Hearthstone: Kobolds & Catacombs
3. De favoriete kaarten van Puddington
Aluneth
Het brutale artifact voor arcane mages in World of Warcraft: Legion maakt nu ook z'n opwachting in Hearthstone en het is ook gelijk naar mijn mening het beste wapen in de game. Card draw is een van de krachtigste mechanics in Hearthstone, en je krijgt er al sowieso twee kaarten uit (wat gelijk staat aan Arcane Intellect), en hoogstwaarschijnlijk meer omdat je tegenstander maar net weapon removal moet hebben zoals Acidic Swamp Ooze.
Het nadeel van Aluneth is dat het in een mage-deck moet passen dat veel goedkope minions en spells heeft, omdat je anders het risico loopt dat je te veel kaarten in je hand krijgt of dat je jezelf richting fatigue speelt. Gelukkig heeft mage twee van die archetypes die ook nog eens heel populair zijn op dit moment, namelijk secret mage en tempo mage. In Wild kan Aluneth er zelfs voor zorgen dat tempo of secret mage een veel geziene gast wordt in constructed. Hou een weapon removal-kaart achter de hand wanneer mage echt populair begint te worden.
Duskbreaker
Hoo, boy. Dragon Priest is back baby, en Blizzard wil het laten weten ook. Deze kaart pakt op meerdere manieren het grootste probleem aan dat dragon priest eerder had en daardoor niet echt een meta-deck werd, namelijk de early game. Met het verdwijnen van Wrymwrest Agent en Twilight Whelp naar wild had Dragon Priest moeite om een antwoord te vinden op agressieve decks, en Duskbreaker komt niet alleen met een hele goede 3/3 body op het veld maar zorgt ook nog eens voor een removal van zowat alle early-game minions.
Duskbreaker zorgt daarmee voor een fantastische tempo swing in het voordeel van de priest, en zal waarschijnlijk een veel geziene kaart worden wanneer dragon priest een goed deck in de meta wordt (en Duskbreaker kan daar wellicht in zijn eentje al voor zorgen). Smerige kaart, maar op de goede manier.
Call to Arms
Ik ben persoonlijk geen fan van de recruit-mechanic die geïntroduceerd wordt met Kobolds and Catacombs, omdat je geen invloed hebt op welke minions er getrokken worden uit je deck. Call to Arms is een van de weinige uitzonderingen die ik maak omdat het goed past in een deck dat momenteel erg populair is: murloc paladin. Call to Arms past perfect bij de filosofie dat murloc paladin zo snel mogelijk minions op het bord wil krijgen en er zijn nogal wat minions in murloc paladin die twee of minder attack hebben (denk aan righteous protector, bluegill warrior en Finja, the Flying Star). Combineer met Murloc Tidecaller om het helemaal af te maken.