'Ruim 200 doden bij geweld Nigeria'

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 07-03-2010 @ 16:49
print 

Bij nieuw geweld tussen christenen en moslims in Centraal-Nigeria zijn dit weekeinde meer dan tweehonderd doden gevallen. Dit meldt een verslaggever ter plaatse.

Yemi Kosoko van de Nigeriaanse nieuwszender Channels zegt de doden vanmiddag samen met een vertegenwoordiger van de deelstaatregering te hebben geteld in een dorp even ten zuiden van de stad Jos. De slachtoffers zijn vooral vrouwen en kinderen, die met kapmessen zijn omgebracht.

Een woordvoerder van het Rode Kruis zegt dat het leger door geweld getroffen dorpen heeft omsingeld. Honderden dorpelingen zouden op de vlucht zijn geslagen.

In en rond Jos deed zich in januari eveneens geweld voor tussen moslims en christenen. Toen vielen ruim driehonderd doden. Het sektarische geweld in dit deel van Nigeria heeft in de afgelopen tien jaar aan duizenden mensen het leven gekost.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken1
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5
» 26/05 IMF-baas heeft weinig sympathie voor Griekenland17
» 26/05 Duitsland overweegt wegenvignet19


delen | eKudos nujij

2725 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1
Geloof = je hebt er compleet niks aan alleen maar ellende!

Ik zeg afschaffen die handel
userIcon
Geloof = vrede.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 17:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]

Lezen;
Inwoners van het dorp Dogo Nahawa, ten zuiden van Jos, zouden in de nacht van zaterdag op zondag zijn aangevallen door islamitische veehouders. De christelijke dorpelingen zouden zijn afgeslacht met kapmessen en vervolgens in brand zijn gestoken.
Denk je nou echt dat het geloof het verschil maakt tussen met een kapmes in een kind hakken en niet?
userIcon
Met kapmessen nog wel.

userIcon
Daar gaan we weer. 2010 is nog slechts 2 maanden oud en dit jaar is er al geweld tussen moslims vs. christenen losgebarsten in Nigeria, Egypte, Indonesie en Maleisie.
userIcon
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 16:54 schreef Mtsots_li_ta_zain het volgende:
[..]


Smerige christenextremisten zijn daar geen haar beter.
Precies, die bloeddorstige gristenen die in de meerderheid zijn. sukkel! Want gristenen beginnen altijd met moorden, zonder enige aanleiding.
userIcon
onschuldige burgers, de daders ongeacht hun geloof ophangen...
userIcon
Zal wel wat rustiger worden op marktplaats nu
De islam maakt alles kapot
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 17:35 schreef Salman het volgende:
[..]


Is de islam ook verantwoordelijk voor het kapotmaken van jouw brein? Of wijt je dat meer aan het drugssnuiven?
Wat dacht je, geen argumenten dus laat ik het maar op de man spelen
userIcon
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 16:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zet de oorzaak er ook aub even bij;

Inwoners van het dorp Dogo Nahawa, ten zuiden van Jos, zouden in de nacht van zaterdag op zondag zijn aangevallen door islamitische veehouders. De christelijke dorpelingen zouden zijn afgeslacht met kapmessen en vervolgens in brand zijn gestoken.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)a_laait_weer_op.html
hahaha was ik al op aan het wachten, op een post van jou dat het geweld van de christenen daar goedkeurt. Jij bent echt zo'n smerig ventje. Ik walg echt van jou, ik moet echt letterlijk van je kokhalzen. Zoiets vreselijks als jou heb ik nooit gezien.

Ontopic: VN moet daar meteen ingrijpen. Als de overheid slim is doen ze alsof ze olie gevonden hebben daar.
userIcon
Ongelooflijk dat je een christen kan zijn in die regio. De christen hebben ze gebruikt als slaven en geheel misbruikt. Hopelijk dat ze vredig kunnen leven, die kut christenen veroorzaken alleen maar ellende op deze wereld. Met hun zogenaamde drie eenheid.
userIcon
Wel veel mensen met kennis over Nigeria hier
userIcon
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 18:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Slavernij?
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_slavery
Je kan niet ontkennen dat de Christenen die negers helemaal uitgebuit hebben. Ik blijf me echt verbazen dat je dan die wrede godsdienst overneemt. Christendom is echt een racistisch geïnspireerd godsdienst. Als een Nederlandse of een Belgische pastoor aangeeft dat een "donkere/ zwarte" pastoor geen heilige geest met zich meeneemt, dan kun je niks anders concluderen dat ze zich als ubermensen gedragen. Sterker nog, ze denken dat Jezus blank is met blauwe ogen

Moet jij maar als Neger in oost-europa reizen, waar voornamelijk christenen wonen. Een warme welkom zal je zeker krijgen . De geschiedenis heeft geleerd dat de christenen de negers als stuk vuil behandelen, bah . Islam daarentegen zeker niet!!
Negers vallen elkaar sowieso aan, d
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 18:44 schreef alarad het volgende:
De geschiedenis heeft geleerd dat de christenen de negers als stuk vuil behandelen, bah . Islam daarentegen zeker niet!!
Beiden deden hetzelfde, zelfs de joden waren groot in de slavenhandel maar de arabieren staan nog steeds op no1 als het komt op slavernij.
userIcon
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 18:44 schreef alarad het volgende:
[..]

De geschiedenis heeft geleerd dat de christenen de negers als stuk vuil behandelen, bah . Islam daarentegen zeker niet!!
Moet je eens in Sudan vertellen.
userIcon
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 19:05 schreef Conceptions het volgende:
Negers vallen elkaar sowieso aan, d[..]


Beiden deden hetzelfde, zelfs de joden waren groot in de slavenhandel maar de arabieren staan nog steeds op no1 als het komt op slavernij.
Arabieren voor de islam waren inderdaad grote slaven handelaren. Het mooie v/d islam is dat een van de eerste moslims (Bilal) een slaaf was. In zeer benauwde situatie bekeerde hij zich vol overtuiging tot de islam. Hij werd namelijk mishandeld door (in die tijd) de vijanden v/d moslims. Hij werd voor een hoge prijs op dat moment door een moslim vrij 'gekocht'.

In de islam werd er gestimuleerd om de slaven vrij te laten en hetzelfde recht te geven. Ik heb soms echt medelijden met de zwarte bevolking en zou me als Christen diep schamen voor het leed dat zij hun hebben aangedaan!
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 19:35 schreef alarad het volgende:
[..]

Arabieren voor de islam waren inderdaad grote slaven handelaren.
Ik heb het over de afgelopen 1400 jaar nadat die ene arabier alle arabieren verenigde onder 1 noemer, ontken het maar want de geschiedenis veranderd er niet door.
De islamieten uit Noord Afrika zijn de grootste slavenhalers allertijden. Het ergste is dat de islamieten anno 2010 hier nog gewoon mee door gaan.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 19:35 schreef alarad het volgende:
[..]

Arabieren voor de islam waren inderdaad grote slaven handelaren. Het mooie v/d islam is dat een van de eerste moslims (Bilal) een slaaf was. In zeer benauwde situatie bekeerde hij zich vol overtuiging tot de islam. Hij werd namelijk mishandeld door (in die tijd) de vijanden v/d moslims. Hij werd voor een hoge prijs op dat moment door een moslim vrij 'gekocht'.

In de islam werd er gestimuleerd om de slaven vrij te laten en hetzelfde recht te geven. Ik heb soms echt medelijden met de zwarte bevolking en zou me als Christen diep schamen voor het leed dat zij hun hebben aangedaan!
userIcon
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 19:53 schreef Conceptions het volgende:
[..]


Ik heb het over de afgelopen 1400 jaar nadat die ene arabier alle arabieren verenigde onder 1 noemer, ontken het maar want de geschiedenis veranderd er niet door.
Ja, wat moet ik ontkennen? Dat die arabier niet alleen alle arabieren verenigde tot 1 noemer, maar 1 miljard mensen heeft verenigd. Waarvan 20 % maar arabieren zijn . Ik zie geen arabieren in Turkije, Iran, Indonesië, Pakistan, Bosnië, Nigeria.

Wat ik wel zie is dat Christenen (Blanke Europeanen) in Australië, zuid-afrika, Amerika, Canada, Zuid-Amerika. Als geschiedenis kenner weet je hoe dat tot stand is gekomen Dat is het verschil. Wij kunnen het nog enigszins 'bewijzen', maar de Christenen komen ongeloofwaardig over als ze zeggen dat er geen genocide heeft plaatsgevonden in de bovenstaande plaatsen.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 17:28 schreef Diemux het volgende:
Zal wel wat rustiger worden op marktplaats nu
Helaas voor u: Er zijn alleen vrouwen en kinderen het slachtoffer. De datingprofielen op diverse handelssites zijn zonder uitzondering van mannen die vrouwen als zoekende aanbieden. Zie Tros Radar, meest recente uitzending. Zodra het om SMS-sen gaat, gaat het om een "lief Nigeriaantje".
De Arabische Afrikaanse slavenhandel is ouder dan de Europese en heeft eveneens een zeer grote omvang gekend. De Arabisch Afrikaanse slavenhandel startte rond de 6e eeuw n. Chr. en eindigde in de 20e eeuw. Exacte cijfers over het aantal gevangengenomen Afrikanen zijn niet voor handen, schattingen liggen tussen de 15 en 28 miljoen mensen. De Arabieren haalden hun Afrikaanse slaven uit Noord- en Oost-Afrika (het Westen richtte zich op West-Afrika). Zanzibar was een bekend centrum voor slavenhandel. Het was in de Arabische wereld gebruikelijk dat bij rivaliserende stammen die met elkaar in conflict raakten de
De slavernij is in de islamitische landen van afrika pas in de 20e eeuw afgeschaft
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 20:02 schreef alarad het volgende:
[..]

Ja, wat moet ik ontkennen? Dat die arabier niet alleen alle arabieren verenigde tot 1 noemer, maar 1 miljard mensen heeft verenigd. Waarvan 20 % maar arabieren zijn . Ik zie geen arabieren in Turkije, Iran, Indonesië, Pakistan, Bosnië, Nigeria.

Wat ik wel zie is dat Christenen (Blanke Europeanen) in Australië, zuid-afrika, Amerika, Canada, Zuid-Amerika. Als geschiedenis kenner weet je hoe dat tot stand is gekomen Dat is het verschil. Wij kunnen het nog enigszins 'bewijzen', maar de Christenen komen ongeloofwaardig over als ze zeggen dat er geen genocide heeft plaatsgevonden in de bovenstaande plaatsen.
userIcon
quote:
De slachtoffers zijn vooral vrouwen en kinderen, die met kapmessen zijn omgebracht.
Smerig laf kutvolk die dit op hun geweten hebben...

o, wacht, hun weer natuurlijk....
quote:
Op zondag 7 maart 2010 @ 20:02 schreef alarad het volgende:
[..]

Ja, wat moet ik ontkennen? Dat die arabier niet alleen alle arabieren verenigde tot 1 noemer, maar 1 miljard mensen heeft verenigd. Waarvan 20 % maar arabieren zijn . Ik zie geen arabieren in Turkije, Iran, Indonesië, Pakistan, Bosnië, Nigeria.
Je bedoeld onderdrukt met hun imperialistische politieke ideologie, overal waar het de arabische mohammedaanse politiek word gebracht heerst daarna chaos, onderdrukking, burgeroorlogen etc etc.

quote:

Wat ik wel zie is dat Christenen (Blanke Europeanen) in Australië, zuid-afrika, Amerika, Canada, Zuid-Amerika. Als geschiedenis kenner weet je hoe dat tot stand is gekomen Dat is het verschil. Wij kunnen het nog enigszins 'bewijzen', maar de Christenen komen ongeloofwaardig over als ze zeggen dat er geen genocide heeft plaatsgevonden in de bovenstaande plaatsen.
Wat boeit mij dat, ik ben niet voor het christendom, maar jij ontken wel alles wat de arabische moslims hebben gedaan en nog steeds doen.
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken1
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5
» 26/05 IMF-baas heeft weinig sympathie voor Griekenland17
» 26/05 Duitsland overweegt wegenvignet19


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden