Nieuws
Over de zeven miljoen auto's in Nederland
Naast de auto's en bedrijfswagens rijden er een half miljoen motoren rond in Nederland. In Zuid-Holland rijden er 1,36 miljoen auto's rond. Daarmee heeft die provincie het hoogste aantal. Noord-Brabant is tweede met 1,14 miljoen voertuigen. De autodichtheid per duizend inwoners is het grootst in Flevoland. Dat komt door de vestiging van autoleasebedrijven.
Maar daarvan is er geen een van mij. foto
helaas doe ik er zelf ook aan mee foto 2 autos 2 mobieltjes en 3.5 fiets
Heerlijk Helder Heineken.
een lekkere vriendin heb je nooit alleen.
7 miljoen x 1000 liter brandstof ( accijnzen + heffingen )
7 miljoen x een kans op verkeersovertredingen ( €€€€€€ )
5 miljoen x een APK keuring
2 miljoen x bijtelling
Lekker cashen voor de overheid........
Maar on-topic. 100.000 auto's erbij in zo'n 1 1/2 jaar tijd, dan lijkt de grootste groei er wel een beetje uit ?? Duurt in ieder geval nog even voor we de 8 miljoen halen foto
7.000.000 * 4 = 28.000.000 meter = 28.000 kilometer.
Lucht dit op ?
7 miljoen auto's waarvoor je wegen moet onderhouden
7 miljoen auto's die schade maken
7 miljoen auto's die de lucht vervuilen
7 miljoen auto's die ons land verstoppen
Lekker payen voor de overheid........
>>2 miljoen x bijtelling
Kun je dit uitleggen, bij mijn weten moeten alle auto's gekeurd worden na drie jaar...dus ook de leaseauto's.
Je verbruikt meer brandstof als je in de file staat, tegelijkertijd zijn de uitlaatgassen dan ook vervuilder: meer brandstofverkoop en een beter excuus om de milieuheffingen weer eens omhoog te gooien.
Wacht maar totdat het aantal afneemt foto
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Volgens mij zijn hier bijna 2 fietsen per persoon.
Hoog tijd om de benzine prijs te vertienvoudigen, want dit gaat niet de goede kant op zo...
Op 3 daarvan betaal ik geen wegenbelasting
1000 liter brandstof halen de meeste ook niet.
Ik kan er maar 1 tegelijk rijden dus de kans op verkeersovertredingen is gelijk
Bijtelling is er maar op 1.
APK keuring tja dat is waar. foto
Van mij mogen ze de kerosine voor chartervliegtuigen zwaar gaan belasten gezien een beetje 747 al enkele duizendenliters wegslurpt bij het opstijgen. Gezien het aantal vliegtuigen per dag zijn dat toch ook ENORME vervuilers.
http://www.aiada.org/article.asp?id=17840
Auto minder vervuilender dan de trein, volgens Lancaster University onderzoekers. Auto technologie is ondertussen zo ver gevorderd, mede waarschijnlijk vanwege het jammeren van de greenies, dat je dus beter met de auto dan met de trein kan. Wetenschappelijk bewezen.
Antwoord van de Engelse greenies: beter uberhaupt niet rijden. Hahahaha... nee echt niet. Je hebt zeker geen zeep nodig of je hoeft niet naar je werk ofzo ... files is een probleem, dus daarom heb je ook meer wegen nodig, zodat de auto sneller en daarmee dus groener door kan rijden.
Ik stel voor: flyover boven bestaande snelwegen, eventueel gefinancierd door tol. Een plan dat al eens door het CDA is geopperd maar waar we helaas niks meer van horen. Werkt prima in een aantal grote Aziatische steden.
Auto hebben = wegenbelasting betalen, lijkt me simpel. En eigenlijk zouden ze auto's juist harder moeten belasten naarmate ze vervuilender zijn, wat me bij die ouwe bakken vaak het geval lijkt.
Het is volstrekt logisch dat vervoer duurder wordt naarmate een land voller en viezer wordt. Winkels worden dan best bevoorraad, alleen duurder. Het lijkt alsof men alleen iets aan milieuproblemen wil doen zolang de economie het toelaat, maar het zou verdomme andersom moeten zijn! foto Yep, helemaal mee eens, die shit moet ook veel duurder. Maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten.
2 personenwagens en 1 busje.
En we zijn met z'n drieen foto
Het werk zit nu dus in de randstad, wonen in de randstad is achterlijk duur, de wachtijden om een woning te krijgen is achterlijk lang en verder zijn de grote steden van tegenwoordig niet meer de plaatsen waar je je kinderen wilt laten opgroeien.
Je zult wel moeten werken om rond te komen, het ov functioneert eigenlijk alleen redelijk in diezelfde randstad dus als je van buiten de randstad komt moet je wel met de auto.
En dan is duurder maken van de brandstof een prachtig middel om geld binnen te halen, mensen kunnen al lang niet meer zonder auto.
Gemiddeld 1000 liter is nog een lage schatting.
Er zijn zat mensen die veel meer dan 20.000 km per jaar rijden.
De meeste bedrijfsauto's ( die nog niet bij de 7 miljoen zijn opgeteld )
Rijden veelal meer dan 50.000 per jaar.
Waar die onderzoeken toch allemaal niet goed voor zijn.
de moskeemotor
*****NIEUW*****
foto
Rij auto's van hier tot vorobij Australië foto
Maar iemand eco-hippie noemen is natuurlijk een uitstekend tegen-argument foto
jij werkt zeker niet en zit thuis in je flat met huursubsidie te kankeren op werkende automobilisten
Nederland is circa 34.000 vierkante kilometer landmassa. Dus da's 0,15% van Nederland gevuld met auto's. Ach, d'r komen d'r hooguit nog paar miljoen bij dus kan nog wel.
Statistiek ombuigen voor eigen doeleinden is koud kunstje
Of wil je zeggen dat we nog wel wat meer auto's kunnen gebruiken? Of dat we auto's in weilanden moeten zetten misschien? Kijk eens naar ons wegennet, dan kom je op aanzienlijk minder vierkante kilometer uit.
Mijn analogie van een rij auto's tot voorbij Australië sluit beter aan bij de werkelijkheid van de dagelijkse files dan jouw onzinnige voorbeeld van het totale oppervlak van Nederland. foto
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
-3487452 ignorant zijn.
Veel te veel rotzooi op de wegen.
Een reis die niet gemaakt wordt: whahahaaa..... ja echt wel. Reizen per voet is ook nogal oneconomisch en dus vervuilend als je dat voor meer dan 10 km doet. Ik moet niet denken aan alle Co2 die mensen uitstoten tijdens het lopen en fietsen. Zelf zijn wij ook supervervuilers op de lange afstand.
Over fietsen gesproken: wat dacht je van alle ijzer die van die fietsen in de Amsterdamse gracht af komt? Wat een zooi. Bij auto's wordt tenminste nagedacht over recycling en dat maken de onderzoekers duidelijk.
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Dit zijn alleen nog maar de Nederlandse auto's. Kun je nagaan hoeveel KM auto we hebben als we alle auto's op deze aardkloot gaan gebruiken.
Iedereen die wel eens in de spits tussen de grote steden gereisd heeft kan je vertellen dat de grootste frustratie is dat je niet kan zitten omdat die trein zo godvergeten vol zit. Nou hoor ik iedereen al schreeuwen dat het openbaar vervoer buiten de Randstad leeg is en nooit rijdt... helemaal waar, maar waar zaten de meeste files ook alweer? Juist.. in die zelfde Randstad.
Een aanzienlijk deel van de treinkaartjes wordt betaald door de automobilisten die er zelf nauwelijks gebruik van maken.
Nou jij weer.
En hoeveel oude auto's rijden er in NL nou rond. Dat zijn er relatief heel weinig. En al helemaal de auto's van meer dan 25 zijn rijden nog maar heel beperkt rond. Bovendien worden die alleen maar voor korte stukjes en voor speciale gelegenheden gebruikt. Niet voor het normale woon-werkverkeer en dergelijke.
Als jij 25 jaar lang je boodschappen bij dezelfde supermarkt koopt verwacht je toch ook niet dat je het na die periode voortaan gratis mag afhalen?
Maar ja, dat zal niet gebeuren en dankzij de groene partijen blijven we met 7 miljoen auto's op een wegennet rondrijden dat nog niet op de helft daarvan berekend is. Goed bezig!!
Iedereen die werkt is een automobilist en andersom?
Mensen die iedere dag 2 uur in de auto zitten zijn gewoon dom en hebberig.
Als je een beetje respect hebt voor je eigen tijd dan ga je lekker bij werkgelegenheid wonen. Niet huilen dat huizen duurder zijn bij werkgelegenheid, ja dat zijn ze en ja jij wilt werken. Dus niet voor een appel en een ei een weiland kopen in de middle of nowhere en dan lekker met reiskostenvergoeding in de file gaan staan. Want die reiskostenvergoeding betalen we ook met zijn allen.
een oplossing:
-reiskostenvergoedingen woonwerkverkeer afschaffen, mensen gaan maar bij werk wonen en anders zelf betalen..kan makkelijk uit met dat dikke huis voor weinig.
-wegenbelasting afschaffen..een auto is onmisbaar op een aantal momenten..voor de deur staan moet gratis zijn
-benzineprijs x3 .. de gebruiker betaalt.
Met dit soort regels is het stuk minder druk op de weg. Het probleem is nu dat je hebberds beloont die voor weinig ver weg van werk gaan wonen door ze reiskostenvergoedingen te geven en een deel van hun probleem middels wegenbelasting door de rest van nederland te laten ophoesten. Daarom zitten ze allemaal in de file te geeuwen... als dat helemaal op eigen rekening moet dan is dat gauw afgelopen. Dan zie je enorme vindingrijkheid om een woning te bemachtigen op een plek die WEL een goede keus is met het oog op werk.
En nogmaals, oude auto's rijden er maar nauwelijks. Je kunt daar dus wel je pijlen op richten, maar dan los je helemaal niets op. Het probleem ligt immers niet bij deze categorie auto's.
En waarom moet iedereen altijd voor de deur staan? Een blokje verderop parkeren is toch ook niet erg? Snap trouwens niet waarom parkeren gratis zou moeten zijn. De gebruiker betaald. Prima lijkt me. Die is al meer dan 3x dankzij alle accijnzen en btw.
Autorijden is al idioot duur en het aantal automobilisten groeit nog steeds ondanks de flink stijgende kosten. Die repressieve maatregelen werken dus duidelijk niet.
Hoogste tijd voor draconische maatregelen. De ene dag de even nummerborden, de andere dag de oneven nummerborden. Dat snijdt pas hout.
En dat men ondanks de enorme kosten toch gebruik blijft maken van de auto zou er ook wel eens op kunnen duiden dat men weinig acceptabele alternatieven heeft.
En auto's vervuilen inderdaad behoorlijk, maar toch vooral omdat ze zoveel in de file staan waarbij de verbranding erg ongunstig is. Dat er zoveel files staan komt weer voor een belangrijk deel omdat er een ontmoedigingsbeleid is/wordt gevoerd tegen autogebruik. Zou men fatsoenlijke maatregelen nemen om onze mobiliteit op peil te houden, dan zou de milieubelasting veel lager zijn. Ja, dat gaat onze economie, en dus ons inkomen waarmee we milieumaatregelen betalen, echt ten goede komen foto
En meer asfalt is uiteindelijk een tijdelijke oplossing, maar daarom moet je de groei ook laten toenemen met het gebruik.
De behoefte aan mobiliteit is nu eenmaal groot en wordt enkel groter. Dat zie je ook in het OV en ook daar zie je dat er meer capaciteit nodig is om de aan vraag om mobiliteit te kunnen voldoen.
Milieumaatregelen kosten geld, en de auto laten staan kost de economie ook geld. Het enige verschil is: de auto laten staan helpt WEL, en wel direkt.
De auto laten staan betekend een nekslag voor onze economie die afhankelijk is van mobiliteit. En met mobiliteit is helemaal niks mis. Alleen de nadelige effecten van de mobiliteit zijn een probleem en daar moeten we aan werken. Niet aan het tegengaan van mobiliteit.
Meer wegen leidt tot meer autogebruik en dus tot een vergroting van het probleem. We moeten ophouden met het soort indirecte maatregelen waarvan we hopen dat die misschien het autogebruik of filerijden zouden kunnen gaan verminderen: verminder het autogebruik per direct.
Doordeweeks de ene dag de even nummerborden, de andere dag de oneven nummerborden. Per gezin 1/3 van de zondagen autogebruik toegestaan, die toestemming aan te vragen bij een centraal orgaan VOOR die zondag.
Ondersteunende maatregelen: extra subsidie voor verhuizingen naar de plaats van arbeid, extra subsidie voor thuiswerken. Geen gelul meer, maar daadkrachtig optreden.
Meer wegen aanleggen werkt niet.
Je ideaal klinkt mooi hoor, maar het staat dermate ver van de werkelijkheid dat je er toch niets mee kunt. Men wil consumeren, gemak en dus meer verbruiken dan noodzakelijk. Meer autogebruik is niet noodzakelijkerwijs een vergroting van het probleem. Nog meer auto's dan nu die wel gewoon door kunnen rijden zullen veel minder uitstoten dan het huidige aantal dat massaal stilstaat.
Heb je door hoe de huizenmarkt in elkaar zit? Begrijp je dat er al jarenlang te weinig gebouwd wordt? Snap je dat in de huidige markt beginners geen betaalbare woning kunnen vinden? Wel eens gehoord van woningtekort en enorme wachtlijsten in de woonsector?
Je hebt je huis niet uit te zoeken hoor. Je bent allang blij als je een beetje betaalbare woning kunt vinden. Effe verhuizen omdat je weer eens van baan bent veranderd zit er niet in. Het is gewoon onbetaalbaar.
Los het woningprobleem op en je lost een flink stuk van de mobiliteitsproblematiek op.
Daarbij moeten bedrijven kunnen samenwerken met andere bedrijven en moet er in een bedrijf samengewerkt kunnen worden. Dat gaat niet als men er niet op hetzelfde moment is.
Er is maar een bepaald deel van de beroepsbevolking thuis zou kunnen werken, dus dat lost weinig op en bovendien kleven er een hoop nadelen aan thuiswerken.
Twee, drie uur in de file staan sommigen DAGELIJKS. Misschien heb je weinig keus, maar je moet toch toegeven dat dat redelijk idioot is. Dus ja, dan ben je een idioot, maar zonder keus. Een keuzeloze idioot dus.
en drukste ooit was volgens mij 960 KM oid.
reken je dan ook de gestolen fietsen mee? foto
in amsterdam zijn op een gegeven moment 2 keer meer fietsen gestolen dan dat er mensen woonden fotofotofotofoto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken