Nieuws
VVD wil Afghaanse asielzoekers terugsturen
Hans Dijkstal, VVD lijsttrekker, vindt dat 8.000 Afghaanse asielzoekers met een tijdelijke verblijfsvergunning zo snel mogelijk naar hun land moeten terugkeren. Dijkstal zei dit op een partijbijeenkomst in Zwolle.
De regering wil over een half jaar beoordelen of de situatie in Afghanistan veilig genoeg is. Dijkstal wil daar niet op wachten en wil dat besluit zo snel mogelijk nemen.
Dijkstal wees er op dat er onder de 30.000 Afghaanse asielzoekers veel goedgeschoolden zijn die kunnen helpen bij de wederopbouw van hun land.
Tienduizenden Afghanen hebben de afgelopen jaren een permanente verblijfsvergunning gekregen. Deze vluchtelingen kunnen niet worden gedwongen terug te keren naar hun vaderland. Zij zouden in de ogen van de VVD overigens wel via een stimuleringsbeleid op vrijwillige basis naar Afghanistan kunnen vertrekken.
Alleen dan hebben popularistische idioten als Pim Fortuyn geen schijn van kans..
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
Mij lijkt het echter een beter plan om nog ff een paar jaar te wachten, dat gehakketak van die Alliantie daar in Afghanistan kan best wel weer op een complete chaos uitdraaien...
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
quote:
De VVD discrimineert!!! foto
Waarop baseer jij dit BlaatSchaapTHe2nd...
Ik vind het juist een goed plan om al die mensen weer terug te sturen. Want de wederopbouw van HUN land zou toch belangrijk voor ze moeten zijn.
En nu is het alleen maar wachten op de sukkeltjes die Pim erweer bij gaan halen...
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
quote:
De regering wil over een half jaar beoordelen of de situatie in Afghanistan veilig genoeg is. Dijkstal wil daar niet op wachten en wil dat besluit zo snel mogelijk nemen.
De verkiezingen staan weer voor de deur.
quote:
Dijkstal wees er op dat er onder de 30.000 Afghaanse asielzoekers veel goedgeschoolden zijn die kunnen helpen bij de wederopbouw van hun land.
Van die 30000 sturen wij dus 8000 goedgeschoolden terug zodat we met 22000 ongeschoolden blijven zitten.
quote:
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden zoals Kosovo kunnen in de toekomst maximaal drie jaar een status krijgen om als tijdelijk ontheemde in Europa te verblijven. Tijdens die periode mogen zij ook asiel aanvragen. Ook mogen zij in die tijd herenigd worden met leden van hun gezin. Daarover hebben de Europese ministers van Justitie gisteren in Brussel overeenstemming bereikt.
http://www.reformatorischdagblad.nl/bui/010529bui03.html
quote:
Van die 30000 sturen wij dus 8000 goedgeschoolden terug zodat we met 22000 ongeschoolden blijven zitten.
lol!! hahahaha! de vvd stuurt de goedgeschoolde vluchtelingen terug en als groenlinks wat meer macht krijgt sturen zij alle rijken weg. Wat hou je over, een arm land met ongeschoolde vluchtelingen foto
quote:
De VVD discrimineert!!!
En de eerste bullshit reactie is een feit
Heel goed van dijkstal, afghanistan is weer veilig dus is er geen enkele reden voor ze om nog hier te blijven.
Er zijn daar nog steeds veel groeperingen die tegenelkaar vechten.
Ik zou nog ruim een half jaar wachten met terugsturen en dan de situatie evalueren.
quote:
Quarentine:
quote:
De VVD discrimineert!!!
Waarop baseer jij dit BlaatSchaapTHe2nd...
Ik vind het juist een goed plan om al die mensen weer terug te sturen. Want de wederopbouw van HUN land zou toch belangrijk voor ze moeten zijn.
Sorry dat ik reageer, maat ik vindt ook dat ze discrimineren.
A. Ze dsicrimineren op afkomst. Waarom alleen de mensen uit Afghanistan terugsturen naar hun land.
Als je zoals Dijkstal toch niet wilt wachten op het onderzoek of Afghanistan veilig, kun je naar mij idee ook doen met alle andere landen waar asielzoekers vandaankomen. Gewoon het onderzoek of een land veilig is niet afwachten, maar gelijk terugsturen.
B. Ze discrimineren op intelligentie. Waarom worden alleen de goedgeschoolden teruggestuurd.
De sukkeltjes hebben Pim er alweer bij gehaald;
WefDiNaini begon,
Quarentine zette het voort,
en ik zal het afmaken:
Dit komt allemaal door Pimmetje at our service!!
die lokale krijgsheren zijn daar nog vrolijk aant knallen en luisteren voor geen meter naar die nieuwe regering dus zo veilig is het daar nog niet!!!
daarnaast: het zijn volgens mij nooit geen 30.000 hoog opgeleide afghanen; lijkt me meer een mooi voorwendsel om 3 hoog opgeleide afghanen en 29.997 arme boeren weer terug naar die zandhoop terug te sturen!!! die mensen vragen niet voor nix asiel aan! foto
Het is niet eerlijk, waarom mogen die afghanen wel terug en wij niet. Wij willen ook terug. Jij discrimineert dat wij niet terug mogen. Waarom moeten wij wachten tot ons land veilig is.
[spelling]
[ Dit bericht is gewijzigd door pf ]
quote:
quote:
De VVD discrimineert!!!
En de eerste bullshit reactie is een feit
Volgens mij was die reaktie heeeeeeeel erg sarcastisch bedoelt... jou reaktie is nog meer bullshit dus.
Ze willen nu al niet terug straks helemaal niet meer!
Als je als VN pretendeert dat je in een land de vrede waarborgt, ben je mijns inziens eerder schijnheilig en tegenstrijdig bezig wanneer je de vluchtelingen uit een dergelijk land NIET zou terugsturen vanwege de onveilige situatie. Daarmee breek je het complete effect van de veiligheidsmacht af tot op de grond.
Ik ben het dus eens met Dijkstal wanneer hij de mensen die hier onderdak hebben, vanwege de onveilige situatie weer terug stuurt. Ik vind het zelfs aan de late kant om over een half jaar pas te bepalen of het echt veilig is. Die veiligheid wordt NU al gegarandeerd!
Een stimuleringsbeleid werkt in mijn ogen ook erg positief. De kost gaat voor de baat uit: je investeert wat om die mensen de kans te geven om zich weer in het land van herkomst te laten vestigen, maar dat bespaar je weer op de kosten die je gemaakt zou hebben als ze hier zouden blijven.
quote:
eerst pak je ze hun hoofddoekjes af en nu stuur je ze terug.....
Die kunnen ze op het vliegveld terug kopen! foto
Ik vraag me af waarom men alleen maar Afghanen wil terugsturen! In andere landen is het ook weer redelijk veilig, toch? Waarom die Afghanen discrimineren?
quote:
Van die 30000 sturen wij dus 8000 goedgeschoolden terug zodat we met 22000 ongeschoolden blijven zitten.
Doh. Dit krijg je dus als je artikelen niet goed overschrijft. Die 8000 slaat op mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning. De andere 30.000 slaat op de mensen met vaste verblijfsvergunning en daar dus een deel van (de goedgeschoolde, hoeveel is onduidelijk) zouden gemotiveerd moeten worden om terug te gaan.
Het is gewoon onzinnig en populistisch van Dijkstal. Eerst het land veilig verklaren en zolang dat nog niet het geval is niemand terug.
De vredesmacht die er zit zit er ook maar tijdelijk en het is maar afwachten hoe het verder zal gaan als die vredesmacht weg is..
Discriminatie is als je op basis van geloof of ras (of andere minderheden) iemand andere regels opstelt. Bijvoorbeeld als een NS-conducteur een blanke reiziger geen boete geeft, wanneer deze geen kaartje heeft. Maar een zwarte reiziger wel.
Wanneer met dus andere regels voor personen hanteerd is dit discriminatie.
DISCRIMINATIE IS DUS NIET ZEGGEN DAT MENSEN ZONDER VERBLIJFSVERGUNNINGEN HET LAND UIT MOETEN. DIT STAAT NAMELIJK IN DE REGELS EN HEEFT NIETS MET DISCRIMINATIE TE MAKEN!!!!!!!!!!
quote:
Als je als VN pretendeert dat je in een land de vrede waarborgt, ben je mijns inziens eerder schijnheilig en tegenstrijdig bezig wanneer je de vluchtelingen uit een dergelijk land NIET zou terugsturen vanwege de onveilige situatie. Daarmee breek je het complete effect van de veiligheidsmacht af tot op de grond.
Vreemde redenatie. Die VN vredesmacht is daar tijdelijk om de veiligheid te proberen te waarborgen totdat het land zijn eigen zaken in orde heeft. Dus het is verre van veilig anders had die macht er niet hoeven te zijn, ook niet op tijdelijke basis.
Daarnaast, als je een beetje in had verdiept had je wel geweten dat de vredesmacht voornamelijk rond Kabul de situatie onder controle heeft, maar de 99% rest van het land leeft nog steeds onder anarchie. Beetje kortzichtig dus.
quote:
waarom zou je het hier als SP-er niet mee eens moeten zijn?
Jah, volgens mij gaat de gedachtengang tegenwoordig zo:
Ik ben SP en dus moet ik ongeveer die en die richtlijn volgen... en van daar uit gaat er verweer gevoerd worden.... Er wordt niet zelf meer nagedacht om een mening te vormen om het op die manier te onderbouwen... althans... dat is wat ik hier bij meerdere mensen constateer
quote:
schorriemor:
Sjongejonge zeg. Volgens mij weten mensen niet eens wat discriminatie is.:
Wanneer met dus andere regels voor personen hanteerd is dit discriminatie.
DISCRIMINATIE IS DUS NIET ZEGGEN DAT MENSEN ZONDER VERBLIJFSVERGUNNINGEN HET LAND UIT MOETEN. DIT STAAT NAMELIJK IN DE REGELS EN HEEFT NIETS MET DISCRIMINATIE TE MAKEN!!!!!!!!!!
Ooit wel eens van de uitdrukking gehoord:
iets met een korreltje zout nemen.
EN JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HIER.
[ Dit bericht is gewijzigd door tzalniet ]
quote:
Ooit wel eens van de uitdrukking gehoord:
iets met een korreltje zout nemen.
EN JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HIER.
Wat moet ik dan met een korreltje zout nemen???
Het woord discriminatie wordt gewoon heel erg vaak verkeerd gebruikt. En dat mag gewoon wel eens gezegd worden. Op fok wordt het al helemaal vaak verkeerd gebruikt.
En nee ik ben het ook niet eens met de modereen methode. Dat is volgens mij een beetje in strijd met "vrijheid van meningsuiting". Op deze manier wordt de discussie over het vreemdelingen beleid gewoon doodgezwegen.
Dit bedoelde ook pim fortuyn. Dat de wet die discriminatie verbied in strijdt is met de wet van "vrijheid van meningsuiting"!!!!
[ Dit bericht is gewijzigd door schorriemor ]
quote:
schorriemor:
Wat moet ik dan met een korreltje zout nemen???
Deze reakties die allemaal (semi-)sarcastisch zijn
quote:
BlaatSchaapThe2nd - vrijdag 1 maart 2002 @ 15:09
tzalniet - vrijdag 1 maart 2002 @ 15:25
pf - vrijdag 1 maart 2002 @ 15:32
kleinduimpje - vrijdag 1 maart 2002 @ 15:56
Tenslotte maakt elke srafwet onderscheid op gedrag
Alleen omdat ik harder rij wordt ik bekeurd foto
Alleen aan Dijkstal zit iets fout, het is weer verkiezingstijd en denkt op deze lage manier zieltjes te winnen foto
quote:
Van die 30000 sturen wij dus 8000 goedgeschoolden terug zodat we met 22000 ongeschoolden blijven zitten.
Mij inziens moeten al die Afghanen terug gestuurd worden, niet alleen de geschoolde of ongeschoolde. Want de geschoolde hier laten heeft ook geen zin, aangezien Afghanistan dan niet zo goed opgebouwd kan worden, er daarom meer vluchtelingen hierheen komen en omdat al hun familie dan ook weer komt.
quote:
En nu is het alleen maar wachten op de sukkeltjes die Pim erweer bij gaan halen...
quote:
Alleen dan hebben popularistische idioten als Pim Fortuyn geen schijn van kans..
Sukkel of geen sukkel... Het is gewoon een feit dat als Pim dit had gezegd het op de voorpagina had gestaan en alle politieke partijen er schande van zouden spreken.
Ik vind dit populistisch imitatiegedrag.
Iemand als Fortuyn staat op, noemt de dingen bij de naam, en prompt gaat de rest het ineens ook proberen. Puur positie verzekeren...
Verder ben ik niet echt voor of tegen het plan op dit moment... Maar ik denk dat, omdat het nog steeds niet duidelijk is of de VS al gestopt is met bombarderen (ze bomben Iraq nog steeds.. nergens mediavermeldingen) en er daar toch nog steeds een voedsel/werkgelegenheids tekort is, dat het beter is om nog even te wachten met dit soort conclusies.
[ Dit bericht is gewijzigd door Databeest ]
ons landje kan dat helemaal niet aan. er zijn bv. nu al grote tekorten in de zorg, onderwijs enz. en dit heeft NIKS met discriminatie te maken.
als in limburg straks weer huizen onderlopen worden die mensen toch ook geevacueerd, en gaan ze als het water gezakt is, gaan ze ook weer terug, terwijl het misschien volgend jaar weer onderloopt.
ik heb niet het id dat het nu in afghanistan onveiliger is als "vroeger". we kunnen beter helpen aan het wederopbouwen van dat land! het geld wat we hier uitsparen aan hun uitkeringen, opvang e.d. moet gebruikt worden om hen te helpen opnieuw te beginnen.
Dat is natuurlijk wel een hele malle redenatie.
De VN heeft ongeveer sinds de oprichting (zo\'n 50 jaar geleden) tot nu wel aardig bewezen dat het niet zo\'n daadkrachtige organisatie is.
Hebben ze bijvoorbeeld de Balkanoorlog opgelost?
Het enige wat ze hebben gedaan is de problemen erger maken of aanvullen (Dutchbat)....
Ik begin steeds meer de stelling aan te hangen dat Amerika ook de VN in de pocket heeft om overal confusion te zaaien...
kijk maar nu weer eens naar zijn laatste uitspraak waarin hij te kennen geeft dat VN voor 2008 klaar moet zijn met de tribunalen. Sinds wanneer maakt hij alleen de dienst uit foto
Ik hoop alleen dat de Yanks zelf Bush afschieten voordat het 2004 is foto
[ Dit bericht is gewijzigd door fokgekkie ]
Het Pim Fortuyn effect....
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken