Een zakenvrouw uit Nieuw-Zeeland had een opmerkelijk aanbod voor de hongerige kinderen in Kenia. Christine Drummond wilde hen hondenvoer te eten geven. Het aanbod is woedend van de hand gewezen.
Drummond heeft een eigen merk dierenvoer. Ze was van mening dat het poeder met een beetje water een voedzame maaltijd zou vormen voor hongerige mensen. Het voedsel is immers ook goed voor honden. Een woest parlementslid liet weten dat zelfs de honden in zijn land het voer niet zouden krijgen. "Onze honden eten geen poeder, die eten vis."
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Ik vind de reactie een beetje overdreven... Als het toch niet slecht is voor mensen wat is dan het probleem. Hebben ze niets te vreten gaan ze ook nog eens kieskeurig worden.
Hmm mensen die echt honger hebben eten toch ALLES? (bekende bloembollen verhaal enzo) Dat parlementslid heeft vast niet zo'n honger als sommige mensen in zn land... Als mensen het echt niet willen eten kunnen ze het laten staan, maar idd liever hondenvoer dan doodgaan...
Dan mag die man ook wel even uitleggen waarom er zoveel mensen honger leiden......zal wel weer met een transportprobleem op de proppen komen, maar beetje kortzichtig antwoord lijkt me
tsuuh. Nee ze dood laten gaan van de honger is slim zeker foto Wat willenz e dan? dat wij biefstukken daarna toe sturen. Kom nou toch hondenbrokken is goed genoeg voor die mensen die desnoods zand eten en stof om het weg te spoelen ter illustratie dat ze honger hebben.
De vergelijking tussen hond en mens is krom maar een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op als het maar eetbaar is.
Maar ja dan maar lekker Gen-mais en gen-graan uit Amerika als alternatief. Als ik een Keniaan zou zijn (thank God I'm not foto ) en honger zou hebben zou ik die vrouw maar wat dankbaar zijn foto
Maar geef dan gewoon niks, zou ik zeggen. Mevrouw had zich duidelijk verslapen toen de hersens werden uitgedeeld. foto
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Op dinsdag 31 januari 2006 22:15 schreef demonic het volgende: Wat willenz e dan? dat wij biefstukken daarna toe sturen. Kom nou toch hondenbrokken is goed genoeg voor die mensen
Ja, goed idee. Laten wij onze biefstukken sturen en zelf hondenvoer gaan eten.
quote:
De vergelijking tussen hond en mens is krom maar een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op als het maar eetbaar is.
Je maakt toch zeker een grapje? " een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op"... Hoe diep kun je zinken? Want wij westerlingen zijn beter? zij moeten maar blij zijn met hondenvoer? Als het goed genoeg is voor hun, is het goed genoeg voor jou.
Op dinsdag 31 januari 2006 22:08 schreef Jieh het volgende:
[..]
Dan mag die man ook wel even uitleggen waarom er zoveel mensen honger leiden......zal wel weer met een transportprobleem op de proppen komen, maar beetje kortzichtig antwoord lijkt me
Waarschijnlijk hebben de hongerlijdende mensen te weinig geld om dat eten te kopen, dus gebruiken de mensen die het eten hebben het als hondenvoer.. Waarom ergens heen vervoeren (wat geld kost) als je er niks voor terug krijgt.
"Onze honden eten geen poeder, die eten vis." Daar zit denk ik het probleem.
Maar als het voedzaam is in de vorm van goede voedingsstoffen en 100% niet schadelijk waarom niet ? het gaat toch om overleven. omdat het hondevoer heet is voelen we ons ineens te goed voor die mensen is het misschien een kwestie van overleven "het is schandalig dat wij eten op dagelijkse schaal weggooien"
Trouwens ik zie dat westerse overheden bar weinig doen als er men samen had gewerkt had het probleem van honger allang opgelost geweest
Kennelijk bekommerden die parlementleden zich niet echt voor die mensen Die rijden vast ik dikke mercedessen van het geld van ontwikkelingshulp.
amerika voert met een budget waar mee je de hele wereld kan helpen liever oorlog dan dat ze globale problemen aanpakken.
Tsja, ze kunnen ook prima voedzame insecten eten daar in Kenia! Sterker nog, voor "wij blanken" in Afrika geweest waren, deden ze dat toch ook? En nog steeds zijn er wel enkele stammen die dat doen!
mischien dat ze die vis dan beter zelf kunnen eten, in plaats van aan de honden geven.
Ik geef soms mijn allerlaatste geld aan hondenvoer uit. Zodat ze zeker te eten hebben. Maar ik ben zeer rijk in vergelijking met deze hongerige mensen. (al zal het parlementslid wel gewoon goed te eten hebben) En ik kan nog wel eens bij vrienden of desnoods ouders terecht. Daarbij waren de honden mijn keuze, en wannneer ik daarvoor honger moet hebben (ben een beetje arm) is dat jammer, dan had ik ze maar niet moeten nemen.
Hallo mensen denken we nog na hier? Je gaat mensen toch geen hondenvoer voorschotelen als we hier culinair voedsel in overschot hebben? Die fabrikant wil gewoon van een paar partijen ranzige hondenvoer af. Terecht dat Kenia die zooi afslaat, laten ze het maar mengen door het kantine voer daar!
Op dinsdag 31 januari 2006 23:08 schreef 2030rd het volgende: is hondenvoeg giftig ofzo?
Nope. Bonzo in ieder geval niet. N maat van mij heeft het ooit een keer aan een stel van zijn vrienden voorgeschoteld met een broodje erbij onder het mom van: Broodje heet vlees.
Beetje kruiden dr door, niks meer van te merken. Ze begonnen al te schelden toen hij na de eerste ronde alles weggooide. Ze wilden allemaal nog een broodje. Tot hij de verpakking liet zien foto
Ze hebben in het engels een passend spreekwoord. Beggars can't be choosers. Oftewel, als je straatarm bent heb je niks te kiezen, het is eten of kreperen.
heh bedenk wel dat de norm van kwaliteit op hondenvoer een stuk lager is.... de goedkopere merken hondenvoer gebruiken gewoon vlees dat neit meer geschikt is voor menselijke consumptie..
de duurdere merken natuurlijk niet.. die gebruiken hetzelfde als wij eten.. die gooien er ook rijst, ei, kip etc. bij.. dus best geschikt voor menselijke consumptie... als je ziet wat onze hond krijgt.. 's ochtends krijgt ze een of ander diner voer.. gooi je heet water bij, wordt het een lekker papje met alle voedingsstoffen die een dier (en mens) nodig heeft.. maar 's avonds harde brokken.. lijkt me alleen dat mensen dat niet zo prettig vinden, aangezien de kaken van een hond wel een stuk sterker zijn foto
anyways.. ze moeten niet zeuren... en honden die vis krijgen? wtf... is het af en toe vis?? of is het altijd vis? hoe durft hij zijn honden vis te geven en de mensen daar te laten kreperen... geef die vis aan de mensen en het voer aan de honden.. even omruilen en klaar foto
oh en ik zie vaak genoeg van die zervers blikken euroshopper bier.. en blikken hondevoer halen... en als je 's ochtends om half 9 je ontbijt koopt.. is dat geen prettig idee.
Waarom stuurt ze geen fatsoenlijk voedsel als zij die mensen zo graag wilt helpen? Zeker een overschot aan blikjes hondenvoer waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken?
heh bedenk wel dat de norm van kwaliteit op hondenvoer een stuk lager is.... de goedkopere merken hondenvoer gebruiken gewoon vlees dat neit meer geschikt is voor menselijke consumptie..
Daar geloof ik niks van. Volgens mij liggen de kwaliteitsnormen net zo hoog. Als je immers voer op de markt brengt dat slecht is voor de gezondheid van honden raak je het echt niet kwijt.
Het enige verschil is denk ik de soorten vlees die erin verwerkt worden (hart etc) en de presentatie en verpakking.
Op dinsdag 31 januari 2006 22:20 schreef denknoueensna het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Laten wij onze biefstukken sturen en zelf hondenvoer gaan eten. [..]
Je maakt toch zeker een grapje? " een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op"... Hoe diep kun je zinken? Want wij westerlingen zijn beter? zij moeten maar blij zijn met hondenvoer? Als het goed genoeg is voor hun, is het goed genoeg voor jou.
Zo, je kunt natuurlijk alles op een zo verschrikkelijk mogelijke manier interpreteren. Maar je kunt natuurlijk ook eens zelf nadenken over hoe dit bedoelt zou kunnen zijn.
Op dinsdag 31 januari 2006 22:15 schreef demonic het volgende: tsuuh. Nee ze dood laten gaan van de honger is slim zeker foto Wat willenz e dan? dat wij biefstukken daarna toe sturen. Kom nou toch hondenbrokken is goed genoeg voor die mensen die desnoods zand eten en stof om het weg te spoelen ter illustratie dat ze honger hebben.
De vergelijking tussen hond en mens is krom maar een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op als het maar eetbaar is.
Maar ja dan maar lekker Gen-mais en gen-graan uit Amerika als alternatief. Als ik een Keniaan zou zijn (thank God I'm not foto ) en honger zou hebben zou ik die vrouw maar wat dankbaar zijn foto
Dat die mensen daar geboren zijn, kunnen ze niets aan doen. En dat je in dit rijke westerse land woont met al zijn overvloed en te danken aan jarenolange overheersing van andere volkeren, geeft je nog niet het recht om andere mensen als 2de rangse burgers te behandelen. Of je nou honger hebt of niet, je blijft een mens met het recht op een menswaardig bestaan. Dat geld voor de dikke Nederlander op zijn luie IKEA bank maar ook voor een hongerige Keniaan. foto
Op dinsdag 31 januari 2006 21:58 schreef Sneeuwbataljon het volgende: Volgens mij zijn er zelfs in Nederland mensen die dat spul vreten....
foto Ken wel iemand die hondebrokjes eet, wat een afgang was dat zeg, ze zag er zo goed uit en later kom je er achter dat ze hondenbrokken at, vandaar die vislucht waarschijnlijk foto
Doe vandaag niet wat morgen kan! Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Op dinsdag 31 januari 2006 22:20 schreef denknoueensna het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Laten wij onze biefstukken sturen en zelf hondenvoer gaan eten. [..]
Dat is net zoiets als uit je portemonnee vol geld een euro halen en vervolgens je portemonnee aan een zwerver geven en die ene euro voor jezelf houden, als je begrijpt wat ik bedoel foto
Op dinsdag 31 januari 2006 22:15 schreef demonic het volgende: tsuuh. Nee ze dood laten gaan van de honger is slim zeker foto Wat willenz e dan? dat wij biefstukken daarna toe sturen. Kom nou toch hondenbrokken is goed genoeg voor die mensen die desnoods zand eten en stof om het weg te spoelen ter illustratie dat ze honger hebben.
De vergelijking tussen hond en mens is krom maar een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op als het maar eetbaar is.
Maar ja dan maar lekker Gen-mais en gen-graan uit Amerika als alternatief. Als ik een Keniaan zou zijn (thank God I'm not foto ) en honger zou hebben zou ik die vrouw maar wat dankbaar zijn foto
Op woensdag 1 februari 2006 10:06 schreef raiderxxx het volgende: Belachelijk wat een vernedering. We zouden de derde wereld met wat meer respect ,moeten benaderen ipv ze onze troep te geven.
Op woensdag 1 februari 2006 11:47 schreef TonnyD.Sacrell het volgende: Simpel; of ze eten het of ze gaan dood. zeg nou zelf, geen moeilijke keuze lijkt mij.
Je bekijkt het van de verkeerde kant. Waarom in godsnaam hondenvoer sturen als je die mensen graag wilt helpen? Ik zie dit meer als een vorm van goedkoop van je troep afkomen dan helpen. Waarschijnlijk werd dat voer in haar eigen fabriek geproduceerd en is het niet goed genoeg om op de markt te brengen. Tjah, wat doe je dan...Je stuurt het naar de Afrikanen, die zullen er wel blij mee zijn foto
Ze zal genoeg verdienen met haar hondenvoerfabriek, als ze zo graag wil helpen kan ze beter rijst en brood sturen ipv hondenvoer. Waarom heet het trouwens "hondenvoer"? Juist, het is voer dat gemaakt/geschikt is voor honden. Als het ook geschikt zou zijn voor mensen zou het "mensenvoer" heten. En daarom laat je een mens geen hondenvoer eten, ongeacht in welke situatie die mensen zich bevinden. Je geeft je hond toch ook geen kattenvoer (al zou je zelf beweren dat het wel geschikt is voor honden)? Punt.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
http://mallors.wordpress.com/
De vergelijking tussen hond en mens is krom maar een westers mens geef je ID geen hondenbrokken, maar hongerende negertjes leggen overal hun hand op als het maar eetbaar is.
Maar ja dan maar lekker Gen-mais en gen-graan uit Amerika als alternatief.
Als ik een Keniaan zou zijn (thank God I'm not foto ) en honger zou hebben zou ik die vrouw maar wat dankbaar zijn foto
Maar geef dan gewoon niks, zou ik zeggen. Mevrouw had zich duidelijk verslapen toen de hersens werden uitgedeeld. foto
Hoe diep kun je zinken? Want wij westerlingen zijn beter? zij moeten maar blij zijn met hondenvoer? Als het goed genoeg is voor hun, is het goed genoeg voor jou.
Daar zit denk ik het probleem.
Maar als het voedzaam is in de vorm van goede voedingsstoffen en 100% niet schadelijk waarom niet ? het gaat toch om overleven.
omdat het hondevoer heet is voelen we ons ineens te goed
voor die mensen is het misschien een kwestie van overleven
"het is schandalig dat wij eten op dagelijkse schaal weggooien"
Trouwens ik zie dat westerse overheden bar weinig doen als er
men samen had gewerkt had het probleem van honger allang opgelost geweest
Kennelijk bekommerden die parlementleden zich niet echt voor die mensen
Die rijden vast ik dikke mercedessen van het geld van ontwikkelingshulp.
amerika voert met een budget waar mee je de hele wereld kan helpen liever oorlog
dan dat ze globale problemen aanpakken.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Word nooit wat daar.
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik geef soms mijn allerlaatste geld aan hondenvoer uit. Zodat ze zeker te eten hebben. Maar ik ben zeer rijk in vergelijking met deze hongerige mensen. (al zal het parlementslid wel gewoon goed te eten hebben) En ik kan nog wel eens bij vrienden of desnoods ouders terecht.
Daarbij waren de honden mijn keuze, en wannneer ik daarvoor honger moet hebben (ben een beetje arm) is dat jammer, dan had ik ze maar niet moeten nemen.
Beetje kruiden dr door, niks meer van te merken. Ze begonnen al te schelden toen hij na de eerste ronde alles weggooide. Ze wilden allemaal nog een broodje. Tot hij de verpakking liet zien foto
de duurdere merken natuurlijk niet.. die gebruiken hetzelfde als wij eten.. die gooien er ook rijst, ei, kip etc. bij.. dus best geschikt voor menselijke consumptie...
als je ziet wat onze hond krijgt.. 's ochtends krijgt ze een of ander diner voer.. gooi je heet water bij, wordt het een lekker papje met alle voedingsstoffen die een dier (en mens) nodig heeft.. maar 's avonds harde brokken.. lijkt me alleen dat mensen dat niet zo prettig vinden, aangezien de kaken van een hond wel een stuk sterker zijn foto
anyways.. ze moeten niet zeuren... en honden die vis krijgen? wtf... is het af en toe vis?? of is het altijd vis? hoe durft hij zijn honden vis te geven en de mensen daar te laten kreperen... geef die vis aan de mensen en het voer aan de honden.. even omruilen en klaar foto
oh en ik zie vaak genoeg van die zervers blikken euroshopper bier.. en blikken hondevoer halen... en als je 's ochtends om half 9 je ontbijt koopt.. is dat geen prettig idee.
Volgens mij aten ze toen zelfs tulpenbollen.
foto
of toch niet...
eten mensen!!!!
beter als niks
Het enige verschil is denk ik de soorten vlees die erin verwerkt worden (hart etc) en de presentatie en verpakking.
okee, wel.. foto
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
ik vind jou de titel mens niet waard fotofotofotofotofoto
STERF!!
Maar ja sommigen fokkers voelen zich verheven boven sommingen mensen en zijn het eens met het sturen van hondenvoedsel...
foto
Geen respect voor deze mensen die zich zo goed vinden.
en kom niet met dan krijgen ze niks..
want er licht hier genoeg voedsel. (turkijke heeft genoeg oppervlakte om heel europa met eten te voor zien, kleine 500 miljoen mensen zijn dat)
En dat terwijl we in een land wonen waar tonnen overschotten aan voedsel worden vernietigd.
nog meer grappigheid foto
zeg nou zelf, geen moeilijke keuze lijkt mij.
Ze zal genoeg verdienen met haar hondenvoerfabriek, als ze zo graag wil helpen kan ze beter rijst en brood sturen ipv hondenvoer. Waarom heet het trouwens "hondenvoer"? Juist, het is voer dat gemaakt/geschikt is voor honden. Als het ook geschikt zou zijn voor mensen zou het "mensenvoer" heten. En daarom laat je een mens geen hondenvoer eten, ongeacht in welke situatie die mensen zich bevinden. Je geeft je hond toch ook geen kattenvoer (al zou je zelf beweren dat het wel geschikt is voor honden)? Punt.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken