Nieuws
[update] 'Maja vermoord omdat ze te westers was'
Goran M. zou de moord met voorbedachten rade gepleegd hebben omdat Maja zich 'veel te westers' zou hebben gedragen, en haar moslimcultuur wat betreft vriendjes ''aan haar laars lapte en daarmee haar familiekring te schande gemaakt heeft'', zo hebben goed ingevoerde bronnen rondom het onderzoeksteam aan de Telegraaf laten weten. Ze weigeren echter specifiek het woord eerwraak in de mond te nemen.
De andere hoofdverdachte is de 18-jarige Ferdi O. die een deel Turkse achtergrond heeft. Hij heeft toegegeven dat hij zijn vriend Goran M. een handje geholpen heeft. Maja's ex-vriendje Goran P. (16), wordt door justitie gezien als medeplichtig omdat hij belangrijke informatie over de moord zou hebben verzwegen. Hij ontkent de moord gepleegd te hebben en zegt zich nu gebruikt te voelen. Strafrechtelijk gezien kan hem, doordat hij info achter gehouden heeft, mogelijk mede plegen van de moord aangerekend worden.
Update 11:35
Het Openbaar Ministerie ontkent dat er een familierelatie bestaat tussen de 18-jarige Goran M. en Maja Bradaric. De Telegraaf, dat zoals eerder vermeld zich zegt te baseren op bronnen rondom het onderzoeksteam, meldt dat Goran M. de neef is van Maja, en net als haar een Bosnische moslim is.
volgende week staat hetvolgende in de krant
Goran p, lid van maffia-bende doet in vrouwenhandel
Er zit hier zeer zeker meer achter dan die bullshit verhalen over eerwraak
Als je zo gaat beginnen dan blijft er geen discussie meer over vrees ik.
En wat voor slims heb jij zelf dan in de discussie bij te dragen?
[ Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel ]
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
[ Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel ]
[ Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel ]
quote:
=edit=
Wat een onzin... Heb je ook enige onderbouwing voor je populistisch geblaat?
[ Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel ]
quote:
Die gasten kunnen elkaar gewoon niet respecteren he.
Nee wij Nederlanders zijn heel normaal en steken niemand in de fik.
Wij verkrachten alleen maar weerloze bejaarden vrouwen.
quote:
Bij het meisje van Nulde was er helemaal geen reden waarom ze door haar moeder en moeder's vriend werd vermoord.
VooDoo rituelen toch? Dat was dacht ik de mening van de kwaliteitskrant Telegraaf als ik me niet vergis....
quote:
Zo kun je nog wel 7892789692387492374 andere redenen opnoemen om iemand te vermoorden...
kom op zeg ik kan er wel 7892789692387492376 bedenken. foto
ook andere raakvlakken, zoals afkomst, geloof, zelfs hobbies brengen mensen samen...en wanneer iemand zijn eigen land ontvlucht en in de buurt (Beuningen en Voorstenkamp liggen niet erg ver bij elkaar vandaan, 'tis te lopen zelfs) medelanders vindt, zal daar waarschijnlijk een hechte band mee onstaan...Wanneer eerwraak de werkelijke reden zou zijn, kan ik me niet voorstellen dat ouders hier niet van wisten.Wiens ouders laat ik nog maar even in het middenfoto
quote:
Je kunt het wel een achterlijke cultuur noemen, maar vergeet niet dat we zelf ook zo geweest zijn, een paar eeuwen terug
Daarom ook: een achterlijke cultuur.
"De Telegraaf doet er tegenwordig alles aan om simpele mensen sensatienieuws te brengen. Zover bekend is er in Bosnie in de laatste 300 jaar geen geval van eerwraak geweest. Verhaal is compleet verzonnen, bij de bosnische moslims is er juist totaal geen afkeer tegen de westerse cultuur of westerse normen en waarden, en dus kan er ook geen sprake zijn van dat iemand maja te westers vond of iets dergelijks.
Het is jammer dat zo een artikel geschreven wordt zonder dat er maar een beetje research gedaan is naar de achtergronden.
En verder zou ik willen toevoeggen dat de namen Maja en Goran beide geen zuiver bosnisch-moslim namen zijn. Naam Maja wordt vooral gegeven aan kinderen uit gemengde huwelijken dus moslim-christelijk. Goran is over het algemeen geen moslim naam."
Zo zie je maar; De telegraaf is domme mensen sensatie nieuws.
Beetje onzin reden, maar goed dan zal ik volgens hem iedereen in me familie die me dwaars zitten mogen vermoorden om de reden "eerwraak"
Hopelijk dat nl nu een beetje wakker is geschut (ja luister goed balkende) Want is niet toelaatbaar. Maakt niet uit welk cultuur je komt.
[ Dit bericht is gewijzigd door mvdlubbe ]
Ondoordachte en niet goed onderbouwde journalistiek leidt weer tot allerlei onterecht of in elk geval voorbarige onderbuikreactie.
(PS deathwishx5, met wat voor geschut wou je Balkenende wakker schudden? Liep jij daar soms in de buurt van zijn huis laatst foto )
quote:
Door Snibi - maandag 1 december 2003 @ 14:01 (+1 - Normaal)
quote:
Door Rohs.info - maandag 1 december 2003 @ 13:39 (Unmodded)
Luister, _DUDE_, de verschillen tussen de telegraaf en de politie interesseren me geen fuck. Waar het om gaat namelijk, en dat is wat beide partijen toegeven, is dat hij islamiet is en dat meisje heeft vermoordt omdat ze te westers was. Dat is eerwraak. Het feit of hij neef was of niet doet er niet toe. Snap je het nou?
Ik weet dat ik niet zou reageren, maar kan het niet laten. Wat jij dus zegd is het volgende: Omdat hij moslims is heeft hij haar vermoord. En een moslim moord is eerwraak? Weet je kerel, met jou valt niet te praten. Je hebt rare hersenspinsels en zeker kisten aan. Dus hou hier wel mee op. . zonde van mijn tijd.
Ok luister goed, maar dat kan je niet volgens mij, want dat zei ik de vorige keer ook al, hij heeft haar niet vermoord OMDAT hij moslim is. En niet iedere moslim moord is een eerwraak! Hij heeft haar vermoord omdat hij vond dat ze te westers werd met jongens, MSN en Cu2 en weet ik wat voor achterlijke redenen hij nog bedacht. Ze werd te westers en maakte dus haar familie te schande, dus is de moord een eerwraak. Ik snap niet wat jij hier nou niet aan snapt, plus je verdraaid ontzettend wat ik al de hele tijd zeg. Ik heb absoluut geen hersenspinsels en al helemaal geen kisten aan. Ik probeer gewoon normaal te discussieren en mijn mening hierover naar buiten te brengen.
quote:
Door calvobbes - maandag 1 december 2003 @ 14:04 (+1 - Normaal)
quote:
Waar het om gaat namelijk, en dat is wat beide partijen toegeven, is dat hij islamiet is en dat meisje heeft vermoordt omdat ze te westers was. Dat is eerwraak.
Wat een onzin dat beide partijen het hebben bevestigd...
Edit: En dan zou die ook nog tig andere meisjes moeten gaan vermoorden.
Het lijkt er onderhand op alsof het iemand is die kwaad is dat zij niet plat voor hem ging liggen....
En als die dader zegt dat het eerwraak is, is het net zo geloofwaardig als iemand zegt dat die moorden moet plegen omdat de marsmannetjes het hem hebben opgedragen...
Zo kun je nog wel 7892789692387492374 andere redenen opnoemen om iemand te vermoorden...
[ Dit bericht is gewijzigd door calvobbes ]
Jij snapt niet wat ik met beide partijen bedoelde, je rukt het uit zijn context. Ik bedoelde ermee dat zowel de Telegraaf als de politie heeft toegegeven dat die moordenaar een islamiet is en dat het motief van de moord lag in de relatiesfeer c.q. omdat ze te westers was geworden (jongens, MSN, Cu2, ...). Het verschil tussen de Telegraaf en de politie gaat over het feit of de moordenaar nou wel of geen neefje is van haar.
quote:
Door appel1 - maandag 1 december 2003 @ 13:42 (+1 - Normaal)
Beste Rohs info
Amerikanen en Nederlanders zijn christen en mike is een christelijke naam
daarbij weet ik dat moslims geen christen naam geven
dus ik denk wel degelijk dat die goran' s Serviers zijn en dat er iets met de maffia te maken heeft
en eerwraak is iets belachelijk maar het heeft niets in deze zaak te maken haar ouders hebben er toch niets mee te maken die zijn totaal in shock toestand hun enige dochter
Telegraaf moet echt hun excuses aan de ouders bieden ik zou dit echt niet pikken hoor
er zit veel meer achter dit verhaal
maar dat horen we op den duur wel weer
Ik zeg ook niet dat moslims hun kinderen christennamen geven... Ik zeg alleen dat je niet aan een naam kunt zeggen waar iemand vandaan komt. Of het nou Bosnie of Servie is... Het is gewoon een geflipte ex-Joegoslaaf die Goran heet en [edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door mvdlubbe ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken