Nieuws
Tachtig kilometer limiet A13 spekt staatskas
De overlast voor omwonenden, die de aanleiding vormde voor de omstreden snelheidsverlaging, is in dezelfde periode echter niet of nauwelijks afgenomen. Dit blijkt uit cijfers van de Milieudienst Rijnmond (DCMR). Het aantal meldingen bij hen van stankoverlast is na de invoering van de 80 kilometerzone alleen maar toegenomen. Daarbij zijn ook de files richting Rotterdam op dit stuk A13 met 42 procent toegenomen.
De invoering van de limiet was op 11 mei 2002, en de politie heeft sindsdien ongeveer 250.000 bekeuringen uitgeschreven voor harder rijden dan de toegestane tachtig kiometer.
quote:
Nu liggen de omwonenden niet meer wakker van het geluid maar van het alsmaar flitsen van die k@tkasten.
250000 boetes / 365 dagen = 685 flitsen per dag
= 228 flitsen 's-nachts is iedere twee minuten een flits voor je slaapkamerraam!
Er wordt niet geflitst. Door het infrarode ligt noteert de server achter het systeem welk kenteken het is en welk tijdstip.
Verderop staat nog zo'n syteem. Die doet precies hetzelfde..
De afstand tussen deze twee metingen is bekend, als de bestuurder nu sneller heeft gereden dan 80 km/u over het gehele traject, stuurt de server de gegevens door, zodat er een bekeuring kan worden opgestuurd.
Tis dus geen momentopname, maar over dat traject.
Lekker belachelijk om daar 80km per uur te gaan rijden, en het was nog snachts ook foto
Ja bla mn eigen schuld, maar toch blijft het onzin foto
quote:
De vele weekend doden vallen in 9 van de 10 keer buiten de snelwegen.
Precies, en vaak doordat er alcohol in het spel is. Als je dan kijkt naar de targets die de politie krijgt van het bureau verkeershandhaving, en dan met name de verhouding tussen minimaal aantal snelheidsboetes en minimaal aantal boetes voor drankrijders, dan schrik je echt... Voor elke drankrijder moet de politie in veel gevallen minstens 10 snelheidsovertreders pakken. Geen wonder dat de "sterke arm" liever een flitsautootje in de berm zet dan een arbeidsintensieve nachtelijke alcoholcontrole te houden.
Ik heb nu 7 jaar mijn rijbewijs, heb al veel kilometers gereden en welgeteld één keer een alcoholcontrole gezien...
Geluidsoverlast zal wel minder worden, zolang die asocialen niet expres meer herrie gaan maken om maar aan te geven dat ze niet 2 km lang iets zachter moeten rijden. En weet je wat nu je tijdsverlies is? Reken maar uit, dat stuk was eerst 100 km/u, dus doe je over 2 km 72 seconden. Met 80 km/u doe je er 90 seconden over. Goh zeg, 18 seconden langer in die auto, het is toch wat!
Daarbij, bandengeluid (is de meeste overlast bij normaal gebruik van een auto op die snelheid) is stukken minder bij 80 km/u, brandstofverbruik is minder (dus er valt minder uit te stoten). Alleen die idioten die denken dat ze de enigen zijn in dit land gaan dan door met zo hard mogelijk te rijden (danweg meer toeren maken) dwars door een woongebied. En wat helemaal mooi is, waag het niet om bij diezelfde personen door de wijk te gaan scheuren, dan staan ze gelijk op de achterste poten...
quote:
Door awesdorp - woensdag 14 mei 2003 @ 12:35 (Unmodded)
Er wordt niet geflitst.
Als je 's avonds rijd kun je zien hoe elke auto geflitst wordt. Het makkelijkst is het te zien op de baan van de tegenliggers: elke auto die voorbijrijd krijgt een mooi paars flitsje achter zich aan.
Ik rij er nu elke dag, en verbaas me hoeveel er toch nog te hard rijden... Maar het scheelt ons belastingcenten!
Alecks foto
Mn auto wordt 4 x per maand opengebroken en de junks die het doen pakken ze niet, en als ik ze zelf ga pakken ga ik de bak in, wordt behoorlijk frusterend allemaal hier in dit land..
Vind het ook helemaal niet gek dat steeds meer mensen Nederland verlaten.
Je aan de voorgeschreven snelheid houden. foto
Daar hadden jullie zeker nog niet aan gedacht foto
veel mensen wonen er al van VOOR dat het zo een drukke snelweg werd. Het zijn ook niet de omwonenden die foutzitten in het geheel (ze hebben FLINK overlast) maar hebben het eigenlijk wel te accepteren als ze er nog niet zo lang wonen; ook als het jaarlijks groeit(die overlast); ze hadden het geweten als ze ookmaar eenmaal op locatie waren geweest.
Als de snelweg daar voor overlast zorgt voor het verkeer, voor de omwonenden en voor de natuur (vanwege omrijden) moet er gewoon bloedserieus gekeken worden naar alternatieven.
Echter ik heb het idee dat de afgelopen 30 jaar geen enkele minister van verkeer daadwerkelijk iets gedaan heeft behalve het onderhouden van lopende zaken. alleen grote verkeerspleinen bij de grote steden zijn verbeterd, maar dat is vaak nog op conto van die gemeente ipv van het rijk.
Deze maatregel is er gewoon één van vele om het leven wat beter te maken. In de jaren 60 en 70 was er veel meer vervuiling, in de jaren 80 begon men de problemen ervan te zien toen het ene gifschandaal na het andere aan de oppervlakte kwam.
Dat deze maatregel niet schijnt te werken is jammer. Miscchien is het geheel overdekken, en de uitstoot te filteren een andere oplossing? Krijg je een plexiglazen tunnel van 3 kilometer...
Alecks foto
ik ben wel blij met de 80 kilometer maatregel,
ik woon zelf in Overschie vlak langs de snelweg,
en het verschil is echt goed te merken,
soms ga ik wel eens kijken bij die flitsapparaatjes en dan snap je waarom de overheid er rijk van wordt, die dingen maken overuren! (ongeveer 1 flits per seconde)...
maarja, toch lullig voor degene die de boete moet betalen foto
dat programma berekend over een stuk snelweg misschien de doorstroming leuk maar het houd geen rekening met het minder lang onderweg zijn van mensen (dus zijn er minder mensen tegelijk nodig op dat stuk weg) EN het programma zit er FLINK naast in de berekening : het maakt geen flikker uit hoe hard je rijd als je 2 seconden reistijd tussen jezelf en je voorganger hebt; sterker nog hoe hoger je snelheid hoe kleiner het deel "eigen lengte" van je auto is tov je gehele stuk weg waar jij op zit (lengte auto+2 seconden reistijd tot voorligger)
Omdat auto's dichter op elkaar rijden met 70 en 80 Km per uur moeten ze ook relatief meer reageren bij elke snelheidsverandering (10 kmph afremmen bij 120 is kleinere impact dan bij 80)
Dus behalve dat het in overheidsopdracht geschreven programma die waardes geeft.. kan je die "berekening" nog op feiten staven of geloof je de output zondermeer?
quote:
De overlast voor omwonenden, die de aanleiding vormde voor de omstreden snelheidsverlaging, is in dezelfde periode echter niet of nauwelijks afgenomen.
Dit is dus pertinent niet waar!
Mijn opa en oma wonen 1 huizenrij van de A13 af en voor hun (en zelfs voor mij) is de overlast merkbaar afgenomen, het lawaai is veel minder genomen, de stank merk je toch niet meer als je er al zo lang woont en de roetneerslag van de uitlaatgassen is zelfs gigantisch afgenomen!
Al met al is dit een fantastische maatregel geweest voor de bewoners van Overschie. foto
quote:
Mijn opa en oma wonen 1 huizenrij van de A13 af en voor hun (en zelfs voor mij) is de overlast merkbaar afgenomen, het lawaai is veel minder genomen, de stank merk je toch niet meer als je er al zo lang woont en de roetneerslag van de uitlaatgassen is zelfs gigantisch afgenomen!
Al met al is dit een fantastische maatregel geweest voor de bewoners van Overschie.
quote:
Dit blijkt uit cijfers van de Milieudienst Rijnmond (DCMR). Het aantal meldingen bij hen van stankoverlast is na de invoering van de 80 kilometerzone alleen maar toegenomen. Daarbij zijn ook de files richting Rotterdam op dit stuk A13 met 42 procent toegenomen.
42 % meer files... Dat heeft GEEN positieve gevolgen voor de luchtvervuiling, niets is zo inefficient als een stilstaande auto met draaiende motor.
[ Dit bericht is gewijzigd door Jalu ]
Als dit nu nog niet voor elke nederlander duidelijk is dan moeten ze toch echt even een onderzoekje laten doen naar hun vermogen om dingen te begrijpen. bah.
Ik kan hier dus echt heel slecht tegen. Laat die klote K4&k3@ KLPD is een keer nuttige dingen doen, en files begeleiden en asociaal rijgedrag nog strakker in de hand houden.
haaa, dat lucht op fotofoto
A13 moet dan N13 worden.. en een gelijkvloerse kruispunten met stoplichten plaatsen .. pff
[ Dit bericht is gewijzigd door Dovenwereld ]
Lekker landje leven we in.
quote:
niets is zo inefficient als een stilstaande auto met draaiende motor.
Jawel, een optrekkende auto. En in een file doe je niets anders dan optrekken, stilstaan en remmen.
Ik heb er inmiddels een paar honderdduizend kilometer op zitten. In al die tijd ben ik duizenden keren langs een flitspaal gereden. Ik ben tientallen keren langs een mobiele controle gegaan. In totaal heb ik een stuk of 5 boetes voor te hard rijden.
Maar in diezelfde periode heb ik 4x moeten blazen en ben ik 5x langs een snelheidscontrole binnen de bebouwde kom gekomen.
Ik heb nog nooit bewust meegemaakt dat er gecontroleerd wordt op afstand houden, zoveel mogelijk rechts rijden en richting aangeven.
Je kunt lullen wat je wilt, maar het is de overheden er niet om te doen om de verkeersveiligheid te verhogen.
die flits elke seconde gaat......
10 miljoen euro??
en wat ziet de automobilist daar van terug??
snelheidsbeperkingen, kwartje van kok,60 %accijns op de benzine,daarop nog eens 19% btw ...
wegenbelasting
europa 1, behalve voor de nederlandse autorijder...
Als je denkt dat dit een vrij land is, kijk dan maar eens objectief naar al die wetten, regels, maatregelen en 'projecten' die zijn doorgevoerd, TEGEN de zin van het volk in.
Dit is simpelweg een 'valse' democratie.
Wat iemand al eerder zei, in Bagdad kun je nog sneller rijden.
Wat is de ECHTE reden hiervan? GELD GELD en nog een GELD
quote:
De nederlandse overheid is gewoon een ordinaire dief, een onderdrukker.
Als je denkt dat dit een vrij land is, kijk dan maar eens objectief naar al die wetten, regels, maatregelen en 'projecten' die zijn doorgevoerd, TEGEN de zin van het volk in.
Dit is simpelweg een 'valse' democratie.
Puongyang heeft ook internetcafé's, opmerkelijk.
Zoek de term objectief eens op zou ik zeggen.
quote:
soms ga ik wel eens kijken bij die flitsapparaatjes en dan snap je waarom de overheid er rijk van wordt, die dingen maken overuren! (ongeveer 1 flits per seconde)...
Natuurlijk, elke auto word daar gecontroleerd. Het heet daarom ook Trajectcontrole foto
quote:
Maar bedenk wel dat als overal dat soort vrijheidsberoving plaatsvindt (drempels, 30 km zones, eenrichtingsverkeer etc. etc.)
Vrijheidsberoving? Lamenielache, misschien moet je dat eens goed beargumenteren. Waarom een 30km-zone? Omdat mensen zoals jij blijkbaar zo hard wilt rijden dat andere mensen er de dupe van worden (waar beroof je mensen van als je ze doodrijd?). Voor jou moeten ook die drempels aangelegd worden, want blijkbaar moet je koste wat het kost een paar seconden eerder thuis zijn.
Over de A13, omdat een aantal mensen menen dat er harder gereden moet worden (en dus meer ruimte nodig is voor een weg die dat aankan), moeten er nu ontzettend veel mensen lijden. Ja, de gezondheid is daar al goed achteruit gegaan. Het is zelfs zulke vormen aan het aannemen dat er al kinderen worden geboren met afwijkingen. Daarom moet er echt heel wat teruggedraaid worden, die A13 had er nooit mogen komen dus.
Er zijn nu nog maar een paar oplossingen mogelijk:
- Haal van elke kant een baan af, maak er een autoweg (de gehele A13 dus!) van en de laatste twee km's voor Rotterdam 70km per uur aanhouden. Als vervanging van de A13 moet de A4 afgemaakt worden.
- Vervang stukje bij beetje het stuk A13 bij Overschie voor een tunnel.
quote:
Nu kunnen ze mooi met die 10 miljoen pleuro een hele goede geluidswerende afzetting bouwen zodat iedereen er weer lekker met 240 km/h langs kan jakkeren zonder dat de bewoners er last van hebben.
Droom maar lekker verder, dat geld wordt in een of ander vaag project gestort, of wordt gebruikt om nog meer flitspalen te plaatsen, of afgebrande palen te vervangen.
Of naar ontwikkelingslanden sturen foto
quote:
Er is wel degelijk sprake van vrijheidsberoving; Nederland is praktisch het enige land waar ze zo'n lachwekkend verkeersbeleid voeren.
Kijk dan eens naar de andere landen, hoeveel asfalt is daar? Waar hebben ze zo ontzettend veel rijkswegen? Je moet het wel relativeren. Denk eens aan Duitsland, door de grote afstanden en de goede wegen kan je daar meestal onbeperkt hard rijden, maar kom maar eens in de buurt van een groot stedelijk gebied, dan moet je ook gewoon 100 gaan rijden.
Hier is er simpelweg te weinig ruimte om die dingen te bouwen. Maar ik hoor al dat je je gaat opofferen, de straat waar je woont gaat omgevormd worden tot rijksweg, goed te weten dat er nog mensen zijn die een ander een pleziertje gunnen. Wanneer kan de bouw beginnen? foto
Het is pas vrijheidsberoving als je gedwongen word om binnen dit land te blijven. Niemand dwingt je om hier te blijven, waarom verhuis je niet naar een land waar de verkeersregels beter zijn naar jouw mening?
Hier zitten we met een achterlijk verkeersbeleid, gevormd door idioten die denken dat een stukje asfalt voor de mensen gaat. Mensen worden ziek doordat er 6 stroken aan weg voor hun neus ligt, op bepaalde plekken zelfs meer. Wat moet er met hun gebeuren? Wegsturen, dacht het niet (Overschie is al heel wat ouder dan de A13). Rijksweg weg, dat is een betere oplossing. Dan rij je maar om (en dat kost wel wat meer dan 18 seconden).
quote:
Door MPdave - woensdag 14 mei 2003 @ 16:40 (Unmodded)
oh uhh.. extra info: De snelweg was er eerst, toen zijn daar mensen omheen gaan wonen
Zoals al eerder gezegd: Die wijken waren er al toen de snelweg aangelegd werd, en het waren toen zeker niet de slechtste wijken.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die naar die wijk verhuisd zijn toen de weg er al lag. En de weg heeft nu veel meer verkeer dan waarvoor het gedeelte ooit ontworpen was. Het is niet meer dan logisch dat de overlast voor de omwonenden zoveel mogelijk beperkt wordt. Verhoging van de levensstandaard, enzo.
Alecks
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken