Factor 5 legt momenteel de laatste hand aan de drakengame Lair. Om te laten zien hoe dat straks op je scherm eruit komt te zien, hebben ze een aantal screens vrijgegeven.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Daarnaast is bekend geworden dat de game native in full HD 1080p met 7.1 uncompressed sound gespeeld kan worden. Om de lieftallige beestjes weer te geven maakt de game gebruik van Progressive Mesh, een techniek die de Cell ingebakken heeft. Hiermee wordt het detail van een 3D object verhoogd als deze dichterbij de camera komt.
De belichting komt tot stand door HDRL (High Dynamic Range Lighting) en zal door allerlei factoren vrijwel nooit twee keer hetzelfde zijn. Alle objecten in Lair zijn bovendien onderhevig aan physics, tot aan de cape van de drakenruiters aan toe. Deze physics zullen ook terug komen in het water, die inclusief alle effecten die bij water horen (golven, opspattend water) geregeld zullen worden door de Fluids Dynamics van de Cell.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Om alles enigzins realistisch op het scherm te krijgen maakt de game verder nog gebruik van Parallax Shaders en Volumetric Effects. Vuur, rook, wolken en mist zullen allemaal real-time gerendered worden, en allemaal onderhevig zijn aan physics. De wind zal bijvoorbeeld zichtbaar zijn in de vacht van behaarde beesten.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
There are no stupid questions, just a lot of inquisitive idiots.
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Leuk al die technische poespas, maar ik vind het spel niet indrukwekkend te noemen. Heb het een aantal maanden terug gespeeld (op een HD tv) en toen was het ronduit lelijk, deze screens getuigen van enige verbetering maar ik vind het niet zo indrukwekkend als Rogue Leader destijds. Gezien het vrijgegeven materiaal snap ik waarom Factor 5 gebruik maakte van de Star Wars franchise, want het art design en de algehele look van Lair vind ik ook nog eens onorgineel en generiek.
Eh right....
Leuk al die technische poespas, maar ik vind het spel niet indrukwekkend te noemen. Heb het een aantal maanden terug gespeeld (op een HD tv) en toen was het ronduit lelijk, deze screens getuigen van enige verbetering maar ik vind het niet zo indrukwekkend als Rogue Leader destijds. Gezien het vrijgegeven materiaal snap ik waarom Factor 5 gebruik maakte van de Star Wars franchise, want het art design en de algehele look van Lair vind ik ook nog eens onorgineel en generiek.
Volgens mij zit jij naar andere screens te kijken dan ik, want de draken in deze game zijn:
a) enorm afwisselend
b) verschrikkelijk gigantisch in schaalverschillen
c) beesten die qua ontwerp nog niet eerder gezien zijn
De ontwerper heeft ook aangegeven dat er diverse gebieden zijn waar je zult vliegen/vechten, en de grote draken zijn ook echt HUGE.
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Leuk al die technische poespas, maar ik vind het spel niet indrukwekkend te noemen. Heb het een aantal maanden terug gespeeld (op een HD tv) en toen was het ronduit lelijk, deze screens getuigen van enige verbetering maar ik vind het niet zo indrukwekkend als Rogue Leader destijds. Gezien het vrijgegeven materiaal snap ik waarom Factor 5 gebruik maakte van de Star Wars franchise, want het art design en de algehele look van Lair vind ik ook nog eens onorgineel en generiek.
Ik ben een xbox 360 aanhanger en zelfs ik durf nog toe te geven dat dit er goed uit ziet. Tijd voor een nieuwe bril?
Damn dit is Next gen zeg, ik vind het echt goed uitzien foto
Hahahaha, en als dit nou allemaal pre-rendered blijkt te zijn? foto
[...]
Hahahaha, en als dit nou allemaal pre-rendered blijkt te zijn? foto
Wat niet zo zal zijn. foto
[...]
Hahahaha, en als dit nou allemaal pre-rendered blijkt te zijn? foto
Dikke kans van niet, en als dat wel zo is dan hadden ze het beter door mijn zusje van 4 (wat ik niet heb) kunnen laten doen
foto
Leuk al die technische poespas, maar ik vind het spel niet indrukwekkend te noemen. Heb het een aantal maanden terug gespeeld (op een HD tv) en toen was het ronduit lelijk, deze screens getuigen van enige verbetering maar ik vind het niet zo indrukwekkend als Rogue Leader destijds. Gezien het vrijgegeven materiaal snap ik waarom Factor 5 gebruik maakte van de Star Wars franchise, want het art design en de algehele look van Lair vind ik ook nog eens onorgineel en generiek.
En stop jij je mening volgende keer maar onder stoelen of banken.
Tering dit ziet er serieus goed uit, terwijl ik geen reet snap van de technische verhalen.
Let erop dat ik dus niet zeg dat het spel lelijk is, maar gewoon niet indrukwekkend. In tegenstelling tot Rogue Leader van Factor 5, wat 5 a 6 jaar terug al vanaf de screens open-mond momenten bezorgde.
Oei, aan al die felle reacties te zien deelt niemand mijn mening. Het is natuurlijk een persoonlijk iets, maar ik kan niet wild worden van al dat gebumpmap. Al het getoonde materiaal heeft tot nu toe iets wat mij niet bevalt, namelijk een overkill aan grafische trucjes als glimmende oppervlakken, gebump-mapte textures en veel water. Dit zijn naar mijn mening allemaal technieken die de vorige generatie al zeer goed neerzette en daarom maar weinig indruk op mij achterlaten.
Let erop dat ik dus niet zeg dat het spel lelijk is, maar gewoon niet indrukwekkend. In tegenstelling tot Rogue Leader van Factor 5, wat 5 a 6 jaar terug al vanaf de screens open-mond momenten bezorgde.
Ik ben het met je eens. Dat zie je overigens overal. Polycount over het algemeen is wel wat hoger, maar de meeste details worden met graphische effecten behaald. Het is zo speciaal niet wat je hier ziet. Neemt idd niet weg dat het best mooi uit ziet. Maar zo fantastisch is het niet wat je hier ziet.
Oei, aan al die felle reacties te zien deelt niemand mijn mening. Het is natuurlijk een persoonlijk iets, maar ik kan niet wild worden van al dat gebumpmap. Al het getoonde materiaal heeft tot nu toe iets wat mij niet bevalt, namelijk een overkill aan grafische trucjes als glimmende oppervlakken, gebump-mapte textures en veel water. Dit zijn naar mijn mening allemaal technieken die de vorige generatie al zeer goed neerzette en daarom maar weinig indruk op mij achterlaten.
Let erop dat ik dus niet zeg dat het spel lelijk is, maar gewoon niet indrukwekkend. In tegenstelling tot Rogue Leader van Factor 5, wat 5 a 6 jaar terug al vanaf de screens open-mond momenten bezorgde.
Ik deel je mening wel, de allereerste screen van dit spel was een stuk indrukwekkender.
ik zie de screens voor wat het zijn: mooie grafische platen. en ookal zijn het alleen maar effecten i.p.v. poly's het ziet er gewoon mooi uit...maar dat is en blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar niet van technische onvermogen.
Dit is het eerste Factor5 spel waar ik sceptisch over ben, in termen van gameplay en design....
http://img523.imageshack.us/img523/3395/32iv4.gif
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken