Radio 1 scoort flink door sport

De Tour de France heeft Radio 1 een flinke boost gegeven. Dat blijkt uit de laatste luistercijfers over juni-juli die het onderzoeksbureau Intomart vanochtend bekend heeft gemaakt. De publieke nieuws- en sportzender kreeg er 0,8 procent marktaandeel bij. Dat ging vooral ten koste van Radio Veronica en Q-music. Ook 100%NL en 3FM deden het beter.

100%NL zit al een tijdje in de lift en komt nu op een aandeel van 4,3 procent. Ook 3FM gaat al een tijd goed. Werd vorige maand al het hoogste aandeel in jaren gehaald, deze maand kwam daar 0,2 procent bij waardoor de publieke popzender op gelijke hoogte staat met Sky Radio.

We luisterden met z'n allen gemiddeld 3 uur en 2 minuten per dag naar de radio. Dat is zeven minuten korter dan in de vorige meetperiode. Aan het luisteronderzoek doen maandelijks tussen de 8000 en 9000 mensen mee.

Een volledig overzicht van de marktaandelen is hier te vinden.