Nieuws
Anti-flitsspray op nummerbord blijkt 'haarlak'
Photo-Blocker Spray wordt in Nederland op de markt gebracht door Easy HC b.v. en kost net geen dertig euro. Gisteren was de werking van het product nog niet duidelijk. Wel kwam het product op het ANP-radionieuws voorbij en besteedden diverse media er aandacht aan.

Als Anti-radar, zo profileert het produkt zich.
Justitie meldde later op de dag dat het product toch illegaal is. Het onzichtbaar maken van kentekenplaten op auto's voor radars en dat is strafbaar, aldus justitie.
Volgens Justitie staat in artikel 7 van de Regeling kentekens en kentekenplaten dat er aan de platen überhaupt niet mag worden geknoeid. Zo staat in het betreffende artikel het volgende: "Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken."
Volgens John Bennink van het Korps Landelijke Politie Diensten "is het de zoveelste bus haarlak die op de markt verschijnt. Automobilisten worden gouden bergen beloofd, maar het is rommel, ook de Photo-Blocker. Onderzoek heeft dat inmiddels ook uitgewezen. De enige die er beter van wordt, is de fabrikant", zo zegt Bennink, die er nog bij vertelt dat het kenteken zelfs beter leesbaar wordt.
Na radarblockers/Radarjammers/Haarlak en nu dit weer. Ik word er zoooo moe van.Elke 6 maanden krijg ik wel weer een mega-aanbieding in m'n mail van m'n website ( =SPAM=, shameless plug foto ) die weer komt vermelden dat hij het ei van columbus heeft foto.
*ZUCHT*
Vond het ook al vreemd dat je zo je nummerbord kon verbergen?
Tuurlijk zeggen ze dat het niet werkt, ze zouden wel gek zijn om te melden dat het wel zou werken dan zou iedereen het gaan halen, en heeft Spee weer pech foto
Nu afwachten wie de volgende gaat worden die zo'n onzin product gaat aanbieden.
Heb het overigens een keer met haarlak op mijn kenteken geprobeerd en kreeg paar maanden later gewoon zo'n cjib briefje binnen foto .
Deze vertelde al dat het niet 100% werkt, maar dat de kranten enzo te veel negatieviteit eraan geeft. Welke party ik zelf moet kiezen weet ik niet.
De importeur is de zelfde als van de Anti-Kater pil en gaat dus een paar bussen opsturen naar de crew van YorinFM om de bussen te testen. Dit is onafhankelijk, dus ben benieuwd foto
Een sterk staaltje propaganda die de overheid al sinds jaar en dag over de bevolking uitstrooit zal ook nu reeds aan de orde zijn.
(anders maken ze er niet zo'n kabaal over) foto
Ik heb het zelf nog niet getest maar volgens mij werkt het wel!! (ook gezien de reactie van de overheid)
Het is toch ook verboden om iemand neer te steken maar daarom is een mes toch niet verboden?
Dat is wat anders. Met die wet kan je iemand niet aanklagen voor het hebben of verkopen van dat product, alleen maar als ie het op zijn of haar kenteken heeft gepost en dan klaag je hem aan voor het onleesbaar maken van het kenteken wat niks te maken heeft met waarmee ie dat gedaan heeft.
Btje BS dus.
En die zooi heb je toch heel niet nodig, een beetje hardrijder let goed op de berm en onregelmatigheden in de berm... En dat kost veel minder dan "haarlak" dat de foto's soms onleesbaar maakt...
en als je daar in trapt (jij dus niet) verdien je niet beter dan belazerd te worden.
en volgens mij sowieso al als je die spray wil.
Ik besteed
Hij besteedt
Wij Besteden
Ik bestad
Hij bestad
Wij bestaden
fotofotofotofoto
besteedden foto
Je kan je dus niet altijd aan de snelheid houden!
Wat betreft nrplaat afplakken -> hang er gewoon geen! 8)
Zo'n hype duikt om de paar jaar weer op.
Iemand moet toch al die spuitbussen kwijt en er nog wat aan verdienen foto
Zou een sletje met zulke 'haarlak' trouwens ook onherkenbaar worden op een nachtelijke foto foto
Dit was wel lacht voor al die gasten die dachten de wet te konden onderduiken.
Die dachten de wet slim af te zijn maar door hun gretigheid werden ze bija zelf bedrogen worden.
Twerwijl de kentekens nog beter zichtbaar woorden.
Dit is een hele late 1april grap.
Hebben ze liggen slapen.
fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofoto
Kostelijk!
Deze heb je niet zelf verzonnen, zeg eerlijk.
foto
Als je dit niet weet moet je niet in een auto gaan zitten
Als er een onafhankelijk bureau ofzo het getest had en zegt dat het niet werkt pas dan geloof ik het foto
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
Het werkt wel !!
Ik ben zeker al 20 x geflitst in het afgelopen jaar en nog geen 1 bekeuring gehad !
Geloof wat je zelf wil........
Groeten
En dan niet te vergeten de hoge aanschafkosten. Zelfs een beetje redelijke 2e hands kost al een aardige duit.
Een litertje benzine kost tegenwoordig al gauw zo'n €1,20. Daar kun je dan misschien 12 kilometer op rijden (stads- en snelwegverkeer). Wie voor z'n werk is aangewezen op de auto rijdt makkelijk 300 kilometer per week. Per maand ben je dus al ruim over de €100 kwijt aan enkel benzine.
Dat de overheid de automobilist als melkkoe ziet is een vaststaand feit (bedankt PvdA-stemmers) en Justitie laat geen kans onbenut om ook de laatste restjes uit te knijpen.
Dus krijgen we massaal boetes om de oren voor het overschrijden van de maximale snelheid met enkele kilometers, omdat je net een brug afrijdt, met het overige verkeer meehobbelt of gewoon niet 90% van de tijd naar je teller aan het turen bent.
Dus ik vind de automobilist toch op z'n minst wel een beetje zielig. Vooral omdat zij veelal het geld ophoesten waar 'echt' zielige mensen van op vakantie gaan.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Hou je gewoon aan de snelheid en neem je verantwoordelijkheid als je te hard rijdt.
Ow ja, en politie zou dom zijn als ze zouden zeggen dat het niet werkt. Zouden ze veel meer bekeuringen uit kunnen schrijven foto
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Voor heel veel mensen is het OV geen alternatief. Bij jou in Utopia komt de trein en bus wellicht overal, maar hier in NL zijn veel bedrijventerreinen gewoon onbereikbaar met het OV. En als dat wel het geval is dan zijn de vertrektijden vaak zeer beperkt waardoor je een taxi moet bellen als je eens een keer overwerkt.
Ik zag laatst een auto op de snelweg die een stuk doek uit de kofferbak over de eerste twee letters van de kentekenplaat hadden hangen.
Het zag eruit alsof het niet opzettelijk gedaan was.....of wel?!
Als je kunt autorijden ben je iig niet blind, je kunt dus gewoon op de borden kijken hoe hard je mag rijden. En daardoor op simpele wijze voorkomen dat je een boete krijgt.
En als je dan ff de koplampen erop zet, zie je een grote vlek, en.... lullig maar waar, (on)opvallende surveillancewagens voeren meestal ook overdag verlichting.... foto
Even een feitje, de automobilisten betalen jullie OV, jullie treinstellen en jullie spoorbanen. Zonder de automobilisten gaat de nederlandse economie op zijn gat. En de loze argumenten van pak je fiets, neem een ov bla bla. Er zijn mensen die niet op een kwartiertje afstand wonen van hun werk/school. En het openbaar vervoer is een lachertje, ze rijden niet op tijd, ze vertrekken niet dichtbij en ze stoppen al helemaal niet waar je moet zijn. In mijn geval rij ik ongeveer 25.000 km per jaar, en ik woon niet in de buurt van enig openbaar vervoer of op fietsafstand van mijn bestemmingen. Dus geen fiets/loop afstand. Maar van dat geld betaal ik wel weer een zooi ov'tjes voor jullie.
En dat de maximum snelheid de wet is weet men. Maar als je even een vrachtwagen inhaald en daarbij de 140 aantikt ben je meteen de lul. Als je bij een wegversmalling even 60 rijd waar je 50 mag zodat de andere auto niet zo lang hoeft te wachten ben je wederom meteen de lul.
De snelheidslimieten zijn ongelofelijk achterhaald. Die staan al 30 jaar op de huidige limieten, gok ik, met argumenten als remweg, overlevingskansen, emissies.
De moderne auto remt binnen 20% van de remweg dan de oude auto's (minder kans op ongelukken).
Als je nu met 100 tegen een auto aanrijd is je auto naar de kloten maar jij komt er nog redelijk uit, bij oude auto's veeg je mensen bij elkaar (veel gezondheidskosten).
Met 140 door de bocht met een moderne auto is geen probleem, met een oude auto vlieg je eruit (de wegligging is dus vele malen verbeterd wat de kans op ongelukken weer verkleind).
En de emmissies van de huidige auto's zijn vele malen lager dan van oude auto's (Een Mercedes G 500 met een 5 liter motor en 2500 kilo meezeulend (de legerjeeps van tegenwoordig) stoten de helft van de emissies uit als bijvoorbeeld een eendje met een klein frutmotortje).
De snelheidslimieten zijn dus achterhaald en moeten vernieuwd worden.
Mensen rijden dus harder dan de maximum snelheid om bovengenoemde redenen.
En ik weet dat zoiets verregaande gevolgen heeft als je met die beargumentatie de snelheidlimieten veranderd maar daar zijn oplossingen voor. Oude auto's 120, moderne auto's 160 bijvoorbeeld. Moderne auto met moderne aanhanger 100, oude auto met aanhanger 80. Moderne vrachtauto 100, oude vrachtauto 80.
Ik denk dat het merendeel van de automobilisten het wel in deze visie kan vinden.
Ik groet jullie allen en veel rijplezier.
Dan kan je beter overal dynamische limieten instellen die via electronische borden weergegeven worden en reageren op de drukte. Want ook auto's van nu vormen een gevaar voor de veiligheid wanneer ze hard rijden met drukte.
Verder heb je je gewoon te houden aan de maximum snelheid, ook wanneer je iemand inhaalt. En te hard rijden zodat een ander niet hoeft te wachten houdt alleen maar in dat die ander ook te hard rijdt.
En ongetwijfeld zullen er mensen zijn die niet het openbaar vervoer kunnen nemen maar er zijn meer dan genoeg automobilisten die dat wel kunnen. Een beetje goed plannen en je hebt nog lekker rustige reis ook nog.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Niet iedereen heeft een nieuwe auto, dus niet iedereen kan met 140 door de bocht.
En als je met verschillende limieten gaat werken wordt het helemaal een zooitje. Hoe onveilig is het wel niet als jij in je nieuwe bak aankomt scheuren met 160 (zie ik niet in mn achteruitkijkspiegel (:P), en ik ga ff een oude auto met oude aanhanger inhalen....
Boem is ho ....
Overigens is autorijden in ontklede staat nog steeds verboden bij de wet.
fotofoto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken