Tony Hawk's American Wasteland
Hoewel de vernieuwing steeds verder te zoeken was, bleven de games goed verkopen. Met recht, want de games zaten goed in elkaar en ieder deel had toch steeds weer nét genoeg toevoegingen om het leuk te houden. Na zes delen zijn we echter toch wel eens toe aan écht iets nieuws. Weet Tony Hawk\'s American Wasteland in die behoefte te voorzien?
De meest vooraanstaande mode van THAW is uiteraard de Story Mode. Het verhaal stelt als vanouds niet bijster veel voor. Een pathetische skater vertrekt van het platteland naar de stad, in de hoop om een minder pathetische skater te worden. Al vroeg in het verhaal ontmoet je mondige jongedame die je met plezier introduceert aan de stad en al zijn bezienswaardigheden. Wat je dan al heel gauw zult merken is dat Neversoft allerlei Grand Theft Auto-achtige kenmerken aan de game heeft toegevoegd. Ten eerste is daar het feit dat het spel free-roaming is. Dat houdt in dat de wereld eigenlijk één groot level is waar je je zonder laadtijden door zou moeten kunnen verplaatsen. Daar is Neversoft aardig in geslaagd, bij het verplaatsen tussen gebieden treedt er namelijk slechts een lichte hapering op. Klasse!
Het tweede punt van vernieuwing is dat het uitbouwen van je character nu gewoon in de wereld zelf gebeurt. Dit kun je doen door middel van de aanwezige winkeltjes. Nieuwe kleding koop je in de kledingwinkel, nieuwe skatespullen koop je in de skatewinkel, voor een nieuw kapsel ga je naar de kapper, enzovoort. Eigenlijk net zoals de manier waarop je CJ in GTA San Andreas naar eigen smaak aan kon passen.