Nieuws
Inspectie keurt veel bussen Arriva af

Vorige week toonden chauffeurs van Arriva enkele bussen met ernstige mankementen aan de media. Naar aanleiding daarvan kondigde de Inspectie de strengere controles aan.
Bijna alle gecontroleerde bussen hadden defecten aan remmen, stuurinrichting, wielophanging of deuren. Arriva snapt niet dat de bussen zijn afgekeurd. Ze zijn niet lang geleden goedgekeurd door een onafhankelijk keuringsbedrijf.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
en ingenomen kentekenbewijs is wel wat heftiger dan een PV hoor.
dan moettie herkeurd worden bij de RDW (geen apk)
-het openbaar vervoer moest zonodig geprivatiseerd worden van deze partij.
Als er treinen rijden rijden ze vaak niet op tijd en wordt er oud materiaal ingezet terwijl de directie tonnen extra erbij krijgt als prestatiebonus!
De busaatschappijen moesten gaan bieden op hun eigen dienstlijnen want het moest zo goedkoop mogelijk. Gevolg? Massaontslagen en de chauffeurs kunnen weer bij de concurentie in dienst tegen slechtere voorwaarden en er wordt bezuinigd door inzet van schroot.
fotofotofoto
niet bijten in de hand die je voert zeg maar foto
Arriva stelt dat een 'onafhankelijk bedrijf (een naam hebben ze blijkbaar niet) alle bussen pas nog goedgekeurt had.
Als dat bedrijf alle bussen afkeurt dan zijn ze hun klant kwijt want dan gaat arriva wel naar een bedrijf dat wat minder moeilijk doet.
Indien dit 'onafhankelijk' bedrijf door arriva betaald wordt (en dat lijkt mij wel) dan zijn ze dus niet onafhankelijk.
Indien dit niet het geval zou zijn maar dit bedrijf van de provincie/staat (en dus geen belang heeft bij Arriva) betaald werdt dan kon Arriva namelijk een dikke schadevergoeding indienen bij de staat , aangezien dat nergens staat is het dus wel duidelijk dat het onafhankelijke bedrijf dat dus niet is.
Geen gezeur dus , maar relevante informatie om te weten ....
Ik vind het opzich vrij logisch dat je als commerciele vervoerder probeert om je kosten te drukken door op onderhoud te bezuinigen. Moet je alleen wel oppassen voor aansprakelijkheid bij ongelukken dus ingenomen APK bewijzen zijn niet zo slim IMO...
woningmarktcijfers
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
En het is, ondanks al het ontkennen van Arriva, niet echt een verrassing te noemen..
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
HEHE
dat ze ons daarmee op DURVEN te zadelen..
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
En ze blijven er krampachtig in geloven terwijl de muren rond hen instorten. De stijve boorden ! foto
Moet zelf ook dagelijks met de bus in DB. Echt de gebreken die je daar ziet ...
Ramen die totaal versplintert zijn. Ramen waar water IN staat. (toch ruim 2,5 cm hoog)
Bankstellen die los in een bus liggen. Remmen en de bank vliegt om je oren.
Ik kan nog ff doorgaan en dan ben ik nog niet bij de buitenkant van de bussen aanbelandt. Ben blij dat er organisaties zijn die controleren of bussen wel veilig zijn.
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
Bij de BBA ging iedere bus met minimale mankementen meteen aan de kant en werden gerepareerd, kost misschien wat, maar dan heb je ook wat.
In de 2 maanden dat ik bij BBA gerangeerd heb, was het minste mankement reden genoeg, de betreffende bus in de garage te parkeren. Zoals het hoort.
I still hesitate to use spaces
in file names.
Maar nu weet ik dus waarom.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken