te pakken,
blinden kan niet lezen of van alles herkennen via het voelen/ruiken.
oude mensen die niet zware dingen kan optillen
etc etc.
En als je dat doet terwijl je baas het verbiedt kan je je spullen pakken en opzouten...en dan mag jij er voortaan ook niet meer komen...
vind het echt vervelend als klanten me lastig vallen met vragen waar een product ligt..
ik begrijp die bedrijfsleider wel .. het is echt tijdrovend als je iemand moet helpen en tijd=geld duss..
en dan doet ze maar boodschappen waarneer het minderdruk is, is dat nou zo erg .. vind het eigenlijk asociaal van die vrouw om op drukke uren te komen
en : KLANT IS NIET ALTIJD KONING!!!!! foto
Maar waarom kan zij dan niet iemand inhuren?
Ik denk zelf dat de tactische aanpak ontbrak bij de bedrijfsleider (communicatie is kunst foto ) aangezien hier veel uiteenlopende meningen zijn over dit onderwerp.
Kortom: foto
Ik zou het zelf ook doen, uiteraard vriendelijker aanpakken en in het vervolg (af en toe) de vrouw zelf helpen of vriendelijk binnen vragen voor een babbeltje env ragen of alles, binnen de afspraken, naar wens van de klant verloopt foto.
Klant is koning, maar geen keizer foto
Hoeveel verdient zo'n puber nou per uur?
Verder vind ik die bedrijfsleider en botte boer een klant is een klant en die moet op elk gewens moment zijn of haar boodschapen kunnen doen.
De man is zeker vergeten dat blinden ook hele normale mensen zijn. foto
Dat is de situatie die nu dus daar was, die blinde vrouw deed dagelijks haar inkopen, en werd geholpen, ook op momenten dat het druk was, en men eigenlijk er lastig de tijd voor kon vinden ...
En nu wil die bedrijfsleider die vrouw uitleggen dat hij haar wel wil helpen, maar dat, als zij haar inkopen doet op een tijdstip dat het minder druk is, dit voor zijn winkel wel wat handiger zou zijn, immers hij kan haar minder goed van dienst zijn tijdens drukke momenten ...
En dan zou die bedrijfsleider geen begrip hebben?
Als iemand tekend is voor de huidige maatschappij, is dat volgens mij eerder de blinde vrouw, die eisen stelt dat een gewone bedrijfsleider altijd voor haar klaar zou moeten staan en die zelf denkt dat behulpzaamheid een eenrichtingsweg is, dat het is iets dat enkel mensen naar haar toe zou zijn:
misschien beseft die vrouw niet dat zij evenzeer behulpzaam kan zijn door haar boodschappen op een geschikter moment te doen.
Heeft die lul bovendien nooit van klantvriendelijkheid gehoord? Wat een sukkel.. foto
En nog steeds kan niemand de vraag beantwoorden waarom die blinde geen hulp neemt.
Ik heb havo gedaan en ben nu bezig met hbo dus tja, kweet niet wat je lult..
ik werk er al 2 jaar en er komen erg veel aggressieve klanten bij ons en ja dan is de klant nou eenmaal gaan koning meer.
Ok ik vind ook dat je de blinde op een aardige toon moet vragen of ze een andere keer kan komen boodschappen doen..
maar ik blijf bij m'n standpunt dat zij gewoon niet op zulke tijden boodschappen moet doen
Misschien is het tijd om ook eens te gaan werken foto
en irritant voor al die andere mensen die met lege schappen zittenen niet geholpen kunnen worden omdat deze mevrouw zoveel hulp nodig heeft.....
laat r maar een bekende meenemen of iets dergelijks
Ik denk dus niet dat je haar in 5 minuutjes geholpen zal hebben! foto
Ik zou zeggen die bedrijfslijder moeten ze ontslaan, dit is pas discriminatie.
en volgens mij staat hij volgens de wed nu niet exht sterk.
En hij staat volledig in zijn recht en ik denk dat wanneer er 100 mensen hinder van ondervinden je beter die ene klant kan wegsturen dan 100 mensen die door de irritatie je winkel verlaten ontevreden stelt.
Winst maken is belangrijk, maar daar komt meer bij kijken dan alleen maar bezuinigen. Misschien kan hij beter solliciteren bij Jantje Balkenende.
Eén keer per week lijkt me ruim voldoende.
Overigens zijn bejaarden net zo erg, omdat er tijdens t vullen een kar in de weg staat en ze er niet langs kunnen met hun invalidekarretjes beginnen ze gelijk ongelovelijk te zeiken, ga dan op een ander moment boodschappen doen dan op vrijdagavond foto
Laatst ook, was s'avonds laat 2 kassa's open, maar degene bij de kassa met een extra breed pas was weggelopen, een meneer vraagt aan mij of die kassa opengaat/open is. Ik vraag even aan een collega bij de kassa of de kassa open is, maar zij wist het ook niet, dus ff verder kijken, die kerel ziet dat ik het aan het vragen is, port ie met z'n stok in m'n zij en schreeuwt: "is die kassa nou open of niet" toen ben ik gewoon weggelopen, krijg dan maar de tering hoor foto
Handig voor mensen die lichamelijke beperkingen hebben waardoor dingen als boodschappen doen lastig zijn. Hier bij de buurtsuper helpen ze ook blinden door gewoon bestelde boodschappen voor ze klaar te zetten.
Ik heb tijdelijk gewerkt bij een buurtsuper waar bestellingen zelfs een belangrijk deel zijn van de omzet.
Lekker asociaal..... fotofotofoto
Ik vind het al super service dat ze ueberhaupt een persoonlijke boodschappen assistent krijgt. En dat ze in ruil daarvoor niet op zaterdag of vrijdag mag komen is toch heel redelijk? foto
b: zal ook iemand anders moeten doen je dacht toch niet dat ze de computer wel kan zien?
als de klant zich niet als een koning gedraagd word ie ook niet zo behandeld!!!
LEZEN ALLEMAAL!!!!
DIE BLINDE VROUW WORDT TOCH GEHOLPEN ALS ZE WIL????
Alleen moet ze daarvoor op een ander tijdstip komen!!!!
Alle service, alleen niet tijdens topdrukte!!! VOLKOMEN MEE EENS!!!!
100% begrip en respect voor de bedrijfleider!!! DOOR JULLIE PRIJZENOORLOG is dit het gevolg!!!! IK werk zelf in een supermarkt, en op de genoemde tijdstippen moet je bij ons ook niet aankomen voor een grote bestelling ofzo, dat gaat gwoon niet meer... en zo'n puber verdiend genoeg per uur, om je PRODUCTIVITEIT niet te halenn... Harde wereld?? Ja, heeft de branche (DE KUT ALBERT HEIJN) ht zelf naar gemaakt!!!!!!! foto
Als ze op een rustig tijdstip komt wordt ze netjes begeleid en anders kan ze toch zelf iemand meenemen als begeleiding?
ondertussen haar de duurste producten aansmeren, ehehe foto Zo haal je die kosten er wel uit fotofoto
precies, gvd foto wat is dat nou voor een onzin, daar kan ik me over opwinden foto
als ik die blinde vrouw was.. nou dan wist ik het wel.
Ik liet iemand meegaan die totaal niet wist waar alles stond.
en dan aldoor alles vragen..
kijken of ze dan niet heeel gauw weer normaal deden.
Kom zeg.. wie is die bedrijfsleider wel niet dat hij denkt te mogen bepalen wanneer iemand boodschappen mag doen.
Ooit wel eens op donderdag brood gekocht waar je dan vrolijk het hele weekend mee mag doen?
nou neem maar van mij aan.. das niet te vreten op maandag!
Wat betreft de waardeloze opmerkingen als : groot gelijk, op internet boodschappen bestellen, en nog meer van die zij..
Hierdoor begrijp ik dat deze maatschappij idd heeeel diep aan het afzakken is.
triest.. intriest. :'(
ZIT GELUK DAN IN DE REST ??
vind je het misschien niet meer zo heel triest, maar kun je ook een beter begrip opbrengen voor de bedrijfsleider, die kennelijk het zo probeerte te regelen dat tijdens het winkelen een werknemer van die winkel de vrouw begeleid en alle artikelen voor haar uit de schappen haalt:
Vroeger gebeurde dat op ieder moment van de dag, naar keuze van die vrouw, enkel wordt die vrouw nu gevraagd dit op specifieke tijden te doen, waar er meer tijd voor haar is vrij te maken ...
Overigens ook typisch dat bij het 'herschrijven' van het bericht natuurlijk de melding dat die vrouw jarenlang op ieder moment van de dag geholpen is, weggevallen is.. vond de nieuwsposter dat niet belangrijk?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken