Nieuws
Strijdlied: 'Geef het kwartje van Kok terug'
"We zijn erachter gekomen dat de regering in de begroting van 2008 is uitgegaan van een olieprijs van 55 tot 75 dollar per vat ruwe olie. Inmiddels zitten we op zo'n 135 dollar. Dus heeft de regering uit benzine al een meevaller van 100 miljoen euro en dat wordt alleen maar meer." De benzineprijs is opgebouwd uit de pure benzineprijs, aangevuld met accijns en btw. Die btw is een percentage en stijgt dus mee met de benzineprijs. Maar ook die pure benzineprijs is in Nederland de hoogste van Europa. Dus waarom klopt Adringa niet ook even aan bij de oliebedrijven? "De winstmarges van de benzineprijs zijn ongeveer 12 tot 17 cent per liter. Dat het in andere landen goedkoper aangeboden kan worden heeft vast ook met distributie enzo te maken. Maar de belasting is het grootste probleem. Dus daar voeren wij actie voor."
Op de A12 hingen de initiatiefnemers van de website gisteren een spandoek op. Dat leverde veel respons op. "Veel getoeter, veel geflits met lichten en zelfs de politie kwam nog langs. Die liet het nog een uurtje hangen. Maar het heeft veel aandacht opgeleverd." Daarnaast is Johan Vlemmix inmiddels ingeschakeld. Hij heeft een strijdlied gemaakt dat heet 'Kwartje van Kok terug'.
"Als we meer dan 200.000 digitale handtekeningen hebben gaan we de petitie aan Wouter Bos aanbieden. En als hij het niet accepteerd, hebben we dus 200.000 mensen in ons e-mailbestand zitten die bereid zijn tot actie", aldus Robert Adringa.
Wat vind jij van de dure benzineprijs? Laat het weten in deze poll (rechts op de pagina). Aankomende maandag gaan we opnieuw over het onderwerp praten in FOK!radio , live vanaf 20:00 uur. Het gesprek met Robert Adringa en de plaat van Johan Vlemmix is terug te luisteren op de FOK!radio-site.
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
hier had uw reclame kunnen staan!
kijk, dat mensen klagen dat het wegennet nog grotendeels stamt uit de jaren 80, dat zal allemaal wel.
Maar een wegennet zoals in Nederland vind je niet snel.
Ga de grens met Belgie over en je merkt het direct.
En in Engeland zuigt de algehele bereikbaarheid.
Wat dat betreft heeft Nederland het redelijk goed voor elkaar.
ALLE belastingcenten krijgt Nederland terug, in infrastructuur als wegen, straatverlichting, dijkenaanleg, elektriciteitsnet.
Denk aan internet: er is geen enkel land in de wereld die zo bevoorrecht is als het gaat om internetverbinding als Nederland.
In Nederland hebben we een aantal dikke lijnen liggen waar we met z'n allen opzitten met snel internet, en het kost praktisch niks.
Nederlanders klagen, maar klagen eigenlijk uit verveling. Klagen uit gewoonte.
Klagen als welvaartsziekte.
Van de wegenbelasting gaat slechts 16% naar onderhoud en aanleg van wegen, de overige 84% verdwijnt in de staatskas voor andere zaken.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over houderschapsbelasting. oja, en vergeet niet de extra accijnzen vanaf 1 juli as. Waar natuurlijk weer btw overheen komt, met in 2009 nog de geplande btw verhoging.
als je niet ziet dat automobilisten in Nederland compleet worden uitgemolken, ben je gewoon blind...
Accijns is ook helemaal niet bedoeld om de wegen te onderhouden e.d. Accijns is namelijk bedoeld om autorijden te ontmoedigen, mede omdat er ook heel wat immateriele kosten bij autorijden horen (milieu- en luchtvervuiling). De vervuiler laten betalen is nu eenmaal een efficiente maatregel.
Uiteraard is de geldopbrengst voor de staat ook mooi meegenomen, maar als die verlaagd wordt, gaat er een andere belasting weer omhoog, want het overheidstekort moet wel (ongeveer) op 0 uitkomen.
Daarbij, je kan ook gewoon de fiets/bus/trein pakken... NL is klein genoeg om daarmee in 99,8% van het land ofzo te komen? Gemekker altijd over hoe slecht de automobilist het altijd maar heeft. Het is nog steeds een keuze hoor, niemand die je verplicht de auto te nemen... en als je nog niet overgestapt bent op een van de vele alternatieven die je hebt, dan is het dus eigenlijk allemaal niet zo erg als je roept...
Degenen die het hardste schreeuwen (transportsector) zijn gelijk het grootste probleem. Wat willen ze nu eigenlijk? Dat de overheid hun benzine zelf gaat betalen? Het globaal verbruik neemt alleen maar toe terwijl de productie afneemt. Resultaat zal een alsmaar stijgende prijs zijn. Het verlagen of afschaffen van accijnzen is dus maar een (zeer) tijdelijke maatregel.
De enige structurele oplossing is het overschakelen op een ander brandstoftype: Synthetische olie indien we de interne verbrandingsmotoren willen behouden, of een volledig ander motortype, bijvoorbeeld electrisch.
pauper
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
Geeft meteen aan hoe inhoudelijk en consistent je eigen argument is
Als jij ooit aan werken toe-komt dan merk je vanzelf wel dat je niet altijd de luxe hebt om werk dichtbij huis te zoeken (en dan heb ik het dus over ander werk dan achter de kasse of in een fabriek.)
Wij gebruiken uw e-mailadres alleen om u te informeren over de ontwikkeling van de website, speciale aanbiedingen en acties.
180.000 emailadressen doet toch zo'n 10.000 euro denk ik.
Jij gelooft zeker ook dat de fabrikanten opdraaien voor de verpakkingstax.
We hebben het hier wel over dat rovershol in Den Haag, dat men 2e kamer noemt.
Ach gossie, meneer heeft de waarheid in pacht... good for you.
Mn broer reist dagelijks lekker met de trein van Eindhoven naar Utrecht om te gaan werken, hij heeft de luxe dat'ie lekker in de trein nog wat kan werken en niet in de file staat en daardoor dus effectief korter reist door het OV... ONGELOFELIJK... sterker... hij heeft zelfs een auto EN een rijbewijs, EN heeft een academische opleiding gevolgd. Jou 'luxe' verhaaltje slaat dus nergens op.
Doe nou niet of alle mensen die het hier niet mee eens zijn te dom of te lui zijn om het te snappen. Je hebt zelf oogkleppen op omdat je het autogebruik niet meer als een mogelijkheid ziet, maar als een absolute voorwaarde. Dan voel je je idd keer op keer verder in de hoek gedrukt als het weer duurder wordt... dan moet je dat niet afreageren op mensen die het grote plaatje wel zien (of gewoon een andere mening hebben)
Al dat zielige gedoe dat 'je het toch niet snapt' of 'je merkt het wel als je werk hebt' ... hou toch op joh... je probeert alleen maar jezelf op te hemelen ten koste van anderen en zonder ook maar IETS te zeggen dat daadwerkelijk van toegevoegde waarde is. Het mooiste is nog dat jij gewoon steeds meer moet gaan betalen omdat je zo koppig bent.
Slachtofferrol?
Het leuke is, ik ga niet eens met de auto naar m'n werk... ooops?
Je ziet niet echt in dat de overheid met geld loopt te strooien als water terwijl ze zich dat niet kunnen permiteren.
Ten koste van alle burgers en in dit geval door de brandstof prijs wordt er voor de meest onzinnige zaken geld uitgegeven... en waar zien we dat in terug? Precies...
Heel misschien had ik het wel over 'het algemeen'... t zou me ook niks verbazen als je zo'n knuffelaar bent...
Tuurlijk, de wegenbelasting, ter verbetering van het wegennet. Heb het al meegemaakt op drie verschillende wegen waar ze verkeerd asfalt hadden gebruikt. Daar betaal je belasting voor.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
Ik weet dat België kut rijden is, maar Duitsland is vele malen beter.
Ik heb het idee dat al het geld, hoeveel dat moge zijn,
wordt gebruikt om drempels neer te pleuren.
Dan komt begroting meestal fout uit doordat de rekenkamer niet goed door kan rekenen wat achterlijke plannen voor een effect hebben. Zo kunnen ze bijvoorbeeld niet berekenen dat boeken duurder worden wanneer je ze gratis maakt, kunnen ze niet berekenen dat mensen andere luchthavens gebruiken wanneer je extra belasting heft, kunnen ze niet berekenen dat de EU de ondergrondse CO2 opslag niet goed keurt en dus extra belasting moeten betalen voor de Kolencentrales, etc, etc, etc.
De rest van de achterlijke PvdA plannen zijn wel te berekenen zoals bijvoorbeeld het generaal pardon, wat echter weer niet te berekenen is dat de volgende groep al weer klaar staat.
Kortom voor de meeste achterlijke PvdA plannen is geen begroting te maken. Dat het financieringstekort niet enorm is opgelopen na bijna 2 jaar PvdA is al een raadsel. Wel heeft de PvdA het begrotingsoverschot na 1 jaar al verkwanselt en veranderd in een begrotingstekort van 1%.
Die paar extra centen op benzine is dus hard nodig om de begroting rond te krijgen.
het stijgt 2 cent per week ofzo, dat noem ik belachelijk en onnodig.
as well as infernal
We kunnen toch niet zonder benzine...
Ze hebben geen idee hoe bevoorrecht ze zijn.
Bovendien maakt het je kritiek dat sommige mensen niet de 'luxe' hebben om anders dan met de auto naar het werk te gaan niet opeens waar. Je hebt vrijwel geen vaste (werk)plaats in Nederland waar je niet met alternatief vervoer kan komen. Of jij nou met de auto gaat of niet... dat is wat je zei. Je wil dus een meer liberale regering en een kleiner overheidsbestel? Dan zou ik volgende keer VVD stemmen (want geef toe, PVV en TON zijn maar weinig echt liberaal). Dan kijken we hoeveel mensen het met je eens zijn. Ik knuffel niks, maar denk wat je wil. Jou mening over mij deert me vrij weinig.
Kan alleen niet tegen mensen die vol emotie dingen roepen waarvan ze beweren dat het rationeel is. Is het niet, wordt het niet, dus moet je het ook niet zo neerzetten.
Mijn god zeg, het taalniveau wordt (hier) met de dag erger....
Misschien moeten zij eens logisch nadenken ipv emotioneel te reageren op de hoge benzineprijs:
'Pak de oliesjeiks, verhoog de accijns'
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Maar jij vind het dus ook niet erg als dadelijk het OV flink duurder gaat worden als dat nodig is? Sommige mensen hebben gewoon een auto nodig om naar het werk te komen. We kunnen niet allemaal om de hoek werken of wonen anders hadden ze geen huizen neer moeten zetten in afgelegen gebieden
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken