Nieuws
Rover: Vaste klanten NS even belangrijk als sporters

De NS zorgde ervoor dat de Olympische atleten met een speciale, extra luxe, hogesnelheidstrein van het Franse Chambery naar Zwolle konden worden vervoerd. Om te zorgen dat de trein geen vertraging op zou lopen, waren er op strategische plaatsen langs de route diesellocomotieven geplaatst om de trein over te kunnen nemen in geval van calamiteiten. Op een gedeelte van het traject heeft er zelfs een extra hogesnelheidstrein achter de Olympische trein aangereden, die bij problemen ingezet kon worden.
De Rover-woordvoerder vindt dat de NS ook in zijn gewone dienstregeling reservetreinen zou moeten inzetten. "De vaste klanten van de NS zijn net zo belangrijk als de Olympische atleten". Onlangs heeft de belangenvereniging aan de NS gevraagd om bij station Uitgeest een reservetrein te plaatsen om het verkeer daar beter aan te kunnen. "Maar dat was totaal niet mogelijk. En nu kan er wel even een reservetrein ingezet worden", aldus de woordvoerder.
Aankomst
De Olympische sporters werden maandagavond om 19.10 uur door vele honderden supporters ontvangen op het station van Zwolle, waar een oranje loper voor hen was uitgelegd. De Olympiërs werden op het station verwelkomd door de Zwolse burgemeester Henk Jan Meijer. Hij sprak op het podium op het stationsplein en zei dat de passie voor de Winterspelen ook in Nederland gevoeld werd. "Het hele land leefde met jullie mee", aldus Meijer.
Niet aanwezig in de trein was Gretha Smit, die op de Spelen uitkwam in de ploegenachtervolging. Naar verluidt is de schaatster in Turijn achtergebleven omdat haar zus Marianne daar met onbekend letsel in het ziekenhuis ligt. De Amerikaanse schaatser Joey Cheek, goed voor goud op de 500 meter en zilver op de 1.000 meter, ging opvallend genoeg wel mee met de trein. Hij reisde mee op uitnodiging van Erben Wennemars. Alle Nederlandse Olympiërs werden gehuldigd en konden niet veel later naar huis afreizen.

De speciale hogesnelheidstrein voor de Olympische sporters
Met dank aan geldropse_polleke voor de submit.
= Danku foto =
De PvdA tussen de subsidieclubjes foto
Wat dachten ze? ze moesten iets bedenken om hun geld aan te vern**ken want de treinen rijden toch op tijd en alles loopt prima?
Ze kunnen het geld beter investeren in het meer op tijd laten rijden van treinen en zeker meer treinen inzetten tijdens de spits.
De normale reizigers betalen voor hun ritje dan moeten zij er ook wat voor terug krijgen! Maar ik vraag me af of de NS naar die advies zal luisterne foto
Rabobank sponsort een wielerclub
Amstel sponsort een wielerrace...
Dat mag allemaal wel? Maar de NS als private organisatie mag dat niet? Alsjeblieft kerel, lul niet zo dom!
Waar is dat nou goed voor een speciale trein en met bioscoop etc??
Het hele bericht is geschreven alsof het allemaal nog moet gebeuren, maar de trein is allang, met een paar minuten vertraging aangekomen. Was live op TV.
Het zou een heel ander verhaal zijn als er reguliere treinen voor gebruikt zouden zijn ofzo.
www.monkeyworld.nl
Gezeik van rover altijd! die maken van elke mug een olifant om maar in de publiciteit te blijven. Tyfussubsidieclubje
PvdA jullie hebben mijn stem foto
Alles over op Arriva die zijn tenminste niet te beroerd om treinen te laten rijden op stations waar misschien iets minder dan voor de NS gewenst aantal reizigers opstappen foto
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Het verbaasde me wel dat de trein op tijd was foto
Lang leve de privatisering van hetgeen men niet privatiseren moet.
Ik heb evenveel recht op goede op tijd reidende treinen als die heauxmeaux
Ik vind een actie als dit heel wat leuker dan een suf TV spotje. En aangezien het natuurlijk bijzonder slechte reclame zou zijn als deze trein live op TV, te laat aan zou komen, is het wel logisch dat ze hun voorzorgsmaatregelen nemen.
Dat was met het 'rondje om de kerk' ook al zo belachelijk. Die dienstregeling was ,,niet terug te draaien omdat het omgooien van de rooster te ingewikkeld en tijdrovend was." Om dan een paar maanden later doodleuk in luttele dagen tijd een zomerrooster eruit te stampen als er een beetje teveel kapotte treinen zijn. Toen kon het opeens wél in recordtijd.
Het is natuurlijk van de zotte dat
a. de NS de sporters sponsort
b. de NS voor een enkel ritje een trein laat beschilderen
c. de NS voor een enkel ritje de trein inrichten met spelletjeskamer, videoroom etc. (terwijl de sporters achteraf een tukkie blijken te hebben gedaan!)
d. de NS deze nieuwe TGV laten vergezellen van een backup trein.
e. de NS deze trein wel op tijd laten rijden.
En de gewone betalende reiziger maar
- wachten en betalen,
- laten staan en betalen
- laten stranden en betalen
- geen onderhoud aan treinen uitvoeren en wel betalen
Die sporters hebben riante salarissen, de medaillewinnaars hebben enige tienduizenden euri ontvangen en worden nu wel een beetje te veel voor hun marginale prestaties in de watten gelegd. De meesten hebben er niet meer dan een goedbetaalde vakantietrip van gemaakt. Wanneer houdt die Hollandse ziekte (sportverdwazing) eens op.
Zal met de WK wel weer niet anders zijn. Maar dat houdt misschien op wanneer we in de eerste ronde zijn afgemaakt door Argentinie en Ivoorkust.
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
En ik neem aan dat ze ook wel andere speciale maatregelen hebben genomen om dit voor elkaar te krijgen. En dat zijn denk ik veel te kostbaar om iedere dag te doen.
Het aantal treinen dat nodig is, waarschijnlijk niet.
Als er nu bijvoorbeeld maar 500 reizigers zijn, ga je niet een trein inzetten waar anders 2.000 mensen in kunnen. Of ze hebben het geld gewoon niet.
Kunnen ze de kaartjes wel duurder maken, maar dan klaagt iedereen ook.... Achja... Ze moeten uitgebreid verantwoording gaan geven waarom iets niet kan foto
Misschien dat het niet alleen vanwege het geld kan, maar dat er geen materieel beschikbaar is dat daar kan rijden. Of geen personeel genoeg.
Uiteindelijk is dat wel allemaal op te lossen met geld, maar het is net zoiets als een supermarkt die geen 500 kassa's heeft plus bemanning zodat niemand hoeft te wachten.
Dat maakt voor de bezetting van het spoor niet uit hoor. Treinen moeten minimaal twee, drie minuten van elkaar af zitten. Hoe drastisch denk je dat de treinen ingekort moeten zijn om een rustiger spoor te verkrijgen? Met 100 kilometer per uur heb je het dan al over 3,3 kilometer treinstellen dat per trein ingekort zou moeten zijn vanwege de vakantie om het spoor minder bezet te maken. foto Maar ze hebben wel tonnen over om een treinstel om te bouwen voor een paar sporters. Miljarden over voor investeringen in Polen en Engeland. En nog een paar miljard van de verkoop van Telfort waar nog niets mee is gebeurd.
Geld zat, de wil is er gewoon niet. Er is toch geen concurrentie. Waarom niet? Zeker als het een paar weken later wel opeens kan, lijkt me dat de geloofwaardigheid toch zeer ten goede te komen. Kopen. Inhuren. Jazeker. Net zoals de supermarkt totaal belachelijk gemaakt zal worden als er opeens een kassa bijgebouwd worden als Jan Peter Balkenende zijn boodschappen komt doen, terwijl de directie daarvoor nog tegen de vaste klanten gezegd heeft dat dat absoluut niet kan, en om de volgende dag die kassa weer af te breken, is de NS hier ook totaal belachelijk bezig.
Maar dat heb ik je al uitgelegd.... Dat is jouw mening.
Ik vind dat jij totaal belachelijk bezig bent....
Als NS waardeloze service levert, dan moeten we dat maar pikken en zeker niet verwachten dat NS geld investeert om aan zijn verplichtingen te voldoen? Raar hoor. Nee, dat heb je niet. Als één keer een trein kan, kan het altijd. Als het één keer in te passen is, kan het altijd. Gaan we persoonlijk worden? Ik had toch wel wat beters van je verwacht. Valt me vies tegen.
Ik denk dat deze actie heel wat minder kost dan wat ze in totaal jaarlijks aan TV reclames en advertenties besteden.
De NS heeft gewoon reclame nodig zoals elk bedrijf. Er reizen wel meer mensen met de trein behalve de mensen die echt moeten. Denk aan de weekenden bijvoorbeeld.
Als blijkt dat zoiets juist meer geld oplevert, dan zou de NS dat wel doen. Zo commercieel zijn ze wel.
Zomerrooster = schrappen en kijken wat je overheid => qua materiaal en dat evenredig verdelen....
Rondje om de kerk is totaal ander verhaal en verlangt een 100% wisseling van dienstrooster ONMOGELIJK.
Daarnaast, vóór elke treindienst in NL reserve treinen is onmogelijk.... Maar vóór 1 zo'n speciale, is dit wél mogelijk! Zeik niet, heb jij er last van? NEE......
Als die trein kapot was gegaan en ze hadden geenr eserve trein, had iedereen hier gezeten Damn ze kunnen ook niets bij de NS... en hadden ze kunnen overstappen op die reserve, had iedereen gezegd, puike voormekaar dat die sporters nog op tijd arriveren
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Zoals je kan zien aan een groot aantal reacties hier, is dit geen goede reclame voor de NS.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Dat is geen dom gelul, dat zijn de feiten.
Maarja meneer de VOORZITTER zoals dat altijd mooi in de metro staat irriteer ik me nog meer aan dan een te late trein (nou is dat niet zo extreem erg in het noorden) maar die zeikt ook echt over alles..!!!
Ik snap de knopjes van de oude automaten niet
Ik wil passeersporen
Ik wil dat iedereen voor 1 euro de trein kan nemen
En echt nog nooit heb ik ergens gezien dat hij met een oplossing komt :S
Ze vertrouwens trouwens hun eigen treinen niet eens. foto
En de HSL moet natuurlijk ook goed neergezet worden.
Het draait om de prijs! Simpel as that.
Kijk die reclame's op tv laten je in elk geval nog zien hoeveel de NS doet om de treinen te laten rijden.
Maar mocht dit nou goed zijn voor buitenlandse concessies, dan vraag ik me ook wel af welk land nou met zo'n bedrijf in zee wil gaan. Ze geven gewoon geld weg aan niks wat met het spoor te maken heeft.
Maar ik vind het wel een leuke actie moet ik zeggen en volgens mij stoppen ze het 10voudige van het bedrag wat hier aan opgaat in onderzoek om de treinen sneller te laten remmen. ( De bekende herfstblaadjes )
Nu gaan ze weeer reclame maken wat een hoop geld kost en waardoor zij weer in beeld komen met hun arrogante koppies.
Volgens mij ga je met de trein omdat de wegen te vol zijn of de brandstof te duur is. Maar volgens mij ga je niet met de trein omdat daar een bioscoop in zit of omdat er plaatjes opstaan. Het tragische is wel dat door dit soort acties het kaartje weer duurder wordt en dat houd weer in dat er minder mensen met de trein gaan.
Hou het simpel en doe wat je moet doen (dat wel) en het gaat allemaal veel beter.
*O* De Harvest Machine; hoe het allemaal begon *O*
Ns sponsort gewoon de spelen en daar is niks mis mee. Met de service voor 'gewone' passagiers erg veel. Dit heeft niet alleen iets te maken met geld.
Sowieso mogen ze best een fatsoenlijke reden opgeven als ze weer eens te laat zijn, nu gebeurt dit vaak niet. Ook heb ik afgelopen 2 weken al 2x gehad dat mijn trein gewoon niet kwam, en er niks omgeroepen werd!
Daarbij is de trein voor sommige ritten duurder dan met de auto gaan. foto
Ik maak me niet onnodig druk over dit soort gevallen...
Sterker nog, het ken mij geen ene ruk schelen foto
Leuk gedaan van de NS foto
Het bestaansrecht van Rover is niets meer of minder dan non-profit opkomen voor belangen van de NS reizigers.
Hadden ze moeten doen toen ik elke ochtend 06.15 de trein van Leeuwarden naar Utrecht moest hebben voor mijn school.
Bah!
Iedereen heeft recht op tijdig openbaar vervoer.
Zelfs de bus-regeling lijkt nergens meer naar.
Dus Rover foto
Dat is heel veel TV spotjes waard.
Toen hebben ze een reservetrein ingezet. toen we daar 5 minuten inzaten werd er omgeroepen "Dames en heren, ik heb een heel vervelende mededeling, deze trein is ook defect. u word allen verzocht om uit te stappen. en te wachten op het omroepbericht"
Reservetreinen foto
ze kregen hem nieteens meer van het perron af terug gereden foto
Bovendien heeft de NS op het spoor practisch geen concurrentie, dus reclame om klanten van de concurrentie af te snoepen is ook verspild geld.
En wat ook belangrijk is: vrijwel alle Nederlanders weten toch wel dat de NS bestaat. Dus hiervoor hoeven ze het ook niet te doen.
Maar met die sporterstreinen heb ik dus géén problemen. Als ze gisteren live op tv vertraagd waren geweest met een trein vol succesvolle olympische sporters, dan was natuurlijk ook weer het hele land verontwaardigd geweest dat NS niet op zijn minst die ene trein op tijd kon laten rijden. Bovendien kan het natuurlijk best zijn dat NOC-NSF flink heeft moeten dokken voor die twee treinen.
Hier heb je geen problemen: in Afrika, daar hebben ze problemen!
"King Kong ain't got shit on me!!"
foto
Zoutzuur is dus de oplossing!
Maar mensen storen zich aan dit soort berichten over de NS omdat voor de burger alles steeds slechter wordt terwijl voor een paar sporters alles uit de kast wordt getrokken. Die sporters mogen trots zijn maar niet meer dan een groenteboer of student die elke dag ook trots mag zijn op hetgene wat hij of zij presteerd.
Zullen er wel een paar tussen zitten die lekker verdienen, maar datt geld lang niet voor iedereen.
En wat zeur je over dat op tijd rijden voor sporters etc.... Volgens mij zijn het de reguliere treinen in NL die vooral vertraging hebben en niet de hogesnelheidstreinen! foto
** waarom zeikt iedereen alleen over NS, oke de NS maakt ook fouten, maar de ProRail ook. En volgens mij zijn alle defecten aan t spoor te wijten aan ProRail!
jammer dat meeste mensen gelijk weer NS de schuld geven
Net alsof IEDEREEN de dupe is van een sponsor-actie van de NS. Dat het vliegtuig sneller is, is een feit. Maar de sporters op een lijnvlucht (3 uur van te voren inchecken, reizen naar vliegveld, vertraging etc. etc.) zetten kan net zo lang duren hoor.
De NS heeft gewoon een leuke publiciteitsstunt, ge-experimenteerd met voorzieningen in een trein en de sporters moeten nu eenmaal beseffen dat een sponsor ook zijn eisen stelt, Ald at gezeik over 'wie dat allemaal mag betalen en ze hadden dat geld beter in rijdende treinen kunnen steken'. Zo kun je wel over IEDERE cent zeggen die de overheid, overheidsbedrijf, instellingen uit de collectieve sector uitgeven, dat je het er niet mee eens bent en dat het anders had gekund. Wanneer zien mensen nu eens in dit dit soort dingen gewoon leuk zijn? Een extra reserve trein voor het geval dat, lijkt me in dit geval niet eens zo'n slecht idee. Lullig als er tig-duizend mensen in Zwolle staan voor niets of dat je als sporter die miljoenen mensen op de TV vermaakt hebben een paar uur in een weiland in een kapotte trein stil staat. Natuurlijk heb je datals gewone reiziger ook niet verdiend, maar een beetje status aparte mag er in dit geval wel zijn vind ik.
Damn.
Ga olympische sporter worden, die mensen verdienen zo'n voorkeursbehandeling foto
de winsten bereiken recordhoogtes, de service, bereikbaarheid en de prijs worden steeds beroerder
*O* De Harvest Machine; hoe het allemaal begon *O*
Vraag me af of die dodo van rover wel eens buiten is geweest
Overigens laagt nu iedereen over een beetje sponsor ged door de NS. Wat denken we van het geld dat door het kabinet wordt vrijgemaakt voor de OS. Mensen ff wakker worden hè!! dat zijn ook onze belastingcenten, en daar zeurt niemand over! Sponsoring is gewoon investeren.
Show me the real You, and i show you the real me.
Can we make a second first impression maybe?
Voorbeeldje:
Intercity Maastricht/Heerlen <=> Haarlem wordt Maastricht/Heerlen <=> Alkmaar.... Heel veel reizigers gaan hiervan profiteren, een kleine deel heeft er nadeel van, maar een grotere groep voordeel! Toch gaat Rovers als een idioot zeiken..... lijkt wél of ze het gewoon om de sport doen! zeiken!
Dan piep je vast wel anders.
Daarnaast presteren ze slecht en zijn ze op lange afstanden monopolist, zoals hierboven al werd aangegeven.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken