Driveclub in 1080p met 30 FPS met oog op kwaliteit
Gisteren werd bekend gemaakt dat Driveclub in oktober dit jaar op de markt komt. Vandaag krijgen we de reden te horen achter de keuze om Driveclub te laten draaien op 1080p met 30 frames per seconde.
Game director Paul Rustchynsky is overtuigd dat de keuze van 1080p/30FPS het beste is voor Driveclub: ''As we’ve got more familiar with the hardware, and also, looking at what we wanted from the game, we decided that 1080p, 30 frames per second is absolutely the best thing, because what that allows us to do is to deliver the most detailed cars in-race that you will ever have seen.''
Ook gaat Rustchynsky in op wat er allemaal mogelijk is geworden: ''It’s allowed us to create some of the biggest tracks you will ever see in a racing game, with the most visually-dense environments, as well as a full global illumination system which allows us to make time of day, where shadows are cast, full-on reflections. It’s allowed us to push all those various areas.''
Driveclub staat op de planning voor 8 oktober, exclusief voor PlayStation 4.
60fps is een standaard voor racegames, dat weet iedereen.
Met zo'n lage framerate kan je gewoon niet lekker spelen
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
Wat een baggertroep, de zogenaamde 'next-gen consoles'.
Met al die berichten over resoltutieverlagingen en FPS verlagingen kan ik niet anders tot de conclusie komen dat de Next-Gen consoles veel te traag zijn om alles op een goede manier te laten zien.
Ik heb zelf een (oude) PhenomII X4 940 en een Radeon 7790, midrange PC maar qua processor heb ik evenveel rekenkracht als een Xbone of PS4 en qua videokaart heb ik zelfs precies dezelfde als die in een Xbone of PS4 zit.
Prima voor een PC maar erg matige hardware voor een console dus.
Met Wheelstand Pro. Ook op PC te gebruiken. PM als je interesse hebt.
Was gister in de Makro, stond een palet vol...
En wat betreft Metal Gear Solid V, dat spel ziet er prachtig uit en draait op 1080p en een constante 60fps. Perfect geoptimaliseerd spel dus.
Hier zouden alle devs een voorbeeld aan moeten nemen.
weinig simpel aan een racegame als deze, GI, Rt reflecties, auto dynamics die ook nog lekker rijden (i assume), Sss, paralax mapping, RT damage modellen en dynamics, particles etc etc, dat het concept (gas geven, remmen, sturen) simpel is wilt niet zeggen dat wat er (......komtie) 'under the hood' gebeurt niet rete complex in elkaar steekt, een stuk complexer dan een gemiddelde shooter.
Dat gezegd hebbende, wellicht moeten ze wat minder tijd besteden aan hoeveel polygoontjes de ruitenwissers hebben of wat voor resolutie de normal maps op de bandjes hebben en die game gewoon op 60 fps laten draaien.....meeste van die meuk zie je niet eens tijdens een race.
Als je beide wilt moet je gewoon een PC kopen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken