Hearthstone: Saviors of Uldum
2. Noppie2000's favoriete nieuwe kaarten
Zephrys the Great
Highlander decks zijn altijd supertof om mee te spelen, maar zijn lange tijd niet meer beschikbaar geweest in Standard. Tenminste, je kunt natuurlijk altijd een highlander deck maken, maar zonder kaarten om die speelstijl te belonen is het de keuze niet waard. Voorheen had je Reno Jackson om dit aan te moedigen, maar in Saviors of Uldum miste nog zo'n kaart. Je hebt wel vier kaarten die een highlander deck belonen (de vier explorers), maar dat voelde niet genoeg. Maar toen onthulde Blizzard Zephrys the Great en veranderde alles.
Zephyrs is namelijk altijd goed. Het is een kaart die kijkt naar de board state, de hoeveelheid mana die je hebt en biedt vervolgens een keuze aan drie kaarten die het beste zijn voor de situatie. Speel je de kaart op een leeg board met 2 mana? Dan krijg je een proactieve kaart voor beurt drie. Speel je de kaart tegen een vol board met vijandige minions? Dan kun je een Blizzard, Flamestrike of andere AoE verwachten. De kaartpool is beperkt tot Basic en Classic, maar daar zijn genoeg kaarten om deze kaart het altijd waard te maken.
Ik kan niet wachten om weer met Highlanders en Zephrys aan de slag te gaan, één van de leukste speelstijlen in kaartspellen.
Untapped Potential
Zonder twijfel één van mijn favoriete kaarten in Hearthstone. Ik hou van Choose One-kaarten, ik hou van Druid en ik hou van kaarten die deze kaarten beter maken. Eerder had je al Fandral Staghelm, die de effecten van je Choose One-kaarten combineerde. Nu is dit effect terug, maar dan als passive beloning voor het voltooien van deze quest. Een permanent effect dus, wat het zoveel sterker en flexibeler maakt.
Het probleem met Fandral was natuurlijk dat hij op het board moest zijn om zijn effect te activeren. Speelde je hem op curve, was er altijd het risico voor removal. Combineerde je hem later, dan werd zijn effect minder sterk. Door vier beurten met mana over te blijven (wat niet heel lastig is om te doen, zeker in langzamere meta's) ontvang je de reward en zijn je Choose One-kaarten permanent gecombineerd. Gelukkig voegt Blizzard ook twee zeer sterke Choose One-kaarten toe (en één spell waarmee je een Choose One-kaart kan ontdekken) om de quest wat ondersteuning te geven.
Druid kan hiermee weleens een Tier 1 deck worden. Ongetwijfeld een kandidaat voor veel opmerkingen in de richting van: 'nerf deze kaart alsjeblieft'
Wild Bloodstinger
Disruption is iets wat lange tijd miste in Hearthstone en ik ben blij dat Blizzard nu meerdere expansions benut om deze kaarten weer te introduceren. Wild Bloodstinger is redelijk tam qua design, maar qua impact kan hij zeer belangrijk zijn. Een 6 mana 6/9 zijn al zeer goede stats, maar door een minion uit je tegenstander zijn hand op het board te mikken en deze aan te vallen kan zijn impact enorm zijn.
Dit kan simpelweg een goede minion zijn, een combo-piece van je tegenstander of natuurlijk een slechte minion. In het beste geval win je met deze kaart de game, in het slechtste geval vernietig je regelmatig een minion van je tegenstander. Hoe dan ook is de uitkomst bijna altijd wel positief voor jou. Een simpele, maar effectieve kaart voor Hunter. En het is natuurlijk een toffe schorpioen, wat wil je nog meer?