Meer dan vijfduizend man gingen vandaag in de Poolse hoofdstad Warschau de straat op om te betogen voor homorechten in het land. Ze riepen de regering op om de homohaat die in dit katholieke land heerst aan te pakken, ook onder politici zelf.
Zo wees een peiling uit dat 53 procent van de bevolking homoseksualiteit beschouwt als een zonde en ongeveer 58 procent vindt dat homoseksuele mannen en vrouwen een demonstratieverbod zouden moeten krijgen. Ook de jaarlijkse Gay Pride in Warschau is een paar keer verboden geweest. Pas vorig jaar en dit jaar mocht het weer doorgaan. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens berispte de Poolse overheid nog voor de demonstratieverboden in 2004 en 2005.
Verschillende Nederlanders zoals de Amsterdamse wethouder Maarten van Poelgeest en Europarlementariër Sophie in 't Veld waren vandaag ook aanwezig bij de demonstratie. Een aantal extreemrechtse jongeren probeerden nog deze manifestatie te verstoren, maar de politie pakte vijf van deze tegendemonstranten op.
Hoe denk jij over homorechten in de EU? Stem op onze poll!
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!! Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. Laboro te salutante
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:32 schreef Reporter het volgende: 5 duizend man, dat is echt veel foto
Voor een streng katholiek land als Polen is het toch behoorlijk veel. Voor een land met veertig miljoen inwoners is het echter bijzonder magertjes. Zwak uitgedrukt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Zo zie je maar weer dat polen GEEN democratie kent, net als Nederland.
Als 58% !!! tegen is, waarom mogen die viespeuken dan wel nog steeds hun zieke propaganda openbaar verkondigen, terwijl niemand erop staat te wachten? Lekker zieltjes winnen zodat ze over 10 jaar weer jong vleesch hebben foto
Straks zijn er in Polen ook geen normen en waarden meer over net als hier, maar dan kunnen ze wel roepen dat ze hip zijn net als Nederland foto Fuck it, laat polen lekker zoals het is. Daar gaan mensen wel nog naar de kerk, hebben mensen normen en waarden, kun je je medemens nog vertrouwen, is niet op elke hoek een moskee of homobar. Polen hebben een geschiedenis om trots op te mogen zijn. Dat kun je van Nederland allemaal niet meer zeggen.
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor een streng katholiek land als Polen is het toch behoorlijk veel. Voor een land met veertig miljoen inwoners is het echter bijzonder magertjes. Zwak uitgedrukt.
De getallen zijn laag. Maar wat ik altijd zo raar vind aan de reacties is dat mensen verbaasd zijn over het feit dat een hoog percentage homosexualiteit een zonde vind. Als goed katholiek behoor je het toch een zonde te vinden ? De laatste keer dat ik door de bijbel bladerde was het nog een zonde tenminste. Dus mij verbaast het niet zo. Polen loopt flink achter qua verlicht denken. Enkele figuren hier op Fok! claimen altijd dat je mensen in hun waarde moet laten etc. Maar door hen te veroordelen voor het feit dat ze homosexualiteit een zonde vinden (wat volgens hun geloof ook zo is) laat je ze dus niet in hun waarde. Enigzins tegenstrijdig of niet ? Enerzijds vind een hoop Fokkers dat je mensen niet moet veroordelen om hun geloof maar op het moment dat homo's worden veroordeeld door een geloof is het opeens een middeleeuws iets en lopen ze hopeloos achter in denken. Ik denk dat het moeilijk is om ze te veroordelen voor het feit dat ze hun geloof beleiden zoals in de bijbel staat.
*ikzelf vind alle geloven eigenlijk idioot maar dat erbuiten gelaten geeft dit wel stof tot nadenken.
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:52 schreef Buschetta het volgende:
[..]
De getallen zijn laag. Maar wat ik altijd zo raar vind aan de reacties is dat mensen verbaasd zijn over het feit dat een hoog percentage homosexualiteit een zonde vind. Als goed katholiek behoor je het toch een zonde te vinden ? De laatste keer dat ik door de bijbel bladerde was het nog een zonde tenminste. Dus mij verbaast het niet zo. Polen loopt flink achter qua verlicht denken. Enkele figuren hier op Fok! claimen altijd dat je mensen in hun waarde moet laten etc. Maar door hen te veroordelen voor het feit dat ze homosexualiteit een zonde vinden (wat volgens hun geloof ook zo is) laat je ze dus niet in hun waarde. Enigzins tegenstrijdig of niet ? Enerzijds vind een hoop Fokkers dat je mensen niet moet veroordelen om hun geloof maar op het moment dat homo's worden veroordeeld door een geloof is het opeens een middeleeuws iets en lopen ze hopeloos achter in denken. Ik denk dat het moeilijk is om ze te veroordelen voor het feit dat ze hun geloof beleiden zoals in de bijbel staat.
*ikzelf vind alle geloven eigenlijk idioot maar dat erbuiten gelaten geeft dit wel stof tot nadenken.
Dat mensen zo'n ( door de eeuwen heen verneukt )boek nodig hebben om hun ( rigide) wereldbeeld te moeten vormen zegt niet zozeer iets over die religie op zich maar des te meer over de intelligentie en interpretatievermogens van die betreffende mensen! Domheid heeft geen waarde en hoeft daar als zodanig dan ook niet in gelaten te worden! foto
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:52 schreef Buschetta het volgende:
[..]
De getallen zijn laag. Maar wat ik altijd zo raar vind aan de reacties is dat mensen verbaasd zijn over het feit dat een hoog percentage homosexualiteit een zonde vind. Als goed katholiek behoor je het toch een zonde te vinden ? De laatste keer dat ik door de bijbel bladerde was het nog een zonde tenminste. Dus mij verbaast het niet zo. Polen loopt flink achter qua verlicht denken. Enkele figuren hier op Fok! claimen altijd dat je mensen in hun waarde moet laten etc. Maar door hen te veroordelen voor het feit dat ze homosexualiteit een zonde vinden (wat volgens hun geloof ook zo is) laat je ze dus niet in hun waarde. Enigzins tegenstrijdig of niet ? Enerzijds vind een hoop Fokkers dat je mensen niet moet veroordelen om hun geloof maar op het moment dat homo's worden veroordeeld door een geloof is het opeens een middeleeuws iets en lopen ze hopeloos achter in denken. Ik denk dat het moeilijk is om ze te veroordelen voor het feit dat ze hun geloof beleiden zoals in de bijbel staat.
*ikzelf vind alle geloven eigenlijk idioot maar dat erbuiten gelaten geeft dit wel stof tot nadenken.
Jezus zei: hebt uw naaste lief.
Het i8s hetzelfde verhaal als met de koran: de latere teksten tellen het meest. Het verschil is alleen dat bij Jezus de latere teksten juist veel milder waren.
Ik snap echt niet, dat met alle problemen in de wereld, mensen zich willen bezighouden met wat 2 mannen in hun slaapkamer doen. Dan ben je gewoon homo, als je daar je tijd aan besteed.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step. Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:51 schreef finsternis het volgende:
[..]
extreem rechts ? ze hebben het over zonde, dus het is een religieus iets, behalve als je het christendom extreem rechts vind.
De Katholieke Kerk ondersteunde het Nazisme in Duitsland, dus blijkbaar wel, toen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step. Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
De Poolse maatschappij is een van de laatsten die de wereld probeert te behoeden van de ondergang! Sex tussen mannen is een zonde (als je in de Bijbel gelooft), maar ik ben het met mijn mede Polen eens! Nederland is het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar zijn wij nou werkelijk zo gelukkig?? De wereld is vol zonden, en hoe je het went of keert, men word steeds meer ongelukkig! Een gay-pride maakt de wereld er echt niet beter op. Een democratie is een recht voor elk volk, maar de conservatieve oosteuropeesche (homohaat) cultuur zou meer hoog gehouden moeten worden. prima als er homo's zijn, maar laat ze in hun eigen poel des verderfs wezen, en niet de wereld vertyphen! Kom maar met alle reacties, maar is de wereld echt zoveel beter met alle verworven vrijheden? Moet alles kunnen en mogen in deze maatschappij? Waarom wel voor homo's en tegen bijvoorbeeld Mili Gorus? Kies 1 lijn, en probeer die lijn vast te houden! Vroeger was alles anders, maar waren er meer mensen gelukkig. Back to the roots, en terug naar de zin van ons bestaan!
Op zondag 20 mei 2007 @ 02:45 schreef oheng het volgende: Jezus zei: hebt uw naaste lief.
Het i8s hetzelfde verhaal als met de koran: de latere teksten tellen het meest. Het verschil is alleen dat bij Jezus de latere teksten juist veel milder waren.
Dat weet zelfs ik als atheist zijnde.
De brieven van Paulus waren na Jezus zijn dood opgeschreven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Op zondag 20 mei 2007 @ 05:59 schreef speknek het volgende:
[..]
De brieven van Paulus waren na Jezus zijn dood opgeschreven.
Ik vraag me nog steeds af aan wie God heeft verteld hoe hij de aarde gemaakt heeft. Je weet wel "En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht. En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis. En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag. moest hij weer vroeg op"
Hurray for gays foto Opflikkeren met die homohatende Polen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!! Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. Laboro te salutante
Ik snap die homo's in Polen niet, als ze nu gewoon allemaal in het klooster gaan is er geen haan meer die ernaar kraait wat ze allemaal achter die gesloten deuren doen, en mocht er toch eens iets uitlekken dan wordt het wel vakkundig in een doofpot gestopt.
Op zondag 20 mei 2007 @ 03:57 schreef eCKe het volgende: De Poolse maatschappij is een van de laatsten die de wereld probeert te behoeden van de ondergang! Sex tussen mannen is een zonde (als je in de Bijbel gelooft), maar ik ben het met mijn mede Polen eens! Nederland is het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar zijn wij nou werkelijk zo gelukkig?? De wereld is vol zonden, en hoe je het went of keert, men word steeds meer ongelukkig! Een gay-pride maakt de wereld er echt niet beter op. Een democratie is een recht voor elk volk, maar de conservatieve oosteuropeesche (homohaat) cultuur zou meer hoog gehouden moeten worden. prima als er homo's zijn, maar laat ze in hun eigen poel des verderfs wezen, en niet de wereld vertyphen! Kom maar met alle reacties, maar is de wereld echt zoveel beter met alle verworven vrijheden? Moet alles kunnen en mogen in deze maatschappij? Waarom wel voor homo's en tegen bijvoorbeeld Mili Gorus? Kies 1 lijn, en probeer die lijn vast te houden! Vroeger was alles anders, maar waren er meer mensen gelukkig. Back to the roots, en terug naar de zin van ons bestaan!
Ben jij zo ongelukkig? Mijn geluk is niet afhankelijk van homo's of wel of zonde zijn. Ik doe mijn dingetje en zij de hunne. Zolang ik niet wordt verkracht of aangerand door ze, heb ik geen enkele last van ze. Dus op welke manier kunnen ze dan mijn geluk verstoren?
Mensen moeten hun eigen verantwoordelijk voor hun geluk nemen ipv altijd met vingertje naar anderen wijzen (homo's, buitenlanders, de buren) die dat zouden verstoren. Als je eens een ander boek als de bijbel wilt lezen, kan ik je "de zin van het bestaan" van Frankl aanraden.
Op zondag 20 mei 2007 @ 07:58 schreef cyberpope het volgende:
[..]
Ben jij zo ongelukkig? Mijn geluk is niet afhankelijk van homo's of wel of zonde zijn. Ik doe mijn dingetje en zij de hunne. Zolang ik niet wordt verkracht of aangerand door ze, heb ik geen enkele last van ze. Dus op welke manier kunnen ze dan mijn geluk verstoren?
Mensen moeten hun eigen verantwoordelijk voor hun geluk nemen ipv altijd met vingertje naar anderen wijzen (homo's, buitenlanders, de buren) die dat zouden verstoren. Als je eens een ander boek als de bijbel wilt lezen, kan ik je "de zin van het bestaan" van Frankl aanraden.
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:46 schreef waht het volgende: Nou, fijn in ieder geval dat deze mensen gewoon kunnen demonstreren, een teken dat het een democratisch land is (in tegenstelling tot Rusland bijv.)
Democratie wordt schijnbaar alleen geaccepteerd als het in je voordeel is. Want volgens mij zijn die 53% die tegen zijn toch echt in de meerderheid. En als zij stemmen voor een homodemonstratieverbod kunnen ze het er nog door krijgen ook en geen homo die er wat aan kan doen.
Het is een tweerichtings verkeer, maar schijnbaar kijkt men het alleen van het punt dat hun het meeste uit komt.
Al dat extravegante gay-pride gedoe heb ik ook geen behoefte aan. Doe die verkleed partijtjes maar lekker prive, moeten wij hetero's ook dus niet zeiken voor speciale behandeling.
En acceptatie kun je niet opdringen met demonstraties zoals velen denken te kunnen doen.
Het enige waar ik mee eens ben is dat die groep homo's opkomen voor waar ze in geloven. Het is meer dan de meeste Nederlanders zouden doen. Die blijven op de bank hangen en denken "ach demonstraties maken toch niks uit" waardoor ze het bij voorbaat al opgegeven hebben.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know' Mijn muziek lijstje - Wishlist
Op zondag 20 mei 2007 @ 08:08 schreef MDF het volgende: Als vroeger 100.000 buitenlanders een land binnen trokken, was dat een vluchtelingenstroom of een leger. Wat zijn de polen nu?
Op zondag 20 mei 2007 @ 08:25 schreef Ashavan het volgende: Democratie wordt schijnbaar alleen geaccepteerd als het in je voordeel is. Want volgens mij zijn die 53% die tegen zijn toch echt in de meerderheid. En als zij stemmen voor een homodemonstratieverbod kunnen ze het er nog door krijgen ook en geen homo die er wat aan kan doen.
Het is een tweerichtings verkeer, maar schijnbaar kijkt men het alleen van het punt dat hun het meeste uit komt.
Wellicht omdat jij hier dezelfde fundamentele fout maakt als velen die roepen dat een democratie de dictatuur van de meerderheid is. Dat is namelijk niet zo. Een democratie waarborgt ook de fundamentele vrijheden die een mens heeft en legt deze "dicatuur" alleen op over aspecten waarin bij gezamenlijk besloten moeten worden omdat anders het systeem niet werkt. Zo zijn belastingen geen individuele afweging, omdat je allemaal profiteert van de uitkomsten daarvan. Seksuele voorkeur is iets dat die persoon wel aangaat. Zo heeft een democratie wel iets te zeggen of ik naakt dans op de dam in amsterdam (publiek) maar niets over dat ik het thuis op mijn zolder doe.
God heeft de mens niet geschapen om homo te worden. Misschien kunnen ze zich bij Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens liever druk gaan maken om andere dingen ?
Op zondag 20 mei 2007 @ 03:22 schreef SillyWalks het volgende: Ik snap echt niet, dat met alle problemen in de wereld, mensen zich willen bezighouden met wat 2 mannen in hun slaapkamer doen. Dan ben je gewoon homo, als je daar je tijd aan besteed.
Of 2 vrouwen in een slaapkamer. Ik snap er ook helemaal niks van hoor, die homo haat, het zijn gewoon mensen die een voorkeur voor hetzelfde geslacht hebben, so what? Leven en laten leven. Er zijn inderdaad ergere dingen op de wereld
Op zondag 20 mei 2007 @ 09:03 schreef BeamMeUpScotty het volgende: God heeft de mens niet geschapen om homo te worden. Misschien kunnen ze zich bij Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens liever druk gaan maken om andere dingen ?
Ja precies.. God wilde geen oorlog.. Dus geen hulp meer voor landen waar oorlog is!! foto
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:51 schreef finsternis het volgende:
[..]
extreem rechts ? ze hebben het over zonde, dus het is een religieus iets, behalve als je het christendom extreem rechts vind.
Ik vraag me inderdaad ook af hoe ze die groep hebben gedefinieerd maar neem aan dat die groep met hakenkruizen ed. op hun kleding heeft gelopen en/of nazi-leuzen heeft geroepen. Want alleen roepen dat homosexualiteit een zonde is, is niet extreem rechts.
Zowel extreem rechts als extreem links zijn uitwassen die bestreden moeten worden.
"God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh"
Op zondag 20 mei 2007 @ 03:57 schreef eCKe het volgende: De Poolse maatschappij is een van de laatsten die de wereld probeert te behoeden van de ondergang! Sex tussen mannen is een zonde (als je in de Bijbel gelooft), maar ik ben het met mijn mede Polen eens! Nederland is het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar zijn wij nou werkelijk zo gelukkig?? De wereld is vol zonden, en hoe je het went of keert, men word steeds meer ongelukkig! Een gay-pride maakt de wereld er echt niet beter op. Een democratie is een recht voor elk volk, maar de conservatieve oosteuropeesche (homohaat) cultuur zou meer hoog gehouden moeten worden. prima als er homo's zijn, maar laat ze in hun eigen poel des verderfs wezen, en niet de wereld vertyphen! Kom maar met alle reacties, maar is de wereld echt zoveel beter met alle verworven vrijheden? Moet alles kunnen en mogen in deze maatschappij? Waarom wel voor homo's en tegen bijvoorbeeld Mili Gorus? Kies 1 lijn, en probeer die lijn vast te houden! Vroeger was alles anders, maar waren er meer mensen gelukkig. Back to the roots, en terug naar de zin van ons bestaan!
Ik ga er vanuit dat bovenstaande de mening is van één Pool, want als het voor meerdere of alle Polen is, vraag ik me af waarom zoveel Polen hier komen werken om geld te verdienen als ze het beleid van Nederland gedeeltelijk afkeuren. Ik vraag me sowieso af wat mensen in Nederland doen, die het niet eens zijn met hoe er in Nederland geleefd wordt. Wilt overigens niet zeggen dat ik vind dat deze mensen dan maar niet hier moeten zijn. Ik vind het goed dat Polen bij de EU is zodat ze hun rijkdom kunnen verhogen en de armoedegrens en lage lonen weer wat verder van Nederland komen te liggen. Uitbreiding van EU is nl ook in eigen belang.
Van de Milli Görüs-groepering is niet geheel duidelijk hoe zij staan tov de radicale Islam. Wikipedia* zegt hier eea over ten gunste van MG, maar er wordt ook gezegd dat ze wel radicale banden hebben en dat preken in de moskee dit bevestigen. Dit laatste is in potentie een gevaar voor onze democratie. Of iemand homo is en dit openlijk uit, is dat niet. Dat lijkt mij toch een wezenlijk verschil hoe er wordt aangekeken tegen deze onderwerpen en hoeveel vrijheden beide groepen zouden moeten krijgen.
*Wikipedia is niet geheel een betrouwbare bron aangezien deze door iedereen kan worden aangepast.
"God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh"
Op zondag 20 mei 2007 @ 09:03 schreef BeamMeUpScotty het volgende: God heeft de mens niet geschapen om homo te worden. Misschien kunnen ze zich bij Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens liever druk gaan maken om andere dingen ?
nee .....misschien net als jij een foutje van God? Ga fietsen foto
Op zondag 20 mei 2007 @ 03:57 schreef eCKe het volgende: Waarom wel voor homo's en tegen bijvoorbeeld Mili Gorus?
als je het verschil tussen die twee zaken niet ziet ??? Help...Die Mill bedreigt en chanteert en dwingt iets af. Chantage dus. Homo's laten een ander met rust Als je dit niet begrijpt moet je nog veel leren foto
Op zondag 20 mei 2007 @ 02:10 schreef DrsPoema het volgende:
[..]
Dat mensen zo'n ( door de eeuwen heen verneukt )boek nodig hebben om hun ( rigide) wereldbeeld te moeten vormen zegt niet zozeer iets over die religie op zich maar des te meer over de intelligentie en interpretatievermogens van die betreffende mensen! Domheid heeft geen waarde en hoeft daar als zodanig dan ook niet in gelaten te worden! foto
Dat was mijn punt niet. Sterker nog wij hebben dezelfde mening wat dat betreft. Maar mijn punt was dat als mensen ervanuit gaan dat de bijbel het woord van god is dat men daar niet vanaf mag wijken dus dat de percentages mij niet verbazen. Dus dat je op dat punt niet kan oordelen. Dat is nou eenmaal hun geloof dus als het goede gelovigen waren was het percentage dus 100%.
In de bijbel staan een paar verwijzingen over mensen die sexuele omgang hebben met andere mensen en dat word veroordeeld. Het word bestempeld als zonde. Een goede gelovige zou dus ervanuit moeten gaan dat die mensen naar de hel gaan nadat ze sterven. Nergens staat naar mijn weten dat je ze moet haten dus als men de rest van de regels op zou volgen dan zou je homo's dus met rust moeten laten.
En ja gelovigen zijn dwazen. Alleen het feit al dat Adam en Eva hen kinderen met elkaar lieten neuken en dat we dus allemaal af stammen van inteelt is een raar idee. Over de rest van de fabeltjes nog geenees te spreken/ De hele discussie over hoe achtelijk geloof is hoef je niet te voeren met mij want als het aan mij ligt worden al die boeken verbrand en verboden. Alle geloofsruimtes omgetoverd tot buurthuizen of musea.
Wat homo's doen kan me eigenlijk geen bal schelen. Heb genoeg kennisen die homo zijn en als kind hadden m'n ouders ook homosexuele vrienden dus ik accepteer het als normaal zijnde door m'n opvoeding.
Een ding begrijp ik niet zo... als zoveel geloven zo graag willen dat het "homo-zijn" verdwijnt, Zouden ze dan niet JUIST heel hard VOOR die openbare homoseksualiteit moeten zijn? Het klinkt misschien lullig, maar het is, voor zover ik het zie, een zichzelf oplossend probleem. (Mits het genetisch is, waar de bewijzen langzaam van binnendruppelen". Onderdrukte homo's krijgen immers nog steeds kinderen in een min of meer geforceerd huwelijk, waar de vrije homo's geen kids meer krijgen (de vrouwen misschien nog wel, de mannen iig niet). Voila, 'probleem' opgelost... right?
Zo wees een peiling uit dat 53 procent van de bevolking homoseksualiteit beschouwt als een zonde en ongeveer 58 procent vindt dat homoseksuele mannen en vrouwen een demonstratieverbod zouden moeten krijgen.
Het demonstreren tegen Hmohaat is gegrond. Als katholiek moet men immer zijn buur lief hebben. Of die nou fout (zoals in dit geval) of niet fout zit. Maar hiermee willen ze natuurlijk niet zeggen dat een man-man- vrouw-vrouw relatie OK is. Die relatie op zich is vuil , dit moet duidelijk gemaakt worden: Die katholieken (en elk zichzelf respecterend christen) zijn TEGEN dergelijke relaties. Alleen, ze zijn goed genoeg om ook tegen geweld tegen dit soort mensen te zijn. Dat is normaal. Ik denk dat ze zich als goede katholiek aan de volgende ethos houden:
Op zondag 20 mei 2007 @ 01:41 schreef GeertJan88 het volgende: Leven ze daar wel in 2007? foto
Hoezo? Hier in NL is homohaat ook nog behoorlijk vertegenwoordigd. Alleen zijn die personen hier in de minderheid en durven ze zelden in publiek hun mond open te trekken.
Ben je wel eens op een Gay Pride geweest? Anders zou je wel weten dat je dit soort dingen daar niet ziet. Ga dus nog maar eens beter zoeken. In Nederland en andere westerse landen lijkt het op het Rotterdamse zomercarneval. In landen zoals Polen is het een simpele demonstratie om alleen de aandacht te trekken.
Goede zaak dat ze daar iets van zich laten horen, alleen jammer dat er weer intolerante extreem-rechtse stakkers waren die het probeerden te verstoren.
Ik zag toen ook een keer beelden van neo-nazi's in Rusland die op homo's die aan het demonstreren waren, begonnen in te slaan. Echt ziek
Dus ik als katoliek of protestant of Islam blabla... gelofige moet nu ook op straat gaan om te demonstreren omdat jullie ook daarin moeten geloven met zijn allen.
Flikker maar op met die demonstraties fotofotofoto
ik ga tog ook niet op straat demonstreren omdat ik bij Osama Bin laden wil horen, en dat jullie dat ook moeten.
Ga maar thuis zitten demonstreren, dat je Homo wil zijn maar laat anderen mensen met rust, kut gasten.met jullie waaan ideeen fotofoto
Op zondag 20 mei 2007 @ 14:17 schreef The_Board_Spion het volgende: Rot Op met jullie demonstratie fotofotofoto
Dus ik als katoliek of protestant of Islam blabla... gelofige moet nu ook op straat gaan om te demonstreren omdat jullie ook daarin moeten geloven met zijn allen.
Flikker maar op met die demonstraties fotofotofoto
ik ga tog ook niet op straat demonstreren omdat ik bij Osama Bin laden wil horen, en dat jullie dat ook moeten.
Ga maar thuis zitten demonstreren, dat je Homo wil zijn maar laat anderen mensen met rust, kut gasten.met jullie waaan ideeen fotofoto
Opsouten uit Polen
Hallo? Ze demonstreren tégen haat, niet vóór een politieke of religieuze overtuiging.
Op zondag 20 mei 2007 @ 14:17 schreef The_Board_Spion het volgende: Rot Op met jullie demonstratie fotofotofoto
Dus ik als katoliek of protestant of Islam blabla... gelofige moet nu ook op straat gaan om te demonstreren omdat jullie ook daarin moeten geloven met zijn allen.
Flikker maar op met die demonstraties fotofotofoto
ik ga tog ook niet op straat demonstreren omdat ik bij Osama Bin laden wil horen, en dat jullie dat ook moeten.
Ga maar thuis zitten demonstreren, dat je Homo wil zijn maar laat anderen mensen met rust, kut gasten.met jullie waaan ideeen fotofoto
Opsouten uit Polen
Homofoob.
It's a Kodak moment, let me go and get my camera. It's Sabina, bitch.
Zo wees een peiling uit dat 53 procent van de bevolking homoseksualiteit beschouwt als een zonde en ongeveer 58 procent vindt dat homoseksuele mannen en vrouwen een demonstratieverbod zouden moeten krijgen.
En extreem rechts verziekt het weer foto
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Als 58% !!! tegen is, waarom mogen die viespeuken dan wel nog steeds hun zieke propaganda openbaar verkondigen, terwijl niemand erop staat te wachten? Lekker zieltjes winnen zodat ze over 10 jaar weer jong vleesch hebben foto
Straks zijn er in Polen ook geen normen en waarden meer over net als hier, maar dan kunnen ze wel roepen dat ze hip zijn net als Nederland foto Fuck it, laat polen lekker zoals het is. Daar gaan mensen wel nog naar de kerk, hebben mensen normen en waarden, kun je je medemens nog vertrouwen, is niet op elke hoek een moskee of homobar. Polen hebben een geschiedenis om trots op te mogen zijn. Dat kun je van Nederland allemaal niet meer zeggen.
Als goed katholiek behoor je het toch een zonde te vinden ? De laatste keer dat ik door de bijbel bladerde was het nog een zonde tenminste.
Dus mij verbaast het niet zo. Polen loopt flink achter qua verlicht denken.
Enkele figuren hier op Fok! claimen altijd dat je mensen in hun waarde moet laten etc. Maar door hen te veroordelen voor het feit dat ze homosexualiteit een zonde vinden (wat volgens hun geloof ook zo is) laat je ze dus niet in hun waarde.
Enigzins tegenstrijdig of niet ? Enerzijds vind een hoop Fokkers dat je mensen niet moet veroordelen om hun geloof maar op het moment dat homo's worden veroordeeld door een geloof is het opeens een middeleeuws iets en lopen ze hopeloos achter in denken.
Ik denk dat het moeilijk is om ze te veroordelen voor het feit dat ze hun geloof beleiden zoals in de bijbel staat.
*ikzelf vind alle geloven eigenlijk idioot maar dat erbuiten gelaten geeft dit wel stof tot nadenken.
Ik bedoe, welke gezonde kerel zweert nu alle vrouwen af voor de rest van zijn leven, dan ben je toch echt geen 100% hetero.
Het i8s hetzelfde verhaal als met de koran: de latere teksten tellen het meest. Het verschil is alleen dat bij Jezus de latere teksten juist veel milder waren.
Dat weet zelfs ik als atheist zijnde.
Dan ben je gewoon homo, als je daar je tijd aan besteed.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Je weet wel
"En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.
En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.
En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen
geweest, de eerste dag.moest hij weer vroeg op"Aan wie vertelde hij dat? foto
Hurray for gays foto
Opflikkeren met die homohatende Polen.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Mensen moeten hun eigen verantwoordelijk voor hun geluk nemen ipv altijd met vingertje naar anderen wijzen (homo's, buitenlanders, de buren) die dat zouden verstoren. Als je eens een ander boek als de bijbel wilt lezen, kan ik je "de zin van het bestaan" van Frankl aanraden.
Wat zijn de polen nu?
Het is een tweerichtings verkeer, maar schijnbaar kijkt men het alleen van het punt dat hun het meeste uit komt.
Al dat extravegante gay-pride gedoe heb ik ook geen behoefte aan. Doe die verkleed partijtjes maar lekker prive, moeten wij hetero's ook dus niet zeiken voor speciale behandeling.
En acceptatie kun je niet opdringen met demonstraties zoals velen denken te kunnen doen.
Het enige waar ik mee eens ben is dat die groep homo's opkomen voor waar ze in geloven. Het is meer dan de meeste Nederlanders zouden doen. Die blijven op de bank hangen en denken "ach demonstraties maken toch niks uit" waardoor ze het bij voorbaat al opgegeven hebben.
Mijn muziek lijstje - Wishlist
Zowel extreem rechts als extreem links zijn uitwassen die bestreden moeten worden.
Ik vind het jammer dat de EU alleen op economische gronden uitbreidt en daarna de hele culturele shit wel glad denkt te strijken.
Van de Milli Görüs-groepering is niet geheel duidelijk hoe zij staan tov de radicale Islam. Wikipedia* zegt hier eea over ten gunste van MG, maar er wordt ook gezegd dat ze wel radicale banden hebben en dat preken in de moskee dit bevestigen. Dit laatste is in potentie een gevaar voor onze democratie. Of iemand homo is en dit openlijk uit, is dat niet. Dat lijkt mij toch een wezenlijk verschil hoe er wordt aangekeken tegen deze onderwerpen en hoeveel vrijheden beide groepen zouden moeten krijgen.
*Wikipedia is niet geheel een betrouwbare bron aangezien deze door iedereen kan worden aangepast.
laat die fucking peiling over nieuw doen, want deze zin heeft meerdere betekenissen als je het naar de vraag herleidt....
desondanks, homos moete er gewoon kunnen zijn.
Als je dit niet begrijpt moet je nog veel leren foto
Dus dat je op dat punt niet kan oordelen. Dat is nou eenmaal hun geloof dus als het goede gelovigen waren was het percentage dus 100%.
In de bijbel staan een paar verwijzingen over mensen die sexuele omgang hebben met andere mensen en dat word veroordeeld. Het word bestempeld als zonde. Een goede gelovige zou dus ervanuit moeten gaan dat die mensen naar de hel gaan nadat ze sterven. Nergens staat naar mijn weten dat je ze moet haten dus als men de rest van de regels op zou volgen dan zou je homo's dus met rust moeten laten.
En ja gelovigen zijn dwazen. Alleen het feit al dat Adam en Eva hen kinderen met elkaar lieten neuken en dat we dus allemaal af stammen van inteelt is een raar idee. Over de rest van de fabeltjes nog geenees te spreken/ De hele discussie over hoe achtelijk geloof is hoef je niet te voeren met mij want als het aan mij ligt worden al die boeken verbrand en verboden. Alle geloofsruimtes omgetoverd tot buurthuizen of musea.
Wat homo's doen kan me eigenlijk geen bal schelen. Heb genoeg kennisen die homo zijn en als kind hadden m'n ouders ook homosexuele vrienden dus ik accepteer het als normaal zijnde door m'n opvoeding.
Zouden ze dan niet JUIST heel hard VOOR die openbare homoseksualiteit moeten zijn? Het klinkt misschien lullig, maar het is, voor zover ik het zie, een zichzelf oplossend probleem. (Mits het genetisch is, waar de bewijzen langzaam van binnendruppelen". Onderdrukte homo's krijgen immers nog steeds kinderen in een min of meer geforceerd huwelijk, waar de vrije homo's geen kids meer krijgen (de vrouwen misschien nog wel, de mannen iig niet). Voila, 'probleem' opgelost... right?
Zijn die 58% nou de mensen die zo denken in de overige 47%? Of die van de 53%?
Waarom snap ik die percentages niet? foto
It's Sabina, bitch.
Maar hiermee willen ze natuurlijk niet zeggen dat een man-man- vrouw-vrouw relatie OK is. Die relatie op zich is vuil , dit moet duidelijk gemaakt worden: Die katholieken (en elk zichzelf respecterend christen) zijn TEGEN dergelijke relaties. Alleen, ze zijn goed genoeg om ook tegen geweld tegen dit soort mensen te zijn. Dat is normaal.
Ik denk dat ze zich als goede katholiek aan de volgende ethos houden:
"love the sinner, hate the sin"
Ik zag toen ook een keer beelden van neo-nazi's in Rusland die op homo's die aan het demonstreren waren, begonnen in te slaan. Echt ziek
Dus ik als katoliek of protestant of Islam blabla... gelofige moet nu ook op straat gaan om te demonstreren omdat jullie ook daarin moeten geloven met zijn allen.
Flikker maar op met die demonstraties fotofotofoto
ik ga tog ook niet op straat demonstreren omdat ik bij Osama Bin laden wil horen, en dat jullie dat ook moeten.
Ga maar thuis zitten demonstreren, dat je Homo wil zijn maar laat anderen mensen met rust, kut gasten.met jullie waaan ideeen fotofoto
Opsouten uit Polen
It's Sabina, bitch.
Kutgasten foto
Als ze schrijven dat UFO geland is in amsterdam dan geloof je dat ook?
foto
Maar plak er dan ook meteen even een homo-discriminatieverbod aan vast foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken