Veel details voor Anthem
Gameinformer heeft veel informatie gekregen over Anthem. In een 'Rapid Fire' interview met executive producer Mark Darrah is er een hoop informatie bekendgemaakt over de game.
Een aantal van de belangrijkste punten zijn onder andere het ontbreken van PVP, het ontbreken van local co-op, een always-online vereiste en dat er geen AI party members zijn in de game. Je kunt de game solo doorspelen, maar er zijn wel elementen waar je een volle party van vier voor nodig hebt. Gelukkig is er matchmaking in de game voor die elementen.
De wereld van Anthem is een grote open wereld en je kunt gaan en staan waar je wil, al zijn er dus zeker gebieden die je wil vermijden. De wereld lijkt wel voornamelijk groen te worden, want er zijn geen woestijn- of sneeuwgebieden in de game. Onderwater is er geen combat mogelijk. Op elk moment, behalve tijdens een missie, kun je van klasse veranderen, maar niet van uiterlijk (tijdens de launch). Ruilen met vrienden is er niet bij, dus loot die je vind is puur van jou. Loot stelen is er ook niet bij. Er zijn nog 'Dialogue Trees' in de game, maar deze zijn wel versimpeld ten opzichte van eerdere Bioware-games.
Er ligt een focus op unieke persoonlijkheden en interacties van NPCs. In de hub-wereld, waar ook je eigen base te vinden is, moet dus een mengelmoes aan interessante personages te vinden zijn. Omgevingen zijn ten slotte te vernietigen, maar niets is permanent. In de video hieronder kun je alle 123 gestelde vragen zelf nog eens beluisteren.
Anthem lanceert 22 februari 2019 voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.