Nieuwe screens van Lair
Daarnaast is bekend geworden dat de game native in full HD 1080p met 7.1 uncompressed sound gespeeld kan worden. Om de lieftallige beestjes weer te geven maakt de game gebruik van Progressive Mesh, een techniek die de Cell ingebakken heeft. Hiermee wordt het detail van een 3D object verhoogd als deze dichterbij de camera komt.
De belichting komt tot stand door HDRL (High Dynamic Range Lighting) en zal door allerlei factoren vrijwel nooit twee keer hetzelfde zijn. Alle objecten in Lair zijn bovendien onderhevig aan physics, tot aan de cape van de drakenruiters aan toe. Deze physics zullen ook terug komen in het water, die inclusief alle effecten die bij water horen (golven, opspattend water) geregeld zullen worden door de Fluids Dynamics van de Cell.
Om alles enigzins realistisch op het scherm te krijgen maakt de game verder nog gebruik van Parallax Shaders en Volumetric Effects. Vuur, rook, wolken en mist zullen allemaal real-time gerendered worden, en allemaal onderhevig zijn aan physics. De wind zal bijvoorbeeld zichtbaar zijn in de vacht van behaarde beesten.