Vliegtuig crasht op vliegveld San Francisco
Op de luchthaven van San Francisco is zaterdag een ongeluk gebeurd met een Boeing 777. Het zou gaan om een mislukte noodlanding. Dat melden Amerikaanse media.
De ernst van het ongeval en de toedracht zijn nog niet bekend. De Boeing is van de Zuid-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Asiana. Op beelden is te zien dat grote rookwolken opstijgen op de plek van het ongeluk.
Update 02:55
Door een ongeluk met een Boeing 777 op de luchthaven van San Francisco zijn zaterdag zeker 2 mensen om het leven gekomen. Zo'n 130 personen zijn gewond naar het ziekenhuis gebracht en meer dan 60 mensen worden nog vermist. Dat heeft de brandweer van de stad bekendgemaakt tijdens een persconferentie.
Het toestel van de Zuid-Koreaanse maatschappij Asiana Airlines crashte tijdens de landing, meldden de luchtvaartautoriteiten. Er waren 291 passagiers en 16 bemanningsleden aan boord. 190 mensen konden zichzelf uit het toestel redden, sommigen van hen zijn lichtgewond naar het ziekenhuis gebracht.
De Boeing ligt naast de baan en is zwaar beschadigd. Het middenstuk is uitgebrand en de staart van het toestel ligt in stukken op de start- en landingsbaan. Op foto's is te zien dat passagiers het vliegtuig verlieten via de opblaasbare glijbanen.
De oorzaak van de crash is niet bekend. Amerikaanse media speculeren dat het toestel te vroeg is neergekomen. Op beelden is te zien dat er al brokstukken liggen aan het begin van de landingsbaan.
Boeing 777 crasht op vliegveld San Francisco (Foto: ANP)
https://path.com/p/1lwrZb
http://www.ktvu.com/videos/news/ktvu-live-news/vtSfR/?updated
CNN meldt een incident tijdens de landing, waar iets fout ging, het toestel een verkeerde positie kreeg, ronddraaide en een explosie plaatsvond. Maar CNN meldt ook dat de vleugels eraf zijn terwijl ze intussen beelden tonen van het toestel mét vleugels, dus ik weet niet in hoeverre ze de info op een rijtje hebben.
Watch how I soar.
Watch how I soar.
Watch how I soar.
die mensen hebben een engeltje op hun schouders gehad
Zo zag ie er net na de 'landing' uit: https://path.com/p/1lwrZb
dan kunnen we ze vast waarschuwen
Defect hoogtemetertje? Lijkt wel op de crash van Turkisch airlines op schiphol.
Linkerpijl is waar hij begon met touchdown, wat niet goed is. Rechter pijl is het vliegtuig. Links bovenin een vliegtuig die is stilgezet
https://pbs.twimg.com/media/BOhJzAqCcAA1yrr.png
Maar wat op die foto te zien is, is ECHT verschrikkelijk: het vliegtuig is gecrasht, begint te roken, maar mensen NEMEN DE TIJD HUN BAGAGE MEE TE NEMEN... die mensen hebben doden op hun geweten.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
http://www.ktvu.com/news/(...)e-landing-sfo/nYfcx/
Je kunt de neus omhoog trekken en omlaag drukken maar niet omhoog drukken!
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Het zwaartepunt ligt tussen de vleugels en die dragen het vliegtuig. Alle wind grijpt aan op de vleugels en niet op de neus afzonderlijk
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
b) vliegen mag wel het veiligste zijn, er is een verschil:
Met de trein kun je achteruit zittend bijna elke botsing overleven.
Je kunt zo'n grote auto kopen die zelfs tegen een vrachtwagen heel blijft.
Bij ongevallen kun je er tijdens of net voor het ongeluk nog wat aan proberen te doen.
Als een vliegtuig eenmaal gaat doe je weinig meer, dat is het grote verschil.
Succes met de toekomstige reizen!
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Vliegtuig staat al in de fik, mensen moeten er nog uit, maar de dametjes hebben gelukkig wel hun grote carry-on's uit de overhead lockers weten te halen.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Is dit de eerste 777 crash met dodelijke afloop?
Zie de linkerpijl in de foto van dvdsstelt.
Kan je dat niet kan je niet vliegen. Dus ook landen zonder ILS is uitermate veilig en vaker ook leuker
Maar nu komen alle luchtvaart experts op fok weer....
Ik ben een B777 schipper en frequente SFO.
SFO normaal heeft vluchten steken overhead bij 8,000-11,000 voeten, afhankelijk van het verkeer. De daaruit voortvloeiende fatsoenlijk met snelheid 250 kts vereist speedbrakes op B777 (lage weerstand bij 250).
De laatste is het grootste deel van de tijd een visuele (gebracht) aanpak of een lange ILS. De meeste van de tijd 28R wordt gebruikt voor de landing, maar ik heb een paar swin-overs naar 28L bij gelegenheid
Handflying (normaal ops en leuk om te doen) vaardigheden zijn vereist, maar moet geen probleem voor geoefende piloten zijn.
Ik zie het profiel: eventueel een daalsnelheid waarschuwing rond 600 voet (hoge verticale snelheid op lage hoogte) en een herstel zonder handhaving van de snelheid. Dat kan duiden op een technische storing. B777 heeft alpha vloer bescherming met autothrottle.
Ik ken niemand die, in dit vroege stadium, zet de schuld op piloten waarderen.
grapjeeeeeee ik ben geen piloot heb het ff gecopypaste om stoer te doen.. dit vond ik een goed moment om stoer te doen.
en nu ga ik lekker zonnen.
Komt dan ook dat kracht van de klap vele malen minder is als vooraan of het midden. Je hebt natuurlijke uitzonderingen, maar de achterste zitplaatsen zijn in het algemeen de beste keuze.
[ Bericht gewijzigd door Dside op zondag 7 juli 2013 @ 12:45 ]
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
http://www.popularmechani(...)ation/safety/4219452
Cockpit survivability hebben ze hierin niet meegenomen, maar die zal vrees ik niet al te best zijn bij een noodlanding.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken