"Mirror's Edge 2 focust op combat"
In een gesprek tussen Eurogamer en de CEO van DICE, Karl-Magnus Troedsson, is duidelijk geworden dat in de nieuwe Mirror's Edge de focus meer komt te liggen op combat. Ook werd er gesproken over eventuele VR-mogelijkheden.
Troedsson: "The new Mirror's Edge retains the first-person Parkour-style gameplay of the first game, and of course once again stars Faith, but it emphasises a revamped combat system which should make it easier for Faith to deal with enemies. We're focusing on first-person combat this time around, to make sure we bring that experience into something that is really fun and accessible."
Eurogamer was zo vrij om te vragen of het niet perfect zou zijn om VR-ondersteuning te implementeren in de nieuwe Mirror's Edge. Een (soort van) open wereld, parkour-style movement, first-person combat en virtual reality; goede mix, toch? Het probleem volgens Troedsson is dat een dergelijke vorm van gameplay bij lange na niet voor iedereen is weggelegd. De combinatie van het voortbewegen in Mirror's Edge met VR is kortgezegd misselijkmakend. "Naturally it would be great if we could have that support for Mirror's Edge, but it would never become a mass market thing. There's a guy who did it and he says it himself: after a while this is a bit overwhelming."
Wat Troedsson zegt klopt aardig, Youtuber Cymatic Bruce speelde het eerste deel van Mirror's Edge met de Oculus Rift en was na tien minuten spelen aardig ondersteboven van het effect. Natuurlijk betreft het hier nog wel de ontwikkelaarsversie van de Rift. Bekijk zijn speelsessie hieronder.