Nieuws
Tachtig kilometer limiet A13 spekt staatskas
De overlast voor omwonenden, die de aanleiding vormde voor de omstreden snelheidsverlaging, is in dezelfde periode echter niet of nauwelijks afgenomen. Dit blijkt uit cijfers van de Milieudienst Rijnmond (DCMR). Het aantal meldingen bij hen van stankoverlast is na de invoering van de 80 kilometerzone alleen maar toegenomen. Daarbij zijn ook de files richting Rotterdam op dit stuk A13 met 42 procent toegenomen.
De invoering van de limiet was op 11 mei 2002, en de politie heeft sindsdien ongeveer 250.000 bekeuringen uitgeschreven voor harder rijden dan de toegestane tachtig kiometer.
Burgertje pesten foto
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Gek he die stankoverlast. Ik moet er elk dag afremmen voor de file die door de limiet ontstaat voor de stad; dan weer gas geven... Als iedereen dat daar doet verdient de staat er nog aan ook, alsmaar meer benzine de lucht in knallen... foto
quote:
de politie heeft sindsdien ongeveer 250.000 bekeuringen uitgeschreven
Zo lijkt het of ze er nog wat voor doen, no way dus. Allemaal geautomatiseerde crap; inscannen en versturen foto Enige positieve van dit systeem ten opzichte van flitspalen is dat een gemiddelde snelheid (trajectcontrole) plaatsvindt.
[ Dit bericht is gewijzigd door spambam ]
-Gebruikte webruimte: 880mb
stank overlast toe genomen gek he
auto rijd langzamer gassen worden minder evenredig verspreidt
waarschijnlijk door gasten die in zijn 5 80 rijden. minder goede verbranding in motor dus meer gassen.
Wat doen ze dan met het limiet: Die laten ze gewoon op 80 km per uur, zodat ze veel geld kunnen vangen.
foto Slogan: "Toeter krachtig, weg met 80!" foto
Wordt tijd dat ze die A4 eens afmaken, zal een hoop verkeer schelen daar.
Goed bekeuring oke. Maar als het gvd alleen om de bekeuring gaat fok um!
Hup fok. en el em...
Daar kan ik echt pissig om worden..
De hele dag zonder nummer bord met 200 langs die flitspalen knallen!
Gelukkig rij ik zelf van Utrecht naar Den Bosch en daar valt de flits ellende mee!
Dan moet je je maar aan de juiste snelheid houden.
Toch best vreemd, iedereen loopt te klagen over te lichte straffen, behalve als het om snelheisovertredingen gaat...
Maar goed wel een beetje jammer dat de oplossing niet toereikend is foto
Hopelijk gaat de overheid nu eens nadenken en andere maatregelen treffen
En vooralsnog gaat het om MELDINGEN van stankoverlast geen METINGEN, ik zou ook melding maken als ik elke dag maar 80 km/u mocht rijden.
Ze moeten gewoon de A4 nu eindelijk eens afmaken!
voordat je boos reageerd lees ff verder.
Nu kunnen ze mooi met die 10 miljoen pleuro een hele goede geluidswerende afzetting bouwen zodat iedereen er weer lekker met 240 km/h langs kan jakkeren zonder dat de bewoners er last van hebben.
Nu dit uit is hebben ze nl geen smoes dat ze geen geld hiervoor hebben.iedereen blij !
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
En dat geld ook voor degene die die regels invoeren, dit zijn nog het ergst. Zelf van dat geld in een dikke auto rondgereden worden!!!
Hehe, dat lucht opfoto
Vlatertje
[ Dit bericht is gewijzigd door famous11 ]
Juist omdat het ook onzin is ook. ALs iedereen 160 mag op de snelweg dan scheelt dat een 10-tal doden op jaarbasis.
en hoeveel procent van 16 mln is 10 ? Right..
Grote onzin dus.
quote:
Tijd dus om de snelheidscontrole weg te halen en max. snelheid op te voeren naar 120. Zelfde snelheid als de snelwegen, dan heb je ook die opstoppingen niet meer. Als iedereen een constante snelheid rijdt is dat beter voor het milieu dan steeds maar remmen en optrekken. en files zijn pas écht slecht voor het milieu.
De optimale snelheid voor doorstroming is afhankelijk van de hoeveelheid auto's om de weg. Als het erg druk is, is de optimale snelheid ongeveer 70 of 80 per uur
Door zo veel mogelijk mensen te beboeten die gewoon de wet overtreden (niks burgertje pesten dus) verdient de overheid behoorlijk. Dat is toch weer 10 miljoen die minder bezuinigd hoeft te worden op onderwijs, veiligheid, gezondsheidszorg etc.
go overheid go, zet die snelheid wat hoger...
quote:
en hoeveel procent van 16 mln is 10 ? Right..
Het zal maar net je partner zijn......
Bij een foute wind, in een RUSTIGE vakantie periode, het resultaat van dat officiele onderzoek was "minder vervuiling"
De 80 Km zone zorgt voor vertraging en meer vervuiling; Het experiment is een mislukking; Het enige doel is blijkbaar staatskas spekken. Opdoeken die handel, reden was milleutechnisch en overlast verhelpend; beide doelstellingen hebben tegengesteld effect.
het enige dat gaat zorgen voor midner overlast op de A13 is het stuk A4 delfland - schiedam/vlaardingen -> delft; voor VEEL forensen wordt de reistijd dan flink verminderd; voor de mensen die aan de A13 wonen houd dat een flinke vermindering van hoeveelheid verkeer en overlast in.
quote:
Uitermate verstandig
Door zo veel mogelijk mensen te beboeten die gewoon de wet overtreden (niks burgertje pesten dus) verdient de overheid behoorlijk. Dat is toch weer 10 miljoen die minder bezuinigd hoeft te worden op onderwijs, veiligheid, gezondsheidszorg etc.
Behalve als die wet bewust en calculerend zo wordt opgesteld dat hij erg vaak overtreden gaat worden. Dan is het niet verstandig, dan is het een vorm van corruptie...
Maar goed, van de boetes zijn vast de kosten voor de dure trajectmeetapparatuur nog niet betaald, het beoogde effect is niet bereikt; kortom, weer een typisch voorbeeld van "Over de Balk"...
En terugdraaien van de maatregel zal ook niet gebeuren, want dan lijden diegenen die het allemaal bedacht hebben gezichtsverlies...
Tolpoorten, Betuwelijn, Carpoolstrook... En dan heb ik het alleen nog maar over mislukte projecten op het gebied van mobiliteit...
250000 boetes / 365 dagen = 685 flitsen per dag
= 228 flitsen 's-nachts is iedere twee minuten een flits voor je slaapkamerraam!
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
quote:
Nu kunnen ze mooi met die 10 miljoen pleuro een hele goede geluidswerende afzetting bouwen
die geluidswal staat er al, maar door een constructiefout is het geluidniveau alleen maar toegenomen!
quote:
het enige dat gaat zorgen voor midner overlast op de A13 is het stuk A4 delfland - schiedam/vlaardingen -> delft; voor VEEL forensen wordt de reistijd dan flink verminderd; voor de mensen die aan de A13 wonen houd dat een flinke vermindering van hoeveelheid verkeer en overlast in.
Ja maar vergeet niet dat dat het leefgebied is van een zeldzaam met uitsterven bedreigd vliegje
quote:
De overlast voor omwonenden, die de aanleiding vormde voor de omstreden snelheidsverlaging,
YEAH RIGHT !
quote:
is in dezelfde periode echter niet of nauwelijks afgenomen
Goh .. wat een verassing ..
De optimale snelheid is *ALLEEN* afhankelijk van de continuiteit van de snelheid.
De afstand tussen 2 auto's is "2 seconden reistijd" dus hoe langzamer je rijd hoe meer auto's op de weg passen, maar hoe langer ze op die weg zijn, een feit wat bij al dat soort berekeningen graag even weggelaten wordt.
Optimalisering van reistijd: Zo kort mogelijke afstand bij zo gelijk mogelijk snelheid welke zo hoog mogelijk moet liggen.
Wegversmallingen, snelheidslimitering, dubbele samenvoegstroken bij invoegen, 4 baans wegen naar een enkelbaans afrit: het werkt allemaal fileveroorzakend. Rij eenmaal over de A13 en kijk eens naar het aantal zojuist opgesomde limieten aldaar. Feitelijk is dat stuk overschie een opstapeling van constructiefouten.
quote:
Nu kunnen ze mooi met die 10 miljoen pleuro een hele goede geluidswerende afzetting bouwen zodat iedereen er weer lekker met 240 km/h langs kan jakkeren zonder dat de bewoners er last van hebben.
Droom maar lekker verder, dat geld wordt in een of ander vaag project gestort, of wordt gebruikt om nog meer flitspalen te plaatsen, of afgebrande palen te vervangen.
quote:
bondgirl:
Juist omdat het ook onzin is ook. ALs iedereen 160 mag op de snelweg dan scheelt dat een 10-tal doden op jaarbasis.
en hoeveel procent van 16 mln is 10 ? Right..
Grote onzin dus.
Hoe kom je aan die cijfers?
En jij wilt beweren dat er best elke 36 dagen iemand overreden mag worden, als jij maar lekker door kan rijden?
Hoezo asociaal...
Ik mocht willen dat ik daar toen 80 kon rijden foto
quote:
Hoe kom je aan die cijfers?
En jij wilt beweren dat er best elke 36 dagen iemand overreden mag worden, als jij maar lekker door kan rijden?
Hoezo asociaal.
Hoeveel mensen sterven er per jaar doordat ze levensreddende zorg niet op tijd krijgen omdat ze op een of andere wachtlijst staan?
En dat allemaal omdat Jan en Alleman niet wil dat de ziektekostenpremies omhoog gaan. En omdat onze overheid zijn budget liever verspilt aan dit soort bij voorbaat kansloze projecten.
Hoezo asociaal.
Oftewel: zo lust ik er nog wel eentje...
[ Dit bericht is gewijzigd door Jalu ]
Laten we echter wel goed in het achterhoofd houden dat iemand die 140/160 rijd er niet op uit is een ander pijn/schade aan te doen, en iemand die met een pistool "richting disco" gaat WEL.
Waar ontstaan de meeste ongelukken? Op stukken waar iedereen rechtuit door kan rijden of bij invoegstroken, opritten, kruispunten, wegversmallingen? zou bijna zeggen dat zacht rijden juist gevaarlijk is! (ok neem die allerlaatste maar niet serieus hehe)
quote:
Door El_Diablo - woensdag 14 mei 2003 @ 12:14 (Unmodded)
Nu liggen de omwonenden niet meer wakker van het geluid maar van het alsmaar flitsen van die k@tkasten.
250000 boetes / 365 dagen = 685 flitsen per dag
= 228 flitsen 's-nachts is iedere twee minuten een flits voor je slaapkamerraam
Het is traject controle: ELKE auto wordt geflitst aan het begin van het stuk en aan het einde. Niet dat je er veel last van hebt, het is amper te zien. foto (ohja: ook nog eens 2 richtingen foto ik wordt daar dus 4 keer per dag "geflitst")
quote:
250000 boetes / 365 dagen = 685 flitsen per dag
= 228 flitsen 's-nachts is iedere twee minuten een flits voor je slaapkamerraam!
Dat klopt niet: élke auto wordt geflitst op dat stuk, ze kijken naderhand of je te hard hebt gereden. Kijk maar een keer in je achteruitkijkspiegel als je onder de balk aan het begin doorrijdt: allemaal kleine flitsjes.
quote:
Ik ben groot voorstander van flink dooorrijden op de snelweg (met een limiet van 140 ofzo - niet alle auto's kunnen 160 rijden en de snelheid moet in mijn ogen zo gelijk mogelijk liggen voor iedereen op de snelweg) maar ik betreur ook ten stelligste dat het aantal verkeersdoden 4 maal hoger ligt dan het aantal doden uit misdrijven.
Roerend mee eens. Onze overheid moet dus ook maar eens goed nadenken over het hele smalle verkeersveiligheidbeleid in dit land: verkeersveiligheid is niet gediend bij een repressieve snelheidshandhaving, al helemaal niet als alle andere overtredingen (alcoholisme, voorang verzuimen te verlenen enz enz) vrijwel volledig buitenspel blijven.
Iemand die stomdronken met 80 km/h langs een flitser rijdt heeft een zeer kleine kans om gepakt te worden, iemand die broodnuchter 4 km/h te hard rijdt, krijgt 28 euro boete. De verhoudingen zijn volledig zoek.
Een weg die uitnodigt tot (te) snel rijden? Dan plaatsen we wel een kassa..oh nee flitspaal. Dat levert geld op terwijl het aanpassen van het wegbeeld om op die manier de snelheid terug te dringen geld kost. Dat die ene overtreder die 120 km/h rijdt langs die flitspaal, een boete krijgt van 200 euro en vrolijk verder rijdt, dan nog steeds iemand dood kan rijden...tja, dat nemen we dan maar voor lief...
quote:
Waar ontstaan de meeste ongelukken? Op stukken waar iedereen rechtuit door kan rijden of bij invoegstroken, opritten, kruispunten, wegversmallingen? zou bijna zeggen dat zacht rijden juist gevaarlijk is! (ok neem die allerlaatste maar niet serieus hehe)
Hou toch op man foto
De (auto)snelwegen behoren tot s'lands veiligste wegen.
de meeste ongelukken gebeuren op doorgaande provinciale wegen en binnen bebouwdekom wegen.
verhoudingsgewijs zijn spoorovergangen nog gevaatlijker.
Tuurlijk men heeft nog altijd het beeld van de snelwegramp A9 in 1997 in de mist. Maar dat is hetzelfde als zeggen dat vliegen onveilig is. Iets is niet per definitie onveilig en het berust op onderbuik gevoelens. De vele weekend doden vallen in 9 van de 10 keer buiten de snelwegen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken