AH en Jumbo wakkeren supermarktoorlog weer aan

De prijsverlagingen die supermarktketen Jumbo de afgelopen weken heeft doorgevoerd, leiden ook tot lagere prijzen bij Albert Heijn. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten heeft de afgelopen weken tweemaal de prijzen van ruim tweehonderd A-merkartikelen verlaagd, bevestigde een AH-woordvoerder vandaag.

Prijsvechter Jumbo verlaagde sinds eind mei tweemaal de prijzen van een breed assortiment A-merken, waarbij het zijn nieuwe prijzen in landelijke advertenties vergeleek met die van concurrenten Albert Heijn en C1000.

Albert Heijn verlaagde daarop ook de prijzen van vergelijkbare producten. De woordvoerder benadrukte echter dat Albert Heijn er niet op uit is om goedkoper te zijn dan Jumbo. "We willen alleen dat de afstand in prijzen gelijk blijft."

Jumbo gaat deze week verder met zijn prijsverlagingen. "Dan zullen we zeker weer reageren", aldus de AH-woordvoerder.


AH en Jumbo wakkeren supermarktoorlog weer aan  (foto: DAG)