Nieuws
Weer staking in Brabantse busvervoer

Gisteren reden er ook al geen bussen. Alleen in Waalwijk leken chauffeurs bereid te blijven rijden.
Aanleiding voor de acties is een ruzie tussen de directie en FNV Bondgenoten. De vakbond is kwaad omdat Veolia de rusttijden van de chauffeurs niet meer wil vergoeden. Veolia zegt dat de reiziger de dupe van de staking is terwijl de FNV Bondgenoten nog andere middelen heeft om het conflict over gewijzigde arbeidsomstandigheden uit te vechten.
Veolia heeft een rechtszaak aangespannen. In Utrecht dient het kort geding. Het busbedrijf vindt de acties onrechtmatig omdat met de ondernemingsraad overeenstemming werd bereikt over een productiviteitsstijging. Daardoor krijgen de chauffeurs hun rusttijden niet langer vergoed. Volgens FNV Bondgenoten bestaat voor het plan geen draagvlak.
Met dank aan DutchDreamTeam voor de submit.
online leren
bowlingtas
Guess tassen
Maar ander werk zoeken is onzin; ze werken al jaren voor hetzelfde bedrijf, en altijd onder bepaalde voorwaarden. Nu worden bij een bedrijfsovername de voorwaarden veranderd, verslechterd. Als je al 10 jaar als buschaffeur rijd begin je niet makkelijk ergens anders; sowieso heeft de busmaatschappij een redelijk regionaal monopolie, dus je zal in een andere branche terecht moeten. En die vragen meestal werkervaring...
't punt is dat pauzes (die verplicht zijn) niet meer doorbetaald worden, wat voorheen wel gebeurde. Volgens de rijtijdenwet moet men om de 2 uur een kwartier pauzeren. Bij een werkdag van 8 uur is dit dus drie kwartier. Daarnaast moet tijdens één van die pauzes ook gegeten kunnen worden, dus wordt het al snel een uur pauze per dag (door de rijtijdenwet).
Dit betekent dat ze per week al een halve dag aan loon mislopen door deze nieuwe regeling. Daar zou ik zelf ook behoorlijk van balen.
foto
daar gaan mn tentamens foto dag Propeduese foto
GODVER!!!
Mocht dit niet ten koste gaan van chauffeurs en klanten, dan hadden de voorgaande busbedrijven waarschijnlijk allang proberen te bezuinigen en hierdoor met veolia proberen te concurreren.
Schuldige --> regering.
OT: Ik zou ook staken als ze m'n pauzes niet meer vergoeden. Ik weet alleen niet of er al andere legitieme middelen gebruikt zijn om te krijgen wat de chauffeurs willen.
Succes met je hertentamens foto
Jammer dat ze dan toch de publieks-onvriendelijke manier kiezen, ipv gewoon te werken maar dan niet meer te controleren ofzo.
"Meneer, kunt u voor mij stoppen bij die halte op die straat? Ik ben hier helemaal niet bekent."
-"..Als je optijd op het knopje drukt! Ik weet hier ook geen straten foto "
...
Hier zijn mensen die ineens 12% minder salaris krijgen. Terwijl ze het voorheen wèl kregen foto
ik heb altijd al respect gehad voor buschauffeurs omdat ze altijd net niet mensen kunnen aanrijden. maar ze zijn toch een beetje in achting gedaald nu foto
zou zeggen, succes mensen met op je werk/school te komen foto
maar stiekem hoop ik toch op....
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Niet alleen betekend dit dat een chauffeur 8-9 uur constant moet sturen in 1 dag, maar ook dat een volledige dienst al snel uitloopt naar 10-11 uur. Nou is net als in alle andere beroepen, de vergrijzing in het vervoer ook aanwezig en je zult een grote steiging in ziekteverzuim zien als deze actie doorgaat.
Daarnaast zijn de pauzes al niet zo heilig als ze klinken. Door de 'efficient' (less: onrealistische) planning van de diensten is het zo goed als onmogelijk om op tijd te rijden in het streekvervoer (een bus die 2 minuten te laat is is op tijd, zit ie ook maar een beetje vol, dan is het zo 5 minuten, als niet meer).
Dit betekend dat een chauffeur dagelijks wordt geconfronteerd met de keuze tussen OF te laat rijden OF geen pauze hebben. In tegenstelling tot het bedrijf waarvoor ze werken hebben buschauffeurs nog WEL gevoel voor service en ik weet dat mijn moeder regelmatig 4 tot 4.5 uur constant moet sturen omdat haar pauze al over was toen ze aankwam.
Daarom is het misdadig dat Veolea de ondernemingsraad (of eigenlijk: het deel van de ondernemingsraad dat over de vergadering was ingelicht en ja zei) dit heeft laten ondertekenen, omdat de buschauffeurs er ook mee in moeten stemmen. In dit geval is elke critische noot ontweken door Veolea.
Dus voor alle mensen die nu boos zijn op de stakende chauffeurs: Wees boos op Veolea. Als deze plannen doorgaan kan je nog wel eens een veel grotere uitval van buslijnen zien dan nu het geval is. Dan sta je niet 2 dagen langs de kant, maar 2-3 keer per week. Of zit er een Pool achter het stuur die geen flauw idee heeft hoe ie Nederlands moet spreken.
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
werkslaafChauffeur die het werk doet wordt weer aan ale kanten genaaid,Want denk maar niet dat de service beter wordt of dat kaartjes goedkoper worden door deze bezuiniging.
Ik wordt ook niet blij van zulke stakingen (meer mensen gaan dan met de auto dus meer files)
Maar het is voor deze mensen het enige middel om die gasten in hun ivoren torentje duidelijk te maken dat ze dit niet pikken.
Die gasten luisteren alleen als ze het in hun portemonnee gaan voelen.
Zo'n pak ziet die chauffeurs niet voor vol aan en neemt ze toch niet serieus mocht men het via een normaal gesprek proberen.
Maar geld pikken met rotsmoesjes zijn ze erg bedreven in, maar als je een keer een paar kloteprocentjes opslag wilt dan is wereld ineens te klein.
Maar bijkbaar vinden sommigen het hier OK om werkslaven uit te buiten, te plukken en ze het liefst ook nog af te ranselen als ze ook maar aan staken denken.
Kapitaalfundamentalisten foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken