Playdeads nieuwe project wordt wederom raar
In een interview met Eurogamer heeft Playdeads baas Dino Patti het een en ander losgelaten over het nieuwe project van de studio. Het zogenaamde 'project two' zal in ieder geval een stuk raarder zijn dan zijn voorganger Limbo.
Ondanks dat de game al zeker een jaar in productie is, is er nog niet veel bekend over het nieuwe kindje van de studio. Op het GameCity6-festival in Nottingham liet de Deense studio gelukkig wat doorschemeren.
"I think it looks crazy good. I'm really proud of it already. I know the art is not fully there yet, but for me it's the perfect project two for our company, because it's similar in many ways, but so different. The next project is more crazy than Limbo, if you say that's crazy. It's more weird in many ways."
Na wat strategisch doorvragen liet Patti los dat het "right now" een single player game gaat worden die via de bekende digitale markten te downloaden zal zijn. Ook voegde hij er aan toe dat de game ditmaal in kleur zal zijn.
Over de reden dat er nog niks bekend is over het nieuwe project zei Patti het volgende:
"We just want the team to be happy about it. Also, our production time is long, so we don't want to tire people out. I hate when the big publishers show something one or two years before the launch."
"The IO guys, who are also Danish, had an AR game until E3, and at E3 they announced the project. Hitman 5! Everyone knew it. They said, it'll be out in 2012. I'm not really waiting for that one because I want to have an announcement one month before, two weeks before or something. That's an ordinary person's attention span.
"We'll probably talk about [project two] a bit before [it's out]. We still haven't decided when we'll talk about it."
Ook zijn er nog geen platformen, namen en prijzen bekend.
"Hopefully we'll do bigger distribution next time. I want more people to play the game. Limbo sold really well, but if we'd done a multiplatform launch the first time it would be even bigger."
"That's our goal. I can't promise anything. Last time we developed for PC and then we started talking to Sony and Microsoft. When we got a deal in place we started moving in that direction. The new one we're developing on the Unity game engine. I just hope that engine follows all the platforms. We will, too."
"We are aiming to go as wide as possible. At this point it's hard to promise, because I don't know what consoles there will be or what deals. It went really well on XBLA. I'm really happy with those guys. But it also went really well on PlayStation."
Ondanks het grote succes van hun hit Limbo, heeft de studio niet veel kapitaal om mee verder te werken. Patti vertelt dat, wegens het uitkopen van een van de investeerders, er niet veel geld meer over is en ze zo goed als 'from scratch' moeten beginnen. Maar Playdead laat zich niet uit het veld slaan en houdt de eer aan zichzelf:
"We want to be fully independent. We want the final creative decisions being taken by Arnt [Jensen], my partner, because he's the director. That's important for us to create the things we're creating. If we find a partner who understands that, we'll go with them."
Als er meer bekend is over het nieuwe project van Playdead, dan lees je dat uiteraard op FOK!games.