Nieuws
Minister Verdonk zet Pronk ministerie uit

De reden dat Verdonk voorlopig geen zin meer heeft in Pronk ligt in het feit dat de oud-PvdA politicus haar uitzettingsbeleid van afgewezen asielzoekers in het tv-programma Nova vergeleek met het ''deporteren van mensen''. De VVD-minister heeft zich groen en geel geërgerd aan de woordkeuze, omdat dat een associatie wekt met het optreden van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Verdonk eiste deze week van Pronk dat hij het woord ''deporteren'' terug zou nemen. Pronk weigerde dat echter omdat het volgens hem een normaal Nederlands woord betreft. Daarop beëindigde Verdonk het gesprek en Pronk kon vertrekken. In een brief aan Verdonk herhaalde Pronk zijn standpunt deze week nog eens. Daarop besloot Verdonk dat Pronk voorlopig helemaal niet meer welkom is.
Totaal ongepast! foto
Maar het kan toch ook niet zo zijn dat iedere asielzoeker in Nederland kan blijven?!?!
Kijk als ik een man op tv zie die zijn eigen mond dichtgestikt heeft dan denk ik .... hmmm SORRY?!?!
Maar als ik dan vervolgens zo'n minister hoor roepen dat het allemaal niet zo 'schrijnend' is als zijn vrouw doet voorkomen, tsja ... dan weet ik het ook niet meer en dan voel ik persoonlijk toch veel voor het beleid van de minister!
Als er niet met harde hand geregeerd zal gaan worden dan blijven we met dit soort problemen zitten..
Pronk moet zijn bek houden en aanvaarden dat ie het helemaal verkeerd heeft gedaan foto
[ Dit bericht is gewijzigd door R@b ]
de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen
Dan even verder zoeken:
bal·lings·oord (het ~)
1 plaats waar men als balling moet verblijven => exilium
Nog niet helemaal helder:
bal·ling (de ~ (m.), ~en)
1 iem. wie bij vonnis verboden is binnen een bepaald gebied te verblijven => banneling
Afgewezen asielzoekers zijn dus inderdaad ballingen.
Taaltechnisch is de uitspraak van Pronk dus dik in orde. En ook gevoelsmatig, maar da's een persoonlijke mening.
Kun je nagaan...de meeste mensen vinden het al vervelend dat ze eerst op het gemeentehuis een uur moeten wachten om een paspoort aan te kunnen vragen en er dan nog eens een week op moeten wachten voordat ze het op kunnen halen. En dan de vluchteling....die wacht al 8 jaar en weet niet eens of ie het wel krijgt!
Verdonk moet zelf maar eens uit haar kabinet gezet worden want meer uitzetten kun je met haar niet...Pronk heeft wat mij betreft gelijk!
En dan zijn er natuurlijk gevallen die eerder wisten dat ze (bijna) geen kans maakten op een verblijfsvergunning. Of mensne die uit economische motieven naar Nederland komen. Maar moeten er dan zoveel mensen uitgezet worden om de minderheid - de niet 'echte' vluchtelingen - op de juiste wijze te behandelen. Is dan het medicijn niet erger dan de kwaal (neem dit niet letterlijk!)?
Voorbeeld: In een warenhuis wordt wat gestolen. De politie houdt iedereen aan en niemand bekent....dus besluiten ze maar om iedereen een straf te geven: dan hebben ze in ieder geval de dader!
Kom op zeg; dat is toch niet reëel?
Wat veel realistischer is is dat de regering iedereen laat blijven. EEn rechtvaardig en snel asielbeleid gaat uitvoeren en hun EIGEN fout maar op de koop toe neemt. Laat daar niet een onschuldige voor boeten.
[ Dit bericht is gewijzigd door blokje ]
"Nee, Als je ogen en mond dichtnaait dan mag je hier blijven".
Pronk heeft al wel duizend maal meer voor elkaar gekregen dan Verdonk ooit zal bereiken.
Zo ga je niet met iemand met zoveel ervaring om.
quote:
de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen
(...)
altechnisch is de uitspraak van Pronk dus dik in orde. En ook gevoelsmatig, maar da's een persoonlijke mening.
Waar het niet dat deze asielzoekers worden TERUGgestuurd naar het land van herkomst en niet naar een locatie waar ze nog nooit geweest zijn. En jij snapt net als ik toch wel het verschil tussen een gewoon land en een concentratiekamp hoop ik foto
Snap eens het verschil tussen terugsturen en deporteren en dan praten we verder foto
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
quote:
Maar Pronk heeft gelijk "deporteren" is een normaal Nederlands woord, al heeft het een wat extra negatieve bijsmaak gekregen door WO 2.
Daar had hij gewoon rekening mee moeten houden.
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
[ Dit bericht is gewijzigd door Crazy Harry ]
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
quote:
Maar het blijft vrijheid van meningsuiting wat Pronk doet. Wie daar niet mee kan omgaan, moet geen minister worden.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar het heeft ook zo zijn grenzen. Al die associaties van die linkse politicie met WOII vind ik regelrecht belachelijk en ook erg kwetsend. Altijd maar weer die achterlijke vergelijkingen om elke discussie meteen monddood te maken. Bij Fortuijn was dat ook al het geval. Idioten!
Mensen die hun mond en ogen dichtnaaien zijn aan het chanteren. En van de 26.000 uitgewezen Asielzoekers wordt het merendeel uitgewezen ivm met criminele activiteiten, wat is hier niet duidelijk aan. Mensen uit Afghanistan en Bosnie hebben het recht niet om hier te zijn, er is daar niks meer aan de hand. Ze zullen plaats moeten maken voor echte asielzoekers, maarja ik zou ook niet meer terug willen als ik een Bijenkorf en AH had gezien foto
quote:
Verdonk eiste deze week van Pronk dat hij het woord ''deporteren'' terug zou nemen. Pronk weigerde dat echter omdat het volgens hem een normaal Nederlands woord betreft.
Waarschijnlijk is Pronk te dom om de betekenis van dat woord eens op te zoeken. "iemand naar een strafkamp brengen" dat betekent het. Excuus is dus wel degelijk op zn plaats!
quote:
Maar het blijft vrijheid van meningsuiting wat Pronk doet. Wie daar niet mee kan omgaan, moet geen minister worden
Helaas zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Zou de PvdA toch moeten weten. Die zijn zo vaak tegen Pim Fortuyn ingegaan, omdat hij gewoon zijn mening verkondigde...
Blijft gewoon een feit dat Pronk een zieke woordkeuze gebruikt heeft!
[ Dit bericht is gewijzigd door DM1ND ]
Verder is het belachelijk om de discussie zo te radicaliseren met woorden als deportatie. Ja, natuurlijk is het een normaal Nederlands woord, maar je hoeft toch geen LTS Zwakstroom te hebben om te realiseren dat het met het oog op het verleden wel degelijk een link legt naar de 2e WO!!!!
Pronk blaat veel maar doet weinig. In al die jaren PvdA in de regering heb ik er weinig van gemerkt.. nu begint ie te janken!
Bovendien heb ik veel respect voor Verdonk. Zij ruimt de rotzooi op die het overheidsbeleid van de afgelopen 10 jaar heeft veroorzaakt. En natuurlijk is dat niet altijd prettig. Als je dan ziet dat zon Ferry Mingele * haar nog probeert onderuit te halen in NOVA en zij haar waardigheid behoudt door gedegen en goed te reageren.
Zo'n programma als Nova kijk ik al niet meer want erger me groen en geel (rood zal ik maar zeggen) aan die linkse rakkers. Want ze laten wel heel duidelijk merken welke kant ze zitten. Hoezo onpartijdig... och ja VARA is ook rood..........
foto Verdonk foto
edit : * = foute woordgrap verwijderd,
[ Dit bericht is gewijzigd door mvt ]
* He who angers you conquers you
* One who makes no mistakes makes nothing
* First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win
quote:
PvdA-minister Jan Pronk, is door minister Rita Verdonk van Asielbeleid & Integratie haar departement uitgezet
Oh, Rita, wil je met me trouwen? foto
quote:
de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen
Bron: VanDale.nl (en nu zal de Linkse kerk beweren dat er rechtse machten zijn geïnfiltreerd in Van Dale foto)
[ Dit bericht is gewijzigd door Ferdo ]
Ex-crew.
quote:
De 2e wereldoorlog heeft wel meer verpest. Niet alleen de nare bijsmaak van deportatie maar ook die van een nationaal socialistische partij zouden we moeten vergeten, dat is namelijk iets dat dit land nodig heeft.
Tuurlijk Harry: je doet je bijnaam eer aan!
Erg kortzichtige en niet onderbouwde maar duidelijk insinuerende opmerking van je!
Hoeveel vluchtelingen zijn hier nu eenmaal?
Kijk eens: http://www.foquz.nl/allochtonen/allochtonen2.html
Die ruim 27000 die er nu uitgezet worden zijn er dus nog niet zoveel eigenlijk... dat is nog geen 1,5% van het totaal aantal allochtonen in Nederland. Zal dus ook niet de grootste problemen geven. Laat ze gewoon blijven en pas het beleid in de toekomst efficiënter toe!
Zwaktebod en rugeggraatloos om meteen mensen met wat tegenspraak de toegang weigeren. Ik kan me mensen met snorretjes herinneren die ook voor censuur waren.
Statistieken van de Nimitz
Foto
Kus,
Uw allerliefste huisdiertje.
quote:
Bovendien heb ik veel respect voor Verdonk. Zij ruimt de rotzooi op die het overheidsbeleid van de afgelopen 10 jaar heeft veroorzaakt.
John R: Jij kunt je groen en geel ergeren, maar een opmerking zoals jij hier zelf maakt legt ook een vervelende link...* Had jij hier dan ook over moeten nadenken? Misschien wilde Pronk wel iets duidelijk maken met zijn insinuatie...net als jij !
*Zal hem uitleggen: 'Rotzooi' en refereren naar 'uitzetten van asielzoekers' doet denken aan een vergelijking van deze twee zaken. Ik geloof niet dat asielzoeker rotzooi zijn...rotzooi halen ze 1 of 2 keer in de week op bij jou in de straat...
welke idioot doet dit foto
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:
Er zijn hier in Nederland vluchtelingen die al 8 jaar lang van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Klopt, en dit moet dus ook als eerste zo spoedig mogelijk veranderen. Dus dat de hele procedure maar een paar weken in beslag neemt, en gelijk al bij aankomst op schiphol (hoe kunnen ze het vliegticket betalen?) de 1e gevallen gelijk terugsturen.
quote:
Laat ze gewoon blijven en pas het beleid in de toekomst efficiënter toe!
Wel ja, hou de rotzooi maar binnen de grenzen. Die 26000+ die eruit moeten, zijn uitgeprocedeerd om legitieme redenen. Diversen hebben zelfs een strafblad. Al was het 0,0001% van het totaal. Als je wat uitgevreten hebt, heb je je kans om hier te blijven verspeeld. Punt. foto
quote:
bal·ling (de ~ (m.), ~en)
1 iem. wie bij vonnis verboden is binnen een bepaald gebied te verblijven => banneling
Afgewezen asielzoekers zijn dus inderdaad ballingen.
Taaltechnisch is de uitspraak van Pronk dus dik in orde. En ook gevoelsmatig, maar da's een persoonlijke mening.
Ze mogen hier altijd nog op vakantie komen hoor. Gelul dus!
En jij snapt dondersgoed wat Pronk bedoelt! Hij kan gewoon niet genuanceerd denken en zit vol met gif dat hij moeilijk kan binnenhouden!
[ Dit bericht is gewijzigd door Maar-T ]
Ons land bestaat uit 15% bouwgrond, 25%bosgrond en 60% landbouwgrond.
Als de overheid 2% landbouwgrond (dat is minder dan de hoeveelheid die nu NIET gebruikt wordt voor landbouw en maar wat ligt weg te rotten) zouden omzetten in bouwgrond dan betekent dat een toename van 15% aan woongebied voor Nederland.
Dit doet de overheid niet omdat landbouwgrond ongeveer 300 keer goedkoper is dan bouwgrond en er dus een verlies wordt geleden (fictief welteverstaan) op het moment dat ze dat weggeven. Erg zielig...gaat weer om de centen....en wij maar klagen. WAKKER WORDEN!
Overigens vind ik wel dat we deze mensen nu gewoon op moeten nemen; zij kunnen niet de dupe worden van de incompetentie van links.
Ahmadinejad, leader of Iran
quote:
Wel ja, hou de rotzooi maar binnen de grenzen. Die 26000+ die eruit moeten, zijn uitgeprocedeerd om legitieme redenen. Diversen hebben zelfs een strafblad. Al was het 0,0001% van het totaal. Als je wat uitgevreten hebt, heb je je kans om hier te blijven verspeeld. Punt.
Zullen we jou dan ook maar in de cel gooien omdat er vast wel iemand bij jouw in dat dorp ooit iets crimineels gedaan heeft? (dorp omdat je er nogal een ononderbouwde bekrompen mening op na houdt)
We hebben het hier over mensen hoor! Het zijn geen beesten! Die mensne hebben hier een bestaan opgebouwd en verdienen het na zoveel jaar om te mogen blijven.
Het komt door onze regering dat deze mensen de mogelijkheid hebben gekregen zo lang door te procederen, maar dat zien heel veel mensne blijkbaar niet!
Als jij zou kunnen procederen om ergens te blijven wonen dan zou je ook vechten tot je er bij neerviel! Denk eens even na voordat je een opmerking blaat! Verplaats je in zo'npersoon en geef dan een antwoord. Het is dan wel de ver-van-je-bed-show, maar dat wil niet zeggen dat er geen gevoelens spelen in deze discussie.
quote:
het leven draait nou eenmaal om de centen. Ookal wil je dat niet
Ja dat wil je wel...als je zelf centen hebt.
Als je geen centen hebt dán wil je dat niet! Wij in Nederland hebben allemaal centen zat en kunnen makkelijk praten. We horen bij de rijkste 5% van de wereld...en van die andere 95% van de wereld die hier nu naar toe wil komen vinden we dat vreemd? Zou jij ook doen!
Pas het beleid aan en laat de mensen die hier zitten fijn zitten...het zijn er maar een paar en jij eet er geen boterham minder door!
[ Dit bericht is gewijzigd door blokje ]
deporteren
deporteren
/depcrterf(n)/
overgank. werkw.; deporteerde, h. gedeporteerd
1650 Fr. déporter
1 naar een strafkolonie, een concentratiekamp e.d. brengen
Toch een klein nuance verschil foto
[ Dit bericht is gewijzigd door wateenstaaf ]
quote:
We horen het woord vreemdelingen en eruit en we zijn gelukkig, want er is helemaal geen plek meer in dit land, het is te vol en er is te weinig plek en ik kan me niet meer bewegen
Hoe kun jij nu een inhoudelijke discussie verwachten als je zelf al de conclusie getrokken hebt dat dit soort reacties het meerendeel van de fokkers betreft? Het ligt toch echt genuanceerder als jij nu doet voorkomen. foto
quote:
Ja dat wil je wel...als je zelf centen hebt.
Als je geen centen hebt dán wil je dat niet! Wij in Nederland hebben allemaal centen zat en kunnen makkelijk praten. We horen bij de rijkste 5% van de wereld...en van die andere 95% van de wereld die hier nu naar toe willen komen vinden we dat vreemd? Zou jij ook doen!
Pas het beleid aan en laat de mensen die hier zitten fijn zitten...het zijn er maar een paar en jij eet er geen boterham minder door!
Kan ik het helpen dat ik in een beschaving geboren ben?
quote:
Klopt, en dit moet dus ook als eerste zo spoedig mogelijk veranderen. Dus dat de hele procedure maar een paar weken in beslag neemt, en gelijk al bij aankomst op schiphol (hoe kunnen ze het vliegticket betalen?) de 1e gevallen gelijk terugsturen.
Dat bedoel ik dus met het beleid beter en effieciënter toepassen. Daar ben ik helemaal voor. Eindelijk iemand die het snapt!
quote:
Hoe kun jij nu een inhoudelijke discussie verwachten als je zelf al de conclusie getrokken hebt dat dit soort reacties het meerendeel van de fokkers betreft? Het ligt toch echt genuanceerder als jij nu doet voorkomen.
Kertas, begin jij nu niet over genuanceerd...kijk eerst eens naar je eigen posts! Ook niet echt genuanceerd dacht ik...
quote:
Kan ik het helpen dat ik in een beschaving geboren ben?
Kunnen zij het dan wél helpen dat ze daar niet geboren zijn.....?
Meestal zijn het klasgenootjes van de kinderen vertellen dat het zo erg is dat ze al wel 6 jaar in Nederland wonen en de kinderen hier vriendjes hebben...en kinderen zijn geen garantie tot verblijf
Rita does her job well foto
quote:
Ehhm... iedereen zegt wel "de puinhopen van 8 jaar paars", maar er zijn nog nooit zo veel doden en gewonden gevallen als onder dit kabinet!
Kan je dat toelichten of ben je voor het gemak b.v Sebrenica vergeten
de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen
(Met dank aan van dale.nl)
Is dus niet zonder meer een normaal nederlands woord en is in dit verband dus ook totaal ongepast.
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
quote:
Zullen we jou dan ook maar in de cel gooien omdat er vast wel iemand bij jouw in dat dorp ooit iets crimineels gedaan heeft?
Wat is dat nu weer voor onzin? Ik praat hier over de groep die uitgeprocedeerd is, daar horen degene die inmiddels een terechte asielstatus hebben niet bij.
quote:
Het komt door onze regering dat deze mensen de mogelijkheid hebben gekregen zo lang door te procederen,
Dat klopt inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat we daarom maar een generaal pardon moeten toepassen.
quote:
Als jij zou kunnen procederen om ergens te blijven wonen dan zou je ook vechten tot je er bij neerviel!
Dat is het probleem. Men wil geen 'neen' horen. Hierbij ruimschoots geholpen door linkse advocaten die alleen maar opzoek zijn naar de mazen in de wet. Dus alleen de regering de schuld geven is ook vrij kortzichtig. En persoonlijk: Als ik 'neen' te horen krijg zal ik me gaan orienteren op alternatieven en zal het land van herkomst mijn eerste keus zijn. foto
=edit=
Shit, ik ben opeens offtopic bezig. Hoe ben ik daar nu weer in verzeild geraakt? Maar goed, het verklaart wel waarom ik voor Verdonks keuze ben. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Kertas ]
quote:
Kunnen zij het dan wél helpen dat ze daar niet geboren zijn.....?
Wat ik zonet zei was een beetje kort de bocht om de boel op te stoken, dat is nl. een hobby van me foto
Wat ik frappant vind is dat men perse in Nederland wil zijn. Daarbij vind ik dat we problemen genoeg hebben met de asielzoekers die al genaturaliseerd zijn, laten we eerst deze mensen eens helpen om hun draai te vinden hier.
Daarbij zadelt een deel van hen ons met problemen op als criminaliteit, dit kost ons geld en brengt verloedering van de samenleving. Ik zeg dit niet zomaar, ik ben een keer bij een politierechter wezen kijken naar een drietal zaken. Een daarvan was een asielzoeker en tevens first-offender. Die ging wel mooi even vrijuit wegens diefstal. Niet alleen omdat ie first-offender was maar ook wegens de dreigende terugkeer!
[ Dit bericht is gewijzigd door Schepseltje ]
Maar nee, de PvdA belichaamd het hoe en waarom bv allochtonen niet kunnen integreren en ook niet zien wat er fout is, het vereist namelijk een zekere mate van zelfkritiek en zelfreflexie, iets wat hun verbannen hebben uit hun vocabulaire foto
Verdonk heeft stikke gelijk en brengt haar partij op ongekende zetelwinst…..in de peiling foto
go pronk je bent een van de weinige die tegen de dreigde kapitalistische "alleen voor jezelf" staat in durft te gaan
[ Dit bericht is gewijzigd door revizo ]
Nu Verdonk een deel van de mensen in Nederland laat blijven en de rest uitzet is Pronk kwaad?
Verdonk is menslievend vergeleken met Pronk toen hij minister was.....
quote:
Je kunt de plannen van Verdonk omschrijven als razzia's en deportatie van asielzoekers, niks meer en niks minder.
Want?
Zoek nou eens de betekenis van het woord deportatie op.
Oh ja, en rechtse mensen met nazi's vergelijken (wat jij aan het doen bent) werkt niet meer om ze het zwijgen op te leggen, schat. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Ferdo ]
quote:
kapitalistische "alleen voor jezelf" staat in durft te gaan
Hadden we maar een kapitalistische maatschappij, dan was er vrij verkeer van personen en goederen en mocht iedereen zich hier vestigen. Nee deze maatregelen zijn om de linkse verzorgingsstaat te kunnen handhaven.
[ Dit bericht is gewijzigd door Schepseltje ]
quote:
Tuurlijk Harry: je doet je bijnaam eer aan!
Erg kortzichtige en niet onderbouwde maar duidelijk insinuerende opmerking van je!
foto
Vertel me eens, wat insinueer ik dan?
[ Dit bericht is gewijzigd door Crazy Harry ]
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
quote:
Respect tonen voor iemand die 20 jaar minister is geweest valt voor mij ook onder normen en waarden.
Hoe kun je respect voor iemand hebben als hij je als een halve nazi wegzet, alleen maar omdat je de wet wilt handhaven. Al de mensen die nu worden uitgezet hebben al verschillende malen van de rechter (dus niet van Verdonk) te horen gekregen dat ze hier niet kunnen blijven.
Deporteren heeft wel degelijk een beladen ondertoon, en Pronk zou dat met al zijn 20 jaar ministerkennis toch moeten weten. Pronk is daarbij ook nog een beetje medeschuldig, want dankzij zijn wanbeleid zijn miljoenen euro's aan belastingcenten voor ontwikkelingssamenwerking over de balk gesmeten ipv dat die mensen dáár geholpen werden.
Het hart op de tong hebben is niet altijd een goede eigenschap.
Je bent een wereldwijf en van jou zouden er nog een aantal moeten zijn. Helder, duidelijk en niet manipuleerbaar. Die Pronk eruit zetten je moet wel lef hebben.
Dit is goed voor de VVD.
[ Dit bericht is gewijzigd door JohR ]
* He who angers you conquers you
* One who makes no mistakes makes nothing
* First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win
quote:
Verdonk eiste deze week van Pronk dat hij het woord ''deporteren'' terug zou nemen. Pronk weigerde dat echter omdat het volgens hem een normaal Nederlands woord betreft.
Ja dat is lekker zeg. Zo ken ik er nog wel een paar. Dan had hij net zo goed kunnen zeggen dat Verdonk beter een hakenkruis op haar bloes had kunnen spelden. Want tja, hakenkruis is een heel normaal nederlands woord. Volgende de dikke van dale: 1 kruis met gelijke armen die aan het eind in dezelfde richting rechthoekig omgebogen zijn. Kutsmoes dus. Echt een huichelachtig mannetje die Pronk.
Weg met die prutser!
Een voorbeeldje: Als je bij een discotheek geweigerd wordt en je blijft gewoon voor de deur staan word je ook gewoon weggehaald. Dan spreek je toch ook niet over "deportatie"? Wat een onzin zeg...
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
Als Pronk gaf om die mensen truowens, dan had hij wat moeten doen toen de PvdA in de regering zat. Nu worden de regeltjes uitgevoerd die onder de PvdA tot stand zijn gekomen en dan is het nog niet goed.
Wat ben ik blij dat Cohen geen premier is zeg foto
quote:
Die associaties maakt ze toch echt zelf.
Nee, want zij is niet degene die het woord deportatie gebruikte.
quote:
The Dutch parliament has begun debating a controversial new bill aimed at clearing a backlog of asylum cases. The bill grants residence rights to 2,300 asylum seekers, but allows for the forceful deportation of another 26,000 failed applicants. BBC
Dus wat dat betreft begrijp ik Pronk. Aan de andere kant hebben we in Nederland het woord uitzetting juist 'uitgevonden' om het woord deportatie te vermijden. Je kunt Pronk er dus van beschuldigen dat hij bewust de link naar WO2 legt door die vermijding te weigeren.
Ergens is 'uitzetting' dus een eufemisme voor 'deportatie'. Maar in WO2 was 'deportatie' een eufemisme voor 'vernietiging.
Conclusie: Afhankelijk van hoe je de woorden weegt zeikt Verdonk en heeft Pronk gelijk, of andersom, of hebben beiden gelijk of ongelijk. foto Dit gaat dus eigenlijk nergens over. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Philosocles ]
Het staat de minister vrij om ook haar mening te geven en pronk haar ministerie uit te flikkeren.
als iemand anders het nu zegt, maar juist pronk die moet weten dat links een slechte reputatie heeft op het gebied van stigmatiseren en demoniseren.
quote:
Verdonk moet zelf maar eens uit haar kabinet gezet worden want meer uitzetten kun je met haar niet...Pronk heeft wat mij betreft gelijk!
Dan ga jij maar samen met Pronk en alle andere linkse knuffelaars MEER belasting betalen.
quote:
Door alsem - zaterdag 14 februari 2004 @ 11:41 (Unmodded)
de meeste lui die hier in het azielzoekers centrum zitten hebben een goede reden, anders hadden ze hier al wel familie zitten en zouden ze met een scheinhuwelijk of gezinshereniging of dergelijke wel hierheen gekomen zijn, die weten dan al zeker dat ze afgewezen worden als ze een azielprocedure beginnen. dus daar mogen ze ook wat aan doen! en die verdonk heefd nog nooit een azielzoeker van dichtbij gezien!
Normaal doe ik dit niet, maar deze post is te erg.
aSielzoeker, schIJnhuwelijk, HeefT (hoe kom je hier in godsnaam op een d?)
quote:
Door DABAMaster - zaterdag 14 februari 2004 @ 11:41 (Unmodded)
Ehhm... iedereen zegt wel "de puinhopen van 8 jaar paars", maar er zijn nog nooit zo veel doden en gewonden gevallen als onder dit kabinet!
Wie zijn er allemaal al door dit kabinet gedood?? verlicht mij.
Het gaat hier om UITGEPROCEDEERDE asielzoekers, de naam zegt al voldoende lijkt mij. Als ik naar de ned. publieke omroep kijk wordt mij het beeld voorgeschoteld dat elke asielzoeker (ook de uitgeprocedeerde) een schrijnend geval is.
Pronk moet zijn mond houden en zich in een hoekje gaan zitten schamen omdat iemand anders nu het werk doet dat hij had moeten doen. Maar nee Pronk speelde graag de weldoener met andermans geld.
quote:
Door revizo - zaterdag 14 februari 2004 @ 12:30 (+1 - Normaal)
hoe je het ook wend of keert, het blijft deporteren van mensen. de vergelijking die mensen maken met de 2de wereld oorlog gaat helemaal nergens over. Dat wordt alleen maar als smoes gebruikt om niet last te krijgen van je eigen geweten.
Hoe je het ook wendt of keert, de continue verwijzingen naar woII zegt meer over degene die deze verwijzing maken dan degene tegen wie deze opmerking gemaakt worden. De PVDA is het schoolvoorbeeld van het debat uit de weg gaan door het monddood maken van elke tegenstand d.m.v. het verwijzen naar WOII. Dit is in discussie's een hele smerige techniek en duidt alleen maar de zwakte van de aanvaller aan door het gebrek aan echte argumenten. Echter scoort deze techniek meestal makkelijk bij voorstanders van de tegenstander.
dit zie je in veel reacties hier terug, tegenstanders van verdonk vinden deze vergelijking heel normaal en zijn het er mee eens. Dit soort goedkope discussies zie je vaak terug in linkse actiegroepjes en bijv. loesje.
quote:
go pronk je bent een van de weinige die tegen de dreigde kapitalistische "alleen voor jezelf" staat in durft te gaan
Nee Pronk had in de sebrenica zaak zijn poot stijf moeten houden en zich niet zo makkelijk moeten laten omlullen door kok. Kritiek op het eigen beleid is vele malen meer waard dan schoppen naar een ander.
quote:
Door ODF - zaterdag 14 februari 2004 @ 12:54 (+1 - Normaal)
Je kunt de plannen van Verdonk omschrijven als razzia's en deportatie van asielzoekers, niks meer en niks minder.
Nee JIJ wilt de plannen maar al te graag zo omschrijven, dan is het lekker duidelijk, hoef je er verder niet over na te denken en heb je gelijk een schuldige.
quote:
Door Zwartadder - zaterdag 14 februari 2004 @ 13:39 (+1 - Normaal)
Die associaties maakt ze toch echt zelf.
Nee hoor, die associatie maakt pronk, alleen nu hij daar op gewezen wordt is het ineens niet waar. Als het dan zo'n vent is staat hij achter zijn woorden en loopt hij niet weg. Zelfde als eerst een harde beschuldiging maken en dan snel zeggen dat je het niet zo had bedoeld. Ondertussen heb je het wel gezegd. Maar zoals bij sebrenica zijn we dit soort wegloop gedrag van Pronk wel gewend.
quote:
Ik snap niet hoe deze vrouw uberhaupt nog kan slapen wetende dat mensen op dit moment aan het sterven zijn door haar besluit. Menselijke dingen zijn haar volkomen vreemd.
Goh zijn er al mensen aan het sterven door verdonk, vertel eens wat wij niet weten, verlicht ons met jouw kennis.
[ Dit bericht is gewijzigd door kEUS ]
quote:
Je kunt de plannen van Verdonk omschrijven als razzia's en deportatie van asielzoekers, niks meer en niks minder.
En jouw poging zal, net als die van Pronk, ook geen effect hebben om de discussie maar weer monddood te maken.
Uitgeproduceerd=uitgeproduceerd!
Lekker snel kindjes maken terwijl je weet dat je er over 5 jaar uitvliegt is een smerige chantage methode. Net als die idioot die z'n ogen en mond dicht genaaid heeft. Al maakt die een borduurwerkje op z'n bek, hij weet dat dat hij illegaal is en er gewoon uitvliegt.
En met het woord 'deporteren' wordt hier wel degelijk vergelijkingen gezocht met nazi praktijken. Leuk zo'n messteek in de rug door Pronk.
Verdonk, mijn stem heb je want je hebt het beste voor met dit land!
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
Vluchtelingen zullen weer terug moeten gaan naar hun land van oorsprong, zodra het daar weer veilig is, en dat is in de meeste gevallen, zie voormalig Joegoslavië bijvoorbeeld het geval. Je kunt er zelfs op vakantie gaan.
Ze hebben hier niets meer te zoeken! En Nederland is absoluut niet vol!
En wat betreft de SP, slappelingen!!!
Kijken wie het eens is met het beleid van Verdonk
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken