"Gamers willen kortere games"
Deze ontwikkeling wordt niet door iedereen als een negatieve ervaren. In een interview met Eurogamer heeft lead-designer van Rise of the Argonauts Charley Price gezegd dat gamers juist kortere games willen.
Volgens Price hebben mensen gewoon niet meer de tijd om veel te gamen.
quote
No longer are videogames almost exclusively played by 14 year-olds over summer vacations where they have days and days on end to play through these epic journeys.
Volgens Price zijn games hierdoor korter geworden. Mensen zijn eerder geneigd een game te spelen waarbij de beloning niet ver weg ligt. Ook zegt Price dat games op een bepaalde manier gemaakt moeten worden om mensen over te halen tijd te steken in de game. Als de eerste 1 à 2 uur van een game niet leuk zijn, zijn mensen al snel geneigd te stoppen. Het is dus noodzakelijk om snel met de leuke en spannende elementen van een game te komen.
Of we in de toekomst steeds kortere games zullen zien is nog even afwachten. Wat denken jullie? Is dit een goede ontwikkeling? Of zien jullie toch liever games waar je uren in kan stoppen?